שאלות נוספות ברשותכם

  • פותח הנושא oren*
  • פורסם בתאריך

oren*

New member
שאלות נוספות ברשותכם

כיצד חילוני בוחר לאיזה זרם דתי הוא ישתייך במהלך החזרה בתשובה? אני יודע שיש את חב"ד, את ש"ס ואת חסידי ברסלב (בטח יש עוד כמה שאני לא מכיר) וכיצד הוא יכול לדעת שהוא ביצע את הבחירה הנכונה?
 
כפי שכתבת יש ביהדות

הרבה זרמים ובאמת לא קל לבחור לאן ללכת כשמסתכלים מבחוץ !!!! אבל שאדם מתחיל להתחזק הוא שואב כמעט מכל זרם קצת ובד"כ לאן שהוא הכי נמשך ו/או מתחבר שם הוא נשאר... בעיקרון לא חייבת להיות סטירה בין הזרמים תלוי במה מדובר כל עוד אותו זרם לא מהבא סטירה לגדולי הדור זאת אומרת לא מנוגד ל"שולחן ערוך" בכל אופן אני ממליץ {בנתיים לא יודע אם זה טוב או לא...} ככה לפחות אני מרגיש שאני קרוב לכולם והעצה היא לתפוס זרם אחד ויחד עם זאת לא להתנתק מזרמים אחרים.... תמיד טוב להיות קרוב!!!!
 
ויש כאלה שעושים את רצון ה´

ומקיימים את תרי"ג המצוות מבלי להשתייך לזרם ספציפי. כמוני למשל. וכמו הרבה מאוד חברות שלי שלמדו איתי במדרשייה. אומנם אנשים חוזרים בתשובה אבל זה לא אומר שהם אוטומטית השתייכו לזרם מסוים. אני למשל, חזרתי בתשובה לבד, מתוך בחירה אישית. אף אחד מעולם לא דיבר איתי על זה ולא הושפעתי מאף אחד. אבל, אחי למשל גם חזר בתשובה והוא כיום חב"דניק. איך הוא הגיע לחב"ד? הוא פשוט הלך לשמוע שיעורי תורה. הוא אמר שהוא ניסה את כל הזרמים וחב"ד הם היחידים שענו לו גם על כל השאלות הקשות שהוא שאל אותם. הוא אמר לי שדרך החיים שלהם מאוד מוצאת חן בעיניו. אף אחד לא ניסה להשפיע על הבחירה שלו. גם לא החב"דניקים בעצמם. הוא פשוט הלך לשיעורי תורה, מרצונו האישי, וזה מצא חן בעיניו.
 
כיצד אדם יודע שהוא בחר נכון?

אם הוא שלם עם הבחירה שלו. אם הבחירה שלו גורמת לו סיפוק.
 

giingiit

New member
אני חושבת שהרבה מזה תלוי במקום

שאליו נקלע האדם בתחילת דרכו. אני למשל מאד אוהבת את הזרם הליטאי. אני אוהבת את מצוות עשה לך רב, חושבת שזה מאד חשוב. בנוסף, אני אוהבת את הרציונליות של הליטאים למרות שנהנית מדי פעם ללמוד קצת מזרמים אחרים. למשל מאד אוהבת את סיפורי רבי נחמן מברסלב. סיפורו מעשה ברב ובן יחיד פשוט נפלא בעיני. אני אוהבת מאד את השמחה החסידית, מעריכה מאד את קירוב הרחוקים של חב"ד, אבל ממש אוהבת את הזרם הליטאי. זה מזכיר לי בדיחה. מה ההבדל בין חסידים לליטאים? מסופר על יונתן בן עוזיאל שמרוב קדושה, ציפורים שהיו עוברות מעל ראשו היו נשרפות. פעם נקלעו לסביבתו חסיד וליטאי. אמר החסיד: וואו, תראה איזה צדיק הוא, אפילו הציפורים מעל לראשו נשרפות מעוצמת קדושתו", ענה הליטאי: "ומה עם צער בעלי חיים"?
 
סיפור נחמד..

אני גם מסכימה שכל אחד פשוט בוחר מה שמתאים לו אישית ומה שהוא מתחבר אליו.. אתלינו במשפחה למשל כל אחד חזר בתשובה בזמן אחר ומסיבה שונה ככה שיש לנו בבית את כל הזרמים.. אחות אחת חבדניקית שניה ברסלבית אח חילוני והורים דתיים לאומיים..וזה רק מוכיח שזה לא הכי חשוב לאיזה זרם אתה שייך אלא איך אתה עובד את ה´..אני לא חושבת שיש רק דרך אחת לעבוד את ה´ כל מה שמצליח לקרב את הבן אדם זה בסדר.. "תורת הקבלה-מעלה את היהודי לשמיים. ותורת החסידות- מורידה את השמיים אל היהודי.." -רבי שניאור זלמן מלאדי-
 
מסכימה איתך

מה שחשוב זה לא הזרם שהאדם משתייך אלא שיעבוד את השם ביראת שמים.
 

giingiit

New member
ואגב, זה מראה למי חשוב הכסף

ולמי חשוב צער בעלי חיים!!! הסגרתם את עצמכם.
אני בעד צער בעלי חיים אתם בעד בדיקת נזקים...
 

התרנגול

New member
לא, לא ../images/Emo13.gif

פשוט יש לי חיבה לא מוסברת לסוגיות בגמ´ שעוסקות בכמה חייב ההוא לבעל הבית, או כל מיני דברים כאלה, נראה לי שאני פשוט אוהב את הסברות וההגיון של הגמ´ בנושאים האלה...
 

giingiit

New member
אוקיי, הבנתי.

הנה לקח של איך לא לשפוט שום אדם על פניו.
 

אמיתי 21

New member
למה יונתן בן עוזיאל שרף כל ציפור

עמ"י עש"ו והלל הזקן שהיה רבו לא שרף ציפורים ויותר מיזי כל האילנות פצחו בשיר ?
 
יונתן בן עוזיאל היה קטן התלמידים

קדושה אמיתית משתלבת עם העולם ולא שורפת אותו ובגלל זה רשב"י חזר למערה שנה נוספת. וזה גם מתקשר לזרם הרצוי- לדעתי צריך למצוא את הזרם שהולך עם החיים ומשתלב בתוכו ולא מתנגד מבחינת חדש אסור מהתורה.
 

בת יפתח

New member
גם לי

יש את הבעייה הזאת ... אני חילונית ולא יודעת כלום על הדברים האלה כי עד עכשיו אין לי עם מי לדבר ... מה עושים ?
 
מה שעושים..

זה די פשוט.. פשוט תתקדמי בקצב שלך ועם הזמן תתקרבי ותכירי אנשים מסויימים וקבוצות שונות ופשוט תעשי מה שאת מרגישה שאת מתחברת אליו יותר ומה שמושך אותך.. זה פשוט עניין של זמן... חוץ מזה שאת באמת לא צריכה לשייך את עצמך לאיזשהי קבוצה את יכולה פשוט להיות את ולקחת את הטוב מהכל..תאמיני לי שזה הכי טוב.. "לאן שאדם רוצה לילך מוליכין אותו"
 
אחד הדברים שלימדו אותי במדרשייה

זה לא להסס מלשאול שאלות. לשאול כל שאלה שצצה לך בראש אפילו אם את מרגישה שלא נעים לך או שזה קשה מידי. אף פעם לא להישאר עם הספקות. אז איפוא שואלים שאלות? מחפשים איפוא יש שיעור תורה לבנות באיזור מגוריך. נכנסים לשיעור ומפציצים את המרצה בכל השאלות שעולות על דעתך. או, יש בתפוז פורום שמיוחד לענות על שאלות בנושא יהדות ושמו "נטעים ומסורת חז"ל. אני בטוחה שהם ישמחו לענות לך על כל שאלה שצצה לך. ואם צצה לך שאלה בנושא הפורום שלנו - נשמח מאוד לעזור לך או לפחות להיות אוזן קשבת
 
למעלה