מניעת תאונות בדרכים

אבל עדיין עדיף להקדיש את זמנך

למאבק נגד הדבר שגורם הכי הרבה סבל, את נאבקת כדי למנוע תאונות דרכים וזה בא על חשבון התנדבות למלחמה בתעשיית הבשר. גם לי יש קשת של דברים שחשובים לי, אבל בין הדברים שחשובים לי יש כאלה ששווים יותר או פחות מבחינה אובייקטיבית. מבחינה אובייקטיבית הרבה יותר חשוב להתנדב למען זכויות בעלי חייים במשקים מאשר להלחם נגד תאונות הדרכים, למרות שגם זה דבר חשוב
 

true light

New member
אין אובייקטיביות בערכים.

זה חלק מההגדרה של אובייקטיביות.
 
כתבתי כבר ששיניתי את דעתי

אתם צודקים, כל המאבקים קשורים זה בזה, אין חשוב יותר וחשוב פחות.
 

tombenarye1234

New member
תאמיני לי שחשבתי על זה הנושא "קצת"

יותר מ-5 דקות... כן, כיום העולם הוא במצב ממש קיצוני ומטורף, בו נרצחים כל יום מיליארד בעלי חיים...במצב כה מטורף וטוטאלי, יש להסתכל על הבעיה הכי גדולה... המצב בעיני כיום, די דומה למצב שבו את היית מרגישה אם את היית כרגע בגרמניה הנאצית.
 
תגיד אכפת לך בכלל מבני אדם?

לא, זה רנאה כאילו אתה החלטת שחיות קודמות לכל, ולא חשוב כמה סבל יש לבני אדם- קודם כל החיות! החיות! תצילו את החיות! כאילו שהן היו עושות את אותו דבר בשבילנו! אני לא חושבת שיש קוף שהיא הולך להילחם על זכויות ההומואים, למשל. אם כבר אין הפרדה בין בני אדם לחיות, אז עד הסוף. שהם יעשו בשבילנו מה שאנחנו (או הצמחונים) עושים בשבילם. בסוף בנאדם יכנס יגיד (חס וחלילה) שקרוב משפחה שלו מת, אז תגיד לו אז מה?! יש צרות יותר גדולות?! יש 300000000000000000000000000000000000 חיות שמתות כל יום?!
 

tombenarye1234

New member
../images/Emo4.gif

חשבתי שזה עיצבן אותך כשקליגולה תקף אותך...את ממש לא יותר טובה ממנו...
נוותר להפעם על ה"תקיפה" ונענה בצורה קצת יותר מנומסת מההודעה שלך... כמו שיכול להיות שקראת שכתבתי, אני חושב שיש הבדלים בין בני אדם לבעלי חיים, כן, יש הבדלים מסויימים. כל מי שיגיד לך שאין הבדלים הוא אידיוט או עיוור, כי הרי יש הבדלים ברורים. פרה היא לא מוסרית, ואדם הוא כן מוסרי. אדם "קצת" יותר חכם מפרה... בגלל שהאדם חכם והפרה טיפשה, ניתן לאדם את היכולת ללכת לבי"ס ולפרה לא ניתן. אבל בנושא של סבל? האדם והפרה שווים לגמרי, שניהם לא רוצים לסבול ושניהם לא רוצים למות באותה מידה. זה שמישהו לא ילחם למען הזכויות שלך זה לא אומר שאת לא תלחמי למען הזכויות שלו...הרי אני חושב שכן צריך להלחם למען זכויות ילדים למרות שילדים לא ילחמו למען הזכויות שלך. צריך לדאוג לזכויות אוטיסטים, למרות שהם לא ילחמו למען הזכויות שלי... מה זה האנוכיות הזאת? עוזרים רק למי שיעזור/יכול לעזור לך? בין בני אדם לחיות יש דומה ויש שונה. ולא, לא אמרתי שאני אתנהג בצורה בוטה וגסה כלפי פעילויות שהן לא תעשיית המזון. אני אכבד כל מאבק למען זכויות של אחרים, ואני אצטער עם כל אחד שמישהו ממשפחתו ימות...אבל אני עדיין אחשוב שמי שפועל בדרך לא יעילה, עדיף שיפעל בדרך הכי יעילה.
 

tombenarye1234

New member
יעיל או לא זה לא ממש "דיעה"

זה די עובדה. אם עבדת במשך שעה והרווחת 500 שקל, זה יותר יעיל מאשר אם תעבדי במשך 10 שעות ותרוויחי 50 שקל. אם את מתנדבת בדוכן 3 שעות, ואת מצמחנת אדם אחד, את מצילה 4000 בע"ח, ואם תתנדבי כנגד תאונות דרכים במשך 3 שעות, אני בספק אם תצילי אדם אחד... מה יותר יעיל? אני חושב שלהציל 4000 מסבל ועינויים יותר יעיל מאשר להציל 1.
 
נכון,

ראבל השאלה היא מה יותר חשוב לך. אם יותר חשוב לך להילחם בתאונות דרכים, מן הסתם הדרך היותר יעילה עבורך תהייה הדרך השניה שהצעת. אם אתה מעדיף בעלי חיים, את תבחר בדרך בראשונה. כמו שכתבת בסוף, אתה חושב
לא כולם
 

tombenarye1234

New member
מה זה "להלחם בתאונות דרכים"

אני לא נלחם "בתאונות דרכים", ואני גם לא נלחם "לזכויות בעלי חיים", אני נלחם כדי להציל חיים, אני נלחם כדי לעזור לסביבה...העזרה הכי גדולה תהיה כנגד תעשיות המזון מהחי
 

תמיר1991

New member
אז אם אתה מעדיף בעלי חיים על

בני אדם, יש לך סדר עדיפויות מוזר מאוד, שלא לאמר נלעג. קשה לי להאמין שקיימים אנשים כאלו. כדי להציל חיי אדם אחד הייתי מוכן שייהרגו כל הפרות בעולם. חיי אדם קודמים לכל. תמיר.
 

tombenarye1234

New member
תפסיק להיות דמגוג.

אני לא מעדיף בעלי חיים על בני אדם, אני אומר שהם שווים. אתה נשמע כמו כל הימנים הללו שאומרים "אתה מעדיף ערבים יותר מיהודים, יש לך סדר עדיפויות מוזר, שלא לאמר נלעג.קשה לי להאמין שקיימים יהודים כאלו. כדי להציל חיי יהודי אחד הייתי מוכן שייהרגו כל הגויים בעולם. חיי יהודי קודמים לכל."
 

תמיר1991

New member
אם אתה משווה אותי לאנשים כאלה

זה רק מראה עם מי יש לי עסק. בני אדם לא שווים לחיות, והמחשבה הזו מזעזעת. תמיר.
 
אולי במקום להגיד את זה כל הזמן

צגיד למה אתה חושב שבני אדם לא שוים לבעלי חיים? בגלל האינטליגנציה? תפסיק להגיד סיסמאות, תביא נימוקים.
 

tombenarye1234

New member
"בני אדם לא שווים לחיות"

למה הם לא שווים? תסביר לי את ההגיון שלך...עד שאתה לא מסביר את ההגיון שלך, אתה נראה בעיני בידיוק כמו כל אחד אחר המפלה לרעה חלשים. תוכיח שאתה לא, אתה סתם אומר "אני לא כמוהם", ועוד תוקף אותי על שאני משווה אותך אליהם? האם אתה מוצא הבדל בינך לבינם? אם כן תן הבדל. אחד. כי לפי דרך הדיבור שלך, כנראה "אין שום קשר בין הפליית בעלי חיים להפליית ערבים".
 
ל-ד-ע-ת-ך-!-!

לדעתי העזרה הכי גדולה היא קודם כל לבני מיני, לאדם! אחר כך אני אתפנה לעזור לבני מין אחר!!
 

tombenarye1234

New member
אז את יוצאת מנקודת מבט גזענית.

זה כמו שמישהו יגיד ש"הוא מעדיף להציל חיי יהודי אחד, מאשר להציל מיליון גויים". אני לא יוצא מנקודת מבט גזענית, ואולי זו רק דעתי, אבל גזענות היא דבר רע. אני מקווה שאנשים פה יבינו (אני חושב שכבר הסברתי לך), שאין הבדל בין מוות של אדם למוות של פרה.
 
אבל

אני אעדיף להציל את בני מיני קודם כל על פני יצורים אחרים. ואל תגיד לי ילחדים/אוטיסטים/שחורים/נשים/גברים וכו'. כולם בני אותו מין שלך. כולם בני אדם.
 

tombenarye1234

New member
סבבה. אז את גזענית.

אני לא חושב שזה כזה מוסרי להשתמש בשיקולים גזעניים בחיים...
 
למעלה