שאלה לאנשי פורום קבלה מודרנית

Doctor Suliman

New member
שאלה לאנשי פורום קבלה מודרנית

אני מעלה את השאלה הזאת כאן מחשש שתמחק בברוטליות אופיינית אם העלה אותה לפורום בני ברוך(קבלה בעידן המודרני) . מה ההבדל בין הקומוניזם החברתי לבין שיטת הלימוד של בני ברוך הרי המורה שלכם אמר לפחות פעם אחת שזכורה לי שאתם קרובים יותר לקומוניזם ? ולמה החלפתם שם לתנועת הערבות ? חשבתי שאתם עוסקים בהפצת חכמת הקבלה וכרגע זה נראה כמו ניסיון לצבור כוח פולטי..יש הרבה מרכזי לימוד קבלה למה רק לבני ברוך יש ערוץ טלוויזיה בכבלים ובלווין ?? מה לכל האחרים לא מגיע ערוץ טלוויזיה ולכם כן !?..האם הציבור החרדי,דתי והמסורתי בארץ מכיר בכם בכלל ?? ואם לא אז למה ?? יש בטח סיבה . ועוד משהו מסקרן אותי לדעת מי הם האנשים שמנהלים את הפורום הזה האם הם לומדים בתנועת הערבות..או שמדובר באנשים אוביקטיבים וישרים כמו שאתם מנסים להראות את עצמכם.. מאחר שאני מבין שאתם נעלבים מהר מאוד,אני מבקש לא להיפגע מן השאלות ולענות בבקשה בצורה עניינית . הכל ברוח טובה..תודה מראש ויום טוב
 
../images/Emo106.gif בואו להצביע לתפוח הזהב 2012

גולשות וגולשים יקרים! כל השנה הם משרשרים, נועצים, מאדימים, מוחקים, חובשים מפעם לפעם את כובע ה
, אבל יודעים לתת
חם כשצריך. לא מגיע להם שנפרגן להם? בחודש הבא נעניק את פרסי תפוח הזהב 2012
למנהלים ולפורומים המובילים בתפוז
ואתם - כן, אתם, הגולשים! – יכולים לבחור את הזוכים.
כי למי מגיע יותר מכם להשמיע את קולכם ולבחור את המנהלים והפורומים המצטיינים בתפוז?
אם תמיד רציתם לפרגן לפורום שעזר לכם במיוחד, לפורום בו הכרתם המון חברים או לכזה שתמך בכם בתקופות קשות – זו ההזדמנות שלכם!
כל שעליכם לעשות לבחור את הפורום המתאים ביותר בכל קטגוריה ולהצביע!
שימו
:
ניתן להצביע עד יום שני (5.3.11) בשעה 23:59.
השאלון הוא אנונימי ולא מצריך מסירת פרטים מזהים.
ניתן למלא את השאלון פעם אחת בלבד. אנא חשבו היטב על כל בחירה ובחירה.
אין חובה להצביע בכל הקטגוריות, אם יש כזו בה אין לכם העדפה מיוחדת.
לא ניתן להצביע לפורומים טכניים המנוהלים על ידי עובדי תפוז. אל תתנו לפורום האהוב עליכם, לבית השני שלכם או למנהל שמשקיע ימים כלילות כדי לטפח אותו להישאר מחוץ לטקס המרגש! נצלו את ההזדמנות להעניק פרסים למנהלים ולפורומים החביבים עליכם ביותר.!
הצביעו כאן http://www.tapuz.co.il/Minisites/SurveyForums שיהיה בהצלחה
 

נרנייה

New member
מלאכים במקרא

אפשר לשלוח לינקים מעניינים על דמויות מלאכים במקרא, תפקידם, הוויתם, והמקומות בהם הופיעו במקרא...בייחוד בפרשת וישלח. תודה
 
פרשה אחרי בשלח(לא וישלח),פרשת משפטים(שמות)

בס"ד כ הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ, לְפָנֶיךָ, לִשְׁמָרְךָ, בַּדָּרֶךְ; וְלַהֲבִיאֲךָ, אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר הֲכִנֹתִי. כא הִשָּׁמֶר מִפָּנָיו וּשְׁמַע בְּקֹלוֹ, אַל-תַּמֵּר בּוֹ: כִּי לֹא יִשָּׂא לְפִשְׁעֲכֶם, כִּי שְׁמִי בְּקִרְבּוֹ. כב כִּי אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע, בְּקֹלוֹ, וְעָשִׂיתָ, כֹּל אֲשֶׁר אֲדַבֵּר--וְאָיַבְתִּי, אֶת-אֹיְבֶיךָ, וְצַרְתִּי, אֶת-צֹרְרֶיךָ. כג כִּי-יֵלֵךְ מַלְאָכִי, לְפָנֶיךָ, וֶהֱבִיאֲךָ אֶל-הָאֱמֹרִי וְהַחִתִּי, וְהַפְּרִזִּי וְהַכְּנַעֲנִי הַחִוִּי וְהַיְבוּסִי; וְהִכְחַדְתִּיו(שמות,פרק כ"ג).
 
מלאכים

בס"ד המקרא מלא במלאכים. עפ"י הפשט מלאכים המה שליחים בין אם גשמיים ובין עם רוחניים שדרכם כל המציאות מתקדמת ומתפתחת. על-דרך הנסתר, ההתייחסות כלפי המושג "מלאכים" היא לפי הגדרות. כלומר, מלאכים הם כוחות, דהיינו, כלים רוחניים שדרכם מתפשט האור העליון למטה למקום שעשיה, אשר שם כבר מורגש עולם החומר הוא העולם שלנו. לכן, "מלאך" הוא מלשון "מלאכה" המורה על כוחות שדרכם נפעלת המציאות ע"י הבורא. וזה סוד "מבשרי אחזה אלו-ק" כלומר, שבכל המציאות ישנה אחדותו ית' וזאת ע"י שעיקרון הבריאה נמצא בכל חלקי המציאות, כלומר, גם בגוף האדם החומרי ניתן להבחין ולראות, שכלגופו של האדם הוא בחינת "מלאכים" - למשל, בגידים אשר מחברים את השרירים לעצמות וכו'. פן נוסף עפ"י חכמת הקבלה, שמלאכים הם כוחות הנשלטים ע"י הבורא, כלומר הם בסוד "נתיבים" אשר דרכם האדם מובל עד לגמר התיקון הכללי שבו האדם זוכה להיות "דומה לעליון" כלומר לדבקות שלמה בקב"ה. לכן, כל עוד התהליך נמשך דהיינו, שהנברא לא נשתלם בדבקות השלימה עם הבורא, אזי מצב זה נקרא "מלאך" כי עדיין לא נשתלם מצד מידותיו לבחינת דבקות באלקות, אלא רק לאחר שהנברא הגיע לגאולה הפרטית שלו, והשתלם בלהידמות לבורא במידות ובתכונות אזי נקרא "דומה לעליון" דהיינו, "אדם" וכבר לא נחשב עוד למלאך, נמצא שרוב באי עולם, אשר לא נשתלמו עדיין בדבקות בבורא הם בגדר מלאכים, ורק במצב השלם הם זוכים לדרגת "אדם" בסוד הכתוב "אדם ובהמה תושיע", והבן.
 
למעלה