אז מה אתם אומרים על סרבנות שטחים?

true light

New member
ככה זה - הצבא פוטר פציפיסטים.

גם על זה את מתלוננת? יורת התחשבות מזה את צריכה?
 

i am just me

New member
הוא יכול לקבל את הפטור...

ואז אחרי שהוא משוחרר להתנדב לצבא ואז יתחשבו ברצונות שלו בשיבוץ...
 
הבחנות

יש הבדל בין רוצח לחייל לפחות הבדל מושגי. רצח הוא הרג חסר הצדקה. ניתן לטעון שכל הרג הוא חסר הצדקה וזה אכן מה שטוענים פצפיסטים רדיקלים אולם פירוש הדבר הוא שכל הרג ללא יוצא מן הכלל הוא חסר הצדקה כולל הגנה עצמית וכל הגנה על אחר. זו עמדה שרק מעטים יעמדו מאחוריה. גישות אחרות שיטענו שחייל הוא רוצח ולא סתם מי שמתוקף תפקידו עלול להרוג בצורה מוצדקת היא לאמר שמאבק מסוים או מלחמה מסוימת אינה צודקת ואז יש צורך להגדיר מה מצדיק מלחמה. יתרה מזו סרוב לשרת בצבא או לציית לפקודה מסוימת גורר איתו פגיעה בריבונות של המדינה. כלומר מי שמסרב צריך לקחת בחשבון את הפגיעה בריבונות ולשקול לעומת התועלת שבסירובו או לעומת החובה המצפונית לסרב את הנזק שהוא גורם למדינה או את החובה שלו כלפיה. על ידי מחשבה כזו סרבנות תוגבל למקרים קיצוניים שבהם מתקימים שנית תנאים: חוסר אפשרות אחרת להשפיע מחד ועוול מוסרי נורא שהפקודה קוראת לבצע מאידך.
 

noamgk

New member
ממש לא נכון.

ולמדנו את זה בקלפי האחרון. וכן, זה נוגד את המשטר הדמוקרטי, אבל הדמוקרטיה היא שלטון הרוב וזכויות המיעוט, ואם מישהו גדל על עקרונות או אמונה מסוימת - אין לאף אחד זכות למנוע ממנו ללכת לפיהם. אם יבוא המפקד של יהושע ויאמר לו לאכול סטייק: הוא חייב לציית?
 

true light

New member
זה בכלל לא קשור, כי מדובר על עקרון

שהוא מפעיל אך ורק בחיים הפרטיים שלו, חיים שהם לא מעניינה של המדינה.
 

true light

New member
לא, זה לא קשור.

בחיים הפרטיים שלו, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. בחיים הציבוריים, יש חובות מסויימים שעל כל אזרח למלא. את החובות האלה, קובעים הנציגים *שלנו*. אלו ההחלטות *שלנו*. מי שחי כאן, צריך לציית להן. אם הן לא מוצאות חן בעיניו, הוא לא יכול פשוט להחליט ש"שוברים את הכלים ולא משחקים". במשטר דמוקרטי, הדרך לשינוי היא בדרך דמוקרטי - להצביע למפלגה אחרת בבחירות, לרוץ בעצמך לבחירות, להפגין, להפעיל לחץ ציבורי - אבל *לא* להתעלם מהוראות השלטון. זה לא דמוקרטי, מה שהופך את זה לפגיעה בדמוקרטיה. אנשים רואים בדמוקרטיה משטר שבו מותר לכל אחד לעשות מה שבראש שלו, בשם "זכויות הפרט". משום מה שוכחים את החובות, שבלעדיהם הדמוקרטיה לא יכולה להתקיים.
 
זאת אומרת

שיהושע חייב לאכול סטייק כי המפקד שלו אמר לו? ואני חייבת לרצוח כי זה מה שהמפקד שלי רוצה שאני אעשה? ממש לא! דמוקרטיה זה שמתחשבים באנשים, בניגוד לדיקטטורה.
 

true light

New member
את קוראת את ההודעות שלי לפני שאת עו

נה? כי לגבי הסטייק כבר הגבתי, ולגבי התפיסה השגויה שלך למושג "דמוקרטיה" גם.
 

i am just me

New member
אם כל כך חשובה לך הדמוקרטיה...

אז סרבנות השטחים וסרבנות מצפון בכלל היא צעד דמוקרטי בעליל כי הוא צעד שמסרב לשתף פעולה עם הצדדים הלא דמוקרטים של מדינת ישראל-הכיבוש!
 

true light

New member
ממש לא.

אמרתי כבר איך פועלים בדמוקרטיה נגד דברים שליליים לכאורה. אני באמת מציעה שתקראו את ההודעות של מי שאתם עונים לו לפני שאתם מגיבים.
 

i am just me

New member
אבל זה לא "דברים שליליים לכאורה"

זה ניפוץ טוטאלי של ערכי הדמוקרטיה והחוק הבינלאומי!!! אם שרון היה מחליט היום לגייס את כל הישראלים בין גיל 16-45 (סתם בחרתי גילאים) ולצאת במלחמת חורמה נגד המונגולים. הייתי צריכה להתגייס ולחכות לבחירות??? (אני גם מתחת לגיל 16 אז בכל מקרה לא הייתי מתגייסת, אבל לא משנה)
 

i am just me

New member
זאת לא הייתה הפשטה, אלא הקצנה

וזה נכון שעוד לא הגענו לרמה הזאת אבל גם היטלר לא הגיע לרמה של רצח של 6 מיליון בשנת 1933... ולא, לא השוויתי אותנו לנאצים (עדיין). נ.ב. אני בת
 
למעלה