האם יש קשר בין קבלה למצוות מעשיות

‫"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים"‬

כך שזה רק הבחירה שלנו אם להיות יראי שמיים, או נוכלים מחופשים לרב ולמקובל שמשתמשים בתורה ובקבלה כקרדום לחפור בו.

ההגדרה של מקובל זה:
א. קודם כל באמת אדם ירא שמיים ותלמיד חכם בכל חלקי התורה ששומר את כל המצוות קלה כבחמורה.
ב. רב שהוסמך ע"י רב מקובל אמיתי אחר ללמד קבלה.
ג. אדם שלא אומר או מלמד שום דבר שסותר את התורה (שהקבלה היא רק חלק ממנה) וההלכה, או חולק עליהם.
ד. מקובל שלא זז ימין או שמאל מדברי רבותיו ולא ממציא תיאוריות חדשות מהרהורי ליבו בשם "הקבלה".

לגבי לייטמן מערוץ 66, הוא לא יצא מתחת ידיו של בעה"ס כדבריך (למרות שלכל אחד יש את הבחירה החופשית מה לעשות עם מה שהוא למד כאמור), על כל פנים במקרה הזה לייטמן היה תלמיד קודם כל של ברג מ"המרכז לקבלה" מספר שנים, לפני שהגיע לרב"ש אשלג, ואחרי שהרב"ש אשלג נפטר לייטמן בעט בכל מה שהוא קיבל שם, וחזר לגירסא דינקותא של העיוות והסילוף שהוא למד אצל ברג, כדי למצוא חן בעני המון העם שרחוק מהתורה והמצוות, ולעשות לעצמו חיל גדול, פרסום כסף וכבוד (כמו ברג המורה המקורי שלו), תוך כדי חילול כל קודשי ישראל.
 


 
למה הקריאה לילד בשמו נתפס אצלך כהתלהמות?

ראית את מה שהגולש 'סתם אחד שיודע' הביא בשם הרב גוטליב (אחד המקובלים ממשיכי דרכם האמיתיים של הרב"ש אשלג ובעל הסולם) לגבי מגלומנים כגון לייטמן מערוץ 66 ודומיהם?

הנה שוב:

"בהסטורית חכמת הקבלה מצאנו סטיות רבות מדרך היהדות. מחולל הנצרות היה מקובל שביטל את כל המצוות המעשיות, ויסד את הנצרות, על הבסיס הזה של כוונות שבלב, והתעלות רוחנית, ורגשות אהבה, אבל ניתוק מן הבסיס האמיתי האיתן של קיום התורה והמצוות המעשי, ואת תוצאות האהבה הזו אנו יודעים, רח"ל. כמו"כ היו כתות שונות ומשונות כגון השבתאים, הפרנקיסטים וכו', שכולן עסקו בקבלה. וכן בדורינו אנו.

סיבת התופעה הזו היא ההדבקות הלא פרופורציונלית בפיתוח מחשבה ורגש בלבד, שמרחיקה את האדם מקרקע המציאות, ומן היהדות המקורית, ומביאה את האדם למסקנה מוטעית - שאין שום טעם בקיום המצוות החיצוני, באשר הוא מיועד רק ל"אנשים לא מפותחים" כביכול, שאינם מודעים לפיתוח המחשבה והרגש והכוונה שלהם, ממילא נשאר להם רק הקיום החיצוני, בתור ברירת מחדל.

הטעות הזו מקורה בקליפה שנאחזת בכל מי שעוסק בחכמת הקבלה, ואם אין לו שורשים חזקים (בשאר חלקי התורה והמצוות) אזי היא משתלטת עליו.

הקליפה הזו מושרשת:
א) בתכונת עמלק ששם ללעג ולקלס את האמונה למעלה מהדעת. אשר ע"כ כאשר אדם דבק באופן מאסיבי בענין תיקון הרצון והכוונה, קשה לו להאמין שהמעשה הוא חשוב הרבה יותר ממה שמחשיב את הרצון והכוונה הנכונים.
ב) בסנוביזם, שמצייר לאדם כביכול שהוא מורם מעם, ואין מתאים לו לקיים סדר של "פעולות מכניות פרימיטיביות", דהיינו קיום התורה ומצוות המעשי, וזה מתאים רק לאוכלוסיה הנבערת והנחשלת בישראל ח"ו, דהיינו לסוג אנשים כזה שאינו מסוגל להתרומם לגבהי המחשבה הכוונה והרגש.
ג) בשאיפה לגייס מה שיותר אנשים. ובכדי למצוא חן בעיני האוכלוסיה החילונית, המסתייגת משעבוד לקיום התורה והמצוות, מתיר לזלזל בקדשי ישראל רח"ל.

וה' יצילנו מבלבול ודברי שקר, ומסטיה אפילו מאות אחת מתורתו."
 
תשובת המקובל הרב גוטליב

" בס"ד
שאלה:
לכבוד כבוד הרב גוטליב שלום רב,
האם לימוד חכמת הקבלה אינו קשור לשמירת תורה ומצוות? האם הרב אשלג זצ"ל אמר או כתב שתורה ומצוות אינם קשורים ללימוד חכמת הקבלה?
שאלתי באה, מכיון שיש קבוצות העוסקות בקבלה בדרך הרב אשלג, וטוענות כך במוצהר. אבקש ממך כבוד הרב התייחסות בקשר לזה.

תשובה:
...בהחלט שיש מקום להציג את הדרך המקורית של רבותינו לבית אשלג, להעיד על אשר ראו עינינו ושמעו אזנינו, ולבקר דרכים ואידאלים מוטעים. וכיון שמתרבות מאד השאלות דוגמת שאלתך, ממש חדשים לבקרים, גם במכתבים גם בטלפונים, ע"כ החלטתי לפרסם את דעתי אשר אותה ליבנתי עם גדול תלמידי האדמו"ר רבי ברוך שלום זי"ע, ר' ישראל מילר שליט"א (המוציא לאור של ספרי בעה"ס), שזכה לשבת לימינו של האדמו"ר הרב"ש זצ"ל משך 35 שנים ברציפות, והיה ללא ספק האדם היותר קרוב אליו. א"כ המאמר דלקמן הוא בעצם פרי משותף שלי ושלו, ומטרתו להוציא לאור עולם את דעת רבותינו לבית אשלג זי"ע כפי ששמענו מהם, והודרכנו על ידם - לאיזו דרך להתחבר, ומאיזו דרך להתרחק:

זכיתי להיות אצל רבי ברוך שלום אשלג זי"ע משך 14 שנה, והייתי מקורב אליו מאד, וממש בן ביתו, ומעולם לא שמעתי ממנו בדותא שכזו שאין קשר בין לימוד הקבלה לקיום המצוות ח"ו, ומעולם לא שמעתי ממנו הבלים כגון שקיום המצוות הוא מעין רשות ולא חובת התורה ח"ו. להפך: היה מקפיד על קלה כחמורה, ומדקדק בכל המצוות ובכל ההלכות עד פרטי פרטים. ולא זו בלבד, אלא שהורה לנו תלמידיו הקרובים, שמחובתינו לדקדק בקיום ההלכות, עוד יותר מאנשים שלומדים רק נגלה. וציין במפורש שכל הצלחתינו בענין ההתקרבות לה', תלויה בשילוב ב' הדברים גם יחד, שמירת התורה ומצוות באופן מעשי בכל פרטיהם ודקדוקיהם, שהוא כעין הגוף, ולימוד חכמת הקבלה שהוא כעין הנשמה. וברור שנשמה בלי גוף היא אויר נטול משמעות, ריחוף ללא עוגן במציאות היום יומית, ממש כמו שגוף ללא נשמה, יושב בחושך, ללא אורה.

אנשי האמונה האמיתיים חיים חיים של גוף ונשמה משולבים זה בזה, כי אכן הקב"ה ברא את האדם כך שהוא בנוי מב' ההפכים הללו, בכדי שישלימו אחד את השני. ולכן צריך להשתלם גם בחיצוניות הפשוטה של מעשי המצוות, כגון הנחת תפילין ותפילה, וקידוש בשבת, ונטילת ידים, ומעשי חסד וצדקה בין אדם למשפחתו ובין אדם לחבירו, וברכת המזון, וברכות בכלל, ושמירת השבת, וטהרת המשפחה, וכו' וכו'. וגם צריך להשתלם בבנין הפנימי של הנשמה, שהוא חלק השכלי והרגשי של האדם, שיבוא לידי מצב שתבער בו אש יוקדת של אהבה ויראה כלפי הבורא והנבראים כאחד. מעשי המצוות החיצוניים עוזרים לפנימיות, והפנימיות עוזרת לחיצוניות, אחד מפרה ומרבה את השני.

והנה לאחרונה הזדמן לי לדבר עם אחד מהאנשים הכמעט יחידים שנותרו עדיין בחיים מבית מדרשו של רבינו בעל "הסולם" (נפטר בתשט"ו 1955), הרב עזריאל חיים למברגר שליט"א, שהיה תלמיד אצל רבינו בעה"ס בעצמו, והיה מזועזע מאד למשמע הדברים הנ"ל, שיש כאלו האומרים שאין צורך בשמירת התו"מ, או שמציגים אותם בתור רשות ובתור סמלים רח"ל, ואמר לי שרבינו בעל "הסולם" הקפיד מאד מאד על שמירת התורה והמצוות, ובעניני הלכות היה ממש מחמיר, הרבה יותר מסתם אנשים. כי יש דברים שכלל העולם החרדי נוהג בהם לקולא, ואילו רבינו בעה"ס החמיר בהם, מטעם שיש בהם מחלוקות בהלכה, והיטה את הכף להחמיר.

וא"כ יש לשים לב לדבר זה: אדם בגובה הקומה של רבינו בעל "הסולם", שודאי הגיע לגמר התיקון באופן פרטי, ולרום המעלות האפשרי, הנה יש לנו עדות חיה מפי אדם שהיה בן ביתו, ועדיין הוא חי, שהיה מקפיד על קלה כחמורה, והיה מחמיר עוד הרבה יותר מן הנורמה הנהוגה בכלל העולם החרדי, בקיום המצוות המעשי. ולדידי אין זה פלא כלל, כי היה "סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה". כי זוהי שלימות הקומה המוחלטת, שאדם נאחז בתכלית הגובה של ההשגה האלוקית, ומן הצד השני של הסולם, הוא מקיים עד לפרטי פרטים את כל הענפים הגשמיים, דהיינו את התורה והמצוות בצורה המעשית הפשוטה והבסיסית ביותר..."

(לתשובה המלאה מתוך האתר של הרב גוטליב ברכת שלום):
http://kabbalah-shut.blogspot.com/s...+שתורה+ומצוות+אינם+קשורים+ללימוד+חכמת+הקבלה?+
 

shmoelk55

New member
פשוט קצר וקולע

לא לחינם נאמר "חכמת המסכן בזויה "
צא וראה, מה כתוב כאן "הגידה לי" הנשמה אומרת להקב"ה , אמור לי סודות החכמה העליונה איך אתה רועה ומנהיג בעולם ההוא העליון, למד אותי "סודות החכמה" שלא ידעתי ולא למדתי עד הנה, כדי שלא אהיה בבושה בין אלו המדרגות העליונות שאני באה ביניהן, כי עד כאן לא הסתכלתי בהן. בוא וראה מה כתוב, "אם לא תדעי לך היפה בנשים", הקב"ה משיב לנשמה, אם את באת ולא הסתכלת בחכמה מטרם שבאת לכאן, "צאי לך", אין את ראויה להכנס לכאן בלא ידיעה, "צאי לך בעקבי הצאן" היינו שתתגלגלי פעם שניה לעולם, ותהיי יודעת בעקבי הצאן האלו, שהם בני אדם, שהאנשים דשים אותם בעקב, דהיינו שמחזיקים אותם לשפלים והם יודעים הסודות העליונים של אדונם, ובהם תדעי להסתכל ולדעת כלומר שמהם תלמדי.
לא כאותם אנשים כברג ולייטמן המחשבים עצמם כ "מורמים מ-עם " בעלי שררה ,כסף ובעיקר גאווה.
 
<>

"וכבר היה רבי טרפון וזקנים מסובין בעלית בית נתזה בלוד, נשאלה שאילה זו בפניהם: תלמוד גדול או מעשה גדול? נענה רבי טרפון ואמר: מעשה גדול. נענה רבי עקיבא ואמר: תלמוד גדול. נענו כולם ואמרו: תלמוד גדול שהתלמוד מביא לידי מעשה" (בבלי קידושין מ, ב).

המילה "תורה" נגזרת מהשורש י-ר-ה ממנו נגזרת 'הוראה'. הנגזרות של שורש י-ר-ה מורות על כך שהתורה - על כל חלקיה - הנה הדרכה והוראת חוקים. לדוגמא: "תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם" (במדבר טו, טז); "כִּי תוֹרָה מֵאִתִּי תֵצֵא וּמִשְׁפָּטִי לְאוֹר עַמִּים אַרְגִּיעַ" (ישעיהו נא, ד); "כִּי לֹא תֹאבַד תּוֹרָה מִכֹּהֵן וְעֵצָה מֵחָכָם וְדָבָר מִנָּבִיא" (ירמיהו יח, יח).

אפשר לשנן מנטרות עד הודעה חדשה, אין בכך ולא מידי. והלוא אף הנשר הגדול, הוא הרמב"ם, אשר נתן לעיון מקום מרכזי במשנתו קבע זאת: "וכן אין תכלית האמת - אלא שידע שהוא אמת והתורה אמת ותכלית ידיעתה לעשותה" [הקדמה לפרק 'חלק'].

באשר לרב לייטמן, לא מדובר כלל באדם משכיל. המשנה שהוא שוטח בפני הקהל היא שטחית ולא מדויקת.
 
ומה עם "נאה דורש נאה מקיים" ?

על הציטוט:
"וכן אין תכלית האמת - אלא שידע שהוא אמת והתורה אמת
ותכלית ידיעתה לעשותה" [הרמב"ם, הקדמה לפרק 'חלק'].
 
<

ומה עם קהלת ז, כ; מסכת אבות ב, ד; בבלי ברכות יט, א; חגיגה טו, א; סנהדרין קה, ב ?
 

coriatel

New member
יישר כוח! אני לא מבין מה בכלל השאלה->

הרי ודאי התורה והמצוות לא הגיעו סתם, אלא מחכמים גדולים.
וזה ממש לא נראה מקרי שכל הצדיקים והמקובלים הגדולים קיימו את המצוות.
ובכלל אם אתה בן אדם אמיתי עם רצון שלם לדעת את האמת, מה איכפת לך?!!!
עצם זה שיש ולו רק את האפשרות שזה עוזר להתקרב לשינוי הטבע שלך ולגילוי האמת,
זה כבר אמור לעורר בך מוכנות לנסות.כי אדם שבאמת רוצה יעשה הכל ויחמיר על עצמו שלא
ירגיש שפספס הזדמנות!
 
יפה מאוד! אדגיש את דבריך בתוכן ההודעה, ידידי

בס"ד

"ובכלל אם אתה בן אדם אמיתי עם רצון שלם לדעת את האמת, מה איכפת לך?!!!
עצם זה שיש ולו רק את האפשרות שזה עוזר להתקרב לשינוי הטבע שלך ולגילוי האמת,
זה כבר אמור לעורר בך מוכנות לנסות!"
 
למעלה