שאלות נוספות ברשותכם

  • פותח הנושא oren*
  • פורסם בתאריך
2 דברים, קודם כל ברוך הבא לפורום|חי

דבר שני, אולי בבקשה תסביר לי מה קשורה התשובה שלך לשאלה של אורן? אולי כאן המקום להזכיר לחברי הפורום שהדבר החשוב ביותר כאן בפורום זה לענות לכולם בסבלנות ומתוך אהבת ישראל. זלזול אין מקומו כאן בפורום.
 

uuuaaa

New member
תודה

פשוט הערתי על החתימה שלו, בה הוא טען שהוא בלונדיני. ואני לא מזלזל בו ח"ו, אנחנו מכירים כבר הרבה מפורום "חופש".
 

חרבונה

New member
השאלה הכי מרגיזה : לאיזה זרם אתה

השאלה הכי מרגיזה : לאיזה זרם אתה שייך ? מה ? אני מוכרח להיות צד במחלוקות שאין ביניהם לבין עבודת השם כי הוא זה ? בבקשה אל תכריח אותי להיות צד לזה ! אני שייך לזרם היהודי . נקודה. יש בארץ שני זרמים של יהודים : א. אלה שרוצים לראות את ה´ למלך על כל הארץ. זה הזרם היהודי. ב. אלה שרוצים לדחוק רגלי ה´ מכל מקום בארץ. זה הזרם הנקרא חילוני, פעם קראו שם יותר מוצלח "חפשי" כמאמר חז"ל "עבדא בהפקירא ניחא ליה". עבד - נוח לו בהפקרות. אני בזרם היהודי. זהו. שאר הזרמים הם תת-זרמים שחבל להתעסק בהם, לא משמעותיים למטרה, והם מעשה שטן שבא להסתיר את הזרמים הראשיים. זו דעתי העניה.
 

דודי 10

New member
חרבונה , אתה זכור לטוב ../images/Emo13.gif

אז קבל בכייף את דבריי ותמיד תזכיר יהודים דתיים וחלונים לטוב , אתה יודע שהיה נביא ! שאמר לקב"ה על בניו : "את תורתך הפרו וכו " (אף שזה היה כך..) אמר לו הקב"ה : ככה דיברת על בני ? והענישו ! אתה יודע הרי שרבי לוי יצחק מברדיטשוב לימד זכות תמיד על עם ישראל וכשראה יהודי מעשן בשבת , שאלו : למה כבודו מעשן ? ענה היהודי : כי מתחשק לי ... אמר רבי לוי יצחק לקב"ה : תראה את בניך , גם כשהם חוטאים הרי שזה רק "לתאבון" ולא חלילה "להכעיס" ... אתה יודע שהמשנה מצווה הוי שפל רוח בפני כל האדם ובחסידות אמרו : בפני כל האדם מ-מ-ש ! גם בפני "קל שבקלים" ... כי מקומו גורם לו לחטוא והוא צריך מלחמה עצומה על היצר כדי לנצח בנסיונות שלו (=סור מרע) ואילו אנו לא נלחמים כאלו מלחמות נגד היצר בנסיונות שלנו (=עשה טוב) בקיצור הציבור שעדיין אינו שומר מצוות לעת עתה איננו חילוני חלילה אלא עם קדוש , שחבל שלא קיבל חינוך והדרכה למצוות - חסר לו את הידע וזה כואב כך שאי קיום המצוות נובע מחוסר ידע וזה כאונס מבחינתם (כמו הדין של תינוק שנשבא ולא יודע את התורה כי לא לימדוהו..) אם אתה מחפש את מי לתקוף ? בבקשה : את המשכילים הציונים שבישלו את החזון ואח"כ הגשימו אותו במודע : בניית בית ח-ד-ש לעם היהודי שיהיה משוחרר מכל המנהגים היהודים "הגלותיים" של בית אבא בעיירה ... מעשה שטן הצליח והם הצליחו לשכנע ולהעלות ארצה דור שלם של יראים ושלמים בצורה ובמצוות ולהוריד אותם מדרך המצוות על ידי בניית אידיאלים חדשים מתאימים לתקופה וכו ... צדקת שיש רק זרם אחד והוא הזרם היהודי הכולל בתוכו כל יהודי בכל מצב והרי גם ריקנים שבהם מלאים מצוות כרימון ומאידך אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא .
 

חרבונה

New member
מקבל את ההערה בהסתייגות קטנה

מקבל את ההערה בהסתייגות קטנה. יש 3 זרמים : מצד אחד, אלו שרוצים להמליך שם שמיים על הארץ. בקיצוניות השניה לכיוון השני - אלו שרוצים למחוק שם שמיים מן הארץ. באמצע - וזה כמעט כל הצבור החילוני, שמתנדנדים. תינוקות שנשבו ואין להם מספיק ידע כדי להצטרף לקבוצה הראשונה, ומצד שני הם מבינים שהדרך של הקבוצה השניה - אינה טובה. לא מוכן לקבל טיוחים. רבי לוי יצחק מברדיצ´ב האמין ממש במה שאמר, הוא לא "בילף" את עצמו. מה אעשה ואני רואה ולא מוכן לטייח את המציאות. ודאי שאני צריך לתרגל את עצמי, אבל לא ל...טייח.
 

בת יפתח

New member
גם לי יש הערה...

לא בדיוק הערה יותר הבנה בעניין ... בתור אחת שחייה בתוך סביבה חילונית ... יש לי ילדה אחת בכיתה שכל פעם שהיא מדברת על היהדות יש לה שנאה בעיניים ואני ממש לא מגזימה ... היא טוענת שזאת דת מגעילה ושהיא רוצה להיקבר בארון כי זה מגעי לדעתה בלי ... והיא רוצה להתחתן בקפריסין ( עם נוצרי ... כמובן ) וכל מיני כאלה ... ויש גם ילדה אחת שממש מכבדת את הדת ( למרות שהיא חילוניה גמורה ואפילו אוכל טרפות ונבלות למיניהם ...
) שתיהן חילוניות אבל ההבדל ביניהן הוא עצום !!! מבחינת מצוות ומנהגים - שתיהן לא מקיימות ומבחינת היחס והכבוד ההבדל שמים וארץ
 

חרבונה

New member
אני יודע מאיפה השרשים של השנאה

אני יודע מאיפה השרשים של השנאה , וגם של הכבוד. כדאי לחפש בבית ההורים. ויתכן שזו ששונאת - שונאת הכל, לא רק דתיים, וזו שמכבדת - מכבדת הכל - לא רק דתיים. האמנם ?
 

עליגל

New member
מעניין לאן הגעתם מהשאלה

לאיזה זרם משתייכים? הבחור אורן שאל אייך אדם חילוני מחליט לאיזה זרם להשתייך כשחוזרים בתשובה? שאלה טובה. בדרך כלל אתה מושפע מהאדם שהתחיל למשוך אותך לכוון החזרה בתשובה אם הוא ברסלב הוא יקח אותך לשיעורי תורה של ברסלב ואם הוא חבדניק הוא יגרור אותך לחב"ד וכד´ אחרי זמן מה שמשתנה אצל אנשים שונים אתה מתחיל לעצב את הזהות הדתית שלך מה שהכי מושך אותך, לפעמים זו החברה האנושית והאופן שמקבלים אותך, לפעמים זה התכנים שמאוד מעניינים אותך וכד´ רק חשוב לזכור שאין מקרה הכל בהשגחה פרטית והמקום אליו תמשך ושם תתביית זה המקום שאליו הנשמה שלך שייכת. בהצלחה.
 
למעלה