מחפשים מקום להתאמן

ננדין

New member
יש סגנונות שונים של ג'ו ג'יטסו

בעיקרון ברוב שיטות הג'ו גיטסו רואים "תוצאות בשטח" מהר, כלומר לומדים טכניקות יעילות על ההתחלה. שיטת רוברט קלארק מתאימה להגדרה הזאת (עד כמה שאני מכיר) וכמו רוב שיטות הג'ו גיטסו יש גם מה ללמוד שם ולהתעמק לאורך שנים...מקום מומלץ נ.ב. אני לא מתאמן שם (כן שאינני משוחד...)
 

ש מים

New member
מה זה "תוצאות בשטח"?

מה זה "פרקטיות"? האם אתה מתכוון לפרק הזמן שעובר עד שרואים ליבלוב של עלים ירוקים או עד שרואים ניצני פירות? ומעט בלי ציניות: לדעתי אין קשר בין הטכניקות שאתה לומד בדוג'ו לבין היכולת שלך להגיב ולהתמודד מול אלימות אמיתית, מחוץ למסגרת הלימוד. התמודדות מול אלימות "אמיתית" דורשת הכנה נפשית, יותר מאשר פיזית. בברכת: "שלא תדע מצרות". כל טוב!
 

ננדין

New member
../images/Emo45.gif מסכים ומוסיף

לימוד של טכניקות פרקטיות זה דבר חשוב. חלק מלימוד לרכישת יכולת נפשית להתמודד מול אלימות אמיתית היא (לדעתי) ע"י ביצוע קרבות מגע מלא (גם עם מגנים) אבל זה לא הכל וזה תהליך שלוקח זמן לא משנה איפה לומדים...
 

ש מים

New member
החלק השני בדבריך

אני לא הייתי כותב זאת כך. הבעיה בדברים האלו (כפי שניסחת) היא שאנשים חושבים שעבודת קאסח/"מגע מלא-מלא" היא התשובה להכנה למפגש עם אלימות "אמיתית", ולכן מתמקדים ומתרכזים בזה. זה לא נכון! הכנה למפגש עם אלימות הנה נפשית. קודם כל: לא להלחץ, רק א"כ בא ה-"איך". זה נכון שכדי לבדוק עבודה בתנאי לחץ יש גם צורך בעבודה "קרבית", אבל העבודה "הקרבית בהחלט לא אמורה להיות העיקר, אלא באה רק "לבדוק התקדמות" ונקודות שאותן יש לשפר. ובכל מקרה, העבודה הקרבית בדוג'ו בודקת יותר יכולת טכנית ולא "עמידות נפשית". אבל זו דעתי הפרטית וכל אחד יכול לקבל או לא לקבל. שבוע טוב!
 

ש מים

New member
אגב, "הלם קרב"

מעניין אותי לדעת האם יש הקבלה (שדברים שכתבתי לעיל), וכן מידת ההקבלה אם קיימת, לנושא "הלם קרב", בקרב חיילים...
 

ננדין

New member
ללא ספק אני מסכים איתך

בגלל זה רשמתי "חלק מלימוד לרכישת יכולת נפשית להתמודד מול אלימות אמיתית היא ע"י ביצוע קרבות מגע מלא" אני מסכים איתך שהבעיה שאנשים חושבים שעבודת מגע מלא היא הפתרון המושלם כאשר בפועל היא לא! אבל, לדעתי, קרבות במגע מלא מהווה חלק חשוב מאוד (אך לא בלעדי) בתהליך לקראת צבירת יכולת נפשית להתמודד בקרב רחוב. אני לא מומחה, אני יכול רק להעיד על עצמי בנושא, ומה שאני יודע זה שאחרי שהתחלתי להיות טוב בקרבות מגע מלא קיבלתי בטחון עצמי גבוה שבזכותו לא קפאתי יותר במכות בביה"ס כשהייתי ילד. כמובן שאני מדבר על מכות של ילדים בביה"ס ולא על תקיפות באמת מסוכנות ברחוב ויכול להיות שהיו גם תהליכים אחרים (שאני לא מודע אליהם) שהובילו אותי למצב הזה ואני משייך בטעות את התקדמותי הנפשית ביחס ישיר להשתפרותי בקרבות מגע מלא. בהלומי קרב אני לא מבין, אבל אבא שלי מתנדב כחונך להלומי קרב צהליים והוא אומר שפסיכולוגים הסבירו לו שאחד הגורמים העיקריים לקפיאתם של חיילים בשדה הקרב הוא חוסר בטחון ביכולת הלחימה וההישרדות שלהם אבל הוא לא מומחה בנושא... התשובה של הצבא למצבים כאלו הוא ע"י תרגול חוזר של מצבי קרב כך שאותה סיטואציה לא תהיה זרה לחייל. יש מורים לא"ל שלוקחים את התלמידים שלהם לרחוב (בדגש על מקומות זרים ועל אזרחי) ומדמים מצבי תקיפה שונים, אולי גם זה הוא כלי יעיל... בקרב מגע צהל"י משתמשים באימוני פיתוח אגרסיביות מוגזמים שלדעתי יש קצת מקום להם אבל בגלל שהם מוגזמים הם יוצרים חיות! מעניין אותי מאוד לדעת מה השיטות הנוספות שבשימוש להכנה נפשית שכזאת.
 
צורת הלימוד בג'ו-ג'יטסו wjjf

שלום, כאחד שמתאמן (ומדריך) בג'ו-ג'יטסו בהתאחדות העולמית לג'ו-ג'יטסו תחת רוברט קלארק (ובמועדון סמוראי, המועדון המרכזי של השיטה בארץ), אני יכול לומר שתוכנית האימון בנויה כך שבחודשים הראשונים אתה לומד עבודה בסיסית של קרב והגנה עצמית. אתה לומד עבודה בסיסית של אגרופים, בעיטות, הטלות, בריחים וחניקות. אתה לומד שימוש של ה"כלים" הללו במצבי הגנה עצמית שונים כמו שחרורים מחניקות וחביקות גוף שונות, וכן מתרגל עבודת קרב עמידה וקרקע. לדעתי בחודשים הראשונים אתה מקבל כלים בסיסיים להגנה עצמית, כשבהמשך הלימוד אתה מקבל עוד ועוד כלים, ומשכלל את השימוש בקיימים. כפי שכתבו כאן, כמובן שהיכולת לעמוד ולהגיב במצב אמת תלוייה באדם עצמו, אבל עקרונית אתה מקבל כלים (אני מניח שזה נכון גם בשיטות אחרות). מה שמייחד בעיקר את הג'ו-ג'יטסו זה המגוון של חומר הלימוד שפורט לעיל (עבודת עמידה, הטלות, קרקע, הגנה עצמית). תהנה, רן.
 

shlomi_e

New member
ההמלצה שלי -> דניס השרדות

פרקטיות, אגרסיביות ומגע מלא זה שם המשחק. האימונים מפרחים (כושר) וכוללים קרבות מגע מלא. אתה לומד להגן (ולתקוף) על עצמך גם בעמידה וגם בקרקע. ולדעתי אין תחליף ליישום הטכניקות תוך כדי קרב.
 
ג'וג'יטסו ובקשה

נא לא לפתוח שרשור חדש לכל שאלה - אפשר להמשיך באותו האחד. ג'וג'יטסו יש בת"א באוניברסיטה ואני משער שבעוד מספר מקומות, אפשר לחפש ברשימת המורים תחת "מאמרים" בסרגל הכלים של הפורום או לחכות שכמה מתאמנים בשיטה הזו יגיעו להמליץ.
 

דימון

New member
דיזנגוף

יש בי"ס לג"ו ג"יטסו בדיזנגוף סנטר. משהו יודע אם המקום מומלץ ?
 

1Rusty

New member
יש ג'ו ג'יטסו בגבעתיים

אם זה מעניין אותך רחוב כורזין משהו-סנסאי אמיר ברנע, הייתי שם בשיעור נסיון והתרשמתי לטובה ממש. תחפש את הכתובת שלהם פה בקישורים-קטגוריית בתי"ס ל א"ל. מועדון "סמוראי" של ההתאחדות הבינ"ל לג'ו ג'יטסו. בהצלחה.
 

1Rusty

New member
אהלן רן,זיהיתי אותך

מהאימון שעשיתי. תהיתי אם גם אתה תוכל להגיב על השאלה ששאלתי בתחילת השרשור (ג'ו ג'יטסו כאומנות פרקטית ומהירה ביחס לשאר). תודה.
 
למעלה