ציונות קבלה ומה שבינהם

  • פותח הנושא KC85
  • פורסם בתאריך

REALI

New member
הקישור משום מה לא עובד, אבל ניתן להכנס

לויקיטקסט ולחפש את המספד בירושלים.
 

Mr Adam

New member
כל ההבדל כאן הוא בין אנשים רציונליים

לאנשים שלא רוצים לקבל את המציאות .

הציונות הביא לנו מתנה גדולה ובשביל שנוכל להמשיך
לשמור על המתנה נצטרך לשמור על הציונות קודם לכן .

"האהבה הגדולה, שאנחנו אוהבים את אומתנו, לא
תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה, אבל הננו
מוצאים את עצמיותה, גם אחרי הבקורת היותר
חפשית, נקיה מכל מום. כולך יפה רעיתי
ומום אין בך!"


אורות ישראל ד', ג'
 
שורש וענף

בס"ד

נושא חשוב אתה מעלה בפורום שלנו. היות הפרטים מרובים
אנסה לתמצת הדברים באופן שיהיה בע"ה ברור לכולנו.

(א) עפ"י הקבלה "ישראל" כך נקראת הנשמה הכללית כפי שמלובשת
בגוף הכללי (אומות העולם). נשמה נקראת "ישראל" כי כל עניין הנשמה הוא
לרצות אלוקות ולהשתוקק אליה.

בכדי לברר נכון את העולם מגשמיות לאלוקות צריך לאחד ב' קצוות מנוגדים
בעולם לכדי קו אחד אמצעי. בנידון דידן, חכמת הקבלה מתייחסת לב' קצוות הללו
כ"קו ימין וקו שמאל". "ימין" עניינו "מסורת" היינו שימור תכונות אלוקיות
אשר כבר נגלות לעיני כל, ו"שמאל" עניינו "חידוש" היינו הוספה של רצונות חדשים
שהם לכאורה, אינם מכוונים כדבעי לאלקות, לכן, לשם כך, בא הקו האמצעי שמהותו
היא הבירור של ב' הקצוות לרצון אחד המכוון לאלקות תוך בירור "קו שמאל" ופיכתו
לכלי שמתגדל כבוד הבורא בעולמות, היינו בכל תפיסת המציאות עד ש"אין עוד מלבדו".
ו"קו שמאל" זה ניתן לבררו לאלקות בתנאי ש"קו ימין" ידו בעליונה, היינו, שהעיקר הוא
השגת האלוקות - קניית הרצון להשפיע!

כעת יקל מאוד לבאר זאת כך, שישראל הוא סוד "הקו האמצעי" אשר מברר את הנ"ל
בעולם בכלל, על-כן, מחוייב שישראל יתחלק באופן פרטי לג' קוין. כל עוד שלא נתברר עד הסוף החיבור
של ב' הקצוות, אזי זה נקרא "גלות רוחנית" ובמקום זה יש "קליפות" שעניינן שכל עוד לא נתבררו
הקוים, יש גם "קליפת ערב רב" היא קליפת קו אמצעי, ר"ל. ורק ע"י המאור שבתורה יחזירנו למוטב
כלומר, דרך פנימיות התורה הנקראת "המאור שבתורה" השם יזכנו לראות את העיקר מן הטפל ולהשתלם
בבירור הכלים שיהיו מרכבה לאלקות, במהרה בימינו אמן כן יהי ראצון.

(ב) ענף ושורש - המציאות של דתיים, חרדים וחילוניים היא בסה"כ "ענפים" כלומר, רמת תוצאות בלבד!
לכן, חילוניים אינם ערב רב כפשוטו או דתיים כאלה ואחרים, אלא הכוונה היא לרצונות הלא מבוררים
שבנו בהבנת הרצון האלוקי, לכן מצטיירת מציאות של תוצאות שכזאת, ואשר רק ע"י פנימיות התורה
וחכמת הקבלה ברוב עם נזכה לביאת משיח צדקנו, שהוא השיא בהצלחת עבודת הבירורים הפרטית והכללית כאחד,
בעזרת השם תיכף ומיד ממש!

 

Midline27

New member


לכל תכונה מקולקלת יש צד מתוקן ותפקיד האדם בכללותו הוא לברר כל תכונה ותכונה שלו,כיצד להגיע לתיקון השלם דרך תיקון עצמו-הוא
שהרי נכתב כבר "שכל העולמות העליונים והתחתונים כלולים כולם בהאדם" .
לכן אסור לאדם לשפוט אף אחד אחר קודם ששפט את עצמו והגיע למעלת האיחוד הפנמי ובטח
שלא את בני עמו שהרי ברור שהם חלק בלתי נפרד ממנו..
על האדם לחשוב כיצד הוא יוכל לפרוץ דרך הקליפות בסוד 'ופרצת דרך במדבר',
להסתכל על התמונה כמה שיותר מלמעלה ולעבוד בהופכיות של עניין "העלאת מן" .

שהרי האיחוד הישארלי והאיחוד הכללי שיבוא אחריו הוא בעבודה למעלה מהדעת על דרך הקו האמצעי שהוא בחינת דרך המלך .

רק ביחד חבר !
 

elyahug

New member
לפי הכתובים ישראל אמורים לשמש אור לגויים

אהבתי את התגובה "שורש וענף" היא מסבירה הרבה אבל לא מספיק מחדדת את המחלוקת שנתעוררה.
אם נלך רק לפי הפשט בלי להיכנס למונחים קבליים (קו ימין קו שמאל וקו אמצע) הרי כל בר דעת יבין:
1. כל מה שהבורא ברא הוא טוב ואין בו שום פסול, כך כתוב "וירא כי טוב" והוא יתברך שמו רואה לסוף הדורות
2. כל נאצל ונברא ונוצר ונעשה, כולם הם לצורך גילוי שמותיו וכינויו של הבורא וכדי להיטיב לנבראיו (תלמוד עשר ספירות)
3. וכל מה שנראה לנו כפסול או מקולקל, זה רק זמני, כי הכול בתהליך הבירור והזיכוך (מאמר השלום בעולם - פרי חכם אשל"ג)
4. ועל מנת להיטיב צריך לעבור ממצב של עץ הדעת טוב ורע (שיש גלוי של רע זמני) למצב של עץ החיים (הכול רק טוב)
5. ולכן הבורא בחר בעם ישראל לשמש אור לגויים (כי עם קשה עורף הוא ובעל רצון לקבל הגדול ביותר)
6. ולכן ניתנה התורה לעם ישראל בהיותם עם סגולה ( כלומר רק הם מסוגלים להביא את האור) ולא מתוך גזענות
7. וכדי להמחיש זאת ראה סיפור יונה הנביא שנצטווה להוכיח את נינווה העיר הגדולה ולהחזירה למוטב
8. ואם הבורא חפץ רק בעם ישראל מה איכפת לו מתושבי ננווה? הוא יכל להפוך אותם למלח כמו סדום ועמורה?
9. ועוד כתוב על אחרית הימים "ותימלא הארץ דעה" "והיה ביום ההוא יהיה ה אחד ושמו אחד" ויש עוד ציטטות בעניין זה

המסקנה מכל מה שכתוב לעיל, שהכול נחוץ, עם ישראל וכל אומות העולם. כי זה עולמו של הבורא יתברך.
ראה תשובתו של הבורא ליונה הנביא על הקיקיון שנבל, הרי שכל הבריאה חביבה על הבורא.
איך כתוב: כולם בחוכמה עשית מלאה הארץ קנייניך". הייתכן שממושלם יוצא משהו לא מושלם?

וההתפתחות של עם ישראל עד שישמשו אור לגויים, עוברת תהליך ארוך ומייגע.
היהודי חייב להתחיל ממצב של חושך (כמה שיותר ועם הרצון לקבל הגדול ביותר)
ולהתקדם בהדרגה למצב של יראת השם (נחשב לקיום התורה שלא לשמה) וגמר תיקונו שהינו השגת אהבת ה
(שזה נחשב לקיום התורה לשמה).
וזה המצב שהוא מהפך את כל הרצון הגדול לעצמו לרצון להשפיע שזוהי מדרגת משיח.

בשורות טובות לכל עם ישראל ולתושביה
(כמאמר חוקה אחת תהיה לכם לגר ולאזרח הארץ)
 
למעלה