שאלה לרב גוטליב לגבי המאמר 'שופרו של משיח'

שאלה לרב גוטליב לגבי המאמר 'שופרו של משיח'

והאם מותר להפיץ היום קבלה לחילונים וגויים
עפ"י בעה"ס והרב"ש אשלג ?

" שאלה:
כבוד הרב אברהם מרדכי גוטליב!
קראתי את מאמרך בעיון והתרשמתי שאתה אדם הנזהר במצוות שבין אדם לחברו. ובכל זאת אתה אומר שבעל הסולם לא רצה להפיץ את חכמת הקבלה לגויים. כיצד תסביר את דברי בעל הסולם במאמרו: "שופרו של משיח": "..כי קבלה יש בידינו, שיש חיוב מוקדם להגאולה, שכל אומות העולם יודו לתורת ישראל בסו"ה "ומלאה הארץ דעה", דוגמת יציאת מצריים שהיה חיוב מוקדם, שגם פרעה יודה לאלוקים אמת ולמצוותיו וירשה להם לצאת .והסעיף הבא:"גאולה על ידי גילוי חכמת הקבלה לאוה"ע ".
וכיצד תסביר את דברי הרב קוק ז"ל: "השאיפה של הקדושה והאורה האלוקית העליונה, מורה באמת, כי תוכנה הפנימית של תורה הוא עיון ראוי ומוכרח לכל האדם,לכל העמים אשר על פני האדמה" - מתוך מאמרי הראי"ה עמ' 168. או כשהוא אומר:"הלואי וכל בני האדם בעולם יכלו לשכון בגוף אחד, על מנת שאוכל לחבק את כולם". אני מסכים איתך שצריך לקיים גם תו"צ כהילכתן, אבל כיצד תוכל לקיים את הפסוק "להביא אור לגויים"- מבחינה חיצונית, אם אתה לא מוכן להפיץ את חכמת הקבלה אפילו לא ליהודים חילוניים.
ולבסוף אשאל: יש מידע ממקומות שונים שהרב"ש כן לימד חילונים, האם זה נכון?

תשובה:
א) ודאי אני בטל ומבוטל כלפי דברי רבינו בעה"ס זי"ע. ידוע לי המאמר "שופרו של משיח" זה שנים רבות, ובודאי דבריו שם יתקיימו בעז"ה במלוא פארם. השאלה היא בעיתוי. כי זו הרי בדיחה תפלה לעסוק בהפצת חכמת הקבלה לחילונים ולגוים כל זמן שלא הפצתי זאת אצל עצמי. משימתי הראשונה היא להפיץ את הדברים אצל עצמי. האם יש לי כבר אהבה לגבי אלו שסובבים אותי? האם לי יש כבר אמונה בבורא עולם, ואני מלא יראת הרוממות ואהבה כלפיו? ודאי שלא. א"כ מה לי ללכת לתקן אחרים?
האם זו שאלת השאלות בעולמו של האדם - האם ללמד קבלה חילונים או גוים? הלא אדם צריך לבכות על זה שהוא עצמו רחוק מן האידאלים של הקבלה. האם אני עצמי נקי מן התאוות הגשמיות? מן הרצון לקבל את כל השטויות של העוה"ז? ודאי שלא. א"כ זה מה שיש לי לחשוב - להפיץ את חכמת הקבלה אצל חילונים וגוים? זו בדיחה יפה. הרב"ש זצ"ל תיעב בתכלית התיעוב אדם שענינו הפצה, כי אם אני בעצמי ריק מכל, מה יש לי להפיץ אצל אחרים? וכמאמר חז"ל: "קשוט עצמך, ואח"כ קשוט אחרים".

ב) אחר שאדם כבר הגיע למצב של רצון להשפיע ואהבת הזולת יכול לחשוב על אחרים. אחר שאלו שעוסקים בתו"מ יגיעו לשלימותם ולתיקונם יוכלו להיות אור לחילונים. וכשעם ישראל יגיע לשלימותו יוכל להיות אור לגוים. אבל כל זמן שלא הגענו לזה מה ניתן להם - מן הרקבון שיש לנו? מן הספיקות והתהיות שלנו? מן התאוות שלנו?

ג) זה שיש מציאות של חילונים וגוים בעולם, זה מטעם שאני בעצמי מלא חילונים וגוים בתוך עצמי. א"כ אני צריך לרוץ אליהם? או שאני צריך לתקן את עצמי? הלא לפי מה שרבינו כותב בהקדמה לספר הזהר בסופה, אדם צריך לתקן את עצמו, ועי"כ יתקן העולם.

ד) יש להזכיר את דברי הרבי מקאצק זי"ע: האם טהור הנוגע בטמא, הטמא נטהר, או הטהור נטמא? ההלכה היא שהטהור נטמא. מדוע אין הטמא נטהר? כי כח הטומאה נכון לעכשו יותר חזק מכח הטהרה. נמשל: לפני שאדם הוא שלם עם אלוקיו, במידה שבא במגע עם חילוני או גוי, מי ישפיע על מי - היהודי על הגוי, או הגוי על היהודי? יש סכנה גדולה שהגוי ישפיע על היהודי ויקלקל אותו. וכן אותו דבר לגבי חילוני ודתי. שים לבך לדברי - זו סכנה גדולה. ומי שנפשו יקרה לו צריך להזהר. ולכן אמר רבי יוסי בן קיסמא (מובא במאמר החירות): אפילו נותנים לי אלף אלפי דינרי זהב איני דר אלא במקום תורה. אדם צריך להתחבר רק עם אנשי תורה בכדי לתקן את עצמו.

ה) הייתי ארבע עשרה שנה עם הרב"ש בבני ברק. ובמשך רוב שנותיו שלימד (שלשים שנה), לא רק שהתנגד ללמד חילונים, אלא גם לא רצה להתעסק עם בעלי תשובה, אלא רק עם חרדים. ורק בשנותיו האחרונות כאשר קלט שיש תופעה נפלאה של חזרה בתשובה של אנשים רציניים וטובים הדוגלים בדרך התורה וממצוות, רק אז הסכים לקבל בעלי תשובה. אבל אדם חילוני? לא היה נותן לו להכנס בשום אופן בשערי בית הכנסת עמ"נ להצטרף לפעילות בו. זה מה שעיני ועיני כל התלמידים ראו. לגבינו כל מידע אחר הוא בלתי קביל.

סיכום: מצד אהבת הזולת ודאי צריך לעזור לכל העולם כולו, אין שום שאלה בזה. ודברי גדולי ישראל ודאי יתקיימו בעתיד במלוא הדרם, לגבי חיבור כל העולם כולו למלכו של עולם. אלא שאין אפשרות לאדם או עם בלתי מתוקנים לעזור לאחרים כל זמן שהם עצמם בלתי מתוקנים. ולכן לטובת העולם ולטובת החילונים ולטובת הגוים – האיש היהודי צריך קודם להתנתק מכל מי שעלול לקלקל את שמירת התורה והמצוות שלו, ואת הנאמנות שלו לבורא עולם, ולתקן את עצמו. ואחר שתיקן את עצמו יכול להיות גם אור לאחרים."

(מתוך מדור השאלות ותשובות באתר ברכת שלום של הרב גוטליב)
http://kabbalah-shut.blogspot.com/s...+קראתי+את+מאמרך+בעיון+והתרשמתי+שאתה+אדם+הנזהר
 
פשוט מאוד

הם לא ירצו שתחשף האמת של מה באמת היתה דעת הרב"ש אשלג ובעה"ס,
בעניין הפצת הקבלה לחילונים וגויים כפי שמעיד הרב גוטליב בתשובתו,
וכפי ששאר תלמדי הרב"ש העידו למעט שרלטן אחד בשם לייטמן,
שמעוות ומסלף את הקבלה היהדות וכתבי אשלג.

מה לא מובן?
 

SALVADOR N

New member
תראה ..

בסופו של דבר אחרי שישראל יתקנו עצמם הם ידרשו לעבוד גם עם אומות העולם על התיקון מתוך אהבה ונתינה (כך כתבו מקובלים גדולים) .
מסכים אתך שזה צריך להיות בהסכמת כל הצדדים לרבות ההנהגה הרוחנית של העם שתחליט מתי הגיע
הזמן ולא בהסכמת גופים קטנים שלהם לא ניתנה שום סמכות לעשות זאת .
 

SALVADOR N

New member
יש הרבה היגיון בחשדות האלה ...

ולכן אני מסכים אתך בסה''כ וחושב שרק לגדולי הדור יהיה מותר להחליט בעניינים האלה בעתיד .
 
‫זה יהיה רק ע"י המשיח לאחר הגאולה השלמה‬

וזה בדיוק מה שמגלומנים האלו
כמו ברג ולייטמן חשבים שהם
היינו המשיח שמפיץ את תורת הקבלה
לחילונים ולגויים.

רק כמו שדייק היטב הרב גוטליב
בדבריו בהודעה שלי "עוד הסבר" למטה,
הם לא יותר מאשר משיחי שקר
כגון יש"ו שבתי צבי ויעקב פרנק.
 

SALVADOR N

New member
יש הרבה היגיון בחשדות שלך .

ככה שאנחנו יכולים להסכים בסה''כ .
 
עוד דעה בעניין של התלמיד הכי ותיק של הרב"ש‬

מתוך המבוא לספר 'אותיות דליבא' של הרב ברוך הלוי הורביץ,
דור שלישי של תלמידי בעל הסולם ותלמידו הותיק ביותר (35 שנה) של הרב"ש אשלג.

אותיות דליבא עמ' טז:

"מכיוון שתורה זו הוצנעה ולא הייתה נחלת הכלל, צצו להם זייפנים חוברי חבר אשר מפרסמים עצמם ומתיימרים להיות ממשיכי דרך לנוסעי דגל.
לצורך כך, אם מחוסר ידיעה או בכוונת מכוון, שינו פה ושם, או לקחו להם מחלקי החכמה את אשר נשא חן בעיניהם, התאימוה לכם לצרכיהם - והיתר הניחו, וכך הוציאוה לשכור בה ברשות הרבים.
בכך התעוותה הדרך ונסתרסה התורה, רב הבלבול בעולם וקולם של אנשי אמונה לא נישמע בחוצות. משום כך נתעורר צורך כביר לצאת ולגלות דבר אמת (בספר זה אותיות דליבא), בדרך הישנה המסורה לנו דור דור. ושפת אמת תיכון לעד.

אדמו"ר בעל הסולם גילה סוד גדול בעולם סודה של הבריאה ודרך תיקונה. סוד זה הוא נשמת היהדות. אין לגלותו לאשר אינו ראוי לו. דבר פלא יש בו, אותו שאינו ראוי לו - גם כי ירבה יגיעה, יהגה בספרים ויפלפל בחוכמה, לא יראה מאומה לבד מדמיון כוזב. משול הוא כעטלף הזה, אשר אור היום מחשיך לו יותר מחשכת הלילה (עין מסכ' סנהדרין צח,ב)."
 


 
עוד הסבר

אתמול פרסמתי בפורום של
כת בני ברוך - 'קבלה בעידן המודרני'
את דברי הרב גוטליב עליהם ושכמותם (שמצורפים למטה)
שכמובן נמחקו ע"י מנהל הפורום החבר בכת.

להלן דברי הרב גוטליב על השרלטנים ברג ולייטמן
שנמחקו בפורום 'קבלה בעידן המודרני'
כדי להסתיר את האמת של היהדות הקבלה וכתבי אשלג:

בהסטורית חכמת הקבלה מצאנו סטיות רבות מדרך היהדות. מחולל הנצרות היה מקובל שביטל את כל המצוות המעשיות, ויסד את הנצרות, על הבסיס הזה של כוונות שבלב, והתעלות רוחנית, ורגשות אהבה, אבל ניתוק מן הבסיס האמיתי האיתן של קיום התורה והמצוות המעשי, ואת תוצאות האהבה הזו אנו יודעים, רח"ל. כמו"כ היו כתות שונות ומשונות כגון השבתאים, הפרנקיסטים וכו', שכולן עסקו בקבלה. וכן בדורינו אנו.

סיבת התופעה הזו היא ההדבקות הלא פרופורציונלית בפיתוח מחשבה ורגש בלבד, שמרחיקה את האדם מקרקע המציאות, ומן היהדות המקורית, ומביאה את האדם למסקנה מוטעית - שאין שום טעם בקיום המצוות החיצוני, באשר הוא מיועד רק ל"אנשים לא מפותחים" כביכול, שאינם מודעים לפיתוח המחשבה והרגש והכוונה שלהם, ממילא נשאר להם רק הקיום החיצוני, בתור ברירת מחדל.

הטעות הזו מקורה בקליפה שנאחזת בכל מי שעוסק בחכמת הקבלה, ואם אין לו שורשים חזקים בשאר חלקי התורה אזי היא משתלטת עליו. הקליפה הזו מושרשת:

א) בתכונת עמלק ששם ללעג ולקלס את האמונה למעלה מהדעת. אשר ע"כ כאשר אדם דבק באופן מאסיבי בענין תיקון הרצון והכוונה, קשה לו להאמין שהמעשה הוא חשוב הרבה יותר ממה שמחשיב את הרצון והכוונה הנכונים.

ב) בסנוביזם, שמצייר לאדם כביכול שהוא מורם מעם, ואין מתאים לו לקיים סדר של "פעולות מכניות פרימיטיביות", דהיינו קיום התורה ומצוות המעשי, וזה מתאים רק לאוכלוסיה הנבערת והנחשלת בישראל ח"ו, דהיינו לסוג אנשים כזה שאינו מסוגל להתרומם לגבהי המחשבה הכוונה והרגש.
ג) בשאיפה לגייס מה שיותר אנשים. ובכדי למצוא חן בעיני האוכלוסיה החילונית, המסתייגת משעבוד לקיום התו"מ, מתיר לזלזל בקדשי ישראל רח"ל.

וה' יצילנו מבלבול ודברי שקר, ומסטיה אפילו מאות אחת מתורתו.

בברכה,
אברהם מרדכי גוטליב "
 
למעלה