Off - כתבה בטמקא על שמות הרחוב הנפוצים (מדי) בארץ

Ccyclist

Well-known member

האחידות בשמות הרחובות יוצרת תופעה שלילית מאד שצריך לבדל את וויצמן רעננה מוויצמן כפ"ס, או המצב האומלל בקו האדום בגוש דן שיש בו תחנות "רוטשילד", "ז'בוטינסקי" ואפילו "בן גוריון" שביניהן לרחובות ולמקומות הראשיים בשמות אלו אין דבר וחצי דבר.

מצד אחד אלו סט ערכים ומושגים המלווים את המדינה עוד מלפני הקמתה, מצד שני - כשמתקדמים מעידן האוטובוסים ברחובות לעידן המטרו צריך ללכת על שיטה אחרת המבוססת על שמות הערים והשכונות כדי שיהיו שמות תחנה ייחודיים ברשת מטרופוליטנית אחת.

יש סט שמות מצומצם כמו גהה, גיסין, אחוזה או יוספטל שייחודיים לישוב מסויים. ברשת מטרופוליטנית שמות ייחודיים כאלו שימושיים יותר. אינני חושב שצריך לשנות שמות רחוב החוזרים על עצמם, אבל ברמת המטרופולין צריך להתבסס על שמות ייחודיים לאזור מסויים.
 
נערך לאחרונה ב:

YuMi2017

Member
אפשר וצריך להשתמש בשם של הרחוב הקטן הצמוד ולא הראשי והמוכר.
למשל בפתח תקווה - שנקר או שחם.
בתל אביב אפשר את השם של הקניון הקרוב למשל עזריאלי וכו'
זה פתרון די קל שאפשר ליישם בקלות.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר וצריך להשתמש בשם של הרחוב הקטן הצמוד ולא הראשי והמוכר.
למשל בפתח תקווה - שנקר או שחם.
בתל אביב אפשר את השם של הקניון הקרוב למשל עזריאלי וכו'
זה פתרון די קל שאפשר ליישם בקלות.

בערים עם מטרו שם התחנה הופך לשם האזור / שכונה. בגוש דן בדרך כלל יש שמות שכונה ייחודיים ואפשר לבנות עליהם. שנקר בפתח תקווה זה שם טוב בגלל שהוא מוכר ארצית בזכות בית הספר לאופנה.

אגב - בלונדון יש Abbey Road על ה DLR באיזה חור במזרח שבינו לבין הרחוב המפורסם ואולפן ההקלטות אין דבר וחצי דבר, אלא 13 ק"מ.
 
למעלה