שלום לכולם

q w e r t y

New member
כנראה שאת מאד תמימה

נתיבות עולם זו ישיבה ליטאית קיצונית. אין שם אנשים משום זרם. מותר ללמוד שם ספרי הרב קוק? ספרי חבד? מה עם אורות התשובה? זה לא ספר? למדתי אותו במכינה הקדם צבאית והוא ממש עזר לי להשאר בדת. למה את לא ממליצה עליו? אני לא דן אותך לכף חובה ואל תתבכייני. אם את כותבת כאן מותר להעביר ביקורת על מה שאת כותבת. ואל תשלחי את כולם ללמוד הלכות לשון הרע לפני שאת בעצמך תבדקי מה שאת כותבת על כל הזרמים שלא מתאימים לדעות של הרבנים שלך. אני מאד מעריך את כל החרדים אבל חבל לי מאד שהם מדברים על הכיפות הסרוגות לשון הרע ועושים פרצוף של אוהבי ישראל הכי גדולים. בסוף אתם נהיים בדיוק כמו טומי לפיד והחברים שלו. הדבר שאני לא מבין איך החוזרים בתשובה מסתדרים עם כל זה. אולי תסבירו לי.
 

giingiit

New member
תאמין לי, לא שווה אפילו להגיב לך

סבלני פוקעת למשמע קשקשנים שחושבים שמכירים את דיעותי, מפרשים לא נכון מה שאני כותבת ומחליטים בשבילי מי אני ומה כוונותי. עם זה יש לי בעיה. ולך יש בעיה של הבנת הדברים הנאמרים. איך נאמר על דבריך - הפוסל במומו פוסל.
 

ezer

New member
חתירה לחיפוש האמת...אז תבין יראת ה´

שלום לך גיורטי, נתיבות עולם אינה ישיבה קיצונית. איני יודע מה נקרא אצלך קיצוני. האם אצל מכון מאיר מלמדים את ספרי המוסר כמו "אור ישראל"-"חוכמה ומוסר"-"דעת חומכה ומוסר"-"עלי שור" ושאר ספרים המדברים על חוכמת הנפש ועל הבנת? שאלתי לא מזמן מגיד שיעור בישיבה תיכונית, רב נכבד השייך לזרם הדתי-לאומי איזה ספר אפשר לתת לבחור או לבחורה רוצים להכיר את עצמם. לרדת להכרת הנפש והנשמה. ואמרתי לאותו רב שהרי האבן עזרא כותב בספר שמות פרק ל"א פסוק י"ח שאי אפשר להכיר את הקב"ה ללא הכרת האדם את עצמו. ואותו רב אמר לי שהוא לא מכיר ספרים כאלו השייכים לזרם הדתי לאומי או החרד"לי. אז איני מבין על מה יצאה הביקורת שלך? ספר התניא נמצא בכל ישיבה. אז לא רבים לומדים בו. אז מה? מי אמר שחייבים ללמוד את כל ספרי הרש"ב? ומי שרוצה ללמוד "מוסר אביך" או את "אדר היקר" יודע כיצד להגיע אליהם. ויש הרי כל כך הרבה ספרים טובים ויקרים, למה רק על ספרים אלו אתה בוכה שלא לומדים? והתשובה לכל אלו, שלכל אדם יש את החלק שלו, מה שאדם מרגיש שזה חלק מנשמתו, זה מדבר לנפש שלו. ומה שאתה כותב שמדברים לשון הרע על הסרוגות. לאט לאט....אולי תשאל את הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א מה אומרים לו הרמ"ים של הישיבות התיכוניות על הבחורים הלומדים שם. ואין לך אלא הודאת בעלי הדין הקרובים אל "החלל". אז אם יש רבנים המתירים חברה מעורבת לכתחילה נגד דעות של גדולי רבני המזרחי. ויש רבנים מראשי המזרחי שאוסרים הליכה לשנת שירות שלא לדבר על שנתיים - אז מה אתה רוצה? הרי יש הרבה מהציבור של המזרחי עושה מה שמתחשק לו ולא מה שרבניו אומרים לו. ועל זה הביקורת אתה חושב שזה לא נכון? ויש חיפוש האמת. יש אנשים שרוצים שלימות. אולי תראה לי את השלימות לחיפוש האמת.
 

תמר ת ת

New member
תגידו, מה קורה לכם ?!?!../images/Emo12.gif

ב"ה תגידו, השתגעתם ? מה קורה כאן ועל מה רבים ?! על זרמים ביהדות ? אישית, הצעתי את "מכון מאיר" כי זה המקום המעולה ביותר שאני מכירה לחוזרים בתשובה. אבל מתוך מכון מאיר יצאו בחורים ובחורות עם תפיסתם והלכו לזרם שהתאים להם. אם זה ברסלב, או חב"ד, ליטאי או לאומי ציוני. לגבי ספרים ממולצים: "אורות התשובה", "מאמר הדור", "מסילת ישרים" "ארחות צדיקים", "שבות ישראל - נס לעמים" של הרב אברהם לבני זצ"ל, ושו"ע. זה בסדר ?! מה שכן, אני בהחלט חושבת שללמוד לבד בהתחלה זה ממש בריא. כי אם אדם לא יודע בדיוק איך ללמוד, הוא יכול להבין דברים לא נכון וע"י כך לעשות עוול נורא לעצמו ולדברי התורה. זו דעתי האישית והאמיתית. אבל לריב בגלל דבר כזה ?? יש כ"כ הרבה זרמים שונים ביהדות וכולם ביחד זה עם ישראל. לרוב אומרים בטעות: ישראל ערבים זה לזה. אבל האמת היא שנכון לומר: ישראל ערבים זה בזה. אנחנו לא אחד לצד השני, אלא אחד בתוך השני. זה ההבדל, והוא גדול. בין כה לחזור בתשובה זה קשה מספיק ולפעמים מפחיד ומי כמונו יודע את זה... אז מה אתם עושים ?! תמר.
 

ezer

New member
העיקר לא להפסיק לחפש את האמת

למה מפסיקים לחפש את האמת? האם אורות כבר משביע את הנפש?
 

דודי 10

New member
"תגידו איזה ספרים לקרוא"...

כתבתי אתמול בפורום הודעה תחת הכותרת "סדר הלימוד למתחילים\ות" בעקבות השרשור הזה "תורה מגנה ומצילה" יום טוב
 

giingiit

New member
לדעתי הספר הראשון המומלץ הוא

ספר התודעה. ישנו ספר נוסף שנקרא "במעגלי החיים" (שכחתי מי הסופר, אסתכל כשאגיע הביתה) שהוא מסביר ממש בפשטות למתחילים בשפה ברורה מה בדיוק הם צריכים לעשות ומביא כל מיני משלים וסיפורים יפים וגם תמונות של עתיקות ועוד כהנא וכהנא. ספר בהחלט חביב.
 

myofer

New member
זה טבעי לא ../images/Emo35.gif ../images/Emo12.gif

שאדם ממליץ על מה שהוא עושה/מאמין. אם היה חושב שיש מנהג טוב ממנהגו היה נוהג אחרת וממליץ אחרת. אשרי האדם שאומרים עליו שהוא אובייקטיבי
ושוב
 
צודק. זאת גם דעתי ../images/Emo13.gif

אדם ממליץ על מה שנראה בעיניו כדבר טוב. לדעתי, זה כל הסיפור גם במקרה הזה
 
למעלה