על פי מה שאני יודע מתכננים/מקווים להפוך את הקו לרק"ל בינעירונית.
זה בעצם כולל 3 פרויקטים,
הכפלה ושידרוג (מינהור וגישור) של המסילה בין בית שמש למלחה,
זה יקצר משמעותית את משך הנסיעה בין בית שמש לירושלים.
השידרוג יהיה מותאם לרק"ל כך שהמחיר לא יהיה גבוה כמו רכבת כבדה.
מסילה ממלחה לתחנה המרכזית דרך כביש בגין.
רק"ל בתוך בית שמש:
זה פרויקט אשר לא קשור ישירות לרק"ל בין ירושלים לבית שמש,
אך ישתלב בנסיעה מירושלים לבית שמש.
לאחר בניית שלושת פרויקטים אלו, או אפילו אחד מהם,
ההיתכנות לכמות גדולה של נוסעים בקו זה היא גבוהה.
גם אם תהיה רק"ל בית שמש ירושלים המסילה המקורית עדיין תהיה קיימת
וניתן יהיה להשתמש בה למטרות אחרות.