בס"ד
"הן גאלתי אתכם אחרית כבראשית להיות לכם לאלקים"
הנה מובא בספר "אותיות דליבא" כרך ב במאמר קנג "הירידה למצרים והגאולה" עמ' פד:
"הן גאלתי אתכם אחרית כראשית" הן בבחינת "אחישנה" או בבחינת "בעתה". ועל זה נאמר:
"כי לא ידח ממנו נדח". וזה שאנו מתפללים: "אבל לא על ידי יסורים", שנזכה
שהתשובה תהיה בדרך תורה ולא בדרך יסורים". עכלשה"ק.
הנה ידוע, כי "אחרית" היא סוד "פורים" ו"ראשית" היא סוד "פסח", ואומרים בספר "אותיות דליבא" שם
"הן בבחינת "אחישנה" או בבחינת "בעתה"". כלומר, שהצירוף המצבים
הללו הנקראים "אחרית כראשית" יכולים להיות או "אחישנה" או "בעתה", אם האדם
עובד באמונה מעל טעם ודעת, באופן ש"אחרית" אצלו שהיא השגת שלמות המדרגה הרוחנית
ו"ראשית" אצל האדם היא התחלה חדשה, ומשכיל לחבר לבחינה אחת בסוד המילית "הן" המורה על אחדות
של "אחרית" עם "ראשית", כלומר "כראשית" אזי האדם מגדיל את בחינת "אחישנה"
על-פני "בעתה", מהסיבה שהאדם בוחר באמונה היינו, שזוכה לחבר ולהחשיב את ההתחלה
בעבודה רוחנית כאילו הוא ילד, כפי שמחשיב את השלמות בדרגה רוחנית כאילו הוא אדם גדול והם עולים
באותה חשיבות ואז זה נקרא "אחישנה", שהאדם מחשיב אלקות ברום המעלות בחשיבותו שזה סוד
"להיות לכם לאלקים".