זכויות בעלי חיים...

fnord0

New member
זכויות בעלי חיים../images/Emo108.gif../images/Emo109.gif../images/Emo107.gif

אילו זכויות יש לאדם שאובחן כאימבציל לאחר לידתו ונקבעה לו מנת משכל (IQ) של 35, אם מותר לי לשאול? חופש הביטוי? הזכות לקניין? חופש הדת? בדיוק כמו בעלי-החיים, גם אדם כזה לא יהנה מזכויות כגון אלה ולכן הן אינן רלוונטיות עבורו כמו שהן אינן רלוונטיות עבור כלבים וסוסים. לאדם הזה יש, לעומת זאת, זכות לחיים למרות כל הבעיות הכרוכות בזה, ויש לו גם זכות שכבודו יישמר בכל עת. מדוע עלינו להעניק לו זכות כזאת? לפי הקריטריון המכונה "מסך הבערות של רולס" (Rawls´ Veil of Ignorance), אנו עושים זאת כי גם אנחנו יכולנו להיוולד מפגרים, ולא היינו רוצים שבנסיבות כאלה ישלול מישהו אחר את זכותנו הטבעית לחיות בכבוד. באותה מידה ניתן לקבוע שתיאורטית יכול היה כל אחד מאיתנו להיוולד לא רק כאדם מפגר אלא גם כחתול או כקוף. מכיוון שניתן להוכיח בקלות שגם לבעלי-חיים כאלה יש תודעה עצמית וצרכים שונים כמו שיש לאדם, חלה עלינו חובה מוסרית לא לפגוע בזכויות הבסיסיות אשר רלוונטיות לאותם בעלי-חיים. כל מה שאנו עושים לבעלי-החיים היום, עלול מישהו אחר לעשות לנו מחר.
 

*gemini*

New member
Ergil, רק רציתי לספר לך משהו

ותחשוב על זה קצת. לפני כמה ימים, כשנסעתי באוטו עם מכר שלי, סיפרתי לו על המצב הבריאותי של הכלבה שלי, שחולה בזמן האחרון. הוא בעצמו לא אוהב כלבים. בשלב מסויים הוא אמר לי "אני לא אוהב אנשים שנותנים יותר מדי חשיבות לכלבים". התגובה שלי (וזה היה כמעט אינסטינקטיבי) היתה "ואני לא אוהבת אנשים שחושבים שהם שווים יותר מכלבים". תכל´ס, השורה התחתונה היא שאתה לא יותר טוב מהם. תסתכל על העולם. תסתכל כמה רוע. כל כך הרבה מפלצות בדמות אנשים שרק עושות נזקים, ולמה שלהם יהיו זכויות ולבע"ח שלא מזיקים לאף אחד לא יהיו? הטבע ברא אותך, וברא אותם. אותן הזכויות שלך יש, יש גם להם. אין לך בלעדיות על העולם הזה. חופש הביטוי? כן, למה לא. אני לא מוכנה ששום עיריה תגיד לכלב שלי איפה מותר לו ואיפה אסור לו לחרבן. שיחרבן, ואני אנקה, אבל אתם לא תשימו לי שלטים שפה אסור לו לדרוך, ופה אסור לו לחרבן. אני גם לא מוכנה ששום אדם יצעק על הכלב שלי ויגרש אותו כשהוא מחרבן על אחת מחתיכות האדמה היחידות שעוד יש עליהן צמחיה. אני לא עומדת לך בשרותים וצועקת עליך כשאתה מחרבן, אתה אל תצעק על הכלב שלי. לבע"ח מגיע לחיות, מגיע אוכל, מגיע מיים, מגיע מנוחה (אסור להעביד חיה), מגיע להם להיות מוגנים, לא לעבור התעללות....ויש עוד המון. אם תרצה, תפנה למשרד לאיכות הסביבה שישלחו לך חומר על הזכויות שקבועות בחוק נכון להיום.
 

ג ל י

New member
הוא לא שווה התיחסות

נקודת המבט שלו היא מבני האדם הם גזע עליון הם יכולים לפגוע בחיות לרצוח לאכול אותם להרוס את השטחים שלהם להתעלל בהם לערוך בהם ניסויים לאדם כזה יש נטייה כנראה לתמוך באותם משטרים שהיו להם את הדעות האלו לא שווה להתייחס אליו ודבר נוסף סתם הערה אני במקרה לומד פילו´ וכל הפילוסופים דיברו על הזכויות הטבעיות במסגרת המדינה אם אתה יודע בכל מקרה אני חושבת שהזכות לחיים ניתנת לכל יצור חי ולאיש אין זכות ליטול את הזכות הזו.
 

Ergil

New member
יופי של סיפור

אם את חושבת שאת לא יותר טובה מכלב, תולעת או חיידק(יצור חי?) זה עניינך. אני רואה את עצמי כאדם - עולה על בעלי חיים. אבל לפי גישתך, להם יש את הזכויות שלי, ולהפך. אני מניח שאת לא מתנגדת לזה שאריות אוכלים בשר, אז למה לי אסור(אני צמחוני, אבל לשם הויכוח)? בקשר לאיפה הכלב מחרבן: השירותים נבנו כמקום שמחרבנים בו. לא שאני אצעק על איזה כלב, אבל בכל זאת יש הבדל.
 

spanish rose

New member
רגע...

מישהו כאן יותר מידי מתעצבן... חברה... אל תישכחו שכל אחד כאן צודק, כל אחד, גם מי שמאמין שלחיות אין זכויות... הרי ככה הוא מאמין, ומי את או אתה שתגידו אחרת?!? תראו, האדם עוד מראשית הימים היה ה"מלך" (-בלשון עם), הוא זה ששלט על הכל... והמאמינים שביננו, יכולים להסתכל בתנ"ך בבראשית ולקרוא, שאכן את השליטה על כל החי נותן אלוהים בידי האדם... אך, לצערי הרב, האדם, ז"א אנחנו, מצאנו לנכון לנצל לרעה את הכוח שניתן בידנו. ובכך, הרסנו עולמות... וגם בנינו, שנינו מקומות ונופים, יצרו עולם חדש כמבראשית... ובראנו ויצרו והכלאנו מינים שישרתו אותנו, ויעניקו לנו את אשר אנו זקוקים. דרויון, זה "שגילה" לעולם את תורת הטבע, שהחזק תמיד יגבר על החלש, צדק בדברו... אך חוששת אני, ששוב נתנו למילים משמעות רבה יותר משל מעשים... הרי בטבע, גם הטיגריס האימתני, יניח לצבי לשוטט לידו, אם הוא לא רעב... הרי גם האריה בסוואנה לא יצוד חייה אחרת... רק בשביל להוכיח ללהקה : "אני גבר!!!!" ואנחנו... או בעצם הם... כמו שכבר כתבתי... הוציאו את הדברים מהקשרם... ובכך, אם כולכן זוכרים, קמה לה תורה חדשה, תורת הדרווניזם החברתי... שהולידה תקופה חדשה והרסנית... את תקופתו של היטלר... אך אני נסחפת... השאלה הייתה איזה זכויות יש לבע"ח?!? התשובה היא...? כל הזכויות שנרצתה אנחנו לתת להם....! כמובן.... מבלי לנצל את הכוח הרב שיש לנו בידיים לרעה... אני בטוחה שלא לכך התכוון אלוהים הכל יכול כשהוא הניח את הכוח הזה בידנו.
 

ג ל י

New member
אני לא מתעצבנת

לאדם שטוען שליצורים אחרים שהם אנושיים לדעתי הוא ללא צלם אנוש אין בו טיפת אנושיות
 

m_shy

New member
כאן נמחקה הודעה

משום שלא עמדה בתקנון הפורומים
 

Necrophil

New member
מדובר פה על זכויות טבעיות

ולא על מלאכותיות שנוגעות למשטר או לצורות התארגנות של בני אדם! אל תטעה לרגע ותחשוב שיש להעדיף זכויות מלאכותיות אלה על פני הטבעיות, כלומר שהזכות שלך לקניין עולה על הזכות של בעל חיים לחיות....
 

Ergil

New member
זכויות טבעיות? מה זה?

אני דרך אגב מעריך את הזכויות המלאכותיות שלי הרבה יותר מה"זכות" לחיות. בלי ספק לא הייתי רוצה לחיות במדינה כמו אפגניסטאן.
 
למעלה