קבלה + 4 שנכנסו לפרדס

wizardinteriors

New member
קבלה + 4 שנכנסו לפרדס

שלום, אני מספר שנים מתעניינת בנושא קבלה, כרגע אני מחפשת באינטרנט חומר שמספר על 4 שנכנסו לפרדס (עדיף בעברית פשוטה יחסית). כל מקום שמצאתי מדבר על זה באופן עקיף ולא מספר את הסיפור במלוא. תודה מראש, קרן
 
מי רשאי ל"התעסק" בקבלה?.......

התשובה שאתן לך אולי לא תמצא חן בעינייך, שכן היא מדברת על האיסור לעסוק בקבלה, למי שלא הגיע למדרגה הראויה. יסוד הדברים הוא בתוספתא מסכת חגיגה פרק ב´, והובא בגמרא מסכת חגיגה דף יר: ע"ב. אותם 4 ניסו ע"י אמירת "שם" לעלות ולהתבונן במעשה המרכבה. התוצאות כתובות. (1) תוספתא מסכת חגיגה פרק ב ארבעה נכנסו לפרדס בן עזאי ובן זומא אחר ורבי עקיבא אחד הציץ ומת אחד הציץ ונפגע אחד הציץ וקיצץ בנטיעות ואחד עלה בשלום וירד בשלום בן עזאי הציץ ומת עליו הכתוב אומר (תהלים קטו) יקר בעיני ה´ המותה לחסידיו בן זומא הציץ ונפגע עליו הכתוב אומר (משלי כה) דבש מצאת אכול דייך [וגו´] אלישע הציץ וקיצץ בנטיעות עליו הכתוב אומר (קהלת ה) אל תתן את פיך לחטיא את בשרך וגו´ רבי עקיבא עלה בשלום וירד בשלום עליו הכתוב אומר (שיר א) משכני אחריך נרוצה [וגו´] . והסבר - בעברית פשוטה מוצאים אנו בספר הכוזרי: ר´ עקיבה הגיע למדרגה הקרובה לנבואה עד עד שהיה לו מגע ומשא עם עולם הרוחניים כמו שספר עליו ארבעה נכנסו לפרדס אחד הציץ ומת אחד הציץ ונפגע אחד הציץ וקצץ בנטיעות אחד בא בשלום ויצא בשלום ומנו ר´ עקיבה האחד שהציץ ומת לא יכל לעמד בזהר העולם ההוא עד כדי כך שנתפרדה הרכבתו השני דעתו נטרפה עליו ודבר בענינים האלוהיים מתוך בלבול דברים שלא הביאו תועלת לבני אדם השלישי זלזל במעשי המצוות לאחר שנסתכל בשכלים באמרו בלבו מעשי המצוות אינם כי אם כלים ואמצעים המביאים אל המדרגה הרוחנית הזאת ואני כבר השגתיה לי אפוא אין צרך במצוות המעשיות ובדרך זו נתקלקל וקלקל תעה והתעה ואלו ר´ עקיבה בא בשני העולמות ויצא בלא שיפגענו אסון וכבר נאמר עליו ראוי היה שתשרה עליו שכינה כמשה אלא שאין השעה ראויה לכך הוא היה מכלל הרוגי מלכות והוא האיש אשר בשעה שהרגוהו היה שואל לתלמידיו אם הגיע זמן קריאת שמע ויקראנה וכשאמרו לו רבנו עד כאן אמר להם כל ימי הייתי מצטער על מקרא זה ובכל נפשך ואפלו הוא נוטל את נפשך עכשו שבא לידי אקימנו והיה מאריך באחד עד שיצאה נשמתו. והיוצא לנו למסקנה, דברי הרמב"ם: (1) רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ד כל הדברים האלו שדיברנו בעניין זה, כמר מדלי הם, ודברים עמוקים הם, אבל אינם כעומק עניין פרק ראשון ושני. וביאור כל אלו הדברים שבפרק שלישי ורביעי, הוא הנקרא מעשה בראשית. וכך ציוו החכמים הראשונים, שאין דורשין גם בדברים האלו ברבים, אלא לאדם אחד בלבד מודיעין דברים אלו ומלמדין אותו: (יז) ומה בין עניין מעשה מרכבה לעניין מעשה בראשית - שעניין מעשה מרכבה, אפילו לאחד אין דורשין בו, אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו, מוסרין לו ראשי הפרקים; ועניין מעשה בראשית, מלמדין אותו ליחיד, אף על פי שאינו מבין אותו מדעתו, ומודיעים אותו כל שיכול לידע מדברים אלו. ולמה אין מלמדין אותו ברבים, לפי שאין כל אדם יש לו דעת רחבה להשיג פירוש וביאור כל הדברים על בוריין: (יח) בזמן שאדם מתבונן בדברים אלו, ומכיר כל הברואים ממלאך וגלגל ואדם כיוצא בו, ויראה חכמתו של הקדוש ברוך הוא בכל היצורים וכל הברואים - מוסיף אהבה למקום, ותצמא נפשו ויכמה בשרו לאהוב המקום ברוך הוא; ויירא ויפחד משפלותו ודלותו וקלותו, כשיערוך עצמו לאחד מהגופות הקדושים הגדולים, כל שכן לאחת מהצורות הטהורות הנפרדות מן הגלמים, שלא נתחברו בגולם כלל. וימצא עצמו, שהוא ככלי מלא בושה וכלימה, ריק וחסר: (יט) וענייני ארבעה פרקים אלו שבחמש מצוות האלו - הם שחכמים הראשונים קוראין אותו פרדס, כמו שאמרו ארבעה נכנסו לפרדס, ואף על פי שגדולי ישראל היו וחכמים גדולים היו, לא כולם היה בהן כוח לידע ולהשיג כל הדברים על בוריין: (כ) ואני אומר שאין ראוי להיטייל בפרדס, אלא מי שנתמלא כרסו לחם ובשר, ולחם ובשר זה, הוא לידע ביאור האסור והמותר וכיוצא בהם משאר המצוות. ואף על פי שדברים אלו, דבר קטן קראו אותן חכמים, שהרי אמרו חכמים דבר גדול מעשה מרכבה, ודבר קטן הוויות דאביי ורבא; אף על פי כן, ראויין הן להקדימן, שהן מיישבין דעתו של אדם תחילה, ועוד שהן הטובה הגדולה שהשפיע הקדוש ברוך הוא ליישוב העולם הזה, כדי לנחול חיי עולם הבא. ואפשר שיידעם הכול - קטן וגדול, איש ואישה, בעל לב רחב ובעל לב קצר: ברכה והצלחה,
 
אתה פשוט לא מעודכן...

על פי הקבלה - בעבר זה היה מיועד רק ליחידי סגולה, אך כיום הכרחי שכולם ילמדו קבלה. הדברים שהבאת מיושנים.
 
תודה על המחמאה..........

כן........ עבורי זו מחמאה. אני מיושן, אני לא אופנתי, ו....... אני מאמין באמונה שלמה, שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו. ופסק של הרמב"ם מלפני מאות שנים לא השתנה, ולא ישתנה. ותקשיב טוב......... אסור.....אסור.......אסור !!!!!!!!! למי שאינו ראוי, למי שלא מילא את כרסו בש"ס ופוסקים, למי שאינו בקי בנגלה, אין שום היתר להתעסק ברזי תורה. גם לשיטות שמחייבים לימוד בספר הזוהר הקדוש, אין שום כוונה להתעסק ברזי תורה "בקבלה", כ"א לימוד פשטני של הזוהר הקדוש - כמדרש. מכל "מכוני הקבלה" צמחו אנשים מבולבלים, אנשים שהעשירו את בעלי המכונים - והתרוששו, אנשים שרלטנים המתחזים למקובלים, ובמעשייהם גורמים אך ורק נזק. שוב, תודה על המחמאה, אני מיושן - ואשאר מיושן. <בכל אופן בנושאים הללו>.
 
מחלוקת בינך לבין "בעל הסולם"?

ראה כאן. המוטיב החוזר בכל זה שהקבלה נועדה כיום גם לנשים ולא יהודים, בעצם לכולם. (אם כי הוא נכתב שכדי להצליח בלימוד נדרשים דברים נוספים. להיות נשוי, לעבוד...) האם אתה טוען שהוא שרלטן, או חולק עליו?
 
חס וחלילה - קטונתי......

ויפה עשית שהבאת את הקישור, רק חבל שלא עיינת בו קודם היטב. הגאון המקובל בעל הסולם זצוקללה"ה, אינו צריך הסכמות ממני, וללא הפירוש המפואר שלו לספר הזוהר, היה נשאר ספר הזוהר חתום - ליחידי סגולה. הרב אשלג - בפרושו מאיר העיניים, הביא את הפשט שהזוהר - להמונים. גם הרב אשלג זצוק"ל אמר, שהוא כתב את חיבורו באופן שיובן להמון, אך מי שראוי ימצא בו מעבר. בעל הסולם ובניו, לא החלו לעסוק בזוהר טרם שהיו בקיאים בש"ס ובפוסקים, אך סברו, שכשם שלומדים את "מדרש תנחומא" את "מדרש רבה" כך צריך ללמוד את הזוהר הקדוש. אישית, הייתי ושמעתי שעורים מבני ונכדי בעל הסולם, וכל קשר בין מה ששמעתי לסיתרי תורה הוא אפילו לא מיקרי. קרא היטב על בעל הסולם וגאונותו בנגלה, קרא היטב אודות בנו וגאונותו בנגלה - והנהגותיו. רק חבל שאלה המכנים עצמם "ממשיכי דרכו" (ולא חלילה מבני המשפחה), אין קשר ולו קל בינו ובין דרכו, לבינם ודרכם. ברכה והצלחה.
 
ברור ומדויק !!!!!!!

לא שמעתי על הרב מ. לייטמן עד היום הזה, בטובך, העברת לי לינקים אשר לימדוני רבות. הוויכוח שלי על דרכו אינו חייב לעבור דרכך, אני מאמין שאינך בא כוחו. רק דבר אחד לי אליך, רופא שימציא המצאה רפואית - שיטה או דרך, יציג אותה בכנסים של רופאים, ידון עם בעלי מקצוע - יקבלו או לא, יוכיח או לא יוכיח. לא תקבל לעולם שיטה רפואית שנדונה בין מי שאינו מבין בכך, בכנס פוליטי או במסיבת רעים. הרב מ. לייטמן מסרב - לדבריו ללמד דתיים - חרדים - בני תורה. למה?? ממי או ממה הוא פוחד???? מדוע אינו בא לדון על דרכו במקום שהכי טבעי לו?? מדוע בישיבות המקובלים - בהם עוסקים בזאת שנים רבות, הוא לא מוזמן כמרצה אורח, או כחבר סגל? למה פניו דווקא אל חילונים?????? איני יודע אם הוא שרלטן או לא, ואיני יכול לומר דברים על אדם שעל טיבו אני מנסה ללמוד רק מכתבת אינטרנט. אני מקווה שהוא רק תמים.
 
../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif../images/Emo26.gifתשובה התקבלה

אחראי הפורום שם העביר את השאלה לרב לייטמן, ובינתים הפנה להסבר. האם זה ענה על תמיהתך, "נאמן למקורות"? הנה התשובה הזמנית לשאלתי שם: השאלה הועברה לרב. בינתיים עיין כאן: http://www.kabbalahmedia.info/forums/hebrew/viewtopic.php?p=2273#2273 והנה המובאות מהקישור: שאלה: נושא: דתיים וחילונים כבוד הרב, אני רוצה לשאול אותך שאלה, כל מה שאתה כותב בכתב, ומסביר בעל פה, אודות ההתפתחות העומד להתגלות אצל העם היהודי, מובן מאד, גם מה שאתה מסביר שהעולם החילוני מוכן לקבל המדע של העבודה הפנימיות יותר מהעולם החרדי, גם מובן,אבל יש לי שאלה שהייתי רוצה לשאול אותך, ואקווה שתענה לי, ובאם לא תענה לי בפרטיות אז תענה על דרך כלל במאמר מוסגר,ושאלתי הוא, האם אתה חושב שהבית יוסף והפוסקים שהדריכו את העם הישראלי לחיצוניות של שמירת תורה ומצוות ולימדו אותנו הסדר לחנך את הבנים שלנו, טעו בזה שהם עשו מה שהם עשו, שהרי יותר טוב היה שלא ידרכו אותנו לכלום, ואנחנו נתגדל כחילוניים, ומי שיהיה לו הרגש פנימי שצועק אליו מה הטעם בחיינו אז יתקרב לשמוע את האמת, עד שלבסוף יתוודע לו המטרה הפנימית, וגם יתוודע לו שיש איזה ענין של התאמה לענינים רוחניים, וממילא הוא מחוייב לשמור תורה ומצוות מבחינה חיצונית וכו´. והיות שהם חינכו אותנו שמסר השלימות תלוי בבחינת המעשה, נמצא שמנהיגי הדור אשמים בהתפתחות האנושית!! האם כבודו חושב שזה אמת! או שהם באמת עשו מה שהם צריכים לעשות, ואנחנו אשמים!!!!, וזה באמת לא משנה מי אשם, כי בין כך ובין כך המצב לא בסדר, וצריכים לזוז מהמצב בו אנו נמצאים, אבל השאלה הוא, האם גדולי הדור "בדורות שעברו", שחינכו אותנו לבחינת המעשה, האם הם קלקלו בזה, שהרי יותר טוב היה שיעזבו את העם היהודי לחילוניות גמורה, ורק אז היתה אפשרות להתפתחות, ולמה קלקלו את הכל בעת שתיקנו לנו דרך ארוכה ומשובשת ומקולקלת שאינה מצליחה כמעט להוליד אצל האדם, שירצה לזוז מהמחסום??????? מצפה לשמוע תשובתך תשובה: האדם פועל רק מתוך הרצון שלו, כיוון שאנחנו - הרצון לקבל תענוג, כמו כל הטבע. אבל הרצון לקבל הזה עשוי להשתנות - או ע"י השפעתו של האור העליון, של הבורא, או ע"י השפעת הסביבה, החברה. זה בא בעיקר בצורה של חינוך. אחר כך - חברים, שכנים, בית הספר, פרסומת. כך זה אצל החילוניים. הקבלה נקראה לשנות את השפעת הסביבה על האדם, וזה נעשה ע"י הארגון שלנו. אבל נשאר המגזר הדתי של האוכלוסיה. בעל הסולם כותב, כי אמנם דווקא הם לומדים תורה, אך לא כראוי - הם אינם לומדים קבלה, ולכן אינם מושכים ע"י הלימוד שלהם את האור שבתורה אל העולם, ומשום כך כל העולם סובל ואינו מתקדם למטרתו. אילו הציבור הדתי היה משנה את החינוך שלו לחינוך עפ"י הקבלה, הרי שהכל היה משתנה. הרי שאין למה לצפות מהחילוניים - הם לא לומדים תורה, ואלה לומדים, אך לא בצורה הנכונה. אבל אנחנו יכולים לעבוד רק בקרב החילוניים, וזה מה שאנו עושים. הרב לייטמן ------------------------------------------------------------------------ עיין גם בתשובת הרב לשאלה דומה. אחראי הפורום. ------------------------------------------------------------------------ א´ בעל הסולם כותב בסוף ההקדמה לספר הזוהר, כי אי-רצונם של היהודים הדתיים לעסוק בקבלה, הוא הסיבה לכל הסבל שבעולם. ב´ אין ספק, מאידך גיסא, שאורח החיים הזה של שמירה על המסורת ועל מסגרת ההתנהגות הוא המתאים ביותר לשם שמירת העם, והוא הצדיק את עצמו במשך אלפי שנים. ג´ ברור שבתקופה זו של "התגברות האגואיזם לשם התיקון שלו החל משנת תשנ´ה", ההחזקה הכפייתית של הציבור הדתי בבורות כבר איננה מסייעת לשמירת המגזר הדתי של העם במצב טוב, וישנה נסיגה במגזר זה. ד´ ללא ספק, ראשי היהדות הדתית מבינים את הבעייה, אך אין לה פתרון במסגרת אותה השיטה שלהם, ולשבור אותה מסוכן, ואף אחד לא יעשה כן; לכן המגמה הכללית היא להמתין, עד אשר יבואו השינויים מאליהם, דהיינו מלמעלה. ה´ אינני מותח ביקורת על שום דבר שקורה אלא רק מזהה עובדות בהיבט השפעתן על תהליך תיקון העולם, דהיינו על רווחתו של העולם. ו´ אני מסתייג מהחרדים שבארץ, כיוון שהם מציבים עצמם בניגוד לחברה ומנצלים אותה, עושקים את פרי עמלם של האחרים, וחושבים שזה מגיע להם. לכן קיימת בישראל שנאה לחרדים מצד החברה. ז´ אין דבר כזה בחוץ לארץ - שם כל אחד חי על חשבונו, ואף אחד לא כופה שום דבר על הזולת. לכן קיימת הסכמה וקרבה יחסים בין היהודים הלא-דתיים לדתיים. ח´ נותרת לי רק בעייה אחת והיא להסביר לאדם חילוני, שחכמת הקבלה היא מדע אודות השגת הבורא, ולא מכלול פעולות מכניות, שבטעות מכונות "מצוות". ט´ כך גם בשם "יהודי", על-פי הקבלה, נקרא לא סתם אדם שנולד מאם יהודיה אלא מי שזכה לדביקות בבורא, משום שיהודי הוא מלשון יחוד (עם הבורא). הדבר ידוע ומפורסם בכל ספרי הקבלה. כך גם ישראל - הכוונה היא תמיד למי שהולך לדביקות בבורא, מלשון "ישר-אל". לכן אדם שחי בהבחנות אמיתיות, ולא כאלה שהן מוסכמה בין יושבי העולם הזה - מתייחס למערכת הבריאה הכללית בצורה אחרת, לא כמו סתם אדם שחי בעולם הזה. ובזה כל הסתירה שבין המקובלים בכל הדורות לאלה העיוורים מבחינה רוחנית, שלא הבינו אותם. עד אשר יופיע אליהו... הרב לייטמן
 
ותשובה מהרב סגל

שלום וברכה ! לשאלתך מי צודק , הרי שכולם צודקים אלא שנדרש הסבר . ספר הקבלה הוא ספר אלוקי והובטחנו שאיתו נצא מהגלות ברחמים , למותר יהיה לומר שזה לא רק תורת ה´ אלא פנימיות התורה וברור שללמוד את זה זו מצווה ! הבעיה היא לא עם הספר אלא עם האדם הלומד ! ועל גדולים מאיתנו שלמדו ופירשו את הקבלה -כבר אמר אדה"ז ונכדו אדמו"ר הצ"צ- שחלילה הם מפשיטים את דברי הזהר וכתבי הארי ז"ל לגשמיות ! ואלו לא דברים גשמיים אלא אלוקים חיים ! כאשר ניגשים ללמוד את פנמיות התורה שהיא בעצם "דע את אלוקי אביך" תורה שמלמדת את האלוקים ממש , הרי צריך לדעת איך ניגשים לזה , לדעת ששכלנו מוגבל ורק שמץ מהדברים אנו יכולים להשיג כפי כח האדם ! ולדעת שכל הלימוד בזה , כל כולו הוא כדי שעל ידי זה נבוא לאהבת הבורא יראתו ואמונה בו ! בבחינת " דע את אלוקי אביך - ועבדהו בלב שלם " לב שלם = אהבה ויראת השם כתוצאה מהידיעה . אוי לעיניים שרואים שלומדים את התורה האלוקית הזו כ"חכמה" "השכלה" , אוי לעיניים שרואות איך מגשימים את הדברים פשוט מחוסר יכולת הבנה בסיסית , כיוון שאין אפילו את הבסיס וההכנה איך ניגשים ללימוד זה . וכנ"ל לימוד פנימיות התורה נדרש רק בשביל עבודת ה´ בחיות יתירה כלומר בכדי להדר ולקיים את המצוות עם אהבה ויראה ובחיות , ולא בשביל "להשכיל בחוכמות" חלילה שאז מגיעים לבעיה הנוספת שהיא "הגשמת הדברים" . מאידך כתב האריז"ל ש"בדורות אלו מותר ומצווה לגלות זאת החכמה" , ואחריו התגלה הבעש"ט ותלמידיו וגילו את תורת החסידות שהיא מבוססת על הזוהר וכתבי האריז"ל .... מדוע הם לא השאירו את התורה הזו ליחידי סגולה כבדורות עברו ? ההסבר לכך : כמו שכאשר ישנם מחלות חדשות (ויש כאלו לצערנו בדורות האחרונים כסרטן ועוד) שוקדים הרופאים על תרופות חדשות כך : כיוון שבאו "מחלות רוחניות" חדשות (כמו "רוחות המשכילים" בתקופתם ו"רוחות המערב" בדורנו) באה הרפואה לפני המכה שהיא גילוי תורת החסידות ע"י רבי ישראל בעל-שם-טוב ותלמידיו לפני כ300 שנה ! ההבדל בין לימוד קבלה ללימוד חסידות אף ששניהם פנימיות התורה הקדושה - עיקר ההבדל נעוץ לא בלימוד אלא באדם הלומד ! כאשר הוא לומד את החסידות , שם לקחו האדמורי"ם ו"הורידו" את הדברים הנעלים = כלומר הביאו לנו את מה שאנו יכולים וצריכים ללמוד ולהבין באופן שהמוח של האדם יוכל להשיג ולהבין כדי שמהבנה זו זה יחדור גם ללב ומשם לקיום המצוות בחיות חסידית - הרי שזה לא רק טוב אלא מצווה ומוכרח ! כיום זה מוכרח בכדי שלא ניפול בקרירות של כפירה ח"ו ! כאשר "לומדים" קבלה (מי שלא הגיע לכך)ומדברים על מושגים אלוקיים בלא הבנתם , השכל הגשמי מגשים את הדברים - יש בעיה . כאשר זה לימוד שלא מכוון ל"עבודה" כלומר לחיזוק בעבודת ה´ ובחיות במצוות - יש עוד בעיה . וכבר אמרו : "הרבה למדו תורה ושכחו על נותן התורה " ואמרו "זכה - נעשית לו סם חיים , לא זכה - נעשית לו כסם המוות" בשורות טובות ! ובהערכה לרב שמנהל את פורום "שאל את הרב" ובהערכה גם לך אודה אם תעביר את דבריי לשם
 
תגובתו של הרב לייטמן:

אם תעיין בפורום הזה - תמצא תשובות ממצות לכל השאות. אני אישית אינני יודע מהו הפורום של "תפוז", ואין זה מענייני, מי ואיפה ובמה דנים. לו הייתי חותר לעסוק בפוליטיקה והייתי שואף להיראות טוב בעיני הציבור - אז הייתי משתדל תמיד ובכל דבר להציג עצמי יפה ככל הניתן. אבל אני - "סוס שחור", שיש לו משימה: להפיץ את הידיעה אודות הבורא בעולם הזה. והשאר אינו מעניין אותי. לכן הם כולם אינם יכולים להשיג אותי. למה אני לא מקבל דתיים - משום שלא יועיל לדבר אליהם. מדוע אינני מוזמן לשום מקום? - ואיפה הם, המקובלים ההם? אלה שאני מכיר - הרי שאין להם שום מושג פנימי, דהיינו שום השגה רוחנית, אלא שהם לומדים את הכתוב בצורה יבשה. אין על מה לדבר אתם. הבנתי זאת כבר בתקופת הרב"ש, כאשר ניסינו ליצור אתם קשר. המקום שיש בו רצון, ולא יחס פורמלי ללימוד - הוא הוא המקום האמיתי ללימוד קבלה. וחוץ מזה, אני מוכן להיפגש עם כל מי שסבור כי לומד את כתבי בעל הסולם, אך רק שלו. כל היתר, אינם קיימים מבחינתי! מדוע? - אני מוכן לומר להם. הרב לייטמן.
 

giingiit

New member
הוא כתב בצורה מאד ברורה

מה קשה להבין? אגב, בתחילת דרכי הלכתי פעם ללמוד אצל אחד מהמכונים לקבלה (לא משנה מי). זה היה לפני שידעתי שיש כזה דבר פשט, רמז ודרש. הלכתי רק פעם אחת, כי התקשיתי לשבת באותו החדר עם הרבה אנשים "רוחניים" שלמדו את הקבלה כנושא נוסף ללימודי הרפלקסולוגיה, נומרולוגיה, אסטרולוגיה, ו"לוגיה". איך בחורה חרדית כמוני יכולה להבין את הרוחניות שבה נמצאים אנשים רוחניים כאלו (למרות שהם לא יראי שמיים).
 

odedbelkin

New member
ידידי היקר אם כל הכבוד

1)אליך אינני יכול שלא להתיחס הודעתך מלאה בשינאה ולשון הרע. להאשים בן-אדם אחר במרמה זה לשון הרע . להאשים אותו בצורה שיקרית זו אפילו הוצעת דיבה. לקרוא לאדם אחר מבולבל על סמך חוסר ההסקמה אתו גם כן מעשה שאינו ראוי. אתה רואה חשבון של המוסדות ללימוד הקבלה? אתה יודע כמה הם מרוויחים ומה המשכורת שלהם? ומה אתך ידידי אתה עובד? עושה מילואים? לפני לתקוף את האחרים תקן את דרכך ומעשך. 2)תקרה הקדמת לתלמוד 10 ספירות של רב אשלג וספרו ספר מתן תורה. בחיבורים הנ"ל מסביר רב אשלג(מחבר הסולם-פרוש לספר הזהר) למה על האדם דתי חובה!!!! ללמוד את חוכמת הקבלה! 3)שומר לשונו מדבר מרמה יזכה לחיי עולם הבא!!!
 

giingiit

New member
אני מכירה מישהי שלמדה במכון

לחקר הקבלה כשנתיים, ולא רוצה לפרט מה קרה לה בעקבות זה. אל תנסה להציג את המכון כמה שאינו. זו תהיה הטעיית הציבור.
 
אנא פרטי

היא למדה במכון של "בני ברוך"? מה קרה לה בעקבות זה? האם את טוענת ש"בני ברוך" והרב המקובל מיכאל לייטמן הם שרלטנים?
 

giingiit

New member
היא למדה במכון לחקר הקבלה

ואינני טוענת כלום, רק שלימודי הקבלה הם לימודי קודש וצריכים יראת שמיים כדי לפרשם נכונה, מי שלא מלמד מתוך יראת שמיים וליראי שמיים עבורי מראש מסלף את מהות הקבלה (לא שהוא באמת מבין בזה משהו אבל ניחא). אבל בכל מקרה, חוץ מבלבול ברוב המקרים (מקור האור מבלבל את מי שאינו מבין מהו) ושגעון בכמה מקרים אחרים, מקובל אף אחד לא יצא מלימודים אלו, רק אדם עם הרבה קבלות להרבה תשלומים.
 
לזה כולם מסכימים...

מוסכם על כולם שיש מקובלים שרלטנים, ואפילו הרבה. יהיה נחמד ושימושח אם נגיע להסכמה באשר למי שרלטן ומי לא. לא כך?
 
למעלה