שאלה , בבקשה לא להתעצבן. תתכוננו מראש!

שאלה , בבקשה לא להתעצבן. תתכוננו מראש!

אה, בעצם אני זו שעצבנית אבל בסדר.... רציתי לשאול משהו,, אם הבורא רוצה שנקיים את מצוותיו, מדוע הוא נותן לנו תנאים שאיננו יכולים לעשות את רצונו אם הוא קיים ואם התורה אמת,נניח, נניח.... אני מעשרת כל חודש בחודשו, עם משכורת רעב!! ועכשיו אני מפסיקה לעבוד כי המצב בלתי נסבל.. עכשיו לא תהיה לי הכנסה בכלל , אפילו שאני עובדת במקום עבודה שלוש שנים רצוף ללא חופשות! הורי היו צריכים להכניס לי כסף לחשבון, אני לא מאמינה לאיזה מצב הגעתי!! אז למה, ה' לא נותן לי לעשר? אם הוא רוצה שאתן ושאתרום למקומות תורה וצדקה מה שעשיתי המון, היתי נותנת לישיבות לנזקקים וכולי... מדוע הפרנסה שלי נפגעה?????????????? עוד שאלה, אני לאחרונה במצב לא כל כך פשוט מלחצי החיים, זה מאוד משפיע לרעה על ההורים שלי, מאוד.. אני מאוד רוצה לכבד אותם, ואני לא יכולה, אין לי את הכוחות לעזור להם, אין לי את הכוחות לשמח אותם כי אני תמיד בתחושה של עוגמת נפש מכל מיני סיבות.. איך הבורא מצפה ממני לא לצער אותם עם מה שאני עוברת ?????????? איך???????????????????????????? ואני זועקת עם השאלות האלה הן מגיעות מהלב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ודי, נמאס לי, אני רוצה תשובה אמיתית ונכונה בלי למכור לי לוקשים ובלופים כמו שרוב החרדים עושים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! סבבה?????????? תודה!!!!!!!!!!!!!
 
אני לא מענין אותי כלום

מה שיש לי על הלב אני שואלת כי אני רוצה לקבל תשובות. עמכם הסליחה!
 

coriatel

New member
לבקש כוחות זה לא חכמה

כל אחד יכול לומר שהבורא יעשה לי את הכל ואני אסגור איתו על הסכם שאני אעשה מה שהוא רוצה והוא יעשה שיהיה לי נוח ופשוט. אבל ככה את לא מתחבר אליו. מי שמבקש זאת כאילו מבקש מהבורא שלא לגדול ולא להתחבר אליו. ובשביל זה הבורא לא ברא את העולם אלא כדי שנדע כמה הוא גדול וכמה שאנו רוצים אותו שישכון בתוכנו וזה מצריך כבר שאני אודה שאני לא בסדר ושאני רשע ואנוכי ושבא לי רק לספק את עצמי בכל מני הנאות ושבאמת אני בכלל לא רוצה להיות טוב. רק כשאני אגלה ברגש כמה אני גרוע ושאני לא אסכים עוד לכסות ולהסתיר על זה שוב. רק אז אני אגלה כמה אני חייב אותו. את מידותיו. אני רוצה את החסד שלו את הנתינה ההקרבה את זה אני רוצה שיהיה לי ומעדיף מעל פני הדברים הגשמיים כי רק אז אני יוצר עם הבורא באמת קשר עושה את הכלי שישכון בו אור הבורא שזה תכונת ההשפעה והנתינה. וזה לפי כמה שאני מסוגל להפליל את עצמי. עד אז כל הייסורים הם אור גדול דל הבורא שכן אני במצב שבו אני לא נהנה ומקבל לעצמי ולא מנצל את כולם להנאתי. אלא שאם הייתי באמת מחשיב את הנתינה וצמצום הקבלה אזי לא הייתי סובל כל כך כי אז המצב הזה היה מתגלה כלי כגילוי פניו של הבורא. אהל משום שאני לא רוצה אלא להמשיך לנצל את העולם ןלהינות ממה שכבר אני רגיל ויודע. אז אור הבורא מתכלה בבחינת אחוריים. שאני לא מסכים לצמצם הקבלה שלי וזה מוות מבחינתי ולא חיים. ככה בנאדם סובל עד שאין לו ברירה כי הוא חייב להינות אז בסוף הגוף מסכים להינות מהשפעה דהיינו מצמצום הקבלה. בהצלחה לכולנו!
 
לא בעייתי ליישם


 

InfiniD

New member
את מזכירה לי את עצמי כשלא רציתי לחזור בתשוב..

את מזכירה לי את עצמי כשלא רציתי לחזור בתשובה. ניסיתי לפתור את החיים מכל דרך חוץ מהדרך שבה לא רציתי להתמודד. מעשר זה כנראה קל לך, בא לך לעשר ואת חושבת שזה יספיק בשביל להוציא את עצמך "זכאית". את פשוט תוקעת את עצמך במקום להתקדם הלאה. אל תתחכמי ופשט תעשי מה שאת נדרשת לעשות, מה שהוא לא דורש ממך.
 
השגחה פרטית

בס"ד ייתכן מאוד, שהבורא בכך מכוון אותך הן בצורת המחשבה הנקראת "כוונה" שתהי' "בעמ"נ להשפיע" באמת! כלומר, להביא אותך לקיים מצוות אבל בשלמות דהיינו "לשמה" אותיות "שלמה". והן במקום העבודה שאת צריכה להיות שם בכדי לממש את המטרה שאליה נשמתך ירדה עד שהתלבשה בגוף גשמי (רצון לקבל רוחני) וגוף חומרי (רצון לקבל ארצי). נראה, שכל זה צריך להביא אותך למסקנה ואף להחלטה, כי העיקר ובראש ובראשונה היא הרוחניות ואח"כ הגשמיות, כלומר להיות כלולה משני העולמות המקבילים וההופכיים זה לזה אלא בסדר הרצוי והראוי. כך אני כותב לך, כי כל עוד שלא עשית סדר זה, את עלולה להרגיש חסרון לא מוסבר, אלא רק אם תשכילי להחשיב נכונה את הרוחניות תחילה כך תוכלי להמשיך אותה בגשמיות, כדוגמת הנשמה המלובשת בגוף. לשם כך יש לחבור לחברותא נשית טובה איכותית, פנימית ומטרתית ולפעול בה, בע"ה במהרה, אכי"ר.
 
אומר לך את דעתי

א.אין לנו מושג מינימלי מהו הבורא,ומהי דרך פעולתו. ב.כל ניסיון לנתח לפענח לפרש להבין את דרכיו יגררו סתירות. ג.הסתירות (סעיף ב) ייגרמו בשל הניסיון הכושל של ישות סופית ומשתנה שמושגי הטוב והרע עבורה מסתכמים במילוי רצונה המתפרש כטוב,ואי מילוי רצונה מתפרש כרע,ישות סופית שכזו עם התבוננות מצומצמת וצרה אינה יכולה להכיל ולהבין פעולות של ישות אינסופית,בעיה זו אינה תאורטית אלא עקרונית,ובלתי ניתנת לשינוי. ד.נמצא שיש לפני האדם ב' אלטרנטיבות: 1>לקבל את מה שהבורא מעביר עליו בבחי':"החקר אלוה תמצא"- כלומר הכרה בקטנותו אל מול האינסוף. 2>לא לקבל את מה שהבורא מעביר עליו. ה.אם בחרת ב-1,הרי שחייך הם חיי אמונה ובטחון. אם בחרת ב-2 ,תהיי ממורמרת ומדוכאת מחד,ותפסידי חיי אמונה ובטחון מאידך,וממילא הבורא ייעשה כרצונו. לסיכום:כל עוד אמונתך תהיה קשורה למצבי הרוח שלך למצבך הכלכלי החברתי לתחושותייך האמוציונליות - רגשיות,תחיי בחוסר שלווה וללא אמונה אמיתית כלומר אמונה שלא לשמה.ברגע שתנתקי ותנקי את האמונה עד שתהפוך לאמונה אוטונומית לא תלותית ויציבה שאינה משתנה ובעקבות היום יום,אז אמונתך תהיה לשמה.
 
הכל תלוי בהסתכלות

צריך להסתכל ולחשוב על חצי הכוס המלאה!!!! אם תסתכלי ותחשבי על חצי הכוס המלאה=כל הדברים הטובים שיש לך, ומצבך הטוב ביחס לגרוע מכל הקיים... אז תהיי מאושרת, (יכולה להודות לה' על הכל, או לא לפי אמונתך..) מנגד אם חושבים כל הזמן על חצי הכוס הריקה=על כל מה שחסר ואין, כלומר הדברים שהיינו רוצים שיהיו לנו (ולא בהכרח שאנו צריכים) אז נהיים עצובים ומדוכאים מזה שאין... לא לחינם אמרו חז"ל: איזהו עשיר השמח בחלקו!!
 
מעשר?

שמעתי בשם הרב וואזנר ועוד רבנים שאדם שאין לו דירה או שיש לו חובות אינו מחויב כלל במעשר שזה רק מנהג אז בבקשה אל תבדקי את הקב"ה בזה ולשאלתך על קשיים אדם לעמל יולד וכמה שיותר קשה עכשיו בחרי זה יהיה לך יותר קל והשכר כמובן יהיה בהתאם . בהצלחה רבה!
 
דוקא מצויין שניתן לבדוק את הקב"ה

בדבר המעשרות שנאמר : בחנוני נא בזאת.. מי שמעשר מתעשר.. לא.?
 

InfiniD

New member
צדקות, לא מעשרות...

זה נאמר על צדקות... ואני בטוח שעל דרך האמת, לא מדובר באמת לבחון את הבורא כך... :)
 

אורלנה

New member
יקירתי -אם את לא לוקחת את עצמך עכשיו ביידים

ומתחילה לשיר שירים חדשים ונעימים על חייך את תיכנסי לפלונטר מי ישורנו... לכן עצתי לך תתחילי לחשוב טוב, לדבר טוב, להודות כל בוקר על מה שהקדוש ברוך הוא נתן ונותן לך, עד שלאט לאט תתחברי לטוב שבבריאה ויום אחד תגלי שבעצם הכל טוב.... אבל תתחילי תההי אמיצה תרצי לשנות את חייך מקצה לקצה, תרצי טוב תחשבי טוב תחלמי טוב, וכשהמחשבות הטורדניות יגיעו תעבירי מהם נושא אל כל נושא טוב שעולה לך, ואנחנו פה בפורום נחכה שתחזרי עם הודעות שמחות ומשמחות........ בהצלחה!
 
למעלה