שרשור מתכונים אהובים:

סלט מטבוחה מרוקאי נפלא

המצרכים: 1 ק"ג עגבניות בשלות ,קלופות וחתוכות לקוביות. 3-4 ראשי שום קלופים וחתוכים לקוביות קטנות. 6-7 פלפלים אדומים או גמבות צלוים או מטוגנים,מקולפים ונקיים מגרעינים חתוכים לקוביות קטנות 3-4 פלפלים חריפים צלויים או מטוגנים מקולפים,ונקיים מגרעינים.{ניתן יותר או פחות , לפי הטעם.} חתוכים לקוביות קטנות. 1 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור פפריקה חריפה לפי הטעם 1/2 כפית סוכר 1/4-1/2 כוס שמן סויה 1/2 כוס שמן סויה מעורבב עם 1 כף פפריקת שמן מרוקאית כמובן שאח"כ יש לתקן טעמים ותיבול. שמים שמן בסיר,{ רצוי טפלון} מוסיפים עגבניות,שום, קוביות גמבות,קוביות פלפלים חריפים, ותבלינים,{ פרט לשמן הפפריקה} מבשלים על אש קטנה תוך כדי ערבוב מדי כל 15 דקות, עד שכל הנוזלים מתאדים. התהליך נמשך כשעתיים ולפעמים יותר. מדי פעם יש להוסיף מעט שמן פפריקה שערבבנו קודם הכוס , ולא לשכוח להקפיד לערבב מדי רבע שעה . מרקם המטבוחה המוכנה צריך להיות כמרקם של ריבה . להזהר לא לשרוף את המטבוחה, ולא לבשלה על אש גבוהה כי יש בה שום והוא נוטה להשרף ולהפוך למריר בן רגע, ולכן ההמלצה היא לבשלה על הלהבה הקטנה ביותר ולהנמיכה לגמרי. ניתן להשתמש בעגבניות מקולפות מקופסה, זה פחות טעים בעיני, אבל ברמת העיקרון זה אפשרי. אני נוהגת לקנות בשוק עגבניות אדומות , לחתוך איקס על פניהן, להכניסן למים רותחים, ואז בקלות הן מתקלפות. לפני החיתוך לקוביות אני מקווצ`צת אותן בידיי כך שמרבית המיץ ייצא מהן וכתוצאה מכך נותר לי רק הבשר של העגבניה , דבר שמוריד מאחוזי הנוזלים במטבוחה ומקצר מזמן הבישול. מי שאוהב יותר שום... ...שיוסיף. המטבוחה "נוהגת" לבלוע את השמן ולכן יש להטמיע טיפין -טיפין את השמן תוך כדי ערבוב בתבשיל, על מנת שהוא לא יצוף אלא יבלע. השמן משפר את הטעם של המטבוחה ולא פוגם בה. לא מומלץ להגזים בכמות וכל אחד לפי טעמו יכול להפחית או להוסיף, תלוי כמובן בכמות המצרכים ההתחלתית. לא לשכוח לטעום ולשפר טעמים!!!!!!!!!!
 

רינת103

New member
../images/Emo71.gifספגטי בולונז

ספגטי בולונז: חבילת ספגטי מבושל במים עם מלח ומסונן 1-בצל קצוץ 1/2-קילו בשר הודו טחון 1-קופסאת רסק 1/4-כפית פלפל שחור 1/2-כפית פפריקה 1/2-כפית מלח 1/4-כפית כמון 1/2-כוס מים אופן ההכנה: לטגן את הבצל להוסיף בשר,לערבב כל הזמן שלא יהיו גושים,לתבלן להוסיף רסק ומים,להרתיח להנמיך ולבשל כ-20 דקות.לצקת את הבולונז המוכן על הספגטי.
 

רינת103

New member
../images/Emo71.gifסלט יווני

סלט יווני 2-מלפפונים קצוצים 2-עגבניות קצוצים 1-פלפל ירוק קצוץ 1-פלפל אדום קצוץ 1-פלפל צהוב קצוץ 1-בצל סגול חתוך לפרוסות 15-זיתים שחורים פרוסים לפרוסות 200-גרם גבינה בולגרית חתוכה לחתיכות גסות(לא במגרדת) מעט מלח,פלפל,שמן זית וחומץ. בתבנית פיירקס שטוחה מניחים את המלפפון מעל את הפלפל הצהוב מעל את הפלפל הירוק מעל את הפלפל האדום מעל את פרוסות הבצל מעל את העגבניות,לפזר את הזיתים ואת הגבינה. בקערית לשים את התבלינים לערבב ולפזר מעל כל הירקות להכניס למקרר לחצי שעה כדי שהירקות יספגו את הטעם. הסלט ציבעוני ויפה לכן אני מכינה אותו בתבנית פיירקס כך רואים את כל השכבות וזה מגרה ממממממ. בתאבון.
 

רינת103

New member
../images/Emo212.gifעוגה כושית

עוגה פשוטה,קלה להכנה בכלום עבודה,תמיד מצליחה, מתאים לתבנית מלבנית של תנור,מעולה לימיי הולדת. המצרכים: 4-כוסות קמח 4-כוסות סוכר 4-ביצים 4-כוסות מיץ תפוזים 4-כפות קקאו 2-אבקת אפיה 2-כפיות אבקת סודה לשתייה 2-כפיות תמצית וניל 1-כוס שמן בקערה לערבב את כל החומרים היבשים,להוסיף את המצרכים הרטובים,לערבב,להעביר לתבנית אפיה עם נייר אפיה,להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל50דקות. ציפוי לעוגה: המצרכים: 8-כפות קקאו 6-כפות סוכר 1/2-כוס חלב אופן הכנת הציפוי: לערבב את הסוכר והקקאו,להוסיף את החלב,להניח על הגז על להבה נמוכה,לערבב היטב,לבשל עד שהציפוי מסמיך. לצקת על העוגה.
 
סלט כרוב סיני טעים וקל.

החומרים הדרושים: 1 כרוב סיני 1/2 כרוב לבן קטן חבילת פטריות שמפיניון טריות 3-4 בצלים ירוקים כחצי חבילת נבטים עבים {או יותר...מומלץ}. 1/3 כוס שמן קנולה או תירס 1/4 כוס חומץ 1/3 כוס רוטב סויה כמה טיפות של שמן שומשום מעט פלפל שחור טרי גרוס 2 כפות סוכר 200 גרם שומשום 100 גרם אגוזי פקאן שבורים. אופן ההכנה: קוצצים את הכרוב הסיני לרצועות דקות . מוסיפים פרוסות של פטריות, פרוסות דקיקות של כרוב לבן,בצל ירוק,ולבסוף נבטים, מכניסים הכול לקערה גדולה. מערבבים בכלי נפרד, את השמן, החומץ, שמן השומשום,רוטב הסויה הסוכר,והפלפל השחור ו-שופכים על הירקות החתוכים ומערבבים. קולים במחבת את השומשום, ולאחריו גם מעט את הפקאנים, ו-מוסיפים לקערה . מערבבים בהקפצה עדינה. משפרים טעמים. אם יש צורך מוסיפים כמויות של רוטב, אך בפרופורציות כמובן. מכסים את הקערה עם ניילון נצמד , ומשאירים במקרר לכשעתיים לספיגת הטעמים. בתיאבון !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
אגרול סיני

אגרול סיני: החומרים הדרושים ל-20 אגרולים: 20 עלי סיגרים מוקפאים ומופשרים שמן לטיגון עמוק 1 כף קמח + מעט מים החוומרים למלית: 1 בצל לבן בינוני פרוס דק 4 בצלים ירוקים פרוסים דק באלכסון 2-3 גזרים בינוניים קלופים וחתוכים לגפרורים דקים 1/2 חבילת נבטים עבים 1/4 כרוב לבן פרוס דק 3 גבעולי סלרי אמריקאי פרוסים דק לקשתות 2 שיני שום טריות וכתושות 1כפית אבקת מרק עוף מעט שמן מעט פלפל לבן טחון מעט צ`ילי גרוס {לפי הטעם} מעט רוטב סויה מעט שמן שומשום 10 גבעולים של כוסברה טרייה {העלים בלבד} חתוכים גס אופן ההכנה: מפשירים את עלי הסיגר מחוץ למקפיא, למשך מס` דקות. חותכים את הירקות ומניחים את הנבטים והבצל הירוק בנפרד. מחממים מעט שמן בווק, או במחבת. מקפיצים את הבצל הלבן,הגזר,הכרוב,והסלרי למשך כ-2 דקות, תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הנבטים והבצל הירוק להקפצה נוספת של כ-3-5 שניות. מוסיפים אבקת מרק ,פלפל לבן, צ`ילי גרוס, שמן שומשום וסויה. להיזהר בכמות הסויה, כן????? שלא ייצא מלוח.... לטעום ולשפר טעמים, בבקשה. להוריד מהאש את הווק,להוסיף את עלי הכוסברה החתוכים ולערבב. מערבבים את כף הקמח בצלוחית קטנה עם מעט מים, עד שמתקבל מרקם של דבק. לוקחים עלה סיגר מופשר,מניחים מעט {לא להתקמצן, כן?}מהמלית בקצה הקרוב אלינו,מקפלים את הצדדים למרכז,ומגלגלים מאיתנו לקצה הרחוק. מדביקים את הקצה בדבק הקמח. מחממים שמן בווק, או בסיר עמוק, כשהעיקרון הוא שגובה השמן יהיה גבוה יותר מגובה האגרול, על מנת שהאגרול לא ידבק ויקרע. מטגנים לצבע זהוב ומניחים על נייר סופג. מגישים עם רוטב חמוץ-מתוק ורוטב צ`ילי מתוק. טעים! בתיאבון...!!! אפשר כמובן להוסיף רק חלק מהחומרים, לפי מה שיש לכם במזווה ובמקרר...
 
המטפלת הקודמת של סיון היתה עושה לנו תמיד

אגרולים טעימים אבל הייתי מבקשת ממנה לא להוסיף כוסברה....
, כשנאלצה לעזוב השאירה לי את המתכון....
 
סנדוויץ' כבד עוף טעים במיוחד.

את המתכון הזה שלחתי לתחרות מתכונים וזכיתי במקום הראשון. כדאי לכם לנסות ולשדרג. סנדוויץ` כבדי עוף: 1 ג`בטה חמה וטרייה 2 כפות מיונז 4 כבדי עוף צלויים מטעמי כשרות 2 בצלים פרוסים,מטוגנים ומזוגגים בסוכר בתוספת מלח,פלפל-שחור טרי גרוס,ויין לבן 1 תפוח עץ ירק חמוץ {גרנד אלכסנדר} פרוס דק 2 עלי חסה טריים , שטופים ומיובשים מעל הסנדוויץ` טוחנים צ`ילי יבש,שום יבש ופלפל שחור שלם.
 

מליאל

New member
טעים טעים...יש תמונה?

בהחלט מקום ראשון אבל זה ליום אחר הספיק לי היין היום בבישול..באיזה תחרות זה היה?
 
רוטב צ'מיצ'ורי ארגנטינאי אמיתי :

חומרים להכנת כ- 1.5 ליטר רוטב: 1 ק"ג פטרוזיליה קצוצה גס 1/2 ק"ג בצל לבן (רגיל) קצוץ 1/2 ק"ג גמבה אדומה קצוצה 400 גרם שום טרי כתוש 500 מ"ל שמן (לא שמן זית) 350 - 400 מ"ל חומץ בן יין לבן (להתחיל ב-350 ובתיקון טעמים אם צריך להוסיף) 30 גרם מלח דק 20 גרם פלפל שחור טחון טרי מעט אורגנו יבש מעט פפריקה מתוקה אדומה עלה דפנה (לא חובה) + קוצצים את הבצל והגמבה (לא קטן מאוד) ומערבבים עם יתר החומרים.טועמים, מתקנים תיבול ומניחים ל-4 ימים. + למי שאוהב חריף - ניתן לקחת חלק מהצ`ימיצ`ורי הרגיל ולהוסיף לרוטב 2-3 פילפלוני צ`ילי חתוכים (כל אחד לפי טעמו, רק לא לשכוח לרשום על הקופסא שזה חריף...). עיצה: את הבשר, רצוי להשרות 3-4 ימים ברוטב, לא לפחד זה רק יעשה להם טוב (עוף ודגים אפשר רק לילה). בתיאבון...!!!!
 

malka3

New member
שקשוקה

המצרכים : 5 - 6 עגבניות 4 - 5 שיניי שום כתוש 1- 2 פלפל ירוק חריף ביצים - לפי כמות הסועדים מלח פלפל שחור פפריקה מתוקה מעט שמן אופן ההכנה לחתוך את הפלפל הירוק לרצועות דקות ולטגן במחבת בשמן לקלף את העגבניות ולחתןך לקוביות בינוניות להוסיף למחבת יחד עם השום והתבלינים לערבב ולבשל על אש חזקה 5 דקות אח"כ לכסות את המחבת במיכסה ולהמשיך לבשל על אש קטנה כ- 10 דקות להוסיף את הביצים ולבשל ללא מיכסה כ- 5 דקות להגיש חם עם לחם ג`פטה או לחם לבן ועוד מתכונים קלים
 

malka3

New member
מרק גריסים

מרק גריסים הוא אחד מהמרקים שהכי כיף להכין בחורף. אפשר לאלתר ולהכניס לתוכו כל ירק שבנמצא, העיקרון הוא שמשרים את הגריסים במים למשך כשעה, שוטפים היטב ולסיר עם כל הירקות ותמיד הסיר מתרוקן במהירות. המתכון
 

malka3

New member
אורז "אחד אחד"

2 כפות שמן 1 כוס אורז בסמטי – בעל גרגרים מאורכים 2 כוסות מים רותחים 1 כפית מחוקה מלח אופן הכנה: לחמם את השמן בסיר. להוסיף את האורז ולבחוש עד שכל גרגרי האורז נראים מצופים בשמן. להוסיף את המים הרותחים והמלח, לבחוש להנמיך את הלהבה לכסות את הסיר במכסה ולבשל כ- 10 עד 15 דקות. לכבות את האש ולהשאיר את הסיר סגור לעוד 5 דקות נוספות .
 
ארי סליחה אבל אפתח ב...

קינואה עם גזר ובצל - מתכון שקיבלתי מחברה... מטגנים במעט שמן בצל וגזר מגורד (עד שקיפות) מוסיפים כוס קינואה לטיגון קל, מוסיפים 2 כוסות מים ומביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים כמו אורז (עד שרואים חורים בתבשיל ואין כמעט מים) לקראת סוף הבישול מוסיפים מלח פלפל, קצת אבקת שום וכפית אבקת מרק עוף (מיותר לציין ללא מונסודיום גלוטומט)
 
כבד קצוץ עם ריבת בצל

מטגנים בשמן בצל עד שמזהיב, מוסיפים כבד עוף ומטגנים עם הבצל אבל לא יותר מדי, שישאר רך, מוסיפים כף של ריבת בצל (אוליביה), מלח פלפל וקצת יין אדום. אם רוצים אפשר לאכול כך ולכבד קצוץ, מעבירים הכל לפוד פרוססור, מוסיפים ביצה קשה ומרסקים הכל יוצא מתקתק ונימוח
 
למעלה