מחפשים מקום להתאמן

דימון

New member
המלצה

שלום. אני בן 36 ובכושר טוב מאוד. אני רוצה להתחיל ללמוד אחד מסוגי האמניות הלחימה.......2 שאלות: 1) האם אני זקן מדי ? 2) איזה כיוון ללכת בתוך עולם האמנות הלחימה (יותר נראה לי משהו לכיוון הFULL CONTACT). תודה !!!
 

jon01

New member
שיטה ל"פצוע"

הי לכולם תמיד התעניינתי באומנויות לחימה, סיקרן אותי מאוד ההתפתחות הפנימית והשליטה העצמית שניתן לשפר, והיכולת הפיזית הנרכשת אני בן 34, עוסק בהי טק, עסקתי בספורט ושילמתי מחיר - ברכיים ומרפקים - דלקות ושחיקות רציתי לדעת (אשמח לפתוח דיון בנושא) 1. איזו אמנות לחימה יכולה להתאים לאדם בגילי (אמנם לא סבא אבל לא ילד בן 22), בייחוד לאור הפציעות (מי שלא יודע - אלו פציעות שלא מבריאים מהן לחלוטין) 2. כמה אימונים נדרשים בשבוע כדי שניתן להפוך את השיטה הנבחרת לדרך חיים (דרך חיים הכוונה להשיג את המטרה - כל אחד רואה מטרה אחרת - לאורך זמן למרות אילוצי החיים עבודה ומשפחה, לא בדיוק אילןץ אבל סדרי עדיפויו) 3. קראתי הרבה מאמרים בנוא אמנויות לחימה. ברור שהמדריך\מאסטר חשוב מאוד, אבל אינני מסכים כי יש לבחור שיטה רק לפי זה. רציתי לדעת היכן אם בכלל נמצאים המרכזים\כיתות אימון. אני חושב שהמכשור והמתקנים משפיעים הרבה על המוטיבציה לבוא ולהתאמן. חשוב לי להתאמן עם אנשים פחות או יותר בגילי (ולא עם ילדים, פשוט מנטלית נכון יותר עבורי) 4. פרקטיקה - קראתי הרבה על קראטה, נשמע מעניין. גיוגיטסו נראה לי מועד יותר לפציעות. היכן לומדים קראטה בסגנון יעיל שאינו רק מסורתי? תודה על העזרה
 

sheff2k1

New member
רועי הייזלר

בנאדם המליץ עליו כמורה לאיגרוף תאילנדי, אבל אמר ש"כולם ערסים אצלו"... האם זה נכון?
 

StarChild

New member
שלום!

אני רוצה ללמוד קונג פו או קרטה באיזור רחובות, מישהו אולי מכיר מקום?
 

eladי

New member
המלצה

אהלן,1 ) בפירוש לא. אין מבוגר מידי. 2) לך עם הלב כמובן !
יש הרבה אופציות בכיוון, החל מקראטה מגע מלא, דרך קיק-בוקס ותאי בוקס, טאקוונדו וכלה בקונג פו לסוגי (אלה עם קרבות מגע מלא בתוכם). הנה קישור במיוחד בשבילך. בהצלחה !
 
שלום לפצוע הישראלי

חילקת לשאלות אז אחלק לתשובות. דבר ראשון, כשאתה הולך להתאמן בא"ל מסויימת חשוב שגם אתה וגם המדריך תכירו את אופן הפגיעה שלך. יכול להיות שיש לך דלקת כרונית או הגבלה בתנועת המפרק, כזו שתקשה עליך להתאמן בא"ל שיש בהן הפעלת לחץ על מפרקים (בריחים) או א"ל שהעמידות בהן מפעילות לחץ סיבובי על הברכיים (עמידות נמוכות עם כף רגל נוטה בזוית, למשל). לפני תנאי הפתיחה האלו, כל א"ל מתאימה לכל גיל. אחריהם - יש הגבלות. בקשר ל"דרך חיים" - אני אענה לך על זה אם תענה לי איזה מספר שערות על ראש של בן-אדם מגדירות אותו כ"קירח". לצורך העניין ברוב המקומות נוהגים להתאמן מינימום של פעמיים בשבוע, פלוס המלצה על אימון עצמאי. מתקנים ואופי הקבוצה - בכל מקרה זה אומר שהטכניקה עצמה היא לא מה שאמור להשפיע על אופן הבחירה. רוב מקומות האימון הם אולמות שכורים - בבתי ספר ומתנ"סים, לדוגמה. חלק מתאמנים בחוץ, חלק מתאמנים במקום משלהם. באיזור המרכז, בעיקר, קל מאוד למצוא קבוצות למבוגרים בלבד. קראטה - יש כמה אסכולות, שוב, המורה קובע את אופי המגע. אולי אתה מחפש קראטה קיוקושינקאי. להגיד שג'וג'יטסו מועד לפציעות זו הכללה רצינית מאוד, שום א"ל לא מועדת לפציעות אם המדריך מאמן נכון והקבוצה בוגרת.
 
לא

בעצם, כן. יודע מה? אולי על רועי הייזלר הרבה ממליצים. הכי טוב ללכת לבדוק ולהתרשם לבד
 

fa jing

New member
ברחובות לא....אבל בראשון כן.

יש אמנויות לחימה סיניות. חנן
 

eladי

New member
מה הם ערסים ?

ואני שואל בתור בארשבעי מדופלם. לא כל אדם שחום עור עם עגיל באזניים וקוצים מחומצנים הוא ערס...
רוב הערסים שאני מכיר (ולא חסרים מסביב) בכלל לא היו טורחים ללכת ללמוד אגרוף תאילנדי - במקרה הטוב הם היו פורשים אחרי שני אימונים משעמום, או שנוטשים את הערס-דו אחרי זמן מה.
 

jon01

New member
מחפש באיזור השרון

אני מבין שלפי כמות התשובות אין הרבה יחס או התייחסות לפצועים או פציעות בפורום לדעתי חשוב לייחד לנושא מקום, שכן חלק מההנאה צריך להיות טיפוח בריאות כמו כן הכרות עם מגבלות הגוף יכולה לעזור בבחירת אמנות מתאימה שכן לכל אדם מבנה גוף שונה ויכולות פיזיות שונות. כמובן גיל שונה וכו'
 

1Rusty

New member
מנצל"ש-שאלה

ישנן אומנויות לחימה שיישומן או בשפה פשוטה "תוצאות בשטח" רואים די מהר (למשל קמ"י,קמ"ג,אגרוף תאילנדי) וישנן אומנויות שלוקח זמן להתפתח בהן מבחינה פרקטית שוטפת כגון אייקידו,טאי-צ'י. שאלתי היא היכן נמצאת בסקאלה אומנות ה ג'ו ג'יטסו? האם ניתן ליישמה מהר או האם היא מהסוג שמתבשל לאט,אבל עוד 5-10 שנים תהיה מקצוען? אם זה קשור לשיטת ג'ו ג'יטסו ספציפית אזי אציין שהייתי בשיעור נסיון שמועבר במועדון "סמוראי"-שיטת רוברט קלארק? במאמר צדדי אציין שמבלי שום קשר לתוכן השאלה,נהניתי מאוד מהשיעור,מהמדריכים,מהמועדון אולם אני לא רוצה לבסס את החלטתי אך ורק בהסתמך על כך כי גם הפרקטיות מקבלת משקל רציני בהחלטה. תודה.
 

eladי

New member
הכל יחסי ../images/Emo13.gif יש אמנויות לחימה

שלא לומדים כלום גם אחרי המון זמן...
 

nage

New member
לא לומדים כלום גם אחרי הרבה זמן../images/Emo35.gif

אפילו אידיוט מושלם, אצל מורה גרוע בוודאי ילמד משהו אחרי הרבה זמן.
 

eladי

New member
כן..הה ../images/Emo13.gif שצריך לצוא מקום אחר ../images/Emo6.gif

 
פרקטיות או "כמה זמן לוקח ללמוד"

כמעט כל אמנות לחימה ניתנת ליישום תוך שנה - אבל השאלה האם תצליח לעשות את זה תלויה באופי האימונים כפי שהמורה מעביר אותם, וביכולת האישית שלך. שנה של אימונים על קאטות לא שווה לשנה של אימונים על יישום טכניקות וקרבות חופשיים. לכן לשאלה הזו יש שתי תשובות: 1. ברוב מוחץ של א"ל תהיה לך יכולת הגנה עצמית סבירה בהחלט מול אדם לא מיומן. אפשר להתווכח כמה תהיה בעל ביטחון עצמי ליישם את מה שלמדת - בדר"כ כי לא תרגלת מספיק מול יריב. 2. ברוב מוחץ של א"ל, כשתגיע למצב שבו אתה יכול להגן על עצמך מול יריב לא מיומן אתה כבר תשכח שכיוונת לעבודה מול יריב לא מיומן ותתחיל לכוון גבוה יותר, לעבודה מול שיטות אחרות או חברים לאימון. במובן הזה, לעולם לא תגיע לרמת ישום טובה מספיק.
 
למעלה