שאלה שהגיע אלי למסר, מה דעתכם?|עזרה

כתוב שהתורה לא תשתנה

בשום זמן ח"ו אז איך זה מסתדר גם לא בשביל להחזיר אנשים בתשובה בד"כ קשה לחלוק על דברייך אבל פה יש מקום להערה או שאלה אולי זה נעשה בהיתר לא שוללים לפני ששואלים....
 

giingiit

New member
שוין. זכותך לחשוב כך.

אינני מסכימה איתך. אין בדברי שינוי התורה מכיוון שמלכתחילה זה לא מובא כציטוט עם מראה מקום אלא בא להדגיש נקודה כפי שכבר הסברתי. ואנא, המנע מלהוכיח אנשים בפומבי. כיום מעטים הם האנשים שנמצאים בדרגת צדיקות שיכולים להוכיח אחרים ועוד בפומבי. ישנם חוקים כיצד להוכיח. ומי שעושה זאת לא נכון יכול לגרום להלבנת פני אדם ברבים. גדול העוון על הלבנת פנים. הנך מוזמן לקרוא על כך בפורום באוהלה של יהדות, שם מתפרסם מדי יום השיעור היומי על לשון הרע.
 
|../images/Emo52.gif תיקון טעות !!!../images/Emo36.gif

קודם כל אני מתנצל אם פגעתי בך או בכל אחד אחר בין בפורום ובין בכלל. כוונתי היית שונה לחלוטין ואפשר לראות זאת בניסוח אם שמת לב בסוף כתבתי "לא שוללים לפני ששואלים" זאת אומרת שלא באתי להוכיח כאן אף אחד/ת ח"ו כי מי אני שאוכיח אותך!!! בס"כ זה יכול לבלבל פה מס אנשים בין היתר גם אותי זה בלבל מעט בהתחלה. בכל אופן נכון, יכולתי לרשום את זה בפרטי אני חוזר בי.
 

giingiit

New member
לא פגעת בי, זה בסדר ../images/Emo13.gif

רק רציתי לעצור בך לפני שתגלוש יותר מדי רחוק. זה יכול אכן לבלבל את מי שלא מכיר אותי ולא מכיר את ההיסטוריה של כתיבתי בפורומים של תפוז. לכן הסברתי מיד כששאלת את הסיבה. אבל שוין, נעזוב את זה.
 

giingiit

New member
מה זה המושג הזה "חבר חדש"?

יש כזה דבר בציבור שומרי התומ"צ? אם אדם שומר תומ"צ ושומר שבת, כיצד הוא יוצא עם בחורה בלי נישואים? נראה לי קצת מוזר. אסור לו הרי להיות איתה בייחוד.
 

giingiit

New member
אולי לזה היא התכוונה.

פשוט כשנפגשים לשידוך זה מפגשים למטרות שידוך ואם מחליטים להתחתן אז זה ארוס. אין כזה דבר שמישהו יהיה חבר של מישהי בלי מחויבות. לפחות לא במגזר החרדי.
 
לא חייבים להכנס ליחוד!!!../images/Emo166.gif

זה שהיא אמרה חבר זה לא אומר שהיא מתיחדת איתו ח"ו.. חוץ מזה אם מישהי רוצה להחתן היא חייבת להפגש עם מישהו ..לא?!
 

giingiit

New member
מדבריה לא השתמע שאלו פגישות שידוך

אלא שהם ממש חברים. אולי אני טועה פה והיא התכוונה לפגישות שידוך?
 
אני בעצמי לא יודעת את התשובה ../images/Emo13.gif

העתקתי לכאן בדיוק מה שאמרו לי לכתוב
 
חברה, הנה התשובות של הבחורה

כפי שקיבלתי במסר: אני בדרך כלל לא עושה שבתות בבית ואם אני כבר בבית אז אני ישנה כל השבת! יש לנו בבית בשרי וחלבי. כמובן שיש חילוקי דעות ואנחנו מנסים לפתור אותם והסברתי לו שחגים אני רוצה כן לעשות אצל ההורים שלי ואני לא חושבת שלהורים שלי תהייה בעיה לכבד אותנו אבל אני לא יודעת עד כמה!
 

tsvir

New member
אם את בעצמך

מעדיפה לא להיות בשבת בבית ההורים בטח את יכולה להבין אותו. דברי עם ההורים על אפשרות ליצור לך (כבודדה לפני שתהיו זוג- דרך אגב הרבה הצלחה) פינה שבשבת תרגישי נוח לישון כל השבת זו לא חכמה. אם תגיעו להבנה ופשרה הרי תוכלי להביא זאת בפני ידידך. וכך גם תישארי יותר שבתות בבית . מה שלא יהיה בהצלחה רבה.
 
דעתי האישית..

אני חושבת שתוכלו להתפשר.. וזה לדעתי קצת מיותר להתווכח אם ללכת להורים שלך בעתיד או לא.. אני בטוחה שאם תסבירי לו כמה זה חשוב לך ותדברי עם ההורים שלך ותגידי להם כמה חשוב לך לבקר אותם אבל את לא יכולה אם לא יהיו תנאים מסויימים שיאפשרו את זה אז תוכלו למצוא פתרון.. כמובן שאם אין בעיה של כשרות כי אז זו כבר קצת בעיה.. לאחותי ובעלה היתה אותה בעיה כשהם התחתנו ההורים שלו לא דתיים..אז הם פשוט אצלהם בימי חול ואצלנו בשבת..אבל זה בגלל שהאוכל שם לא כשר ..אצלך זה יותר פשוט אז לדעתי פשוט תבקשי מההורים שלך שכשאתם בסלון לא תהיה טלויזיה ודברים כאלה.. בכל מקרה שיהיה לך המון המון בהצלחה גם עם ההורים וגם עם החבר..ושנשמע בשורות טובות...
 

חרבונה

New member
כבוד הורים - היא מצוה גדולה

כבוד הורים - היא מצוה גדולה. כל כך גדולה ש... פעם אחת לפני שנים רבות, מיד אחרי קום המדינה, למד בחור חיפאי בישיבת פוניבז בבני ברק. לאף אחד לא היו עודפי כספים בעת ההיא, והוא שאל את הרב כהנמן זצ"ל, האם הוא חייב לנסוע לבקר את הוריו בחיפה כשהם לא מממנים לו את הנסיעה ? ענה לו הרב כהנמן כך : "או, לא, אתה לא חייב לסוע, אתה יכול גם ללכת ברגל". מתוך שמכבדים את ההורים, יודעים לעשות קל וחומר ולכבד את הקב"ה. על כן יש להתאמץ ולמצוא את הדרך לבקר את ההורים, ומתוך בקורים אלו, ומתוך האהבה אל ההורים , זה ישפיע עליהם לכבד יותר ויותר את הדרך שבחרתם, ללכת יותר לקראתכם, ואולי תזכו לזַכות אותם לחזור ג"כ בתשובה. והכל, הכל, בנחת ובאהבה. זו עניות דעתי .
 
חרבונה -מהנצמע???../images/Emo23.gif../images/Emo104.gif../images/Emo168.gif

הסיפור מאד יפה ואמיתי רק שהוא נולד אי שם בעיר בריסק בליטא
 

פראזניק

New member
הסיפור...

מופיע גם בספרו של ש"י זוין "אישים ושיטות", על רבי חיים בריסקער. שאלה הלכתית, האם אדם חייב לנסוע ברכבת, להוציא מעות, על כיבוד אב? ענה לו רבי חיים, "לא, אינך חייב לנסוע, אתה יכול ללכת", העקרון שהוא מביא שם, הוא עקרון הלכתי, ר´ חיימי, שאם אמנם נפטרת מהוצאת ממון, הרי שממצות כיבוד אב לא נפטרת.
 

חרבונה

New member
ההתלבטות היא כיון שלפי ההלכה

ההתלבטות היא כיון שלפי ההלכה אדם חייב בכבוד אב משל אב. א"כ נראה שהאב ישלם את הוצאות הנסיעה. אולם, זה שהוא נוסע זה לא בגלל כבוד אב אלא בגלל שמתעצל ללכת ברגל.
 

פראזניק

New member
הסיפור...

מופיע גם בספרו של ש"י זוין "אישים ושיטות", על רבי חיים בריסקער. שאלה הלכתית, האם אדם חייב לנסוע ברכבת, להוציא מעות, על כיבוד אב? ענה לו רבי חיים, "לא, אינך חייב לנסוע, אתה יכול ללכת", העקרון שהוא מביא שם, הוא עקרון הלכתי, ר´ חיימי, שאם אמנם נפטרת מהוצאת ממון, הרי שממצות כיבוד אב לא נפטרת.
 
למעלה