קטעי כתיבה

בדנתמ

New member
נחמד...

זה הולך להיות ספר או סיפור קצר? כי אם זה הולך להיות ספר או אפילו, נניח, סיפור באורך בינוני, הייתי ממליץ לך לעבות טיפה את הפרק הראשון הזה. אולי בעוד תיאורים מעט יותר מפורטים שיכניסו את הקורא לאווירה. של הדמויות, של התחושות שלהם וכד'. וגם אם מדובר בסיפור קצר, הייתי מוסיף תיאורים של התחושות הפנימיות של קלאודיה. הרי הסיפור מתואר מנקודת המבט שלה והיא הדמות הראשית. את יכולה למשל לכתוב מה היא הרגישה כשהיא פגשה בג'יימס, או כשהוא אמר לה שהיא נכשלה בהשגת המטרה שלה. וזהו. סה"כ הכל זה ממש אחלה! *ורק כדאי לעשות טיפה הגהה, כדי לעלות על טעויות הקלדה קטנות כמו: ש כתב היד כבר לא קיימים
 

E v i e

New member
תודה על הביקורת :]

על ההגהה, מצטערת ^^" הקלדתי מהר. ונראה לי שזה הולך להיות סוג של ספר, ואני התכוונתי לפרט את כל מה שציינת בפרק הבא, שפחות או יותר יתרכז במחשבות שלה.
 

קרניjack

New member
מעניין

כתיבה קולחת, דיאלוג מעניין ומסקרן...מאוד אהבתי!
אני גם ממליצה על יותר תיאורים והסברים כדי להכניס את הורא לסיפור. קצת "נזרקים" מהר מדיי אל ההתרחשות שיש לה שורשים מעבר למה שאנחנו הקוראים יודעים. אולי גם להבהיר מעט את ההתרחשות. למשל- "את תמיד יכולה לרוץ לעבר אור השמש, ולתת לגופך להישרף עד ייסוד, כמו ידידך שעד לא מזמן שכב שם... שעה שאת צועקת הגיגים חסרי שחר על טיבו של האדם ועוד דברים שאני לא בדיוק זוכר. וכמובן ש..." "אתה יודע!" זעקתי ולאחר מכן מסופר על כתבי היד. קצת חסר לי פה קשר. או למשל: כי אני יודע שברגע שהידיעה הגיעה לאוזנייך, את בוודאי תחפצי להיות הראשונה שתגיע למקום... אך צדקתי כאשר שיערתי שדווקא הפעם, את תיכשלי במטרה שהצבת לעצמך". איזו ידיעה? אנחנו נגלה זאת בהמשך? ההמשך יסביר לנו את פשר האירוע? ולוודאשהבנתי נכון
- ג'יימס- הוא איש זאב? ערפד? דמם של אנשי הזאב והערפדים לפי סיפורך קשורים זה בזה? מחכה להמשך
 

E v i e

New member
:]

כי אני יודע שברגע שהידיעה הגיעה לאוזנייך, את בוודאי תחפצי להיות הראשונה שתגיע למקום... אך צדקתי כאשר שיערתי שדווקא הפעם, את תיכשלי במטרה שהצבת לעצמך". איזו ידיעה? אנחנו נגלה זאת בהמשך? ההמשך יסביר לנו את פשר האירוע? - זה יוסבר ביתר פירוט בפרקים הבאים :] ולוודאשהבנתי נכון- ג'יימס- הוא איש זאב? ערפד? דמם של אנשי הזאב והערפדים לפי סיפורך קשורים זה בזה? - ג'יימס מיוחד P: הבנת נכון ותודה על שאר הטיפים :] אני אשתדל ליישם :]
 

בדנתמ

New member
קטע מספר שאני כותב:

השקפתי אל הסלון מבעד לצללים. אור עמום וכתמתם של עששית האיר את האזור המרוחק ממני. אינני רגיל לראות בביתי זה, אשר מנותק מכל בלב היער, פעילות של בני אנוש מלבדי. זאת, כמובן, אם ניתן בכלל לכנותי "בן-אנוש". כבר שנים לא מעטות שאני מוצא עצמי מתחבט בסוגייה שוב ושוב. האם אני אנושי או שמא יציר צללים מיוחד במינו? האם אני על-אנושי, או מפלץ תת-אנושי וצמא-דם? מצאתי עצמי מתחבט פעם נוספת בסוגייה הכל כך מוכרת לי, כאשר עיניי נחו ברוך על עורפה האצילי של ליליאנה. כמה מעודנת. כה אצילית. הרגשתי תחושה שלא הרגשתי כבר מזה שנים. מחנק שכזה בגרון. לא מדובר היה בתשוקה לדם, אלא בתחושה כל כך אנושית שפוקדת אותנו (או אותם) בשעות בהן אין ההיגיון מסוגל לגבור על הרגש. הפניתי בפתאומיות את מבטי מצווארה. כאשר לאט לאט החזרתי אותו, היתה לי את התחושה שהיא הבחינה בכך. ראיתי גם את מבטה מופנה הצידה. כבר מהרגע הראשון, יכולתי להבחין בכך שהיא איננה כמו כל האחרים. יש בה משהו שונה. ריחוק אצילי כזה, שמקרב אותה יותר אליי. וגם אם היא לא מודעת לכך, היא מסוגלת לחוש בדברים שהם אינם מסוגלים. ממש כמו שהיא הרגישה שהפניתית את מבטי באותו לילה גורלי. הייתי מסוגל להישאר כך כל הלילה, מתבונן בדמותה השלווה, לבושה בכותונת לילה לבנה, מתבוננת בספרים שהיו מונחים על שולחן בסלון ביתי. שיערה הגלי והרך כקטיפה, היה אסוף בחלקו וגלש במורד צווארה העדין. ידיה החלקות והאציליות הרימו ספר גדול ועב-כרס בכריכה ירוקה. התקדמתי בשקט מבעד לצללים, חציתי את הסלון ונעמדתי במרחק פסיעה ממנה. "זהו ספר זכרונות", אמרתי. היא נמתחה לרגע במקומה, כמופתעת לשמוע את קולי, למרות שהיתה לי תחושה שהיא הבחינה בי מתקרב. הבחינה בי מתקרב, אך התכחשה לתחושותיה כאשר התרכזה בספר שהחזיקה. "אני כתבתי אותו", המשכתי, "דברים קשים מתוארים בו..." "אני... לא התכוונתי לחטט", היא אמרה בקול רועד, "פשוט חיפשתי תעסוקה שאולי תעזור לי להרדם." - "אני מבין..." לחשתי, "אני מוצא את השינה, בשעות לילה אלה, משימה לא פשוטה בכלל." - "אני שמחה שלפחות אני לא לבד", היא חייכה אליי את החיוך הכי יפה שראיתי מזה שנים. כאשר מבטי הופנה לרגע מעיניה הכחולות והעמוקות אל שפתיה המפתות והאדומות כדם, מצאתי את לשוני עוברת בציפיה על ניביי, שהחלו לצאת במעט ולהתארך. מבטי ננעץ בהחלטיות בעיניה, שהביטו בו בחזרה ברוך סקרן, אך חששן. הנחתי את ידי בעדינות על הספר שהחזיקה ושמתי אותו על השולחן. ידי הימנית הונחה ברוך על כתפה ובידי השמאלית עשיתי מחווה המזמינה אותה לצעוד לכיוון מרכז הסלון. היא הניחה יד חמה ומרגיעה על זרועי וצעדנו לעברו השני של הסלון. - "את יודעת מה?" שאלתי בקול זומם, "אנחנו לא חייבים ללכת לישון כעת." השלמתי את דבריי בחצי לחישה. - "למה דבריך רומזים?" היא חייכה והסמיקה. - "הלילה כה רגוע ויפה", אמרתי, "ויהיה בזבוז להסתגר איש איש בחדרו. אני יודע בדיוק מה יתאים ללילה שכזה." צעדתי אל עבר כוננית מדפים שהיתה מוצבת ליד הקיר. עברתי באצבעותיי על תקליטים שהיו מונחים בצפיפות על המדפים והוצאתי אחד מהם. "זה בדיוק מה שאנחנו צריכים כרגע", אמרתי והנחתי אותו בגרמופון הגדול שניצב משמאל לכוננית. ליליאנה צחקה לעצמה וחייכה אליי בשנית את אותו חיוך. צ'לו וכינור מילאו את אוויר החדר השקט כעת. מנגינה מינורית ושקטה באווירה אפלה. הנחתי את ידי האחת על מותנה ואת השניה החזקתי באוויר מולה. היא שמה את ידה העדינה בידי המורמת ואת ידה השניה הניחה ברוך על כתפי. היא הניחה את ראשה על כתפי השניה ואני את ראשי הנחתי על ראשה. רקדנו לאט ושתקנו. לפתע המוזיקה התגברה. עוד כמה כלים נוספו והמנגינה הפכה מהירה יותר. החלק הזה ביצירה תמיד הזכיר לי מין מחול תזזיתי ואפל של עטלפים או של שדונים קטנים. היא הרימה את ראשה בחיוך והריקוד הפך מהיר יותר. מבעד לכל החיוכים, הרגשתי את העורקים פועמים בשני צידי צווארה. הם פעמו בחינניות ובתמימות שאין שני לה, כאילו קוראים לי להצטרך למשחקם השובב. אבל עורקיה לא פיתו אותי באותו אופן שפותתי ע"י עורקי חבריה. ליבי לא חפץ לשתות אותה בפראות ולסלקה מן העולם הזה. רציתי שהיא תהיה כמוני. הרגשתי את זה. דם ערפדי זרם בעורקיה. הייתי מסוגל להעביר אותה. כבר דימיתי את עצמי נושך את צווארה באלגנטיות ושותה כמות קטנה של דם. כבר דימיתי את עצמי לוקח מבחנה של "הנגע המבורך" שזיקקתי מדמי שלי ומטפטף בעדינות על פצעה. כבר ראיתי בדמיוני את הנוזל השחור משחור הוך לערפל אפור כשהמבחנה מוחזקת לצווארה. כבר ראיתי חוטים כתומים כלבה מתהווים בתוך הנוזל ומאשרים לי שכעת הזמן המתאים להעביר אותה. ראיתי כבר את שנינו שותים בחדווה אצילית את חבריה, אם ניתן לכנותם חברים. הרגשתי שהיא חשה מרוחקת ומנותקת מהם יותר ויותר ככל שהזמן עובר. הרגשתי את הסלידה הזאת בינהם הולכת ומתחזקת. עולם מסתורי, עולם אפל ונפלא רציתי לחשוף בפניה, אבל תהיתי כיצד. איך אוכל להגיד לה את הדברים, מבלי שהיא תחשוב שאני מטורף, במקרה הטוה, או מפלץ נורא ונאלח, במקרה הרע? איך אוכל לשכנע אותה להצטרף אליי ולנטוש את חבריה - וגדולה תהיה הסלידה בינהם כאשר תהיה? מחשבות קשות ביותר חלפו במוחי ושוב אותו מחנק עז לכד את גרוני, אך הפעם בעוצמה שלא ניתן לתאר. -"אתה נראה מהורהר" היא אמרה. ניסיתי לנער את עצמי מהמחשבות ולהתרכז בדבריה.מבעד לערפל המחשבתי עוד שמעתי אותה שואלת "על מה אתה חושב כעת?" עצב מילא את עיניי ואני רק חשבתי איך אוכל להסביר לה את הדברים, מבלי שהיא תימלט מפניי כאחוזת דיבוק... ************************************************************************************************************************** טוב, חברים, את הקטע הנ"ל כתבתי ממש עכשיו, בתור ניסוי לקטע מספר שאני כותב. הקטע הוא בערך משליש או אמצע הספר. ככה פחות או יותר הוא יהיה כתוב, רק שאני עדיין לא סגור על האם לתאר את הספר מנקודת מבטו של הערפד, או מנקודת מבט של מספר-על. קחו בחשבון שזה קטע קטן מספר שאולי יהיה די ארוך... אני אשמח לתגובות! נ.ב. בגלל שכתבתי את זה כרגע תבוך ההודעה הזאת, החלוקה לפסקאות ולשורות אולי טיפה מבולגנת. אני מקווה שלא יותר מדי...
 

קרניjack

New member
קטע יפה

דבר ראשון ח"ח על השאיפה לכתוב ספר! הכתיבה טובה ,יש מספיק תיאורים שמשתלבים בדיאלוג בלי שאחד מהשניים יהיה חסר, המחשבות והלבטים הפנימיים של הגיבור מעניינים והאווירה היא קלאסית-מודרנית שכזאת. משום שהקטע לקוח מאצע עלילה ויש המון שאנחנו לא יודעים, הקטע הזה נשמע מעניין במיוחד: "דם ערפדי זרם בעורקיה. הייתי מסוגל להעביר אותה. כבר דימיתי את עצמי נושך את צווארה באלגנטיות ושותה כמות קטנה של דם. כבר דימיתי את עצמי לוקח מבחנה של "הנגע המבורך" שזיקקתי מדמי שלי ומטפטף בעדינות על פצעה. כבר ראיתי בדמיוני את הנוזל השחור משחור הוך לערפל אפור כשהמבחנה מוחזקת לצווארה. כבר ראיתי חוטים כתומים כלבה מתהווים בתוך הנוזל ומאשרים לי שכעת הזמן המתאים להעביר אותה." לפי הסיפור שלך תהליך ההפיכה לערפד מתבצע בדרך שונה (מהדרכים הידועות)? "דם ערפדי בעורקיה" - משמעו שהיא באמצע התהליך? שהיא נהפכה כבר, או שב"להעביר אותה"- אתה בכלל לא מתכוון להפיכה לערפד? אני אישית חושבת שסיפור מנקודת מבט של מספר על הוא יותר מעניין, ואולי כתיבה בגוף ראשון היא קלה יותר לכתיבה... אם תרצה להכניס התרחשויות במקומות אחרים במקביל, כשהסיפור כתוב כהווה- יהיה עדיף לכתוב כסופר על, למרות שגם מגוף ראשון תוכל לכתוב על כך כאילו הדמות שמעה זאת שנים אחר כך. מקווה שהסברתי את עצמי...תלוי בעלילה שלך.
 

בדנתמ

New member
עונה

קודם כל, תודה על התגובה המפורטת! גם אני נוטה לכיוון מספר על, כדי לספר על דברים שהדמויות האחרות עושות. חשבתי אולי לשלב קטעים מנקודת המבט שלו בכל זאת, כשדמות אחרת תקרא בספר הזכרונות שלו. נראה לי שעכשיו החלטתי סופית שככה הספר ייכתב... ואני אסביר את שתי הנקודות שתהית על פשרן: אכן יש תהליך מעט שונה להפיכה לערפד בספר הזה. התהליך עצמו בצורה הרגילה שהוא מתבצע הוא דווקא דומה מאוד למקובל בעוד סיפורי ערפדים: הערפד נושך את הקורבן, שותה חלק מהדם שלו ומטפטף לו את הדם של עצמו (של הערפד) לתוך הפצע. אבל... ההסבר שונה במעט: יש לערפדים משהו מיוחד בדם (כמו שיש לנו כדוריות לבנות ואדומות וזה... ממש חומר שזורם להם בדם) והערפד בסיפור שלי זיקק את זה מהדם שלו כדי שה"מעבר" יתבצע בצורה חלקה יותר ועם סיכויי הצלחה גבוהים יותר. כמובן שבספר זה יתואר בצורה הרבה פחות יבשה וטכנית... ב"דם ערפדי זורם בעורקיה" אני מתכוון לרמוז על כך שלא כל אדם בסיפור הזה מסוגל להפוך בכלל לערפד, אלא רק אנשים מסוימים, שיש להם את זה בגנים. והוא מסוגל להרגיש את זה ולראות בה את הפוטנציאל הזה. ושוב, תודה על התגובה המפורטת!
 

קרניjack

New member
וכותבים יקרים

אם כותבים קטעים נוספים- תעלו את זה בשירשור נפרד, ואפילו תקבלו נעיצה
 
למעלה