שלום, שאלה לי אליכם.

נתקלתי בכתבה מעניינת על הבבא איפרגן - הרנטגן

הרב יששכר מאיר, ראש ישיבת הנגב, מאשים: תיקוניו של הרנטגן הם עבודה זרה, גילוי עריות. כוחותיו הם כוחות של טומאה. מדובר בבור ועם הארץ, לא פחות. (מאת: אבישי בן חיים) הדברים הקשים נאמרו בשבוע שעבר באוזני תלמידים נדהמים שהתקבצו סביב מיטת חוליו של הרב מאיר בן ה-82, ליטאי שהגיע לנתיבות לפני עשרות שנים ונחשב לאחד מייסדי הקהילה החרדית בדרום. דברי הרב הוקלטו והגיעו לידי מעריב. "הרנטגן", הטיח הרב מאיר, "האבא שלו היה יהודי תמים ירא שמים, בעל חסד גדול. הבן שלו הוא בור ועם הארץ". הרב מאיר הוסיף וסיפר כי לאחר פטירת אביו, הרב שלום איפרגן, בשנת 1994, החליט הרנטגן לבנות לו אחוזת קבר כדי "לעשות מאבא שלו איזה באבא". הרב מאיר הסביר לתלמידיו מה מקור הכינוי: "מה זה רנטגן? הוא יכול לגלות מה שיש לאדם. יכול להגיד: 'דע לך, כליה אחת יש לך לא עובדת'. כמה פעמים הוא צדק. זה כוח הטומאה. יש לו כוח כזה. אז הוא הצליח עם כמה דברים. אם הוא אומר לך: 'תראה, חסר לך כליה', אם אתה מאמין בזה אתה טיפש. תלך לבית חולים ויבדקו אותך". "אמרתי לו 'אל תעשה תיקונים'", סיפר הרב מאיר בבוז, והדגיש כי טקס זריקת הנרות למדורה הוא עבודה זרה, ושהעובדה שהגברים והנשים הנוכחים בו שרים יחד היא גילוי עריות. "אחר כך הוא לוקח חבילת נרות וזורק לתוך האש", אמר הרב מאיר בלעג. "אחר כך לוקח עוד חבילה, זורק נר נר על הקהל. מי שמקבל נר זה ברכה גדולה. זו עבודה זרה". הרב מאיר הזהיר כי הרנטגן רוצה להשיג גם כוח פוליטי. "אם הוא יקבל את זה, אין מקום יותר לצניעות", אמר. "שפיכות דמים גם יבוא. מי שתומך בעסק של הרנטגן יידע שהוא מביא עבודה זרה וגילוי עריות לנתיבות. מי שתומך בו היום יביא את הטומאה לנתיבות, ואין בזה שום תיקון. לכן אסור לבחור בו". סוף ציטוט. אומרים שיש לו גם אח בשם 'האולרטאסאונד', מישהו שמע עליו?
 
שלום, שאלה לי אליכם.

אני נתקלת פה ושם בכל מיני אנשים שמתעסקים בהחזרת אהבה וכל מיני כאלו, והרבה מהאנשים הללו טוענים שהם עושים זאת על פי הקבלה. אני לא יודעת מה מזה נכון ומה לא, אבל זו לא הנקודה כרגע. השאלה שלי היא- האם אתם מוצאים בהחזרת אהבה מעשה מוסרי? אם כן, למה? ואם לא, אז למה לא? תודה רבה אביה
 
רובם סתם חרטטנים

ובכל מקרה שימוש בקבלה מעשית למטרות כאלה נקרא כישוף, דבר שאסור בתכלית האיסור על פי התורה והקבלה. והמוסר שלנו כשומרי תורה ומצוות הוא מוסר התורה, ומה שתורה והקבלה אוסרים ודאי שיהיה לא מוסרי לעשות.
 
הבהרה


לא באתי לכאן כי אני רוצה בעצמי להחזיר אהבה. מבחינתי זהו דבר לא מוסרי, בלי קשר ליהדות ולקבלה. אבל מאחר ונתקלתי באנשים שחושבים אחרת, מעניין אותי לשמוע דעות נוספות. חלק מאנשי הקבלה שנתקלתי בהם, אלו שעוסקים בכך, טוענים שהם עורכים לפני כן בדיקות אם יש התאמה בין בני הזוג מבחינה קבלית ואם צפוי להם ייעוד משותף להגשים. ורק אם הם מקבלים את כל האישורים לכך, הם יבצעו את החזרת האהבה. מה דעתכם?
 
זו מכירת אשליות למסכנים בעבור בצע כסף נטו

וניצול ציני של מושג "הקבלה" לשם קבלת לגיטימיות לקשקוש בגרוש של אותם שרלטנים שפלים! ועל זה נאמר- פריירים לא מתים, רק מתחלפים (אלה שמשלמים במיטב כספם לנוכלים האלה).
 
דעת התורה:

בס"ד ספר ויקרא,פרק י"ט,פרשת קדושים: לא אַל-תִּפְנוּ אֶל-הָאֹבֹת וְאֶל-הַיִּדְּעֹנִים, אַל-תְּבַקְשׁוּ לְטָמְאָה בָהֶם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. ו וְהַנֶּפֶשׁ, אֲשֶׁר תִּפְנֶה אֶל-הָאֹבֹת וְאֶל-הַיִּדְּעֹנִים, לִזְנֹת, אַחֲרֵיהֶם--וְנָתַתִּי אֶת-פָּנַי בַּנֶּפֶשׁ הַהִוא, וְהִכְרַתִּי אֹתוֹ מִקֶּרֶב עַמּוֹ. ז וְהִתְקַדִּשְׁתֶּם--וִהְיִיתֶם, קְדֹשִׁים: כִּי אֲנִי יְהוָה, אֱלֹהֵיכֶם(ויקרא,פרק כ). אז זו תורה וזו שכרה ואלו הוראות ה' יתברך,חד וברור!!!
 
אוקיי

ומה דעתך בנושא? בוא נניח בצד את התורה לרגע (עם כל הכבוד שיש לי אליה). נניח שדבר כזה לא היה נכתב מפורשות בתורה. האם אתה חושב שמדובר במעשה מוסרי?
 
חסרים לי פרטים יותר ספציפיים אבל...

בס"ד ביהדות למשל ישנה מצווה של השבת גרושה(למעט כהנים שעליהם אסורות הגרושות),ככה שמצוות שלום הבית בין בני הזוג היא ראשונה במעלה,שלא סתם הרי ה' שונא את הגירושין,שהרי במסכת סוטה בגמרא אף נכתב: שה' מוכן ששמו ימחה/ימחק מתחת למים,ורק שיהיה שלום בין איש לאשתו,ועל כן אם זוג נפרד והם פנויים וחשים כמיהה ורצון לחזור,הרי שזה בפירוש מצווה לאחות ולחברם בקשר בל ינתק בשאיפה גדולה עד שהמוות יפריד ביניהם אכי"ר(אמן כן יהי רצון ה').
 
בוא נאמר

שרוב האנשים שמבקשים מאנשי קבלה\מכשפים\איך שלא תקרא לזה להשתמש ב"החזרת אהבה", מבקשים את זה בלא ידיעת בן הזוג אותו מבקשים להשיב. אתה מדבר על משהו שאינו כפיה על רצון חופשי של אדם, אלא על משהו שנעשה מרצונם של שני בני הזוג.
 
אני מתנגד לכישוף,כן

בס"ד גימטריה פשוטה מראה: מכשף=440 מת=440 לכן לא סתם נכתב:מכשפה לא תחיה(שמות,פרק כ"ב). לכן לעשות משהו מנוגד לרצון בן זוג או/ו מבלי ללכת עם האהוב או האהובה לרב/יועץ לענייני זוגיות ומשפחה,זה בהחלט כפיה ופגיעה להשתמש בכוחות ואנרגיות שאינן טהורות אלא באות ממניע אנוכי ואגואיסטי. מקווה שהצלחתי לעזור לך ולו במעט.
 
כמו שכתבתי..

השאלה שלי לא באה מתוך כוונה לעשות צעד כזה, חלילה. אני נגד באופן נחרץ מאד. אני שואלת מתוך מטרה ליצור דיון כלשהו סביב הנושא, כיוון שמעניין אותי לשמוע את דעתם של אנשים על העניין. תודה
 

coriatel

New member
כאחד שנגע בעולם התקשור-

היי אביה שמי אלרון, למדתי והוכשרתי כמאסטר רייקי בעברי ולמדתי תקשור אצל בעלת שם בתחום. אני יכול לומר לך שזה עולם שאכן יש בו עוצמה מסויימת אבל היא מאוד מוגבלת ומי שעוסק בה משלם מחיר מאוד יקר לאורך טווח. גם כלכלית וגם מזה שהוא נהיה תלוש מהמציאות. מי שבאמת אמיתי עם עצמו מרגיש את הזיוף. זהו תחום מופשט מהקשר למציאות ולהבנה כפי שמולבש לנו בחמשת החושים והסיבה שהוא צובר כוח הוא משום הריקניות והייאוש מעולם החומר. למרבה הצער, במקום לשאול מדוע הייסורים והריקנות מגיעים ומה הטעם בחיים, אנשים רוצים את ההרגעה את הסם. האמת נמצאת בספרי המקובלים, בתורה הקדושה ונפתחת לדורנו בכתביו של בעל הסולם ובנו. עלינו לחפש את הטעם האמיתי והחיבור לאמת ולמשמעות לקיומנו ולא סתם להרגע לשנייה ולרדוף אחר המנה באה. אהבה אמיתית היא ללא תנאי. פירוש, כשאדם מוכן לתת הכל מעצמו בלי לקבל כלום. זוהי תכונה אלוקית ולנו יש את התורה כיצד להחזיר את אור הבורא באהבה ללא תנאי ובכך להיות דומים אליו ממש כמוהו. וזו האמת, בע"ה שנזכה לאהבת חינם עוד בחיינו אין עוד מלבדו!!
 
למעלה