שאלה שהגיע אלי למסר, מה דעתכם?|עזרה

שאלה שהגיע אלי למסר, מה דעתכם?|עזרה

יש לי חבר יחסית חדש אבל זה דיי רציני! יש לי בעיה איתו, כמו שאת יודעת הורי לא דתיים ונורא קשה לו לקבל את זה. הוא מוכן לעשות הכל הוא לא מזלזל בהם אפילו במייל. אבל למשל שאנחנו מדברים על העתיד (ויש עתיד) הוא אמר שיהי לנו נורא קשה להגיע בשבתות וחגים אליהם. מצד אחד הוא צודק כי הם גם ככה לא שומרים שבת. ומצד שני הם ההורים שלי וקשה לי לראות אותי מגיעה אליהם רק באמצע השבוע. מה לעשות?
 

tsvir

New member
ומה היום?

איך היום הבחורה מסתדרת בשבתות בבית הוריה? אם היא משתדלת לא להיות בבית הרי שמובן לה שזה לא סיפור פשוט. ואם היא מצליחה להיות בבית ולהסתדר הרי שניתן להסביר לחבר ולהורים: לחבר את דרכי ההתמודדות בשבת כשמתארחים בבית שאינו שומר שבת (לא נכנס לעניין כשרות) ולהורים להסביר שהבחור מתחשב מוקיר ומעריך אותם ולפחות בשבתות שבאים לבקר להשתדל לארגן להם פינה שיוכלו לשהות בה ללא בעיות. חשוב מאוד מאוד לא לסגור ולטרוק את הדלת להורים. זו דעתי
 

הרברונן

New member
בכל מערכת של נישואין

חייבים להיות קודים בסיסיים של התנהגות שמוסכמים על שני בני הזוג כדי שהמערכת "תזרום" טוב. אני מכיר לא מעט זוגות שיש להם בעיות כאלה, ואני יכול לומר בהכללה שבכל המקרים שהנוןשא דוסקס קודם לנישואין והתקבלו בו החלטות, אז גם אם לא תמיד עומדים בהם, המערכת די זורמת. זה נורא מתסכל לאהוב מישהו ולרצות מאד לבנות איתו את העתיד, ואני מאד שמח לשמוע שיש עתיד, אבל צריך להיות ברור שאם זה נושא משמעותי אז באמת חייבים לפתור אותו מראש. ואין מתכוני קסם לדרך הנכונה לפתרון. זה אולי חבל מצד אחד, אבל זה גם מאפשר המון אינדיבידואציה מן הצד השני. לא פשוט, אז מה. קצת קשה אז נשברים? חייבים לקבל החלטות למרות הקושי, רק לא לסמוך על ה"יהיה טוב" שלא עובד לטווח ארוך. כל טוב, רונן
 

q w e r t y

New member
העיקר שיהיה אוכל טוב

כמו שפסק הרב רונן (תעשה לאשתך פסטו בג´ננה. היא תודה לך, עיי"ש)
 

giingiit

New member
לדעתי אי אפשר לתכנן עתיד לפי

משפחות. אז מה אם המשפחה לא שומרת שבת? כמו שהבת התחילה לשמור שבת כך גם הוריה עלולים לחזור בתשובה. ואם אין ברירה, לא מבקרים בשבת. לי לצערי יוצא לראות את אמא שלי רק פעם אחת בשנה אלא אם כן היא באה לתל אביב. היא גרה רחוק מדי לנסיעה של הלוך וחזור ליום, ולסחוב בנסיעה של שעתיים ברכבות אוכל וכלים והכל ופלטה ומיחם ושעוני שבת זה מסובך מדי.
 
../images/Emo4.gifאיזה מן דבר

סליחה על הביקורתיות אבל למה לעשות כזה אבל להורים ולא לבקר אותם???? מצוות כיבוד הורים היא אחת החשובות ביותר... אני באותו מצב גם אמא שלי לא שומרת שבת... אם רוצים אפשר תמיד למצוא פילוס בין הדרכים וכמו שרונן כתב "קשה קשה אז נשברים?" עבודת השם היא מתי שקשה ולא מתי שקל!!!
 

giingiit

New member
אצלי זה מסובך מאד

כי אמא שלי גרה בקיבוץ של השומר הצעיר והדירה קטנטנה ואין שום דרך שהיא תסכים אפילו לא להדליק אור או טלוויזיה שלא לדבר על מקום לפלטה ומיחם. זה מאד מסובך. ניסיתי לשבור את הראש איך אפשר יהיה כן לבקר בשבת ולא מצאתי דרך שאוכל לבוא בלי שזה יביא לחילול שבת, מה גם שהיא לא מוכנה ללת לקראתי בזה. ואני איתה בטלפון כל יום. כשיש לי חופש במשך השבוע אני נוסעת לבקר וזו הפעם בשנה שיוצא לי. זה מאד קשה לי. גם קשה היה לא לראות אותה בחגים אבל אין מה לעשות כל זמן שהקיבוץ כל כך כופרני ואנטי. ולא, לא תמיד אפשר למצוא פילוס כי במקרה הזה הפילוס יהיה ויתור מצידי (הגעה לידי חילול שבת שאינני מוכנה לעשות). בנוסף, אין לי רכב, אז הכל נאי צריכה לסחוב בשני אוטובוסים ורכבת. לא פשוט.
 
וואי איזה סיפור../images/Emo18.gif

דבר ראשון אם אפשר לשאול איך מהקיבוץ הגעת ליהדות??{נשמע מעניין} 2:יש הבדל בין לסוע מידי פעם בחופשים לבין פעם בשנה... 3:אני מסתדר יופי גם ללא פלטה ומיחם ח"ו זה לא שאומר לך לעשות כמוני אבל לידע כללי זה אפשרי..
 

giingiit

New member
אני לא בקיבוץ כבר הרבה שנים טובות

וגם לא הייתי בארץ הרבה שנים טובות, אבל ליהדות הגעתי ב"מקרה" דרך האינטרנט.
2. יש לי חופשה מהעבודה פעם בשנה שחלק ממנה אני מעבירה בקיבוץ. אני משתדלת גם בחול המועד פסח לבלות קצת בקיבוץ אבל השנה לא היה מספיק חול המועד כדי שאוכל לעשות את הנסיעה ולחזור. 3. לאכול בשבת צריך? להכין ולבשל הכל צריך? לסחוב הכל צריך? נראה לך שבקיבוץ של השומר הצעיר ניתן למצוא אוכל כשרל מהדרין? אני מחמירה ואוכלת רק מהדרין במטבח כשר למהדרין בכלים מוכשרים וטבולים. 4. מה עם כל השאר? טמבלויזיה, אורות, עיצבון אמא שלי כי היא לא סובלת את זה...
 

חרבונה

New member
גינגית, עשויים לחזור בתשובה ,....

גינגית, עשויים לחזור בתשובה ,.... לא עלולים לחזור בתשובה. לך צריך להגיד את זה ? עשוי = אולי, דהיינו במקרה של תקוה. עלול = פן, דהיינו במקרה של חשש. והנה דבר תורה. על הפסוק "אולי לא תאבה האשה ללכת אחרי..." שאמר אליעזר לאברהם, אומר רש"י שלאליזר היתה בת והוא קווה שהאשה לא תרצה ללכת אחריו ואז יצחק יתחתן עם בתו. מאיפה רש"י ידע ? מזה שהוא אמר "אולי" ולא אמר "פן". ועוד הוכחה. המדרש אומר: ´הולך תמים´ זה אברהם שנאמר ´התהלך לפני והיה תמים´ ´ופועל צדק´ זה יצחק שנאמר ´ויזרע בשה ההיא ויברכהו ה´´ ´ודובר אמת בלבבו´ זה יעקב שנאמר ´אולי ימושני אבי´. מדוע הביא המדרש לגבי יעקב דוקא את הפסוק העוסק ב"גניבת" הברכות ? אלא הדיוק הוא מהמילה "אולי". היה הגיוני לכתוב "פן" אם יעקב חושש שאביו יגלה את תרמיתו. אלא יעקב אמר "אולי" כי בתוך תוכו הוא קיוה שאביו יגלה את הדבר והוא לא ירמה את אביו. וזה מתאים ל"דובר אמת בלבבו".
 

giingiit

New member
צודק צודק צודק ../images/Emo13.gif כתבתי בהיסח הדעת

אבל אפרופו דברי תורה, יש לי גם דבר תורה להגיד. מה למדים משני פסוקים הבאים: המשפט הראשון נאמר לאדם הראשון על ידי בורא עולם: [בראשית ב´ טז] מכל עץ הגן, אכל תאכל. ומעץ, הדעת טוב ורע--לא תאכל, ממנו: כי, ביום אכלך ממנו--מות תמות והמשפט השני אמרה חווה לנחש: [בראשית ג,ב] ותאמר האשה, אל הנחש: מפרי עץ הגן, נאכל. ומפרי העץ, אשר בתוך הגן, אמר אלקים לא תאכלו ממנו, ולא תגעו בו--פן תמתון. ויאמר הנחש, אל האשה: לא מות, תמתון. שאלתי היא, מה שונה בין דברי חווה לנחש לדברי בורא עולם לאדם הראשון, למה פנה הנחש לחווה וכיצד הוא ידע שאם היא תיגע בעץ לא תמות. שאלה שענה עליה יפה מאד לדעתי רבי נתן במדרש רבא (אם זכרוני אינו מטעיני). הוא הסביר זאת כך: בורא עולם נתן את הציווי לאדם הראשון. חווה עוד לא היתה אז. אם כך, מסתמא שחווה שמעה על הציווי מפי בעלה ולא מפי בורא עולם. הנחש ידע שחווה נוצרה לאחר הציווי. האדם הראשון רצה להוסיף גדר (סייג) לציווי האלוקי למנוע מאשתו, שלא שמעה את הציווי ישירות מפי בורא עולם, לעמוד מול פיתויים והוסיף את הקטע פן תמותון. המילה פן אינה חד משמעית ובטוחה בעצמה כמו ביום אכלך ממנו--מות תמות. הנחש הבין שהציווי החד משמעי בורא עולם נתן ושהתוספת היא הסייג של אדם הראשון אם כך, מפה משתמע שבורא עולם לא אמר שנגיעה בעץ תביא למוות. הנחש ידע שאם חווה תיגע בעץ ולא תמות זה יערער את בטחונה גם בקשר לאכילה (בכל זאת שמעה את הציווי מפי בעלה ולא ישירות מפי בורא עולם) ולכן הוסיף את שהוסיף ויש אומרים שדחף אותה שתיגע וכשלא קרה לה כלום, חשבה שגם אכילה לא תגרום לכלום. להזכירכם - זו רק אחת מהפרשנויות. רש"י אינו מסכים איתה.
 

התרנגול

New member
יפה ../images/Emo13.gif והזכרת לי משהו...

שמעתי בשם הרב אלון, שהיה אצלנו, הוא דיבר על פרשת עץ הדעת, והביא את מחשבות חוה, לפני שאכלה מן העץ, נאמר שם- "ותרא חוה כי... תאווה הוא לעיניים, ונחמד העץ להשכיל", ואחר כך אכלה. נשאלת השאלה- איך היא ידעה לפני האכילה שהעץ נחמד להשכיל?? מילא תאווה לעיניים אפשר לראות, אבל נחמד העץ להשכיל- זה מאיפה היא ידעה?? ענה הרב אלון- זה מלמד אותנו שכאשר אדם בא לעשות מעשה לא טוב, הוא "עוטף" אותו בתירוצים שונים, ומחפש הצדקות לזה, מה שנקרא "להפוך חולשה לאידאולוגיה". הוא לוקח את החולשה שלו, את מה שהוא נכשל בו- והופך את זה לאידאולוגיה, ללכתחילה...
 

giingiit

New member
זה באמת הסבר נפלא. ואכן רואים

זאת אצל כל הכופרים. מכיר את ההסבר הזה של אני מאמין שיש בורא לעולם אבל לא נראה לי שהוא רוצה שאני אקיים מצוות, או תירוץ כמו אם בורא עולם היה רוצה שלא נהנה ממשהו הוא לא היה בורא אותנו עם הרצון לאותו משהו כך גם אנשים הולכים ומתרצים לעצמם מדוע לא צריך לקיים מצוות. עוטפים את החולשות בצלופן אדום
 

התרנגול

New member
כן, כבר קראתי מאמרים

שונים ומשונים על כך שאנשים חושבים שא-להים הוא חילוני, ולא רוצה את המצוות שלנו, ומסתמכים, רח"ל על פס´ כמו "למה לי רב זבחיכם וכו´", ועוד פס´ מביאים לשיטתם, וזה פשוט נורא לקרוא... אגב, מה זה "נטעים"?
 

shuki69

New member
ועוד משהו ג´נג´ית .....

את הוספת בסוף כל מכתב שלך את הנוסח הבא : בראשית ברא אלקים את השמיים ואת הארץ ואת המדע... אני חושב שזה לא ראוי לקחת את הפסוק הראשון בתורה ואחד החשובים שבו , עם הרבה כוונות נסתרות ולשבש אותו עם תוספת שלא במקום ואפילו מעוררת ספק של אולי חילול שם השם...אז אנא , תורידי אותו בבקשה
 

giingiit

New member
זה תוספת מימי נטעים והתכתבות עם

המדענים שם. יש סיבה למה זה מוסף בחתימה שלי. אני מרשה לך להתעלם מכך. אין בזה משום חילול ה´ להיפך, זה קידוש השם כי לא רק שאינני כותבת את שם ה´ המפורש, אלא גם מוודאת שהם יודים מי הבוס גם של המדע. אולי זה לא רלוונטי לפורום הזה אבל אין לי ענין כרגע לשנות חתימה. תודה על הערותיך בכל מקרה.
 
למעלה