שלום לכולם ושאלה,

  • פותח הנושא oren*
  • פורסם בתאריך

oren*

New member
שלום לכולם ושאלה,

מדוע החוזרים בתשובה קיצוניים יותר מדתיים וחרדים שנולדו לתוך עולם הדת? מהיכן מגיע הצורך הזה לבעוט בעולם החופשי ממנו באתם? האם אתם מנסים להוכיח את עצמכם בפני האנשים שעוזרים לכם לבצע את תהליך החזרה בתשובה?
 

nirdagan

New member
זה לא תמיד נכון

הקיצוניים הם החוזרים בתשובה שחזרו בתשובה כתוצאה של תהליך גיוס לכת. כתות מגייסת אנשים במצוקה נפשית וע"י תהליך של טיפול פסיכולוגי מחזקים את המצוקה הנפשית של הקורבן ומתעלים אותה לטובת מטרות הכת. האנשים האלה היו במצוקה נפשית לפני שחזרו בתשובה והפכו ליצורים חסרי אישיות שממלאים לאחר הוראות הכת בצורה עיוורת לאחר שחזרו בתשובה. לעומת זאת חוזרים בתשובה שלא חזרו בתשובה ע"י גיוס לכת הם בדרך כלל אנשים נורמלים.
 
שלום אורן וברוך הבא לפורום../images/Emo24.gif

כחוזרת בתשובה כבר 6 שנים אסביר לך מה קורה. קודם כל, זה לא נובע מהצורך להוכיח את עצמנו לאף אחד. לדעתי האישית, זה נובע מזה שלומדים דברים חדשים ורוצים ליישם את זה על הצד הטוב ביותר. אנחנו לא בועטים בעולם החופשי. אני אישית לא מרגישה פחות חופשייה בעבר. הרצונות פשוט השתנו. מה שבעבר נראה לנו חשוב כיום יש משהו אחר שהוא יותר חשוב לנו. אני אתן לך דוגמא. מחשבים ואינטרנט זה מכשיר של העולם הנאור, נכון? גם אתה גולש באינטרנט ו...גם אני ו...גם בעלי שהוא חרדי. יודע מה ההבדל? ההבדל הוא באתרים שאנחנו נכנסים אליהם. שנינו משתמשים באותו מכשיר אבל משתמשים בו לפי ראות עינינו, לפי רצוננו. הרצון שלי שונה מהרצון שלך. זה כל ההבדל.
 

oren*

New member
כיצד את לא מרגישה פחות חופשיה מבעבר

אם בדיון אחר את כותבת שזה הגיוני לדעתך שלבעלך אסור לגעת בך לפני שאת מבקרת במקווה משום שאת טמאה? במה מתבטא החופש? חוץ מהיכולת לגלוש באינטרנט (שהרי גם אני יכול להימנע מגלישה לאתרים בעלי תכנים פרובוקטיביים ולהישאר במסגרת אתר "תפוז" ואתר "YNET"). וסליחה, אבל לא הבנתי את המשפט "רוצים ליישם את זה על הצד הטוב ביותר" האם יש אנשים שמיישמים את הדת בצורה שהיא לא "הטובה ביותר" ובכל זאת מרגישים מחוברים לאלוהים? האם יש דרגות שונות ליישום מצוות האלוהים ואת מחליטה שהדרך שלך היא "הטובה ביותר"?
 
אז ככה

אורן, יש לי שאלה איך. איך אתה חי במדינת ישראל שבה אתה חייב להפריש מכל דבר שאתה מרוויח מס למדינה? מה זה החיוב הזה? אבל...אתה קיבלת את זה על עצמך מאחר ואתה תושב מדינת ישראל ואחד החוקים במדינת ישראל זה לשלם מס הכנסה. שאם לא היית מוכן לשלם מס הכנסה היית הולך לגור מדינה שבה לא משלמים מס הכנסה. כנ"ל האיסורים והחיובים של ההלכה. נכנסתי לכאן במודע. ידעתי, לפני שחזרתי בתשובה שזה אומר שאני צריכה למלא מס´ דברים וקיבלתי את זה על עצמי. זה אומר שבחרתי לנהוג כך. קיבלתי את האיסורים על עצמי מתוך בחירה חופשי. וכאן מתבטאת הבחירה החופשית שלי. ליישם על הצד הטוב ביותר. אני אתן לך דוגמא. אני לא יודעת עד כמה היא טובה אבל זה הדבר שעולה לי כרגע בראש. כשהייתי קטנה לימדו אותי לרכב על אופניים. בהתחלה כ"כ פחדתי לטעות וליפול שהחזקתי חזק חזק בכידון וישבתי חזק על הכיסא. אח"כ כשראיתי שאני יודעת לרכב על זה מצוין התחלתי לרכב בעמידה. עדיין נשארתי רוכב על האופניים. לא נפלתי. אבל למדתי שאפשר לרכב גם כשעומדים ולא רק מתוך ישיבה. יש מצווה בסיסית שאדם שומר ויש את הגדר שהאדם מציב כדי לשמור על המצווה. אני אתן לך דוגמא. שמירת שבת. יש שעה שבה השבת. ישנם ציפצופים שמתריעים על כניסת שבת בדרך כלל יש 2 צפצופים במרחק של רבע שעה אחד מהשני. יש כאלה ששבת נכנסת אצלם בדיוק בצפצוף האחרון של הדלקת הנרות שזה הזמן שרשום בלוח השנה שנכנסת שבת. יש כאלה שקיבלו על עצמם ששבת נכנסת אצלם בצפצוף הראשון. כלומר, יש את המצוות הבסיסית ויש את ה"חומרות". חוזרים בתשובה נוטים לקבל על עצמם את ה"חומרות".
 

oren*

New member
את המיסים אני משלם מתוקף חוק ולא

מתוך בחירה אישית ועובדה היא שכמעט בכל שבוע מאיימים להשבית את המשק עקב מס ההכנסה הגבוה במדינת ישראל את האיסורים של ההלכה קיבלת על עצמך מתוך בחירה אישית, זה עדיין לא אומר שאת חופשיה אלא שהסכמת לקחת על עצמך יותר איסורים שאני כחילוני בשנת 2002 לא מוכן להתייחס אליהם ברצינות (איסור אכילת שרצים, גדי בחלב אמו, נסיעה בשבת וכו...) אני שומר על המצוות הבסיסיות כחלק מחברה אנושית; מפני שיבה תקום, לא תגנוב, לא תלבין פני חברך ובהחלט לא מרגיש אדם פחות "איכותי" ממי שחזר בתשובה או שנולד בתוך עולם הדת
 
זאת לחלוטין בחירה חופשית

אני במודע בחרתי לקבל את ההגבלות האלה. אני לא אמרתי שאתה פחות ממני כאדם.
 

עליגל

New member
שאלה במקומה במיוחד כשאתה יושב

בצד השני של המתרס ורואה חברים או מכרים שחזרו בתשובה והם בועטים בכל מה שקודם היה יקר להם. לדעתי זה נובע משני דברים: 1. זה טבעו של שינוי כאשר אנשים עוברים שינוי הם מקצינים עמדות במיוחד כאשר מדובר בשינוי באורח החיים. מה פירוש שינוי באורח החיים? זה דורש שינוי בחשיבה באמונה בערכים וכד´. התוצאה אני עכשיו מקצין עמדות כדי להיות בטוח שאני באמת מאמין בדרך החדשה. התופעה היא זמנית עניין של שנתיים שלוש אחכ בני האדם מתמתנים הם לא יחזרו להאמין בערכי העולם החילוני אבל אולי יקבלו שיש אנשים שחושבים אחרת. 2. יש אנשים שנטייתם הטבעית היא לקצוניות גם כשהם היו חילוניים הם היו קיצוניים בערכים ובאמונות ההקצנה היא דרך הביטוי שלהם ולכן כאשר הם עושים שינוי הם מודיעים ברבים על כך בבעיטה בעולם הקודם. בכל אופן יש הבדל בין הערכים המחשבה ואורח החיים של אדם דתי ושל אדם חילוני ואולי הדברים שאתה קורא להם בעיטה הם בסך הכל ההבדל ביננינו. נקודה למחשבה...
 

oren*

New member
תודה על תגובתך ../images/Emo140.gif

הדברים שאני מתייחס אליהם כבעיטה, קיצוניים יותר מההבדל ביני כאדם עם עגילים באוזן ושיער מחומצן ובינך כאדם עם בגדים שחורים וכיפה אני מדבר על היכולת להאשים את החילוניים בשואה (או בכלל מראש לנסות ולמצוא סיבות לשואה שהן לא סיבות היסטוריות), על הקיצוניות של החוזרים בתשובה והכלים בהם הם משתמשים בכדי להביע את דעותיהם (הבחור ששרף את מכון הליווי וגרם למותן של כמה נשים), על חוסר הסובלנות כלפי אלה שנשארו בעולם האמיתי ובחרו שלא להישאב לתוך עולם הדת ועל השפה הזולה בה משתמשים חלק מהחוזרים בתשובה בהתייחסותם לחילוניים (חברי כנסת, גולשים באינטרנט, עיתונאים וכו...). בחלק מהמקרים יש הרגשה כאילו האדם שכותב מולי משתמש בתורה ככלי נשק להילחם בי, ולא כדרך חיים בה הוא מאמין בלא שום קשר לדעותיהם של אחרים.
 

giingiit

New member
הבחור ששרף את מכון הליווי - חילוני

למה להשמיץ סתם?
 

oren*

New member
הבחור ששרף את מכוני הליווי, יהושע

אלקובי, חוזר בתשובה את מוזמנת לחפש מידע נוסף על המקרה באתר מעריב ובאתר YNET אפילו ההורים שלו בבית המשפט אמרו שהם לא מכירים את הבן שלהם לא השמצתי אף אחד, הרי גם חילוניים שורפים וגונבים ורוצחים ואונסים ומשתמשים בסמים השאלה שלי הייתה כללית - מדוע בתור חילוני לא הפריעה לו עובדת קיומם של מכוני ליווי ומה נתן לו את הזכות לקחת את החוק לידיים ולהשתמש בתורה כתירוץ לגרימת נזקים לרכוש ולנפש
 

giingiit

New member
קשקוש. שום חוזר בתשובה לא יחלל

שבת ובטח שלא ירצח. הרי זה נוגד את ההלכה. הוא לא היה חוזר בתשובה ולא נעליים, סך הכל מצאו כמה קלטות של הרב אמנון יצחק אצלו בבית. מה שנתן לו את הזכות לקחת את החוק לידיים היה שגעון נפש. זה ממש לא קשור לדת. לא חסרים רוצחים והוא עוד אחד מהם. השתמשות בתורה זה רק תירוץ. התורה לא מורה לאף אחד לרצוח בדם קר סתם על גחמה. רק חילונים קיצוניים שונאי דת יכולים להשתמש בחילוני משוגע להאשים בזה את הדתיים.
 
סיגל, ברוכה הבאה לפורום../images/Emo24.gif

כתבתי למטה ואני מבקשת את זה שוב. הדיון הזה סטה ממטרות הפורום ואני מבקשת להעביר את המשך הדיון לפורום המתאים לסוג זה של דיונים כגון: "נטעים ומסורת חז"ל" או פורום "דתיים". אני מבקשת לכבד את מטרות הפורום.
 
תודה אריאלה

משפחתו של בעלי חזרה בתשובה ואני חיה בפחד שמא גם הוא יחליט ללכת בדרכם
 

giingiit

New member
אולי במקום לפחד

כדאי לברר על מה מדובר. להקדים תרופה למכה מה שנקרא. למה שלא תבררי איתם למה הם חזרו בתשובה? תקשיבי למה שיש להם להגיד או אפילו פה, את יכולה לברר מה זה ולמה זה. אנשים אינם חוזרים בתשובה מתוך כפיה. אי אפשר לכפות אמונה על אדם כלומר, מסתתר פה משהו עמוק שהביא אנשים להיות מוכנים להקריב את אורח חייהם הישן למען אורח חיים חדש. זה צריך להדליק נורה אדומה שיש דברים בגו, שלא סתם יקום אדם ויחליט שהוא הופך את חייו על פיהם. הנה יש לך הזדמנות לברר למה. בברכה תמנה
 
צר לי שאני נאלצת לקחת את כובע המנהל

אבל, הדיון הזה התחיל לסטות ממטרות הפורום. הפורום זה לתמוך ולעזור בחוזרים בתשובה ובני משפחותיהם ולא לערוך כאן דיונים בנושאים דתיים הלכתיים או דיונים בנושא של בעד או נגד דבר מסוים בדת. לדיונים מהסוג הזה פתחו פורומים מיוחדים בתפוז כגון: "נטעים ומסורת חז"ל" או פורום "דתיים". אני מבקשת לכבד את מטרת הפורום ולהעביר את המשך הדיון לפורום המתאים.
 

oren*

New member
מודה ועוזב ירוחם, תודה על התשובות

ותודה על קבלת הפנים החמה
 
למעלה