שאלה , בבקשה לא להתעצבן. תתכוננו מראש!

זמרה

New member
הבורא ברא את היצר הרע...

במקורות כתוב שגם החושך וגם האור שניהם מגיעים מהבורא. למעשה מדובר בהבחנות של האדם כלפי הבורא - או שהאדם מרשיע אותו בלב או שהוא מצדיק אותו בלב (ואז הבורא הוא טוב ומיטיב). אנחנו מתקדמים למטרת הבריאה על שני קווים (רגליים) - ימין ושמאל. קו השמאל משמש אותנו לבירור פנימי האם אנחנו באמת נמצאים בדרך להשתוות הצורה עם תכונת ההשפעה ומה עוד נשאר לתקן. קו השמאל משמש אותנו להתחברות עם הסביבה הרוחנית ומשחק ההשפעה איתה, כיוון שישנן שתי מדרגות: אהבת החברים או אהבת הבריות אהבת ה' אדם שמרגיש לחוץ ומתוח מרגיש למעשה את הדחיפות של הבורא מאחוריו לקדם אותו למדרגה יותר גבוהה בתפיסת המציאות והתחברות איתה, אדם שלא מעוניין שידחפו אותו על ידי ייסורים מאחורה מתחיל לבקש מהבורא עצמו את התיקון ללא התחשבות האם טוב או רע לו, הוא מתחיל להבין שהוא צריך להימצא בעבודה אינטנסיבית פנימית וחיצונית ללא הפסקה תוך דרישה מהבורא שיתקן את היחס שלו למציאות.
 

זמרה

New member
תיקון הודעה***

קו הימין משמש אותנו להתחברות עם הסביבה הרוחנית ומשחק ההשפעה איתה, כיוון שישנן שתי מדרגות: אהבת החברים או אהבת הבריות אהבת ה'
 
זמרה יקרה, הדעה המסולפת של לייטמן לא רצויה פה

להזכירך, פה זה פורום 'קבלה בראי היהדות'! לא עיוות וסילוף הקבלה בראי הניו-אייג הלייטמני. בקבלה המקורית והיהדות אין מציאות כזו של: "קו השמאל משמש אותנו לבירור פנימי האם אנחנו באמת נמצאים בדרך להשתוות הצורה עם תכונת ההשפעה ומה עוד נשאר לתקן." כדבריך, ללא דרך התורה והמצוות המעשיות בפועל! כי ללא התורה והמצוות המעשיות בפועל (בתחילה שלא לשמה, ורק בשלב שני של תו"מ מעשיות בפועל לשמה), אין שום אפשרות התחלה של השתוות הצורה עם תכונת ההשפעה של הבורא, ועבודת תיקון כל שהיא! ומי שאומר לך אחרת, הוא שרלטן שמסלף את הקבלה והיהדות למטרות זרות של הפצת האגו הגדול שלו, סררה, כסף וכבוד. ולכן אין מקום לסילופים ועיוותים כאלה בפורום 'קבלה בראי היהדות'.
 


 

InfiniD

New member
לכל ההיפים הנחמדים :)

אנחנו קצת שוכחים פה שכל פעולה שאנחנו עושים באה מהבורא. ז"א שגם הנפילה שלך לעצבות, תסכול ו"עייפות החומר" - שלא משנה מה יגידו לך לא תצליחי להתרומם - כל זה גם כן מהבורא. ברגע זה ממש את בונה חסרון גדול יותר ויותר לבורא. מכיוון שהנשמה שבך לא מתגברת על הגוף הרוצה רק גשמיות - בצורה של מצוות ולימוד תורה, היא כופה אותו עד שיגיד "רוצה אני"... על דרך הייסורים... עם קצת אמונה, תוכלי להרגיש שזה לחלוטין לטובה ואמונה משיגים ע"י עבודת השם... אז אנחנו בלופ כשהבחירה נשארת בידיך.
 
למעלה