שאלה בענין שר"מ: האם נכה בודד זכאי?

b o y 5 7

New member
שאלה בענין שר"מ: האם נכה בודד זכאי?

נכה שגר בגפו עם 100% אבדן כושר עם 80% מוגבלות בניידות זכאי לעזרה בניקיון ועבודות הבית? לא מדובר בעזרה בהיגיינה אישית בזה אין צורך בעזרה. גם לא משתמש בינתיים בכיסא גלגלים {אין מקום בבית..} האם יש סיכוי לקבל שר"ם חלקי לפחות לעזרה באחזקת הבית? יש למישהו ניסיון או ידע בעניין?
 

b o y 5 7

New member
במקום תשובה קיבלתי שאלה?../images/Emo13.gif

מאתר הביטוח הלאומי ~~~~~~~~~~~~~~ "קצבה לשירותים מיוחדים " קצבה בשיעור של 50% עד 150% מקצבת יחיד מלאה, שהיא בסכום השווה ל - 25% מהשכר הממוצע. הקצבה משולמת מהחודש שהוגשה התביעה ועל פי כללי הזכאות, למי שתלוי בעזרת אדם אחר בפעולות היום-יום (ניידות בבית, לבישה, רחיצה, אכילה, הגיינה אישית) או שזקוק להשגחה למניעת סכנת חיים לעצמו או לסובבים אותו. החל במרס 2002 משולמת תוספת לקצבה בסכום 749‎-247 ש"ח, בהתאם לשיעור הקצבה.
 

b o y 5 7

New member
והשאלה שלי היא ספציפית...

לעזרה באחזקת הבית ולא בעזרה הגיינית אישית... לבודד.. איך מנקים את הבית כשלא יכולים לעמוד יציב? כשמאבדים שיווי משקל ונופלים כשנתקלים בשטיח ונופלים
 

haimra

New member
boy 57 כפי שאני מבין מצבך לא קל

ולדעתי רצוי שתפנה למל"ל לבקשת שר"מ ויש סיכוי סביר שתקבל לפחות 50% קצבה שר"מ כ-1158 ש"ח,אבל יהיה עליך לעבור בדיקה פולשנית בביתך ורצוי שתסביר שהינך זקוק לעזרה בכל פעולה בבית באם זה אכן המצב. באם תקבל אכן קצבה תוכל להזמין שרותי נקיון לביתך. כמו כן עליך לפנות לשרותי הרווחה בעירך ולדרוש עזרה מהעובדת הסוציאלית בדרך כלל נותנים כ- 3 שעות שבועיות. לסיכום אני מציע לך לנסות את האפשרויות הללו ואני משוכנע שתמצא פתרון לבעיתך, החשוב ביותר זה לא לוותר בהצלחה. חיים.
 
b o y 5 7

פנה למל"ל והצג את מצבך. אם אתה זכאי לשר"מ, אתה יכול לקבל את השר"מ בכסף. בכסף אתה יכול להביא מטפל/ת שגם תנקה את הסביבה שלך, היא לא ממש עוזרת אבל עליה לדאוג לכביסה, בישול, גיהוץ אם צריך, נקיון שרותים החלפת מצעים. את ההסדר אתה יכול לעשות עם העובד/ת. בהצלחה.
 
למעלה