קצת חוויות מההופעה אתמול...

DorSht

New member
קצת חוויות מההופעה אתמול...

אתמול הגעתי להופעה בהיכל התרבות,
המקום עצמו נחמד מאוד, נראה מודרני למדי (בניגוד להופעה בצוותא למשל, שהאולם שם נראה עתיק).

ישבתי בשורה שישית בגוש הימני. מקום סביר מבחינת צפייה, הרמקולים מפריעים מעט אך סביר, למי שירצה ללכת להופעה בעתיד - רצוי שיבחר בגושים האמצעיים (ג' או ד') ואם לא ניתן אז רצוי לשבת בגושים הסמוכים (ב' או ה') ולא בגושים הקיצוניים (א' או ו').

ההופעה התחילה עם פתיח של תתארו לכם, קליפ עם ילדים ששרים.
מיד לאחר מכן ביצוע אקוסטי של השיר כל יום, אני באופן אישי אהבתי את הביצוע, לאחר ששמעתי את השיר הזה בכל מיני גרסאות קיסריה/בית גוברין, הביצוע האקוסטי יותר נעים לאוזן ומזכיר משהו בין הגרסה שיצאה באושר אקספרס לבין הגרסה של אקספרס מיוחד.
לנוכח המצב, שלמה שר מיד לאחר מכן את השיר "תחת שמי ים התיכון", והחליף את השורה "חצי עולם כבר שר יוון" ב"חצי עולם חוטף קסאם"...

בהמשך היו הלהיטים הרגילים, באופן תמוה בעיניי לא בוצע השיר "האהבה הישנה", עם כל זה שהוא מיינסטרימי, הוא חסר לי אתמול. גם "אף פעם לא תדעי" לא בוצע, משום מה הרבה להיטים גדולים שמצאו את מקומם ברוב ההופעות שהייתי בהן, לא בוצעו הפעם.

שלמה הבטיח שהמופע יהיה עד 4.30, בסוף נגמר לפני 4...

הפתעה מצחיקה שהייתה בהופעה - הסטנדאפיסט אסי ישראלוף (משלישיית מה קשור), ששר ביחד עם שלמה ארצי את אהבתיה, חיקוי די מדויק ומצחיק!

היו כמה הפתעות בהופעה כמו לילה לא שקט וכרטיס ללונה פארק.
הקהל ביקש את "לא לזמן ממושך" (ואני גם ייחלתי לכך בתוך תוכי), אך זה לא קרה
במקום זה שר את "מלך העולם".

בסוף המופע היו הפרעות סאונד, משהו לא מובן ולא ברור לנוכח העובדה שבכל המופע הסאונד היה חלק.

למי שמתעניין מה שרו בהופעה (לא לפי הסדר):
כל יום, תחת שמי ים התיכון, שיר חייל (אני חייל), ארץ חדשה, כרטיס ללונה פארק, נדבר מהלב, לתת ולקחת, אהבתיה, לא עוזב את העיר, אלוהיי (בביצועו של בן ארצי), חוזרים הביתה, רוקר חיי, מלך העולם, פתאום קם אדם (גרסת אקפלה), ירח, נבראתי לך, חום יולי אוגוסט, להציל אותך, אושר אקספרס, את ואני, זה מה שנשאר, תחזרי, שדות של אירוסים, ואולי עוד איזה שיר או שניים ששכחתי לציין.

ונעבור לחלק האומנותי:
כל יום ותחת שמי ים התיכון
שיר חיל, ארץ חדשה, כרטיס ללונה פארק ונדבר מהלב
אהבתיה (עם אסי ישראלוף)

אם אני צריך לסכם? הופעה בסדר, נחמדה, אך יצא לי להיות בהופעות טובות יותר.
את מי הייתי מגדיר מוצלחת ביותר? את צוותא של שנה שעברה. ללא ספק עומדת בראש הרשימה ולא נראה לי שבקרוב תתפוס את מקומה הופעה אחרת. אחריה עומדת זאפה שהתקיימה השנה ב30.1.
אין לי ספק שההופעות האינטימיות הרבה יותר מעניינות, הביצועים יותר מעניינים, והכי חשוב מבחינתי - כמה שפחות להיטים ושירים מוכרים. בשתי ההופעות שציינתי מעלה, בוצע השיר "כמו חצר גדולה", זה שיר שנדיר לשמוע אותו בהופעה חיה ובכלל. לעיתים בוצע בזאפה, גם זה שיר ששלמה די שכח ממנו.


להתראות באיזו הופעה,
דור.

 
למעלה