שנת הסיכומים- תברחו!

YossihNew

Well-known member
|ריצה|

שנת הסיכומים חזרה אחרי שלושה שבועות. והפעם, סדרה קצרה. קצרה מאוד. למען האמת- היא הכי קצרה, אבל הביאה לנו שני כוכבים ממש גדולים…

1640524279437.png

תברחו! אילן רוזנפלד וטל גולדברג משתפים פעולה בסדרת אימה קצרה, שמתארת מסיבת פיג'מות אבל בחדר בריחה הפעם.

תקופת השידור: עשרה פרקים בין 19 בדצמבר- 26 בדצמבר, 2019 (שבוע)

שודרה: ב-HOT (מתחרה- התחנה 2).

פתיח: פתיח קצר ומהיר.


ומצד שני היה גם שיר נחמד.



עובדות מעניינות: הסדרה הכי קצרה שעסקנו בה. בנוסף, הסדרה האחרונה ששודרה בשנות ה-2010.

ניב חוגג יום הולדת ומזמין את כל חבריו שהתרחקו זה מזה לחגוג לו יום הולדת במסיבת פיג'מות. אבל לצערם כשהם מגיעים לבושי וואנזי חיות, מסתבר שהוא בכלל הזמין אותם לחדר בריחה! חוץ ממנו מגיעות רז, ילדה יחסית חדשה בכיתה אך חברה טובה, אלכס כוכבת הרשת עם הוולוג, מיכאל שעוזר לה עם הוולוג ומאוהב בה, רועי האקטיביסט ולוחם הצדק, ותום- האקס של רז. בנוסף תום מביא את סתיו, ילדה חדשה בכיתה, ואלכס מביאה את אחותה הקטנה אנה.

המדריכה של החדר היא שולמית- הולוגרמה של המחנכת של הכיתה. מסתבר שהחדר מתוכנן במיוחד עבור החבורה. בהתחלה החבורה מגיעה לפיצרייה שתום ורז עבדו בה, ומופתעים לגלות את הדיוק בחדר. באופן מפתיע החדר חושף בפני החבורה שרז נפרדה מתום לאחר שגילתה שהוא עשיר והסתיר ממנה את זה. אבל לצערם, כשהמצב נהיה קשה עבורם, הם מגלים שאין להם אופציה לצאת מהחדר!

בחדר השני, אלכס ואנה נלכדות במעלית והחדר מאיים להפיל את המעלית אם לא ינחשו איפה אלכס נותחה- באף. בין היתר מסתבר שאנה התאהבה במיכאל והיא נתנה לו את היומן של אלכס בו גילה שהיא לא מחבבת אותו כמו שהוא אותה. בו זמנית החדר מקרין סרטון של התעללות בכלב- הסרטון שבגללו סגרו לאלכס את הערוץ למרות שהיא לא העלתה אותו. מיכאל העלה את הסרטון לערוץ כדי לנקום באלכס ולסגור לה את הערוץ.

אחרי שהחבורה עוברת את התנור של הפיצרייה, הם מגיעים לתחנת משטרה. הם מגלים שכל העניין זה בגלל שחשבו שתום צילם את הסרטון על הכלב. הם גם נזכרים איך סתיו הביאה לו לשמור על הכלבה של השכנים שלה שהפריעה לה, שברחה לו. התלונות על תום מחזקות את החשדות עליו- כשמסתבר שהכלב מהסרטון הוא הכלב של ראש העיר. החדר חושף שסתיו היא בעצם שוטרת סמויה שנשלחה לחקור את תום בנושא הכלב. בנוסף החדר מרדים אותם כדי לבלבל אותם.

החדר הבא הוא חנות הפופ אפ של אלכס. בדיוק כמו שהיה במסיבת הפתיחה- שם רז ותום לא היו כי חגגו את יום האהבה, ואפילו ראש העיר הגיעה. בנוסף מסתבר שאלכס גילתה על הסוד של תום והיא זאת שגרמה לרז לחשוד- כי הייתה מאוהבת בתום. החדר מאפשר לאלכס לחשוף מיוזמתה את הסוד, אבל אחרי החשיפה החדר מפיל אותה לחדר אחר.

מיכאל ואנה קופצים אחריה. הם מגיעים למקומות אחרים לגמרי- מיכאל לכיתה עם אלכס ואנה מוצאת כפילה של אלכס שחוקרת אותה כי היא לא אמורה להיות בחדר. שאר החבורה מגיעה לבנק שאימא של רז עבדה בו, לפני שהיא "נהרגה". רז מבינה שהחדר רוצה לחשוף את הסוד ומגלה לכולם שאימא שלה בכלא על מעילה בכספי הבנק ובגלל זה היא עברה אליהם.

במחקר בבנק, רז מופתעת לגלות מטיל סוכר. רז סוכרתית ועברה טיפול אבטיפוס מיוחד שמאזן לה את רמות הסוכר בדם באופן תמידי. מי שטיפל ברז היה לא אחר מאבא של תום. החבורה מגלה שאימא של רז מעלה בכספים והעבירה את הכסף לאבא של תום למימון המחקר- כי השותפים של אבא של תום בפרויקט נטשו אותו, וככה בעצם אבא של תום התעשר. החדר אפילו גורם לשיחת טלפון בין רז לאימא שלה. סתיו גם מעבירה לאימא של רז מידע על המיקום שלהם.

החדר הבא הוא מכלאת כלבים בה מתנדב רועי, לשם מגיעים גם מיכאל ואלכס כשאנה נעלמה. מסתבר שכלב שרועי טיפל בו במכלאה נדרס- או ליתר דיוק הדוברמן של ראש העיר תקף אותו והרג אותו. בפתיחת החנות של אלכס, המתנדבת שעובדת עם רועי צעקה על ראש העיר בכעס. רועי מגלה לכולם שהוא היה זה שגרם לריבים- הוא זה שחטף את הדוברמן של ראש העיר כנקמה וצילם את הסרטון בו הוא "תוקף" את הדוברמן שבכלל בכלביה.

החדר הבא הוא שוב הכיתה. החבורה חושדת בניב ולא מבינה איך החדר יודע עליהם הכול. ניב מספר להם שההורים שלו התגרשו והוא הרגיש בודד לאחר שהחבורה נפרדה בגלל הפרידה של רז ותום. החדר מגלה איך ניב נרשם לחדר הבריחה, ומילא כמה פרטים על עצמו ועל החבורה. הוא גם רצה שהחדר יאחד את החבורה מחדש. ניב גם מגלה שיש מילת ביטחון לחדר שמפסיקה אותו- אבל הוא לא זוכר אותה. לבסוף החבורה נזכרת בפעילות בכיתה ובמילת הקוד- "הביתה"- אבל אלכס מונעת מהם לברוח כי אנה לא איתם. החבורה מחליטה להישאר.

בינתיים מוטי, השוטר והבוס של סתיו, מקבל התראה מסבא של רז על החטיפה. החבורה משחזרת את התמונה שלהם מפעילות הכיתה ועוברת לחדר הבא- שלא קשור יותר אליהם. זהו חדר עם מכונית. החבורה מתעצבנת כי הם מרגישים שהם לא יצאו מהחדר, ולכן מפסיקים לפעול. החדר משתגע ומציע להחזיר את אנה כדי שהחבורה תמשיך לשחק- ואנה מתגלה בתא המטען. הם מתיישבים במכונית ועוברים סימולציית נהיגה- שבסופה ההולוגרמה של שולמית גורמת להם ל"תאונה". לאחר מכן מתנגנת הקלטה על התאונה- שבה נהרגו מנהלי חברת סטארט אפ שעמדו לבצע אקזיט על מערכת אינטליגנציה מלאכותית. החבורה מבינה שהחדר מדבר על הסוד של התוכנה- שהרגה את היוצרים שלה מחשש שיעזבו אותה. התוכנה עקבה אחריהם כדי להגשים את המשאלה של ניב. התוכנה מבקשת מהם בתמורה לשחרור מהשקרים שיכבו אותה. החבורה מנתקת את התוכנה ואז מוטי השוטר בא לחלץ אותם.

בפרק האחרון, החבורה חוגגת את השחרור שלה. אלכס ומיכאל ביחד ורז ותום חזרו. סתיו מצליחה למחוק את האישום של רועי בתמורה לעבודות שירות, ההורים של ניב דואגים לו ואנה מצטרפת לחבורה. סתיו גם מגלה שהשרת המרכזי של התוכנה לא נמצא בבניין. בנוסף רז מגלה תמונה של עובדי החברה בפיצרייה. לצערם, כשהם יוצאים מהפיצרייה, הדלת ננעלת וההולוגרמה של שולמית אומרת להם שהמשחק רק התחיל...

תברחו הייתה סדרה קצרה מאוד, מוזרה מאוד. אבל היא הייתה נחמדה עבור מה שהיא הייתה. היא נועדה להיות רק עשרה פרקים ולהציג קצת אימה, ובזה היא לא הייתה לגמרי רעה. והיא גילתה לנו את שחר טבוך ורומי אבירם! וזה חשוב מאוד!

בעוד חמישה ימים- שנת הסיכומים מסתיימת… והפעם בתאריך שחרץ את גורלה של הסדרה האחרונה.​
 
למעלה