עומרי האוזר
New member
../images/Emo22.gifהקו לאילת / מחשבות רכבת....
הקו לאילת / מחשבות רכבת....
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.
לאחר שיחה עם חן מלינג בדרך חזרה מבאר שבע ברכבת הבנתי שיש קוים חשובים יותר לפיתוח לפני הקו לאילת, עוד הבנתי שעלות הקו גבוהה, והשימוש בו לא יהיה גבוהה. חשבתי לעצמי, בוא נניח, שיבנו את הקו. א. עבודות הבנייה תצורנה מקומות עבודה חדשים - לדעתי, אם יקחו את המובטלים שבארץ ויגידו להם "אין יותר דמי אבטלה" בוא לעבוד עבודה מועדפת (בנין היא עבודה מועדפת ולכן הקמת הקו היא עבודה מועדפת). ככה גם נפתור את בעיית האבטלה, וגם נקים את הקו לאילת. ב. ניצול הנגב או "להפריח את השממה": אם תהיה כל בוקר רכבת מאילת או מדימונה או מכל ישוב אחר שיבנה בנגב... אנשים יוכלו לנצל את הרכבת להגיע לעבודה כלומר: נכון להיום: "אני ישראל ישראלי, עובד כרגע בת"א - כדי להגיע כל בוקר לעבודה אני גר בגוש דן, אני יוצר כל בוקר פקקים בגוש דן, בכך שאני בונה את הבית שלי בגוש דן, אני יוצר צפיפות עצומה בגוש דן, בעוד שבנגב יש אלפי דונמים "מתים". להבדיל, אני יכול לבנות את הבית שלי בנגב (דימונה וכו...) לקום כל בוקר - לעלות על הרכבת - תוך כשעה (רכבת מהירה) אני מגיע לעבודתי בגוש דן ובכך: 1. אני מנצל שטחי "מנהל" מתים. (בכך שאני בונה את הבית שלי על שטח "רחוק" מהמרכז) 2. אני מקטין לכמעט אפס את הפקקים בארץ (שימוש ברכבת + תפרוסת אוכלוסיה גדולה יותר). 3. אני מוריד את זהום האוויר (תח"צ). 4. אני מוציא לעיירות הפיתוח בנגב את השם הרע של "ערי מובטלים". אשמח לתגובות ועוד מחשבות בנושא..... עומרי.