אז מה אתם אומרים על סרבנות שטחים?

noamgk

New member
זו לא השאלה בכלל.

השאלה היא מה דעתנו על סרבנות ואיך שמציגים אותה. דעתי: סרבנות? סרבנות היא דבר לגיטימי. אדם שצו מצפונו, ערכיו שחונך עליהם, דתו או אמונתו מונעים ממנו למלא את הפקודה שקיבל: יכול (ואף צריך וחייב) לסרב. איך לסרב? לבוא למפקד ולומר לו: אני לא יכול. או: לתרץ, להוציא גימלים. לבוא בצורה אישית ולא להניף כדגל, כי הצבא חיוני למדינה ואסור לפרק אותו.
 
לדעתי...

מי שהמצפון שלו לא נותן לו לרצוח אנשים, שלא יכריחו אותו ללכת לקרבי! (אם הבנתי נכון מה זה סרבנות...) אני מכירה מישהו שמאוד רוצה להתגייס לצבא, אבל הוא פצפיסט, ורוצים אותו בקרסי, אז האופציות שלו הן קרבי, כלא או פטור. אף אחת מהן הוא לא רוצה!
 

noamgk

New member
ממה שאני שמעתי,

לומר "פצפיסט שמשרת בצבא" זה כמו לומר "צימחוני שאוכל בשר". פצפיסטים לא מאמינים בצבא, לא?
 
ממש לא.

פצפיסטים לא מאמינים באלימות. לצבא גם יש צדדים לא אלימים, חיל החינוך, או איך שלא קוראים לזה, לא ממש מצריך רובה ודם, נכון?
 

true light

New member
סרבנות היא פעולה שפוגעת בלגיטימיות

של המשטר הדמוקרטי. בתור שכזו, אני חושבת שהיא מאד לא מוסרית. מי שלא רוצה להתגייס לצה"ל מתוך התנגדות לאחת הפעולות שלו (פעילות בשטחים, ההתנתקות, זה לא משנה), פשוט אומר, "אני לא מכבד את כללי המשחק הדמוקרטי. אני לא מציית לשלטון שנבחר ע"י העם. אני פועל על דעת עצמי". וזה לא בסדר. רוצים לשנות? נגד המצפון שלכם? הפתרון הוא בקלפי.
 
לא מסכימה בכלל.

אם יש מישהו שלא רוצה להילחם בשטחים, את תכריחי אותו? הוא לא רוצה להיות רוצח, מי את שתכפי עליו, 'בשם הדמוקרטיה'?
 

true light

New member
מה זה "תכריחי אותו"?

הוא חי במדינה הזו? המדינה הזו, בשם אזרחיה, החליטה על מדיניות מסויימת? אז זה מה שצריך לעשות. אי אפשר שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה - זה מוביל לאנרכיה, שאני לא מחסידיה. תחשבי על זה ככה - ממחר, אני מחליטה שזה נגד העקרונות שלי לשלם מסים. או שזה נגד העקרונות שלי לציית לתמרורים. או שזה נגד העקרונות שלי לשלם בחנות. מה תעשי? תכריחי אותי?
 
אם יש לך סיבה מוצדקת לא.

תסיבירי מה הסיבה שבגללה אסור לך לשלם (אבל מה שכן, אל תצפי שימכרו לך אם לא תשלמי.... בעל החנות לא חייב לך דבר), שבגללה אסור לך לשלם מיסים (ושוב, אל תצפי למים/חשמל), שבגללה אסור לך לציית לתמרורים (אם לא תצייתי לא תקבלי רשיון, את מסכנת חיי אחרים). נראה לי מאוד הגיוני שאדם לא רוצה לרצוח, או שאולי את דווקא חושבת שזה לגיטימי ללמד אדם לרצוח?
 

true light

New member
מי ביקש ממנו לרצוח?

ביקשתי ממנו ללכת לצבא, שלמור על האזורים שצריך לשמור. ועל אותו משקל של דברייך - לא משרת? אל תצפה להנות מהצדדים שכן מוצאים חן בעינייך במדינה.
 
סרבנות טוטאלית היא

בהחלט לא במקום, אבל רוב המקרים הםשל אנשים שפשוט לא רוצים להילחם, והצבא מתעקש.
 

true light

New member
את לא יכולה להחליט מה את רוצה ומה א

ת לא רוצה לעשות בצבא. את יכולה לבקש. אבל הצבא משבץ אותך לפי הצרכים *שלו*. שוב, לא מוצא חם בעינייך? פירטתי למטה מה את יכולה לעשות.
 
אני יכולה.

כמו שמשחררים דתיים על רקע אמונה דתית, ככה ישחררו גם את מי שלא מוכן לרצוח! סליחה, אתם לא תהפכו אדם לרוצח כי זה מה שאתם צריכים! יש עוד הרבה דגים בים!
 

true light

New member
קודם כל, זה שמשחררים את הדתים זה

צעד שגוי, וגם די לא דמוקרטי, אז את לא יכולה להעלות את זה כדוגמא להתנהלות לא נכונה. ו - סליחה, יש עוד דגים בים? נראה לך הוגן שאנשים מסויימים יעשו את כל העבודה המלוכלכלת, ואחרים לא, כי "זה לא מתאים להם"? ודי כבר עם הדמגוגיה הזו של "רוצחים".
 
למעלה