שאלה לי אליכם יהודים יקרים

  • פותח הנושא LSD-J
  • פורסם בתאריך

giingiit

New member
ניר, למה אתה נכנס בכלל לפורום

אם דיעות של דתיים לא מוצאות חן בעיניך? תחשוב על זה.
 

nirdagan

New member
אין לי בעיה עם דעות של דתיים

בכלל אינני סבור שהדתיים הם מקשה אחת. יש לי בעיה עם אנטישמים שטוענים שהשואה היא עונש על ההתבוללות, ההשכלה, החילוניות, והציונות.
 
תרנגולי, נדמה לי...

שלא קיבלתי אותך כמו שצריך לפורום וזה ממש לא בסדר מצידי
אז...ברוך הבא לפורום
 
LSD, ברוך הבא לפורום ../images/Emo24.gif

השאלה שלך אומנם לא כ"כ מתאימה לפורום שלנו מאחר והפורום שלנו עוסק בבעיות של חוזרים בתשובה ובבעיות של בני משפחותיהם של חוזרים בתשובה עם החוזרים בתשובה. אבל...מאחר וחברי לפורום כבר ענו לך אנסה גם אני לענות לך. קודם כל, למה אתה יוצא מתוך הנחה שהעדפנו להתעלם מהשאלה? אני דוקא לא התעלמתי וחיפשתי וגם מצאתי תשובה. אבל, אין תשובה חילונית לשאלה מדוע התרחשה השואה. התשובה היא דתית גרידא. התשובה לשאלה שלך כתובה בפרשת בחוקותי: "אם בחוקותי תלכו..." בפרשה הזאת מפורט גם: "ואם בחוקותי לא תלכו...". אז תבוא ותגיד לי, אבל בשואה נהרגו גם רבנים.... זה נכון וזה נובע מ- 2 סיבות: א) שמידת הדין מתוחה היא לא עושה הבחנה בין צדיק לרשע. יש לה רשות לפגוע בכל אחד. וזה מה שקרה בשואה. ב) המנהיג נושא בעוון של קהילתו. כשמנהיג רואה משהו לא בסדר הוא צריך להתריע בפניו ולעקור אותו מהשורש. אם מנהיג לא עושה זאת יוצא שבעקיפין העבירה שבוצע בוצעה בגללו שאם היה מנסה לעשות כל מיני פעולות אולי הוא היה מצליח למנוע אותה. כנ"ל גם בשואה, לצערנו הרב.
 

דודי 10

New member
נראה לי

אני רק כותב את דעתי (אינני יודע אם זו "התשובה הנכונה") נראה לי שמתאימים כאן הפסוקים : "כי לא מחשבותי מחשבותכם ולא דרכיכם דרכי נאום השם" "החקר אלו-ה תמצא ?" וכמו שהרמ"בם כותב שאין ביכולת נברא שכלי שכלו מוגבלים (כל כוחותיו מוגבלים) להבין את הבורא שהוא בלתי מוגבל לסיכום מבחינתי השואה , הגלות המרה והארוכה , הפיגועים וכו הינם דברים שמבחינתי אינם מובנים כלל וכלל !!! אך אני יודע שאינני יכול "לחשוב חשבונו של עולם" שזה שייך לבורא ולא אלי , אני רק מבקש ממנו שיאמר לצרותינו דיייייי ושיביא לנו את הגאולה מיד אמן
 

בת יפתח

New member
לדעתי ...

זה לא קשור להתנהגות היהודים ... יש דברים שלא נבין ואין טעם לשאול ... זה עניין של : צדיק ורע לו רשע וטוב לו אדם מאמין ידע שהכול נעשה מתוך חוכמה של ה´ בקשר לתשעה באב : אני מסכימה בהחלט ! ואני לא מבינה למה החילונים לא נותנים ליום חשיבות ... אני צמה והכל אם זה קרה לפני זמן רב זה לא אומר שצריך לשכוח ... ( למרות שבבית הספר שלי גם בעניין השואה התלמידים לא ממש מתענינים ועושים צחוק ... דבר שנורא מדכא אותי אישית ...) שבת שלום !
 

איציק78

New member
יש לי תשובה

ואני רוצה לענות בכדי שאנשים שבאמת מבינים שיסבירו לך למה ומדוע. ותגע לך כלל אחד בחיים אנשים שיודעים לא מדברים ואנשים שלא יודעים הם מדברים לך גדולי ישראל כמו הרב אמנון יציחק שליט"א ואו לרב רניאל זר שיאריך שנותיו בחיים או הרב נוגירשול או הרב חשין שליט"א ולא חסר רבנים אני ישמח לעזור לך בטלפונים שלהם אם אתה רוצה ולא פה המקום למה ולמה הקב"ה עשה כך וכך אין אנו יודעים חשבונות שמיים בברכת שבת שלום
 
למעלה