לחזור בתשובה ,בגלל בחור,האם זה טוב?

שוקו בת

New member
לחזור בתשובה ,בגלל בחור,האם זה טוב?

ב"ה חברה שלי חוזרת בתשובה בגלל בחור האם זה נכון לעשות??? הבחור דתי והיא אוהבת אותו, והוא מחזיר אותה לאט לאט (בחורה שבחיים לא בירכה ותמיד צחקה על הדת...) האם זה בסדר מבחינת רבנים? הם קיום חברים אבל ,הוא חסיד (אני חושבת ברסלב) האם זה מותר?? שוקו <אני אשמח לכתוב לכם איך אני חזרתי בתשובה> ומהי הסיבה העיקרית,השאלה אם אתם רוצים.
 

דודי 10

New member
בטח שרוצים ../images/Emo70.gif

היי שוקו
קודם כל שמח לראות שאת כאן בפורום בטח שאשמח לקרוא על מה שהיה איתך איך ומה זה מעניין אותי . לגבי החברה שלך : מבחינתה זה נראה לי מעולה מכל הבחינות ואין שום בעיה . מבחינת הבחור אינני יודע מה מצבו מבחינה דתית , אך אם הוא ממש דתי וחשב להתחתן איתה כשהיא לא , על סמך שהיא אחרי החתונה תשתנה ותתחזק - יש בעיה ! גם היא מבטיחה הבטחות לאח"כ , יש צורך מבחינתו שלפני חתונה היא כבר תשמור ולפחות דברים בסיסים שזה כולל כיסוי ראש . מבחינת הקשר שלהם כעת בכלל בוודאי שיש צורך שיהיה על פי ההלכה ובגדרי הצניעות יום טוב לך !
 

שיגריס

New member
שוקו, אם הבנתי נכונה את דברייך...

הבחורה התאהבה בבחור ובכדי להיות איתו - היא חוזרת בתשובה, נכון? אני רוצה להקביל את הנושא לעניין הבא: ביהדות, שהיא דת מאד לא מסיונרית, מקשים על גיור - בין השאר בגלל שרוצים להיות בטוחים שהאדם המתגייר עושה זאת ממניעים טהורים, ז"א: מתוך רצון פנימי כנה להיות יהודי ולקבל על עצמו את עול היהדות (ולדעתי זה אכן עול -כי תחשבי לרגע כמה קשה להיות יהודי בעולמנו). בכל אופן - הנקודה היא שלדעתי, באותה מידה שהדת רוצה בתוכה אנשים שמוכנים לקבל על עצמם את עולה של תורת משה מתוך נכונות פנימית חזקה- אני חושבת שגם הרצון לחזור בתשובה צריך לבוא מבפנים ולא בגלל מניעים וגירויים חיצוניים. ועם זאת, כשחייתי בארה"ב, הכרתי אשה שהיתה פעם נוצרייה, התאהבה באדם יהודי, התגיירה עבורו, נישאה לו וילדה בת - ולדאבונה הרבה, נאלצה להתגרש ממנו כעבור שנים ספורות; ועם זאת, המשיכה לשמור על המסורת היהודית ולחיות כיהודיה דתיה ולגדל את בתה על ברכי היהדות. אז במקרה הנ"ל - "מתוך שלא לשמה, בא לשמה..." וההיכרות שלה עם הדת היהודית גרמה לה לאהוב את הדת ולרצות לדבוק בה. אולי גם חברתך תאהב את אורח החיים שתאמץ לעצמה ותדבק בו (אבל אין ערבויות בדברים האלה ובמיוחד לא בגילאים צעירים שבהם מגבשים ומשנים דיעות לעיתים תכופות)
 

חרבונה

New member
יש הבדל גדול בין גיור לחזרה בתשובה

שיגריס, יש הבדל גדול בין גיור לחזרה בתשובה. בגיור - נכנס תחת עול מצוות מי שאינו מחויב בה כלל. אז אומרים לו, "למה לך להסתבך ?" עדיף שתשאר כמו שאתה, ותשמור על המצוות המועטות שאתה מחויב בהן. אם אתה מתגייר , ייתכן ומצבך ישתפר, וייתכן ולא. בחזרה בתשובה - נכנס תחת עול מצוות מי שמחויב בה. אז אם הוא חוזר בתשובה - בכל מקרה מצבו משתפר. אני מתכוון כמובן מבחינת נקודת המבט היהודית/דתית. ויש לי ספור בשבילך. היה איזה יהודי מתבולל בארה"ב, בעל מפעל. עבד עם בנו /יורשו, והכל היה כשורה. יום אחד מביא הבן איזה בחורה גויה שהוא רוצה להתחתן אתה. האבא לא רצה לשמוע. מה זה ? תביא לי "שיקסע" הביתה ? לא הואילו טענות הבן שהרי אנחנו לא שומרים כלום. אפילו ביום כיפור המפעל עובד. אוכלים שקצים ורמשים. כלום לא עזר. טוב. הבחורה הסכימה להתגייר. הלכה לאולפן. למדה יהדות. התחתנו. בשבת הראשונה הבן לא מגיע למפעל. טוב, חושב האב, שבת ראשונה , אולי נשאר עם אשתו. שבת שניה - כנ"ל. אולי הוא לא מרגיש טוב. שבת שלישית - לא מגיע. האבא לא יכול להתאפק, והוא הולך לברר עם הבן. הבן אומר לו שאשתו אמרה לו שהם למדו באולפן לגיור שאסור לעבוד בשבת, לכן הוא לא בא לעבודה. האב כעס ואמר לו "אמרתי לך לא להתחתן עם ´שיקסע´ ".
 
אבל מי שחוזר בתשובה

לא בגלל שהוא עצמו החליט שזוהי הדרך הנכונה והמתאימה לו אלא בגלל גורם שלישי. ברגע שהגורם השלישי יעלם גם החזרה בתשובה שלו תעלם. יותר מזה, הוא לא יקפיד על קיום המצוות בצורה הראויה מכיוון שהוא מרגיש הכרח. אז מה שווה חזרה בתשובה כזאת?
 

חרבונה

New member
נגיד, אריאלה, ש

נגיד, אריאלה, ששנה הוא הניח תפילין, ואח"כ הפסיק. את יודעת מה זה ששנה הוא הניח תפילין ? את יודעת מה זה שהוא יצא מהגדרה של "קרקפתא שאינו מניח תפילין" ? את יודעת מה הנחת תפילין אחת עושה ? ספרתי לך שהייתי כשנה צמחוני, כי סכמתי עם חבר חילוני שאני לא אוכל בשר והוא יניח תפילין כל יום. והאמיני לי שלו היה אומר לי שהוא יניח תפילין פעם אחת, ואני אהיה צמחוני כל חיי - הייתי מסכים. וה"חוזר בתשובה" הזה, אולי עשה עוד כמה מצוות, ונמנע מלעבור עבירות . כל זה בטל בעינייך . אחד מהצדיקים בדור שלנו, האדמו"ר מצאנז זי"ע, היה מקפל את התפילין שלו לאט ובדיוק רב, והיה נוהג לומר שאם היינו יודעים את השכר על "מכשירי מצווה" (קיפול תפילין) היינו מקפלים תפילין אחרת. כל שכן מצוה ממש.
 

חרבונה

New member
מה זה לא כראוי ? הניח על השרוולים ?

מה זה לא כראוי ? הניח על השרוולים ? אני מניח שאת מתכוונת שלא כיוון בכל הכוונות ? - אז מה ? אבל למעשה - הוא הניח, ועשה מעשה גדול מאד. ענקי. לא ישוער גודלו. אני מתכוון לכל מילה.
 
ואם הוא הניח בלי ברכה?

או הניח תפילין עם ברכה אבל "בלע" מילים? או שאם נחזיר את זה לחזרה בתשובה: אם הבחורה חזרה בתשובה כלפי חוץ בלבד, בגלל חברה שלה. וכלפי פנים היא כלל לא מקיימת מצוות. לדוגמא: לא מברכת או שמברכת אבל בולעת מילים. או: שומרת שבת אבל...כשבעלה בבית הכנסת...כשהוא לא רואה...היא מדליקה טלויזיה וכשהוא חוזר מבית הכנסת היא סוגרת. גם לזה אפשר לקרוא "חוזרת בתשובה"?
 

חרבונה

New member
אריאללללללללללללללללללללה

אריאללללללללללללללללללללה. נניח שאמר ברכה אבל בלע את כל המילים, ורק מילה אחת אמר כמו שצריך - אז זה מאד חשוב, והוא עשה מצווה גדולה, והוא גם ברך מילה אחת, ויקבל על זה שכר בעולם הבא. ונניח הבחורה, ששומרת שבת כשבעלה בבית, ואינה שומרת כשהוא בבית הכנסת. אז היא לא עשתה עבירות כל שבת 6 שעות. זה מצוין. והלואי שכל עם ישראל החילוניים ישמרו כל שבת 6 שעות. ודאי שיותר טוב - שבת שלימה. אבל בגלל שאנחנו רוצים שבת שלימה - נפסול 6 שעות שמירת שבת ? מה קרה לך ? תגידי שכחת שאת חבדניקית ? למה חסידי חבד הולכים להניח תפילין ליהודים בתחנה המרכזית ? ואם לא בירך כמו שצריך ? הוא אשר אמרתי: אריאללללללללללללללללללללללללה .
 
נו טוב, הייתי צריכה להוציא ממך

הייתי צריכה להוציא את זה ממך כדאי שאנשים יבינו
 

איציק78

New member
סגולה לאריכות ימים

כתוב בשם הצדיקים לקפל תפילין היא סגולה לאריכות ימים בהמשך הלילה אני יהיה בבית אני יביא תמונה של תפילין יש לי במחשב בבית איציק
 

giingiit

New member
מתוך שלא לשמה יבוא לשמה

לפעמים מספיק פרשיה כזו לעורר את הניצוץ היהודי הפנימי שיש בתוך כל אחד. ראי הודעה אחרת שלי שם סיפרתי את הסיפור של אחת מחברותיי.
 
סליחה שאני מתערב ../images/Emo132.gif../images/Emo4.gif../images/Emo132.gif../images/Emo4.gif

אולי היהדות מקשה על גויים שרוצים להתגייר אך נראה שהיום מגמת ההחזרה בתשובה היא כוללנית והמונית והדבר ניכר בסגנונם של גדולי החמזירים בתשובה. זהו פורום חזרה בתשובה ולכן לא ציפיתי לשמוע על גיור בשאלה של חזרה בתשובה. הרי אותה בחורה היא יהודיה בדיוק כמו החבר שלה ולכן נשאלת השאאלה למה להעלות בכלל את נושא הגיור. האם משום שחילוניים הם כמו גויים? ואולי סתם כדי לבלבל ולהסיח את הדעת מההיגיון כדרך המחזירים בתשובה. וקצת על מגמת ההחזרה בתשובה, אפשר לראות בקלות מיהם שני הציבורים בהם ישנו אחוז החוזרים בתשובה הגבוהה ביותר - הציבור הראשון הוא ציבור של נערים וצעירים חילוניים ממשפחות מזרחיות שהולכים שבי אחרי האייטולה אמנון יצחק ושקריו המחליאים, הציבור השני רבותי הוא ציבור האסירים. תהיתם בליבכם מדוע פתאום חוזרים המוני אסירים בתשובה? האם הם גילו את האלוהים? התשובה היא לא! הם גילו שאם הם יבואו לוועדת שחרורים עם מראה של אדם דתי סיכוייהם לצאת מהכלא בניכוי שליש תקופת מאסר גדולים יותר. אני לא רוצה לקלקל לכם את האופוריה אבל בחורה שחוזרת בתשובה בגלל החבר שלה תהיה ברוב המקרים מאד אומללה משום שהחלטה כמו חזרה בתשובה לא צריכה לבוא ממקור חיצוני (ע"ע חבר חסיד או מטיף שיכור) אלא ממקור פנימי
 
קודם כל, ברוך הבא לפורום ../images/Emo13.gif

דבר שני, בקשר לגיור. השאלה ששוקו שאלה היתה על חזרה בתשובה ולא על גיור. שיגריס, שענתה לשאלה של שוקו הכניס את נושא הגיור ושיגריס לרגע לא התכוונה לכך שחילוניים הם כמו גויים. יודע למה? מכיוון ששיגריס היא לא שומרת תורה ומצוות בעצמה. לא צריך דבר ראשון לחפש את הרע שבדברי האדם. יכול להיות שהוא התכוון למשהו שונה לחלוטין ממה שנדמה לנו לכן, להסיק יש מסקנות זה דבר בכלל לא טוב. ואני חושבת שאתה יכול להסיק בעצמך ששיגריס לא תלך "סתם כדי לבלבל ולהסיח את הדעת מההיגיון כדרך המחזירים בתשובה". עוד משהו, אני לא יודעת מאיפוא אתה לוקח את הסטטיסטיקה השגויה שלך לגבי מיהם הציבורים החוזרים בתשובה אבל... אני חוזרת בתשובה בעצמי ועד לנישואי לפני 3 חודשים למדתי במדרשייה ענקית לחוזרות בתשובה בבני ברק ויש לי הרבה חברות משם, כך שאני מכירה מבפנים מי אלו האנשים שחוזרים בתשובה. יש לי חדשות בשבילך, אף אחת מ- 98 הבנות במדרשייה שלמדתי בה לא חזרה בתשובה בגלל הרב אמנון יצחק ואף אחת לא אסירה משוחררת. כולם בנות טובות ומצוינות שבחרו לשנות את אורח חייהם בגלל שהחליטו שזאת הדרך הטובה ביותר בשבילן.
 

giingiit

New member
למדת שם ביום או בלימודי הערב?

הייתי בדסלר כמה פעמים אבל לא כל כך התחברתי לשם, התחברתי יותר למדרשה בוולפסון אצל הרבנית גרינימן. אני מכירה כמה שלומדות בס.ל.ה ערב בעיקר, אבל גם ס.ל.ה יום.
 
למעלה