שאלה בענייני הנקה...

aharon23

New member
שאלה בענייני הנקה...

שלום לכולם ,אני חדשה כאן ב"ה אחרי לידה של תאומות לפני 5 שבועות. אני מניקה אותן חצי חצי, ז"א כשאחת יונקת השניה אוכלת בקבוק ובהאכלה הבאה מתחלפים, כך שיוצא לי להניק בין 6 ל-7 פעמים ביממה. מהתחלה הרגשתי שכמעט אין לי חלב כי גם בבי"ח כששאבתי חלב לתאומה שהיתה בפגיה הרגשתי שאין לי הרבה, ונלחמתי עם עצמי לא לוותר על ההנקה. בזמן האחרון אני מרגישה ב"ה שיפור אבל יש פעמים שאני מרגישה שממש לא יוצא לי כלום. למשל היום בבוקר התחלתי להיניק את אחת מהן ואני מרגישה שהיא יונקת "על ריק" ולא יוצא לה כלום, לא שמעתי את קולות הבליעה שבד"כ אני שומעת, ואכן לאחר כמה דקות היא ממש נרדמה ואזקמה בצרחות כי היא נשארה רעבה, ניסיתי עוד פעמיים להיניק אותה ועדיין הרגשתי שלא יוצא לי כלום, ואז כשהרגשתי כבר שממש עיניתי אותה, הכנתי לה בקבוק.... מה אתן אומרות, איך אני יכולה להגביר את ייצור החלב שלי? מה הסיבה שבבוקר לא היה לי חלב, בד"כ בלילה זה אמור להתמלא,לא? (דרך אגב אני שותה גם פעם ביום חלב רב של רפאל) בבקשה תתנו לי עצה איך לשפר את המצב, אני אודה לכן מאוד !!!!!
 

rsharon

New member
מהנסיון הדומה שלי... משאבת הנקה...

מקווה שמומחיות ההנקה יענו לך גם בהקדם, אבל הה כמה דברים שאני עושה כי אני גם בסיטואציה דומה לשלך. התאומים שלי הם עוד לא בני 4 שבועות... כדי לבדוק אם באמת יש לך חלב או לא את יכולה לשאוב אחרי "נסיון כושל" כזה ולראות מה יוצא בפועל. מה שלי קורה לעיתים קרובות זה שלוקח כמה דקות טובות עד שיוצא חלב, ולפשושים לא תמיד יש סבלנות "לינוק על ריק". את יכולה לנסות לזרז את העניינים או בעיסוי השדיים בעצמך, או רק להתחיל לשאוב ואז כשמבצבצות הטיפות הראשונות להציע את השד לתינוק. כמו-כן, לאחר סיום ההנקה אני תמיד שואבת עוד גם כדי שיהיה לי חלב שאוב לתת בפעמים הבאות וגם כדי לקבל איזושהו מושג כמה הם ינקו...
 
הגברת ייצור חלב

הדרך היחידה להגביר ממש יצור חלב היא להניק המון ובתכיפות רבה תוך כדי הקפדה על תפיסה נכונה של השד: חלק גדול מההילה נמצא בפה של התינוק ולא רק הפטמה. השפתים מופשלות החוצה, הפה פתוח מאד. לא תמיד אפשר לשמוע בליעות. אפשר להעלות תפוקת חלב על ידי שאיבה עם משאבה מקצועית כמו המדלה לקטינה. אז צריך להתחיל לשאוב על ריק כדי ליצור גירוי לשדיים ליצר חלב. הנקה בשבועות הראשונים אמורה להיות משהו כמו 8-12 פעמים ביום והנקות לילה מאד חשובות לביסוס משק החלב. אם אפשר, כדאי להשתדל לא לתת בקבוק בלילה אלא להניק, לפחות עד שייצור החלב מסתדר.
 
למעלה