אז מה השיטה האהובה עליכם למשחקי תפקידים?

golan2072

New member
אצלי - ACKS וSTARS WITHOUT NUMBER

ACKS - לפנטזיה נוסח מבוכים ודרקונים, רק עם יותר עקביות והיגיון פנימי (ובפרט כלכלי) בעולם.
&nbsp
STARS WITHOUT NUMBER - למדע בדיוני ואופרת חלל.
&nbsp
הטוענים לכתר: מבוכים ודרקונים 5 (לדעתי אחת המהדורות הכי טובות של מו"ד) לפנטזיה וTRAVELLER למד"ב.
 

CallMeCavanaugh

New member
כשאתה אומר שיטה, למה אתה מתכוון?

מכניקה נטו או השילוב שלה ושל עולם המשחק?
 

golan2072

New member
הרבה פעמים זה בא ביחד

לרוב מדובר במכאניקה בראש, אבל אפילו שיטה עם ספרים מכאניים יחסית כמו מבוגים ודרקונים באה עם דיי הרבה הנחות על עולם המערכה.
 

CallMeCavanaugh

New member
כן, אבל יש כל מיני יוצאי דופן

פייט למשל לא כוללת שום עולם בספר הבסיס וחוקי יצירת הדמות אפילו מרמזים על המלצה להגיע לסשן הראשון אפילו בלי לדעת באיזה ז'אנר עומדים לשחק ושהכל ינבע מהדיון וההחלטות במהלך הרכבת הדמויות.
&nbsp
ויש גם מקרים של מספר משחקים שחולקים את אותה שיטה. אני מאוד אוהב את מייג' וצ'יינג'לינג למרות שאני לא אוהב את השיטה שלהם (גם לא בוומפייר, שעבורו היא נכתבה וזה די מורגש שיש בסדרה משחק אחד שעבורו השיטה נכתבה ועוד כמה שעבורם היא הותאמה, ואני עדיין מעדיף את שני אלה שציינתי על המשחק המקורי).
&nbsp
אבל אני אנסה לענות בכל זאת: אני אוהב את משחקי עולם האפלה הישן עד צ'יינג'לינג, אבל בעיקר בגלל העולם והרעיונות שהמשחקים מציעים ופחות בגלל המכניקה.
בפנטזיה המשחק האהוב עלי הוא שחר האדמה, גם בגלל הפלאף הנהדר וגם בגלל שהשיטה שלו מתקנת את אחת הבעיות העיקריות שיש לי בשיטות מבוססות דרגות.
אני מאוד אוהב גם את Call of Cthulhu, השיטה היא לא שיטה טובה במיוחד באופן כללי אבל היא משרתת היטב את היקום הקר והשרירותי של לאבקראפט. במשחקים אחרים, אלריק למשל, אני חושב שהמכניקה הזאת לא עובדת טוב.
&nbsp
ויש עוד המון שיטות שאני רוצה לכתוב, אבל אני מניח שצריך לעצור איפשהו כי אם אוהבים את כולם יותר מהכל, לא באמת אוהבים אף אחד.
 

golan2072

New member
הכוונה היא קודם כל למכאניקה

אבל כאמור בהרבה מקרים היא באה עם עולם.
 

CallMeCavanaugh

New member
מבחינת מכניקה הבחירות כנראה יהיו אחרות

נניח, המכניקה של סייברפאנק 2020 מאוד פשוטה ומהירה ונותנת לדמויות יתרונות מאוד ברורים כשהן עוסקות בתחום ההתמחות שלהן.
גם את המכניקה של פייט אני מחבב מאוד, גם כי היא משפיעה על הסיפור והעולם וגם כי הגלגול הממוצע בפייט הוא אפס, ולכן לא צריך לחשוב בשביל להחליט על דרגת קושי - כמו היכולת זו דרגת קושי ממוצעת, פחות מהיכולת זה קל, יותר מהיכולת זה קשה.
 

DDN

New member
לא יודע אם אהובה, אבל אני מאוד הסתדרתי עם ק20

כיום אני משחק Pathfinder ונראה אשאר איתה עוד הרבה זמן
אם אנסה שוב גיבורי על, זה כנראה יהיה בMutants and Masterminds
 
Basic role playing

AKA BRP - שיטת כישרונות גמישה יחסית שניתן להתאים לכל עולם, בדרך כלל בסביבת פנטזיה עם רמה נמוכה מאוד של קסם.
 

golan2072

New member
מכיר בעיקר את Legend שלמיטה זכרוני היא וריאציה של זה

בייחוד של RUNEQUEST הוותיק.
 

BluePrint

New member
אין דבר כזה.

תמיד היה לי קשה ללמוד חוקי משחק וזה עדיין הדבר שמרתיע אותי.
פועל יוצא מכך זה שאני לא מכיר שיטות.
אני קורא על, מבין שיש שיטות שעושות כך או אחרת ולפעמים גם את הרעיון שהחוקים באים ליישם, אבל ברגע שצריך לתרגם את זה לרישום בדף דמות וגלגול קוביות... משמעות המספרים ואיך להשתמש בהם נקלטים במהירות של נדידת יבשות.
 

BluePrint

New member
בלהתחזות לשחקן.

פיתחתי העדפה למשחקים בכתב אבל לא משתתף כרגע למרות שגיליתי שיש מקום יעודי להם בפורומי הפונדק, כי אני מוצא מעט מאד זמן פנוי וניסוח הודעה, אפילו קצרה כמו זו, מתארכת הרבה מעבר למה שנדמה לקורא. אז לעמוד בדרישה של הודעה ביום או יומיים לאורך זמן, מרגיש כמו משימה בלתי אפשרית.
 

Blue Beetle

New member
מו"ד על גווניה

שיחקתי גם בדברים אחרים, אבל משחקי הרפתקאות פנטזיה תמיד משכו אותי בחזרה. זה כנראה הז'אנר הכי קל וכיפי. מו"ד היא ברירת המחדל, היא לא חסרת פגמים אבל תמיד היתה טובה מספיק כדי לשחק איתה מה שאנחנו רוצים.
 

CallMeCavanaugh

New member
שחר האדמה

משתי סיבות: הראשונה היא שאני מתמקד קודם כל בסיפורים במשחקי תפקידים, כך שמשחקים שהם מכניקה נטו כמו מו"ד פחות מדברים אלי (אלא אם המכניקה עצמה מוצאת חן בעיני, כמו פייט, אבל בו עדיין לא שיחקתי).
הסיבה השניה היא שאהבתי את מכניקת ההתקדמות בו. במקום לעלות דרגה ואז לקבל פתאום המון כוחות חדשים, מה שקורה שם הוא שצוברים עוד ועוד כוחות עד שיש מספיק כוחות בשביל לעלות דרגה - ואז נפתחת הגישה לכוחות חזקים יותר.
&nbsp
בנוסף אני שוקל לקנות מתישהו בשנה הקרובה את Advanced Fighting Fantasy, משחק התפקידים של ספרי הרפתקאות היחיד (יצאה מהדורה חדשה לפני לא הרבה שנים) כדי שיהיה לי משחק פשוט להריץ לילד.
&nbsp
אבל חוץ מזה גם התחלתי לקרוא אתמול את הספר החינמי של מו"ד 5 בגלל משהו שאני רוצה לעשות - נתקלתי ברשימה שפורסמה במגזין Dungeon לכבוד 30 שנה למו"ד שכוללת את שלושים המודולים הטובים ביותר שיצאו באותן שנים. רובם זמינים בחינם ברשת, וממש בא לי להרים קבוצה ולשחק בכולם, או לפחות בחלקם. זה קצת פרוייקט כי מדובר במודולים למגוון מהדורות וזה יצריך התאמת סטטיסטיקות, וגם לא בטוח שזה מתאים לקבוצה בודדת כי זה כולל לפחות שתי מגה הרפתקאות, כאלו שלוקחות את הדמויות מדרגה 4 עד 14, וגם דברים ממגוון עולמות מערכה שלא בהכרח מתחברים ביחד (רייבנלופט המקורית נמצאת שם, הרפתקה שבעקבותיה נוצר עולם המערכה, וכמה הרפתקאות בגרייהוק, מיסטרה, פארון, סיגיל ועוד), אבל עדיין - זה רעיון שנראה לי מגניב.
 

Ihavenonick

New member
D&D ו-Pathfinder ו-M&M

אלו השיטות ששיחקתי בהן. מה אני אוהב? זה קצת קשה לבחור
 
למעלה