האם יש שוני בין חבד לאשלג

הסולם והחסידות

בס"ד

שלום ידידי, וברוך הבא לפורום חכמת הקבלה.
ראשית, ממליץ מאוד לעיין היטב ב"הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות"
בעניין זה אות ט'. מידע יקר מפז בנידון דידן. דא עקא, ממליץ גם לעיין
גם באות ח' שלפניה בעניין השתלשלות כתבי קבלת האריז"ל.

באומרו באות ח': "וכבר אמרו ז"ל: אין לך דור, שאין בו כאברהם יצחק ויעקב.
אמנם זה האיש האלקי רבינו יצחק לוריא ז"ל, טרח ומצא בעדינו מלא מדתו,
הגדיל והפליא על קודמיו. אם היה לי לשון מדברת גדולות, הייתי משבח אותו
יום שנגלתה חכמתו, כמעט כיום אשר נתנה תורה לישראל".

באומרו באות ט': "ותמור זה חביבה יתירה מודעת לנו מאתו יתברך, שהגיענו
וזכינו לרוח אפינו הבעש"ט ז"ל, אשר פרשת גדולתו ועוצם קדושתו למעלה
מכל הגה ומכל מלה, לא התבוננו ולא יתבוננו בו, זולת אותם הזכאים ששמשו לאורו,
וגם הם לשיעורין, כל אחד ואחד לפום מאי דקביל בלביה".
והן אמת, שאור תורתו וחכמתו הקדושה נבנים על אדני הקודש מהאר"י ז"ל ביחוד,
אמנם אין ענינם דומה זה לזה כלל וכו' אשר בזמן האר"י ז"ל, לא נראה אלא ראשו,
ועל כן טרח האר"ז ז"ל בעדינו, להצילנו דרך ראש. ובזמן הבעש"ט ז"ל היה הרווחה,
וע"כ היה לברכה בעדינו, להצילנו מכנגד הלב, והיה לנו לתשועה גדולה ונאמנה.
ובעוונותינו הרבים וכו' וירדנו פלאים וכו' ושוב נעשתה מחיצה של ברזל גם לאור הגדול
הזה של הבעל שם טוב ז"ל, אשר אמרנו, שהולך ואור עד נכון גאולתינו השלימה.
ולא האמינו חכמי לב בהאפשרות בדור יבוא ולא יוכלו לראות לאורו, והנה חשכו עינינו
נשינו טובה.
ובראותי זה אמרתי: עת לעשות! ועל כן קמתי לפתוח בהרחבה פתחי אורה של האר"י ז"ל,
שהוא הוא המסוגל והמוכשר גם לדורינו זה כנ"ל, וטובים השניים מהאחד.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

נמצא שכאשר נעשית ירידה אזי מיד צריך שוב לתפוס בראש, והיות גם "רשימו" מהלב
שהוא בחינת תורת החסידות הכללית, אזי "טובים השניים מהאחד". לכן, לדורנו זה ברור
ונהיר לכל איש מישראל באמת, כי "הסולם" וחסידות המשלבת ענייני ראש וגוף יחדיו היא
חסידות חב"ד, שהרי כשמה כן היא "חכמה, בינה, דעת" הם הכלים המוכשרים לדורינו זה
"עקבתא דמשיחא" לביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש, אמן כן יהי רצון!
 
למעלה