שירות חלקי בצה"ל

tyburn

New member
שירות חלקי בצה"ל

שלום, לאחר כשנה במסלול ההכשרות של יחידה מובחרת נפלטתי מטעמי בריאות. כרגע לי נכונות לשרת בצה"ל לאחר איבוד מוטיבציה ודיכאון מתמשך. לאחרונה שמעתי כי אדם המשרת בצה"ל שנה וחצי יכול להשתחרר מהצבא על פרופיל 21 שהינו נפשי ובכל זאת לקבל את כל הזכויות המגיעות לחייל משוחרר, האם הדבר נכון?
 

Ambious

New member
זה נכון, אבל לא כדאי.

תמיד תמיד תמיד תמיד עדיף לנסות לסיים את השירות הצבאי שלך במלואו. גם אם לא מדובר ביחידה מובחרת, יש בצבא כלכך הרבה דברים טובים, מעניינים, מספקים, וחשובים שאתה יכול לעשות, חבל להתחיל עכשיו את מסכת הבירוקרטיה וההשפלה שנקראת פרופיל 21. ושוב, כפי שנוכחנו לדעת - למרות שאתה 'אמור' לקבל את כל הזכויות המגיעות לחייל משוחרר, בפועל זה לא תמיד ככה, אז עדיף לא לעשות את זה כל עוד הבחירה בידיך.
 

tyburn

New member
...

ידוע, אבל חבל שהגעתי למבוי סתום לאחר פניות מרובות למספר גורמים אודות המצב ובצבא כמו בצבא מה שחלוד נזרק. האם אתה יכול לתת לי בבקשה פירוט נוסף אודות החוק דרך הפורום או כל מקום אחר?
 

gogoit

New member
איזה מסכת השפלה?

בירוקרטיה בהחלט, המון ויותר מידי. אבל השפלה? אותי אף אחד לא השפיל כשקיבלתי את הפרופיל מכל סיבה שהיא. להפך, רק ניסו לעזור לי. (עניין שלי ששום דבר לא עזר, לא אשמתם)
 

Ambious

New member
ההשפלה לצערי מגיעה אחר כך

נכון, בהתחלה כולם תומכים ורוצים לעזור, אבל כשיוצאים לחיים ומנסים להמשיך הלאה, לא כולם מקבלים את המצב הזה בהבנה, ונתקלים בהרבה מאד הרמות גבה, עוינות, ודעות קדומות. וכן - זה די משפיל.
 

grimmjow

New member
לא הבנתי..

על איזו השפלה בדיוק אתה מדבר? לא יודע אם זה רק אני שחושב כך, אבל יש סוג של סתירה בדברייך. אתה טוען כי נכון העניין כי חייל אשר שירת שנה וחצי בצה"ל והחליט להשתחרר על פרופיל 21 יקבל את מלוא הזכויות כמו חייל ששירת 3 שנים, אך מאידך אתה אומר שבפועל זה לא כך. למה לא? יש לך את מלוא הזכויות לא? אם יש לך את מלוא הזכויות כמו חייל ששירת 3 שנים למה לך לרוץ ולהגיד בכלל שיצאת על 21? תגיד שסיימת שירות מלא. הרי אי אפשר לבדוק עלייך באזרחות את הנתונים הללו, אלא במוסדות ביטחון ומודיעין, תקנו אותי אם אני טועה. מחכה לתשובה.
 

gogoit

New member
צודק ../images/Emo45.gif (יש אבל)

למרות שבמקומות מסוימים כן יש יחס לזה... ולפעמים קשה להסתיר את האמת או אפילו סתם לא ליידע כי זה לא חוקי ואתה לא חייב... אבל בכללי אתה צודק... לא רק שהוא מקבל את רוב הזכויות הוא גם לא צריך להגיד ואפילו לא חוקי- את הפרופיל הסיבה ליציאה.
 
למעלה