האם יש קשר בין קבלה למצוות מעשיות

הרוחניות מתחילה דרך מצוות מעשיות!!!

ב"ה

סוד "דומם - צומח - חי - מדבר" חל על כל פרט במחשבת הבריאה.
שהרי ידוע, כי הבסיס לכל הם ד' בחינות של אור ישר ושורשם", כאשר
דומם כנגד בחינה א', צומח כנגד בחינה ב', חי כנגד בחינה ג' ומדבר הוא כנגד בחינה ד'.
האלקות היא השורש.

נמצא לפיכך, כי כך גם סדר העבודה כהעתק מהבחינות העליונות שבאין סוף הנקראות
ד' בחינות דאור ישר ושורש.
על-כן, בעבור שהאדם יזכה ויתקדם לרוחניות וברוחניות ממש, הרי הוא מחוייב לגמרי להתחיל
זאת דרך מצוות מעשיות בידיו ורגליו. בכך הוא מסגל את גופו לגילוי הרשימות הרוחניות שלו הנקרא
"רשימו" שהוא בבחינת רושם מהכרת האלוקות, היינו, התכונות האלוקיות הגנוזות בבריאה, כלומר בכל המערכת
לרבות האדם עצמו. כיצד זה פועל? והתשובה היא במילה אחת "יגיעה" שהרי הגוף אינו רוצה זאת, לא מרגיש מילוי
מדומם דקדושה מהסיבה שהגוף בעצמו הוא בבחינת "דומם", והבן זאת.

ורק בתנאי ואם האדם משקיעה יגיעה בבחינת הדומם שבו, אזי הוא מצליח להתעלות ובסס נקודת פתיחה
לרוחניות, משום שעובד נגד הדעת שלו, מה שיעורר את רשימות הביטוש שבאדם בין ב' הרצונות
הרצון להשפיע והרצון לקבל ועל נאמר "לעולם אדם ירגיז יצר טוב על יצר רע". ולפי הלימוד אנו רואים
שבמידת ההתנגדות לצורת ה"מקבל" שבאדם, הרי זוכה גם למידת הדיכוך שברצון, כלומר, יכולת ההתעלות
של האדם "מעל הדעת" שלו, שהרי יודעים אנו, שיש הזדככות המסכים עד לשורשם, כלומר עד שהאדם משיג
אלוקות בבחינת ה"דומם דקדושה", וקונה מדרגה חדשה ליגיעה (נגד הדעת) ועבודה (מעל הדעת) עד שמגיע לדבקות
בהשם יתברך ויתעלה.
 
אמת

כפי שאומר האר"י הקדוש בהקדמה לעץ החיים:
"ולא עוד אלא שלא נברא האדם אלא כדי שילמוד חכמת הקבלה, אלא שצריך שיהיה גופו נקי בתחלה ע"י המצות המעשיות שכל תכליתן לדבר זה, והם מוכרחים על כל פנים, ואח"כ תוכל הנשמה הנקראת נר ה' נשמת אדם להאיר בגוף הזה, כנר הנתונה תוך עששית זכוכית ומאירה ונותנת לו כח להבין סתרי התורה ומגלה עמוקות מני חשך..."

והזוהר בפרשת נשא:
"וסוד הדבר כך הוא ודאי, כי אם אדם מתירא מהקב"ה או אוהב אותו, זאת אין אדם אחר יודע, משום שהוא דבר שאינו מגלה אלא בינו ובין קונו.
נא) אבל אדם העוסק בתורה והולך במצוות עשה, זה מתגלה לכל אדם, משום שהקב"ה עשה לו פה בגלוי לעסוק בתורה, ועיניים להסתכל בה, ואוזניים לשמוע בה. ועשה הקב"ה באדם, ידיים ורגליים וגוף,לעשות בהם מצוות עשה." (פרוש הסולם אות נ, נא)

וכן הזוהר בפרשת צו:
"נט) ומשום זה, אומרים במוסף ראש השנה, 'אם כבנים אם כעבדים', אם כבנים, הינו שנאמר בהם, 'בנים אתם לה' אלוקיכם'. אם כעבדים, שכתוב, 'כי לי בני ישראל עבדים', ולא שאר אומות. אבל אלו הרשעים שאינם עוסקים בתורה ובמצוות, ואין עליהם עול תורה ועול תפילין ושאר המצוות, הם עבדים לאומות העולם ומשועבדים בהם, כמו שעבדים היינו לפרעה במצרים." (פרוש הסולם אות נט)
 
מעולה, יישר כוח גדול, ידידי!

בס"ד

ב"ה שהתשובות הללו כתובות בפורום לעזור לרבים מהבולבלים
שמחפשים את האמת ונופלים במקומות טפלים, אלא תשובות מעין
אלה אכן יכולים לעזור לרבים אלה מישראל שתרים אחר האמת
ויקדם אותם להיות מוכנים אף יותר, אשר בזאת נראה ישועות גדולות
דרך זיכוי הרבים שככל שיהיוט יותר מוכנים, הרי הקב"ה מיד יחבר אותם עם מקומות כשרים ויזכו באמת להתקדם בדרך התורה היא דרך האמת,
אמן כן יהי רצון!
 

אלי זנה

New member
מצוות מעשיות

אנו רואים בכל זאת כאלה שמקימים מצוות מעשיות ואינם מרגישים שום התנגדות., כיצד הם יכולים להשיג בחינה של
''נגד הדעת'' כאשר קיום מצוותם המעשיות הם בבחינת ''דעת'' ?
 
מסירות של מעל הדעת בעבודת ה' מקבלים...

ע"י לימוד הקבלה ובעל הסולם בנוסף לשמירת התורה והמצוות.
 
יישר כוח, קצר ולעניין ממש!


 
החיוב לימוד הקבלה דווקא למקיימי מצוות מעשיות

בס"ד

ידוע, שעל האדם להשתלם בתורה. אם-כן, מהי
הכוונה "להשתלם בתורה"?

והנה בבואנו לענות בפשטות לשאלה זאת, מיד עלינו
להיזכר במה שגדולי המקובלים ראשי עמנו כותבים על כך
בכתבי הקודש. כדאי לעיין היטב בהקדמה לתלמוד עשר הספירות
של רבנו בעל הסולם זי"ע מהאות י"ט ואילך, וכן בדברי האריז"ל
(ראה תגובתו של Mr. Adam לשרשור הזה), וכלל אדמו"רי החסידות
ובפרט אדמו"רי חב"ד ובייחוד הרבי, ועוד יש לקרוא את ספרו של
הגאון מוילנה זצוק"ל "קול התור", וכן מבשר החסידות רבינו הרמח"ל זי"ע
ברוב ספריו - כולם כאחד מזכירים את החיוב להוספתו ולא רק אלא בעיקר
ביסוסו של הלימוד של חכמת הקבלה ופנימיות התורה שעליו נאמר רבות "המאור שבתורה
מחזירו למוטב".

ובפנימיות העניין, ישנם כמה זרמים וצורות לגיבוש עבודת השם על דרך האמת בשלמות.
המוגדרים בדעת הקהל הפשוטה כדתיים מבית או בעלי תשובה, דרך התיקון שלהם שונה
לעומת חילוניים השכליים והמדעיים וכן החילוניים ההומניסטיים.

השלבים בכללות העניין האמור בקרב הציבור הדתי מבית ובעלי תשובה הם:
(א) הפצת פנימיות התורה בקרב ציבור זה בשתי מבטעות לשון - תורנית חסידית ואקדמית -מדעית
לשם ביסוס האיחוד בין חיצוניות המצוות והמנהגים שציבור זה מקיים לבין גילוי והכרה מחודשים את
התורה הקדושה.
(ב) הגברת ההוספה של טעמי תורה ומצוות בתוך לימודי הנגלה דתורה - לשון ההלכה התורנית.
ויש להקפיד להשתמש בדברי תורה אלה בלשון תורנית הלכתית המהולה בלשון תורנית חסידית.
וידוע לנו, כי משיח ידבר פנימיות התורה בלשונות הנ"ל.
(ג) הדגשה בלימוד פנימיות התורה את הקשר בין תורת הנפש לעבודת השם באהבת הזולת.

השלבים בקרב הציבור החילוני הם:
(א) הפצת עקרונות פנימיות התורה בשפה מדעית-אקדמית מודרנית ופשוטה תוך השוואה
לממצאי המדע וכן סקירה כללית של ההסטוריה וההתפתחות האנושית בראי חכמת הקבלה.
(ב) לעורר שיח של שאלות - תשובות בעניין הקשר והזיהוי של היהדות וההלכה עם חכמת הקבלה
כקשר אחיד הומוגני ואינטגרלי.
(ג) הסברים וביאורים על דרך הקבלה אודות המצב האקטואלי של עם ישראל בארץ ישראל. סקירה
לגבי תחזיות אפשריות בראי הקבלה לגבי ההתפתחות הרוחנית של עם ישראל בארצו וההשפעה
לכלל האנושות - בכללם גם ביאור קבלי על תהליך החילון, עניין זה יעזור לאדם מישראל להתרגל
לראות ולהבין שאין זהו המצב הרצוי אלא זמני לקראת התפתחות רוחנית שהיא עיקר התפקיד של
ישראל בעולם.
 
בוודאי, מה השאלה?

הקבלה היא רק חלק הסוד מ-פרד"ס (פשט, רמז, דרש, סוד) של התורה והמצוות,
ולימוד קבלה ללא שאר חלקי התורה והמצוות,
זה כמו לימוד שחייה ללא מים (שהתורה נמשלה למים).

יחד עם זה גם אנשים שלא שומרים עדיין מצוות,
יכולים להתחיל ללמוד חלקים מסוימים מהקבלה (בעיקר את ההקדמות),
אבל צריך להיזהר משרלטנים שמעוותים ומסלפים את הקבלה והיהדות,
כגון 'בני ברוך- קבלה לעם' של לייטמן, 'המרכז לקבלה' של ברג, ודומיהם ממשיכי דרכם,
אלא ללמוד רק במקומות כשרים של מורי קבלה אמיתיים כגון ברשימה שבראש העמוד.

בהצלחה!
 
וראה את דברי המקובלים בכתבי האר"י ובזוהר

האר"י הקדוש בהקדמה לעץ החיים:
"ולא עוד אלא שלא נברא האדם אלא כדי שילמוד חכמת הקבלה, אלא שצריך שיהיה גופו נקי בתחלה ע"י המצות המעשיות שכל תכליתן לדבר זה, והם מוכרחים על כל פנים, ואח"כ תוכל הנשמה הנקראת נר ה' נשמת אדם להאיר בגוף הזה, כנר הנתונה תוך עששית זכוכית ומאירה ונותנת לו כח להבין סתרי התורה ומגלה עמוקות מני חשך..."

והזוהר בפרשת נשא:
"וסוד הדבר כך הוא ודאי, כי אם אדם מתירא מהקב"ה או אוהב אותו, זאת אין אדם אחר יודע, משום שהוא דבר שאינו מגלה אלא בינו ובין קונו. אבל אדם העוסק בתורה והולך במצוות עשה, זה מתגלה לכל אדם, משום שהקב"ה עשה לו פה בגלוי לעסוק בתורה, ועיניים להסתכל בה, ואוזניים לשמוע בה. ועשה הקב"ה באדם, ידיים ורגליים וגוף,לעשות בהם מצוות עשה." (פרוש הסולם אות נ, נא)
 
כבר ענינו לך על זה שהוא לא מקובל אלא שרלטן..

שמעוות ומסלף את הקבלה והיהדות למטרות זרות,
של פרסום עצמי, שררה, כסף וכבוד, מתחזה לרב, מקובל, וד"ר,
ומחופש לדתי חרדי עם בגדים וכיפה שחורה כדי לקבל לגיטימציה של מקובל,
בו בזמן שהוא לא שומר אפילו מצוות הכי בסיסיות. (נוכל כבר אמרנו ?).

ראה גם את השרשור מתחת- "‫שאלה לרב גוטליב לגבי המאמר 'שופרו של משיח' ".
 
למעלה