שנת הסיכומים- השמינייה!

YossihNew

Well-known member
8️⃣

שנת הסיכומים
ממשיכה, אבל הפעם? הפעם יש לנו סדרה שלא רק שהצליחה, היא צריכה לקבל את כל הכבוד שבעולם. כי היא הסדרה הראשונה, בעצם…



השמינייה! סדרה שנחשבת בעיני רבים לסדרה הטובה ביותר בעולם, עם אינספור רגעים בלתי נשכחים, משפטים שכולנו זוכרים, ובעוד שתי עונות שאף אחד לא מחשיב אותן ואני לא אדבר עליהן פה כי הן לא נחשבות.

תקופת השידור: בין ה-5 ביוני, 2005 ל-2 בפברואר, 2007 (שנה ושמונה חודשים).

שודרה: ב-HOT (מול ראש גדול וזומזום), בערוץ הילדים.

פתיח: פתיח בלתי נשכח…


עובדות מעניינות: יוצר הסדרה, גיורא חמיצר, רצה ליצור סדרה עם ילדים, ובגלל החוקים על העסקתם נאלץ להסביר כיצד הם התבגרו. בנוסף רצה לעשות סדרה על אחורי הקלעים של אולפן חדשות, ולסדרה הזאת רצה לקרוא "גדולים מהחיים".

עונה ראשונה (60 פרקים בין ה-5 ביוני, 2005 ל-24 באוקטובר, 2005):

אז בעונה הראשונה אנחנו נחשפים לפרויקט ממשלתי סודי בשם "השישייה", בהנהלת המדען אבנר הלוי, שאמור לספק כיתת מחוננים למורה דגנית (זכרו את השם טוב), עם שישה ילדים גאונים בתחומם: רוני המתמטיקאית, מיקה המוזיקאית, דורי הטכני, אדם (בנו של אבנר) מומחה השפות, נטשה הציירת ואבי גאון המחשבים. אבל- יום אחד לפני הפרויקט הזה גודל להיות "השמינייה".

למה הוא גדל? כי חברו הוותיק של אבנר, עמוס דביר, מגלה שהוא חולה בסרטן. לפני שהוא נוסע לטיפולים, ומחשש לרדיפות בגלל המצאתו המהפכנית, הוא משתמש במכונת הטורבו טיים כדי להגדיל את ילדיו בני העשר לגיל חמש עשרה: מאיה בעלת הזיכרון הופכת לאיה, ויונתן האסטרטג הופך לניני. הם מצטרפים לפרויקט.

בו זמנית, חבר ותיק של השניים מתקופתם כמדענים, רוברטו, משתחרר מהכלא, ויחד עם בוס מסתורי, הוא עוקב בשבע עיניים אחרי הפרויקט.

בין הפרויקט עצמו, שכולל בעיקר מחשבים וטכנולוגיה מדהימה בכיתות, חברי השמינייה חווים אהבות: אבי מהדרום עובר לגור בבית של מיקה העשירה, וחרף פערי המעמדות הם הופכים לזוג. איה וניני, שמנסים להתרגל לגילם החדש, מוצאים גם אהבה. איה מצליחה להשיג את אדם, בו הייתה מאוהבת עוד כשהייתה החברה של אחותו הקטנה. רוני, שמסתבכת בשקר על גיל לחבר החייל שלה אילן, נפרדת ממנו (הוא הולך לאחותה אלינור) ומתנחמת אצל ניני. ונטשה, האקסית של אדם, מחוזרת בידי דורי החנון שלא ממש מבין איך לחזר, וגם איך להתחרות עם אדם.

מסתבר שהשמינייה בפרויקט כי במוחם מצויה כמות גבוהה של אנרגיית למדא, ומטרת הפרויקט היא גם להפיק אנרגיה בעזרת הפעילות שלהם. למרות כעסה של המנהלת רוחל'ה קשתי (אוהבת קקטוסים ידועה), היא צריכה להשלים עם הפרויקט, שכן הפרויקט נתמך בידי יאיר נועם, שר בממשלת ישראל. ואז מגלים מי התורמת לפרויקט.

התורמת היא לא אחרת מאשר הבוס של רוברטו, לילי דביר- אימא של איה וניני. עוד בילדות שלהם היא ניסתה לבצע על ילדיה ניסוי למדא עם רוברטו, מה שגרם לגירושין שלה מעמוס. במסגרת הניסיון שלה להבין מה קורה בפרויקט, היא גונבת מכשיר מדידת למדא ומחליפה אותו במזויף, מה שגורם להעפה של ניני מהפרויקט מחשש שהוא לא בעל אנרגיות למדא מספקות. ובו זמנית, איה וניני נאלצים להסתיר מחבריהם הטובים רותם (אחות של אדם) ובן-בן (הבן של דגנית) שהם מאיה ויונתן.

במחצית העונה מתגלים שני דברים: איה מספרת לאדם הכול והוא נדרס, ודדי, מורה חדש שמלמד את הכיתה ומתקרב לדגנית לאחר שהוא מציל אותה מפני רוברטו ונחשף לסוד הפרויקט, הוא בעצם עמוס, שהפך לצעיר בזכות הטורבו טיים.

לפני ההמשך של העלילה, עליי להזכיר שגם לאלינור אחותה של רוני יש עלילות משלה בעונה הראשונה. היא מכירה את אבא של מיקה, דורון שקד, מנחה ספורט מפורסם, ועובדת אצלו, וכמובן מצליחה בתכנית שלו, מה שמוביל לקנאתו. בו זמנית היא מתאהבת באילן ובסוף הם הופכים לזוג כשהוא מקדיש לה שיר בריאליטי. אבל העלילה של אלינור נחשבת לעלילה מנותקת מהשמינייה שאף אחד לא באמת אוהב.

במחצית השנייה, מישהו שולח לאנשים וירוס (מה יש לכולם עם מגפות?!) שמקפיא אותם והורג אותם לאט. השמינייה מצליחה לאתר את הנוגדן בעזרת רמזים, אולם אבנר מופלל בשליחת הווירוס. זאת הייתה לילי שהפלילה אותו, מתוך רצון להשתלט על הפרויקט. אולם השמינייה מצליחה לשחרר אותו בזכות הבנה שאבנר לא חסין לווירוס ולכן לא יכול היה להפיץ אותו, ובנוסף הם מבינים שווירוס זה לא חיה!

לילי משתגעת ומאיימת על דגנית ועל אדם באקדח, אולם נעצרת בידי תמר (מיכל ינאי). תמר היא הפסיכולוגית של השמינייה, אבל מסתבר שהיא אחות של יעל. יעל היא סוכנת חשאית בארגון סודי (זכרו את זה) שגם תמר חברה בו, שעקב אחרי עמוס והטורבו טיים, והתחזתה לאסיה- המטפלת של איה וניני, עד שלילי הגיעה ורצחה אותה. לאחר שלילי נעצרת, עמוס חושף את עצמו בפני איה וניני. אולם הסרטן שלו חוזר לאחר שנחשף לחומר מסוכן, ורוברטו, פגוע מלילי, מסכים לעזור בהפעלת הטורבו טיים כדי לרפא את עמוס בעזרת אנרגיית הלמדא של איה וניני.

בסוף העונה, פרויקט השמינייה מתפרק ויאיר הופך לשגריר בג'מייקה (לשם הוא נוסע עם רוחל'ה). איה וניני מספרים לשאר את סיפורם. הם עומדים לחזור לגילם המקורי, אולם לאחר שניני עושה זאת, אדם רץ אל בית משפחת דביר ונכנס בדיוק כשאיה עומדת לעשות זאת, והם מחליפים מבט...

1612253237092.png
 
נערך לאחרונה ב:

YossihNew

Well-known member
עונה שנייה (55 פרקים בין ה-1 בינואר, 2006 ל-16 במרץ, 2006):

בעונה השנייה, מסתבר שאיה הסכימה להישאר בגיל המבוגר כדי להיות עם אדם (מה שמאמלל את יונתן הרחוק מכולם), שדגנית ובן בן גרים עם משפחת דביר, ושדדי ואבנר עומדים למשפט על הטורבו טיים ועל הפרויקט. יאיר הוא ראש הממשלה (ורוחל'ה הגברת הראשונה), ובלחץ חברי השמינייה מעיד בעד אבנר ודדי. לאחר שהשמינייה מצליחה לסכל פיגוע בבית המשפט, אבנר ודדי יוצאים עם מאסר על תנאי בלבד. לפני פירוק הטורבו טיים, יונתן חוזר להיות ניני, מה שמאחד את השמינייה. עם זאת, שלושה אנשים בברדסים צופים בכל צעד של השמינייה...

לאחר מכן מולי נועם, אחיינו של יאיר וראש לשכתו, אוסף את חברי השמינייה ל"מצפה" בעזריאלי כדי להפוך אותם לכוח בילוש שיוכל לסכל פיגועים. באחת מהפעולות, צ'כוב, האקר שהכיר את אבי בעברו, פורץ למערכת הטילים הגרעיניים של ישראל ומאיים לשלוח טיל. הוא מופעל בידי לילי, שמאיימת לחשוף את הכוח הגרעיני של ישראל לעולם אם לא יתנו לה לראות את ילדיה חופשייה. לאחר הדלפה מצד מולי, לילי מבינה שיעצרו אותה לאחר מכן, והיא בורחת.

איה נשארת אומללה, כי בגלל ויכוחים עם דדי, היא נפגשה עם לילי בסתר. היא מרוחקת מכולם, וכשלילי מציעה לה לטוס אליה היא קופצת על ההזדמנות. המטוס של איה מתרסק בים והיא מוכרזת כמתה.

בינתיים דדי נכנס לחובות כדי לממן משלחת חיפוש לאיה, שתופסת את לילי אבל משחררת אותה לאחר שאין לה מידע. חברי השמינייה גונבים מקזינו כדי לחלץ אותו מהחובות. אדם שבור הלב מתנחם אצל מיקה לרגע, ואילו רוני פוגשת בתכנית של אלינור מיליונר צעיר בשם דניאל, שהופך לבן זוגה. אבל דניאל הופך לפטרון של נטשה, וגם לבן זוגה, עד שהוא מבין שאסור לחלק שתיים לאפס…

לאחר קצת זמן, מסתבר שאיה חיה, אבל מבודדת במדבר. חטפה אותה כת "סקורפיו" המסתורית, שמנהיגה הזקן חפץ בחיי נצח. במהלך העונה מתגלים עוד ועוד חברים בסקורפיו: דניאל, מולי, לינה (בת דודתה של נטשה שמגיעה במפתיע), וגם לילי (שנעדרה משם בתקופה שהייתה בכלא).

באותו הזמן, דגנית פוגשת נערת רחוב בשם ניצן ומצליחה לגרום לה להפוך לחברה טובה של החבורה (ובת זוגו של דורי). כשחברי סקורפיו מציעים לאדם ולניני מידע על מקום הימצאה של איה בתמורה ליהלום ממומיה מסתורית, הם מגייסים את ניצן שתסייע להם בפריצה. סקורפיו מקבלים את היהלום ואילו אדם וניני את המידע (רק לאחר שאחד מחברי סקורפיו מתעקש לקיים את ההבטחה, נהרג ואיה נכלאת במקדש).

לאחר מכן מתגלה הלמדא קלאוד: מטרת השמינייה הפעם היא ליצור ענן מחשבות שיאפשר להם להעביר מחשבות אחד לשני, ואולי אף כישרון. ניצן מצטרפת לשמינייה (והופכת לבת זוגו של אדם) כדי להגביר את אנרגיית הלמדא, ומסתבר שסקורפיו רוצים להשתמש בענן כדי להפיץ את בשורתם. אולם לילי מצליחה לגרום לאיה לאותת לכולם, כך שהם מבינים שהיא חיה. יאיר, בינתיים, מתפטר מראשות הממשלה לאחר שמולי (שאיים לרצוח את רוחל'ה) גילה לו על הצד האפל של הפרויקט.

החבורה נלקחת למקדש סקורפיו, ומסתבר שהזקן דורש מדדי להפעיל את הטורבו טיים עליו. השמינייה מתגברת על חברי סקורפיו, שרובם מתים או נכלאים, פרט לדניאל שבורח. לאחר מכן דדי מספר למשפחתו שלא היה לו טורבו טיים בשווייץ ושהוא השתמש בטורבו טיים של הזקן (שבכלל היה צעיר). כשהבין שהזקן חפץ בחיי נצח, הוא הפך את המכשיר והפך אותו לזקן, ובעצם כל החטיפה של איה הייתה נקמה בו. עם זאת, דדי אמנם הפך את הזקן לצעיר שוב, אבל גם גרם לו להזדקן באופן מואץ ולמות.

בסוף העונה, דגנית (לאחר שאבא של בן בן חזר מהודו אל חייה) חושפת בפני דדי שהיא בהריון ממנו, אלינור עוזבת להנחות ב-MTV וכך ניצן עוברת לגור אצל רוני, ואיה אומרת לאדם להישאר עם ניצן. בנוסף, בסוף העונה יש גרסה אקוסטית אדירה לפתיח...

1612253571545.png
 
נערך לאחרונה ב:

YossihNew

Well-known member
עונה שלישית (50 פרקים בין ה-16 באוקטובר, 2006 ל-2 בפברואר, 2007):

השמינייה רוצה להעביר קיץ שקט הפעם, אבל לאחר שדפי, שכנה של אבי ומיקה (שנפרדו) מבקשת מהם לשדוד בנק, מסתבר שהכול היה בחינה לארגון סודי בשם "המועצה", שרוצה את השמינייה. בארגון חברים אלכס המפקדת (אחותה של לילי), עמרי ודפי הסוכנים (עמרי הופך לבן זוגה של נטשה ודפי לבת זוגו של אבי), יואל השוטר וצ'כוב ההאקר לאחר שחתם על עסקת טיעון. השמינייה מוכנה לבסוף, אבל איה מסרבת. הם עוברים אימונים מפרכים כדי להיות סוכנים חשאיים.

איה עסוקה בינתיים בלשמור על ההריון של דגנית, שמצפה לתאומים. היא חושדת ברופא שלה, דוקטור קלדרון, שנחשף כיוליוס ברגר. לאחר מכן דניאל חוזר וכמעט מפליל את נטשה בגניבת מאיץ גנטי. הוא אף מצליח לשחרר את לינה מהכלא. דניאל ויוליוס הם שותפים ועובדים ביחד למען מטרה מסתורית.

אבנר גם חלק מהפרויקט של המועצה. הסיבה לכך היא שלאלכס (בת זוגו הפעם, לאחר שדדי זרק אותה כשהייתה בהריון לטובת לילי) יש עניין מיוחד בלמדא: ילדים עם אנרגיית למדא הם היחידים שיכולים לקלוט גן מיוחד בשם קריפטון, שיכול ליצור את האדם המושלם. יוליוס היה זה שנשכר לפתח את הפרויקט, שהופסק לאחר תום המלחמה הקרה. אבל יוליוס לא הפסיק. הוא הזריק את הלמדא לשש אמהות, אמהות כל השמינייה פרט לניצן, איה וניני, וכך הוא בעצם האבא של הפרויקט.

לילי מגלה לאלכס איפה הקוד לקריפטון: חצי ממנו היה בפסל קוף שחור במקדש של סקורפיו, אבל חצי ממנו היה בפסל קוף לבן אצל סוחר בשם איגבן טדאוש. כשיואל מגלה מה אלכס רוצה, הוא משתלט על השמינייה ומוביל את המבצע לקוף הלבן בעצמו. אבל הקוד נגנב, ויואל נרצח מעכבישים רעילים. כך נותרנו עם שאלה: מי רצח את יואל?

רוני נעצרת בחשד שעשתה זאת, אבל מסתבר שמי שעשה זאת היה דניאל, שחטף את ניני והתחזה אליו בעזרת ניתוח פלסטי. בנוסף הוא גם מפליל את נטשה, עד שאיה מגלה זאת וחושפת את התרמית. אבל יאיר, הממונה על המועצה, מפטר את אלכס לאחר הכישלון הזה.

במהלך העונה, חברי השמינייה חווים אהבות כרגיל. העניין הבולט הוא שאדם עוד מעוניין באיה וכותב לה אימייל שמסביר את זה, וניצן מוחקת אותו (וזוכה לשנאת עולם לא מוצדקת לגבי זה). אבל בסוף הם חוזרים כמובן.

ליוליוס יש קלף אחד אחרון בשרוול: הוא הזריק לדגנית שתי מבחנות וירוס שיובילו לכך שהלידה שלה תהרוג אותה ואת התאומים. גם הפעם השמינייה מתגברים על זה כשמסתבר שניצן היא הבת של יוליוס, והיא תורמת לדגנית חתיכה מהכבד שלה כדי שתוכל להתמודד עם הווירוס.

לאחר לידת התאומים ירון ותמר, אלכס חוטפת אותם למען יוליוס כדי שיוכל להשתמש בהם כדי להרבות את גן הקריפטון. התשיעייה מצליחה להגיע למערה שלו ובמהלך קטטה, דניאל דוקר את יוליוס. הוא מנסה לשאוב את הלמדא מכל החבורה, אולם הם מפנים אליו את האנרגיה והורגים אותו. אבל כשהם חוזרים לביתם- מסתבר שיאיר מתכנן להשתמש בגן הקריפטון ובשמינייה כדי ליצור צבא בלתי מנוצח, ואין מה שהם יכולים לעשות לגבי זה.

לילי מציעה להם פתרון: שאיבת הלמדא שלהם, כדי שלא יוכלו להשתמש בגן. אולם השאיבה גם תגרום להם לאבד את כל הזיכרון שלהם מאז ה-1 בספטמבר כשהתחילו ללמוד ביחד. כל הזוגות (איה ואדם, ניני ורוני, דורי וניצן, אבי ומיקה ונטשה ועמרי) מבלים לילה אחרון ואז עוברים את השאיבה. ב-1 בספטמבר הם כבר חוזרים לחייהם, אף אחד לא מכיר אחד את השני, אבל איה ואדם נתקלים במסדרון ומסתכלים אחד על השנייה…

בדיעבד, השמינייה נחשבת לסדרה שיצרה את כל שאר סדרות הנוער. עד היום אנשים ממשיכים לצטט ממנה, לזכור אותה, לצפות בה. הגדירו אותה כסדרה הראשונה שלימדה אותנו שאפשר להציל את העולם ולהתאהב באותו היום.

"זו שראשה למעלה היא הטובה מכולם, גם על משכבה לא תיגמר לעולם..."

פעם שמינייה? תמיד שמינייה!

1612253727012.png

ומחר? מחר יש סדרה טיפשית מאוד...​
 
נערך לאחרונה ב:

Roei152

Well-known member
מנהל
וניצן זוכה לשנאת עולם לא מוצדקת לגבי המייל
אין בעיה שתכתוב הערות אישיות , אבל תחליט אם ראתה כותב ערכים או הבעת דעה אישית, תצמד למה שאתה רוצה , ואל תכתוב דברים שעלולים להכעיס...
 
למעלה