שנת הסיכומים- אליפים!

YossihNew

Well-known member
|1ספר| |אקדמאי| |1תפוזון|

שנת הסיכומים חזרה והפעם יש לנו סדרה נוסטלגית במלוא מובן המילה. לא רק שהיא ישנה, היא גם מספרת על ערכים נוסטלגיים מאוד.

1628149715136.png
 

YossihNew

Well-known member
אליפים! סדרתן של אסתר נמדר תמאם, שני מלמד ניצן וחן קלימן, שמבוססת על הספר של אסתר שטרייט וורצל, ועל פנימיית גנות הידועה.

תקופת השידור: 23 בינואר, 2011 - 5 באוגוסט, 2013 (שנתיים וארבעה חודשים)

שודרה: בערוץ הילדים, ב-YES (המתחרה המיתולוגית- החולמים/גאליס)

פתיח: בועז מעודה מחדש את השיר היפה של גדעון כפן, באחד מהפתיחים האהובים עליי אי פעם.


עובדות מעניינות: שירן סנדל הייתה אמורה להיות ניצה, אבל כשאישרו לשני אביב את דחיית השירות היא נאלצה לעבור צד לגאליס.

עונה ראשונה (60 פרקים בין ה-23 בינואר ל-27 ביוני, 2011):

פנימיית הנוער החקלאית "גנות" מתחילה שנה חדשה וקולטת לתוכה מספר תלמידים. בין התלמידים שמצטרפים יש לנו את רוני מצגר- בנו של ראש הממשלה, שרוצה להתרחק מאביו לאחר שזה נשא אישה אחרת במקום אמו המתה, ולהסתתר בגנות. ודוד כהן המכונה "דוידי", נער עבריין שנשלח לתקופת מבחן ושיקום.

לצערם של התלמידים החדשים, ה"אליפים" כמו שהם מכונים, יש בבית הספר היררכיה ומי ששולט שם הם הדלידים- תלמידי כיתה י"ב. הם מתעללים ומותחים את האליפים בלי להפסיק. רוני, שלא ממש יודע לשתוק, מתחיל לשכנע את חבריו שהם חייבים לטפל בעניין. בנוסף רוני מתאהב באילנה, ילדה טובה מהשכבה, אבל לצערו היא עסוקה בלנסות לשקם את דוידי בפקודת חנה המנהלת הוותיקה, אז מחזרת אחריו ניצה, מלכת הכיתה חדת הלשון.

רוני מנסה להוביל את האליפים למאבק מול הדלידים, אבל לצערו הוא בטוח שאילנה ודוידי ביחד, אז הוא הופך לחבר של ניצה והיא לחברה של דוידי. דוידי עצמו מסתבך, כיוון שהעבריינים מעברו, פואד ורחמים, דורשים ממנו לבצע עבורם כמה פריצות. למרות שהוא ורוני לפעמים מצליחים להתקרב.

דוידי מושפל מאוד כשהדלידים מחליטים לגנוב דברים מהאליפים, והוא הופך לחשוד העיקרי. בנוסף, חניכה בשם הדס (יש לה עתיד נפלא) מתאהבת במדריך גינת הירק, שמוליק, אדם תמהוני, למרות פער הגילאים ביניהם.

במסגרת הניסיון להפיל את הדלידים, ניצה מנסה לרגל אחריהם, אבל המבצע מסתבך ולבסוף ההוכחה שלהם- הקלטה בטלפון של שאולי, שהוא בכלל אסור לשימוש בגנות- נלקחת. חנה מגלה שהדלידים גנבו את הטלפון ומדיחה את אמוץ- יו"ר מועצת התלמידים הדליד. האליפים משכנעים את חנה לפתוח את הבחירות לכלל השכבות, וכך משה דינר הדליד הסאדיסט מתמודד מול רוני על התפקיד.

במחצית, נראה שהכול ילך לרוני והוא ייבחר בקלות. אבל אמוץ והדלידים חוטפים אותו, ודינר מזייף מכתב בשם רוני שאומר שקרס תחת הלחץ. לצערם של הדלידים, אנשים של ראש הממשלה מודאגים שמדובר כאן בפעולת טרור, והם באים לחקור על היעלמותו של רוני. בנוסף, דוידי, שנמאס לו מהחיים של פושע, מחליט להסגיר את עצמו לקצינת המבחן.

במחצית השנייה, רוני חוזר מהחטיפה אבל לצערו הסוד שלו התגלה. דוידי מחליט להעיד נגד פואד ורחמים ושאולי, אליף קטנצ'יק, חוטף התקף לב ומובל לבית חולים. בנוסף, מיכה, אליף חזק אך חכם, מפתיע את כולם כשהוא פותר משוואה מסובכת בפרויקט של דנה, הדלידית, והיא מחליטה לקחת אותו לעבוד איתה. ושמוליק מפוטר אחרי שנחשף הקשר שלו עם הדס. בנוסף מסתבר שגנות בקשיים כלכליים ומנתקים לה את החשמל כמה פעמים.

רוני מנסה, לשווא, לשקם את מעמדו באליפים, למרות שלניצה לא אכפת והיא נהנית מהעובדה שהיא חברה של בן של ראש הממשלה. הצגת פורים מסתבכת מאוד כשהדלידים מצליחים להפליל את קטנצ'יק בהרס ההצגה כנקמה על כך שהודח מתפקיד הבמאי. ופואד ורחמים, שגילו שדוידי ניסה להעיד עליהם ונחלצו מכך, מאיימים עליו שיעבוד עבורם.

בתגובה להשפלה שחווה, שאולי, שגם ככה לא יכול לעבוד בגלל מצבו הגופני, זוכה לעבודות ממשה דינר, שבתכל'ס מסנג'ר אותו. למען האמת כל האליפים מסונג'רים בידי הדלידים בתחבולות. חוץ ממיכה- דנה לא יכולה לנצל אותו והם אפילו מתאהבים.

לאחר ששאולי מתמוטט מרוב עבודה, דוידי נפרד מאילנה מחשש לחייה, וניצה נפרדת מרוני בגלל שזה לא עובד ביניהם. האליפים, כועסים על הדלידים בגלל מה שקרה, מחליטים להוציא לפועל מבצע נקמה. דנה אמנם נחלצת בגלל שמיכה מזהיר אותה, אבל שאר הדלידים אוכלים אוכל עם חומר משלשל. לצערם גם פיני המדריך אוכל, ומגלה על העניין דרך קטטה של האליף גדי עם אחיו ירון צימבל. ניסיון שלו לפשר בין השכבות גורם לקטטה אדירה וכמעט לפיטוריו. מחשש מחנה, הסכסוך מפסיק לזמן בלתי מוגבל. בינתיים האליפים מנסים למצוא דרך לגייס כספים לגנות- ומצליחים באמצעות סרטון.

דינר מסרב לשבת בשקט ומתחזה לפסיכולוג כדי לחשוף סודות מהאליפים ולשדר את זה. לאחר מכן הוא גם מגלה על היחסים בין דנה ומיכה ככה. זה כבר מספיק לחנה- היא דורשת מהדלידים להסגיר את האשם או שהם לא יעברו בגרויות, והם כמובן מסגירים את דינר, בתמורה לכך שהאליפים יסלחו להם ויאפשרו להם לעבור בגרויות - ובתמורה הם נאלצים לוותר לאליפים על המגורים שלהם.

בחזרה לדוידי- במהלך הגניבות שלו הוא חילק המון חפצים גנובים לכולם בתקווה שזה יעזור לו. אבל האליפים גילו את זה והתעמתו מולו. דוידי מספר להם על מצבו והם מחליטים לעזור לו- הם צריכים להפליל את פואד ורחמים בגניבה, והם מציעים את הכספת של גנות, הרי לגנות אין כסף… חוץ מזה שהסרטון שלהם עבד מעבר למשוער וכולם תרמו מלא כסף לגנות. לבסוף, למרות שדינר כמעט משבש את התכניות, האליפים והדלידים מצליחים בכוחות משותפים ללכוד את פואד ורחמים.

בסוף הסדרה והשנה, אילנה ורוני ביחד סופסוף, גם גדי וניצה ומיכה ודנה. לבסוף אמוץ מוביל את הדלידים אל האליפים והם מכריזים שהאליפים הם ה"סלבדורים" האמיתיים של גנות.​
 

YossihNew

Well-known member
עונה שנייה (60 פרקים בין ה-5 בינואר ל-26 ביוני, 2012):

האליפים כבר בטיחים! בשנה החדשה יש כמה חידושים: יש אליפיות חדשות בשם מיכל וסיוון, דינר צריך לחזור על שנתו כדליד, אמוץ מדריך לצד עדן, מדריכה חדשה ונחמדה, ו… משרד החינוך שלח את סמדר פרישמן להיות אחראית כספים ולבדוק שאין בזבוזים בגנות, לצערה של חנה.

אה, ומצטרפים לשכבה שלושה בטיחים חדשים מפנימיית מצוקה: רמי ברמן האנרכיסט, קטי המבוהלת והביישנית, ושירי. מסתבר ששירי מכירה את דוידי מהשכונה ויש ביניהם סוד מהעבר. בנוסף דוידי די מאוהב בה והיא מבצעת עליו המון מניפולציות.

כבר מההתחלה יש מלא מתיחות שקורות לשכבה, בעיקר לאילנה, שמנסה לשכנע את החבורה לא לנקום במי שהם חושבים שעשה את זה: הבטיחים החדשים. עדן מנסה לגשר בין הקבוצות ללא הצלחה רבה, בעיקר כשהחבורה שומעת מדוידי, שמנסה להוריד אותם משירי, שלשירי יש תיק פלילי והיא עבריינית קשה. הסוד של שירי על דוידי הוא שהיא נעצרה בגלל שהיא ניסתה להזהיר אותו במהלך שוד ולכן היא נזרקה לפנימיות. אבל לצערה של שירי, עדן חושפת מהר שלשירי אין בכלל תיק והיא די מושפלת. מיותר לציין שמי שאחראי לכל המתיחות זה משה דינר, שלא השתנה בכלל.

סמדר, בניסיון ליצור באזז בגנות, מביימת תמונת פוטושופ של רוני מתנשק עם מיכל האליפית שדלוקה עליו ממש. אילנה כועסת עליו אבל לאחר שברמן משתמש בפוטושופ במהלך תרגיל לפיני ועדן, אילנה מבינה שעבדו עליה והיא ורוני מחליטים לנקום. אז הם מחליטים לנעול את הבטיחים החדשים לילה שלם במחלבה כדי שילמדו לקח. אבל לצערם הבטיחים לא מגיעים והם נועלים שם בטעות את הדס!

עכשיו הכול מתחיל להתפוצץ. הבטיחים החדשים מואשמים בנעילה של הדס במחלבה והם מתכוונים לברוח בכעס, אבל דינר מחליט לקחת אותם תחת חסותו ולעזור להם לנקום. אילנה מלאה בייסורי מצפון ולבסוף הבטיחים החדשים מגלים מי באמת נעל את הדס במחלבה, לצערם אף אחד לא מאמין להם כשהם מספרים.

עכשיו הבטיחים החדשים רוצים לארגן נקמה. בהתחלה הם רצו להפליל את אילנה בגרפיטי, אבל החליטו להקצין עוד יותר ולהפליל אותה בגניבת כסף מריבה. אילנה, שמבינה שהיא הופללה, מחליטה להסתלק מגנות ולהודות בפשע כדי להשקיט את המצפון. בנוסף מסתבר שההורים שלה התגרשו אז היא כועסת והולכת לישון אצל ניצה, שעזבה לפריז, עד שניצה מחזירה אותה יחד עם חבר חדש לצערו של גדי.

במהלך החקירה שלהם, שאולי והדס מגלים שרוני ואילנה הם אלו שבאמת נעלו את הדס במחלבה. וכאילו זה לא מספיק, הדס מגלה ששמוליק הודח מתפקיד בכיר בצבא ושיקר לה, אז היא מתעלמת ממנו. ומסתבר שסמדר לא כזאת תמימה- היא מנסה להפליל את חנה במעילה בכספים ולכן גורמת לכך שהבטיחים ישפצו את הבית שלה.

במחצית, שמוליק מגיע להתנצל בפני הדס ומשאיר את הנשק בחדר הבטיחים. ברמן, שגילה שדוידי ושירי ממש התקרבו והפכו לזוג, משחק איתו ובמהלך ריב עם קטי ושירי נורה. אילנה מגלה שרוני דיבר עם אבא שלה על הגירושין ונפרדת ממנו. כתוצאה מכל מה שקרה, חנה עוזבת את גנות שנשארת בהנהלת סמדר!

סמדר מיד מצליחה לגרום לדוידי להודות בזה ששירי היא זאת שירתה ומשתמשת בזה כדי לסחוט אותו. היא גם מתכננת להפוך את גנות לבית ספר פרטי אבל בשביל זה צריכה להעמיד פנים שהפנימייה עומדת להיסגר כדי לגייס את התלמידים וגם מצליחה לתת לדינר קצת סמכות על תלמידים.

אילנה, המלאה בכעס על רוני, מחליטה לצאת דווקא עם דינר לאחר שהיא מנסה לעזור לדוידי להפיל אותו מתפקיד המדריך שאינו מדריך שלו. בנוסף מיכה וגדי מתחילים לצאת עם סיוון ומיכל האליפיות. ושאולי מתקרב לקטי, אבל לצערו בתחילת העונה הוא שיקר שיש לו חברה וזה פוגע בהתקרבות ביניהם, בעיקר כשקטי מגלה שהוא שיקר, אבל לבסוף גם הם הופכים לזוג.

אבל מה שחשוב באמת זה שסמדר מתחילה לנצל את הכוח שלה כדי ליצור בגנות דיקטטורה קטנה עם בריונות, כולל פיטורי מדריכים מתנגדים כמו פיני ואמוץ. הבטיחים מחליטים לנצל את זה כדי לסגור חשבונות אישיים דרך המערכת. רוני, למשל, ממונה למדריך שאינו מדריך... שירי מגלה שסמדר סוחטת את דוידי ונפרדת ממנו, ובכל זאת הם מחליטים, יחד עם ברמן ואילנה שמגלה שדינר ניצל אותה, להקים מחתרת נגד סמדר.

המחתרת מגלה שסמדר מעמידה פנים לקראת ההפיכה של גנות לבית ספר פרטי ושחוץ מרוני אף אחד מהם לא יהיה כאן בשנה הבאה. אבל הם לא מצליחים לסכל את היום הפתוח של סמדר ומנודים לחלוטין. לאחר מכן החבורה מבינה שסמדר מזויפת ומבינים שיש רק פתרון אחד- להחזיר את חנה ולחשוף את המזימה של סמדר!

בסוף העונה, בעזרת דינר שחזר בתשובה, ובעזרת הכתבת טלי תכלת שבאה לגנות, ובעזרת חנה שחוזרת, התכנית של סמדר נחשפת והיא נעצרת. חנה חוזרת לנהל את גנות, אילנה ורוני חוזרים, הזוגות בסדר גמור, והחבורה מסיימת עוד שנה.

עונה שלישית (60 פרקים בין ה-9 בינואר ל-5 באוגוסט, 2013):

אחרי שראינו אותם אליפים ובטיחים, ברור שעכשיו נראה אותם… דלידים! מה חשבתם? והמון עזבו אבל ספיר (אמרגנית! לא?) הצטרפה אליהם בשנת הג'מילים. ורוני ואילנה משום מה כבר לא ביחד. אבל מה שחשוב באמת זה שבעונה השלישית מצטרפים אלינו אליפים חדשים.

האליפים החדשים הם ספוטניק: נער חנון ומבוהל, מזי: האחיינית של ריבה הטבחית, ונועם- שאבא שלה הפך לעד מדינה נגד פושע מסוכן בשם האיגואנה, ולכן היא מעמידה פנים שהיא בכלל גבר. למרות שהדלידים מבטיחים שהפעם הם לא יתעללו בחדשים, הפרנויה של נועם שיגלו אותה גורמת לסדרת אי הבנות ומריבות בין השכבות ובמובנים מסוימים המאבק בין השכבות רק מחמיר.

בנוסף, עומדים לבנות מתחם חדר אוכל חדש לגנות, וחנה מאוד חושדת בקבלן, צחי בר. במהלך החקירה שלה היא מגלה שזה בעצם יצחק ברזילי- החניך היחיד אי פעם שסולק מגנות. צחי מבטיח לה שהוא שכח מהעבר ורוצה להחזיר טובה לגנות בבניית חדר האוכל. אבל משהו חשוד וצחי מחפש משהו.

בנוסף האליפים שלנו עוברים עלילות פנימיות- ספיר הולכת להיות מלצרית מזמרת כדי לפרנס את משפחתה (לפני שתהפוך לאמרגנית מצליחה מאוד). קטי מגלה שברמן זייף מכתבים מדוידי לשירי ושדוידי נפרד משירי, ועד ששירי חוזרת לגנות, היא גונבת כספים ומסולקת מהפנימיה. וגדי ומיכה מנסים להתחיל עם בנות לא בהצלחה רבה. ומתאמנים לגיבושון לסיירת, למרות שמיכה מוותר על יחידת מחשבים למען גדי.

במהלך המאבקים בין השכבות, האליפים מגלים את הסיבה האמיתית לריב בין השכבות- גניבת דגל גנות, שמאז הפך לאבוד ומי שימצא אותו יוכתר כסלבדור הסלבדורים. אבל החניך שקרע בעבר את הדגל הוא בעצם צחי- שמחפש את הדגל מסיבה מסתורית ביותר, ומפעיל את העובד הזר שלו, מייק, כדי שימצא אותו. הדלידים גם מגלים על הדגל ומתחיל חיפוש אחריו.

רוני מצליח למצוא את הדגל אבל במאבק עם נועם היא לוקחת ממנו את הדגל ומכניסה אותו לתנור. במהלך המאבק מזי וספוטניק מבינים שנועם היא ילדה, ובכל זאת עוזרים לה להסתתר מפני רוני. רוני מנודה מחבריו לאחר שמתגלה שהוא איבד את הדגל. בנוסף מייק העובד הזר מתחיל להתחבר לאילנה ואימא של קטי חוזרת ומבקשת ממנה לעזוב את גנות למען האיחוד המשפחתי. שאולי מנסה לתחמן את המצב כך שהיא לא תעזוב, אבל קטי מגלה.

במחצית, רוני מגלה לחנה על שריפת הדגל ומסולק מגנות. לאחר מכן הוא מבין שנועם לא שרפה את הדגל ועומדת להניף אותו, ובמאבק על הדגל הוא מגלה שהיא אישה. בנוסף האליפים מגלים שבתוך הדגל בעצם חבויה מפה לאוצר והדגל עצמו לא חשוב.

לאחר המחצית, נועם מגלה לחנה שהיא ילדה ורוני מוחזר לגנות. צחי מנסה להשיג את המפה מהאליפים. קטי סולחת לשאולי ועוזבת את הפנימיה. בינתיים ספיר וברמן נכנסים למתח מאוד גדול לאחר שברמן מגלה את הסוד שלה. ולאחר שחנה מבינה שצחי מחפש את האוצר היא מתעמתת איתו והוא דוחף אותה מפיגומי הבנייה כך שהיא מפונה לבית חולים.

גנות נכנסת לעידן בלי חנה, עידן שכביכול עדן היא המנהלת אבל בתכל'ס שאולי הוא השליט, הבלגן חוגג והנורא מכל: גדי ומיכה אחראיים על המטבח, ומרעילים את כולם במיני שקשוקות משונות. אה, ונועם בלחץ שמישהו יגלה את היותה בחורה, ורוני מנסה לעזור לה כשהוא מציע לה לחשוף את העניין, מה שמצית התאהבות ביניהם.

בינתיים אילנה דורשת מכולם שיעזרו למייק המסכן למצוא מקום לישון, והדלידים מתפלגים ביניהם, בעיקר כששאולי, שמפוטר בגלל הליקויים שלו כמנהל בפועל עובר לעבוד אצל צחי שמשכנע אותו שהמפה היא שלו. ספיר וברמן בסופו של דבר מבינים שהמתח ביניהם הוא דווקא התאהבות, למרות שספיר בטוחה שברמן מרחם עליה בגלל הרקע שלה.

לאחר שספוטניק בולע את המפה מלחץ של צחי, שאולי מצליח להוציא ממנו מידע על המפה ולהעביר לצחי, אבל לאחר שהוא מבין מי צחי באמת, הוא וספוטניק מחליטים לשתף פעולה- בעיקר כשמייק נעצר בגלל צחי. רוני ונועם נפרדים לאחר שזה לא הולך ביניהם, וברמן מנסה לסייע לספיר בקריירת השירה שלה ולהעלות שירים לאינטרנט (אמרגנות, ספיר, אמרגנות אמרנו).

חנה מתעוררת אבל אין לה זיכרון כל כך, ושאולי וספוטניק מוצאים את הסליק של האוצר. הם מחליטים לבקש עזרה מהחברים שלהם אבל רוב הסליק מרוקן בידי צחי בגלל הריבים שלהם, עד שצחי מבין שהאוצר הוא בכלל מכתבים של חנה מאהובה, אורי (היי, השם הזה הוא לא… הדס לא קראה את הספר הזה?). לחנה חוזר הזיכרון לאט, והדלידים מעלים מסכת לכבוד חגיגות ה-60 לגנות. הדלידים מצליחים לשחרר את מייק בגלל כתבה בטלוויזיה, אבל הכתבה גורמת לכך שזהותה של נועם נחשפת והאיגוואנה בא לגנות.

בפרק הסיום, צחי מתכנן לפוצץ את הסליק, והאליפים מצליחים להשתלט על האיגוואנה ולבסוף גם לנטרל את הפצצה לפני שצחי נעצר. המסכת עולה, רוני ואילנה ביחד, גם ברמן וספיר, קטי חוזרת לנחם את שאולי, ומזי מסכימה לצאת עם ספוטניק. כולם חוגגים את הסיום, וחנה הולכת להביא לצחי קציצות בכלא.

אליפים הייתה סדרה מאוד שונה בנוף שלנו. היא התבססה על ספר ישן, ניסתה להביא אווירה נוסטלגית, לא היו בה כוחות על או מסתורין, פשוט… חיים של תלמידים ובעיות ממש רגילות. ואולי זה היה הקסם שלה. הפנימיה, החקלאות, והנוסטלגיה. המון נוסטלגיה.

בעוד שלושה ימים בלבד, אנחנו נדבר על סדרה שהיא יותר ממושלמת. סדרה שהייתה מצוינת! שמעת, רועי?! מצוינת!​
 

שיר m

Well-known member
באמת שיר פתיחה יפה.

דוידיייייי אחד הטובים.
 
למעלה