פועלי כל העולם התאחדו

Mishkafofer

New member
פועלי כל העולם התאחדו

חברים (tovarishii). אני מאמין גדול באחדות הפרולטוריון. יש לי הצעה גדולה להוזלת מחירי חלב ויוקר מחיה בארץ. אני מאמין שיש באירופה חוות שיתופיות, בהם פועלים שווי זכויות עובדים ביחד בחווה שיתופים ושכר מנכ"ל בקושי פי 2,3 משכר פועל פשוט. אותם חוות חלב שיתופיות, יכולות למכור לנו חלב במחיר זול. יש בכך כמה יתרונות, ראשית, אנו שולחים מסר חזק של שיתוף פעולה לכל הפרולטוריון הבינלאומי. שנית, אנו מתעלמים מגבולות ולאומים, אלו המצאות בורגניות שנועדו להרחיק אותנו אחד מהשני. שלישית, למה שנגן על עסקני חלב וקרטל חלב בארץ? מדובר באנשי עסקים ממולחים המעסיקים צבא עובדים זרים. לסיכום: פרולטוריון אירופאי וישראלי יאחדו כוחות וירכשו אחד מהשני מוצרים, ובא גואל לפרולטוריון. נ.ב אני רוצה לארגן ערב שירה לאינטרנציונאל ושאר שירי עם קומוניסטייים, מי רוצה לבוא? בירות ונשים רוסיות עלי.
 
ל- Mishkafofer

אתה לא כזה רדוד כפי שזה מצטייר מהודעותיך כאן. אתה מסוגל לכתוב הודעות מנומקות, מבוססות ומעמיקות. זכותך להחזיק בדעות שונות. תעשה לעצמך ולכולנו טובה. תכבד את עצמך ואת כל הנוכחים כאן (והם לא רבים, לצערי), כפי שמכבדים אותך. אל תעשה מדעותיך בדיחה.
 
הממ רעיון מענין

איך אתה פותר את מחיר השינוע שלא לדבר על זיהום האויר הכרוך בו? איך אתה מעודד את יצרני החלב-לא המחלבות דווקא אלא החקלאים להמשיך לייצר כאן או שאתה קורה להשמדת משק החלב המקומי? ךתשובותיך אודה ואודה גם אם לא תוסיף אימרות על נשים רוסיות או שאינן כאלה ,סתם ככה למען האוירה והנחת
 

Mishkafofer

New member
פשוט מאוד

קצת ארוך אבל שווה לקרוא. 1. אם סוגיית זיהום היתה על הפרק אז היתה התנגדות ציבורית ליצוא קוטג' ומוצרי חלב ישראלים לחו"ל. אבל יצוא לחו"ל הפך לנקודת גאווה ישראלית בה אנו מהללים את היצרן הישראלי שמוכר לגויים. מתברר שכאשר יש יבוא לישראל, מתועררים פתאום מגוון התנגדויות לרבות זיהום אוויר או דאגה לפועל X במפעל Y. אם באמת זיהום מעניין אותך, למה יצאו לא מדאיג אותך? זיהום קיים גם ביצוא. 2. חקלאים ישראלים הם אנשי עסקים. ברוסיה הסובייטית כינו אותם בשם (Kulakim) קרי חקלאים אמידים ובעלי אמצעים. חקלאים שכאלו מעסיקים עובדים זרים או מתבססים על הפרולטוריון הישראלי. אם תשימי לב לפרסומות של הרפתנים והחלבנים שהיו לפני כמה חודשים, בין השורות של סיפורי קוראי הלב אתה מבינה שאלו לא שכירים אלא בעלי עסקים. לפיכך הפרסומות לא הדגישו את היותם בעלי ההון את הפן הרגשי המשותף "ציונות", דור שלישי רביעי לחלבנים ושאר רגשנויות. בסופו של דבר אלו בעלי עסקים. אם היתה דאגה אמיתית למי שעובד בקיבוצים ורפתנים, אז היו דואגים גם לפנסיונירים בקיבוצים שמקבלים פחות מ-2000 שקל בחודש. האם באמת השכירים בקיבוצים מעניינים אותך ואת עם ישראל? אז למה כולם שותקים על השפלת פנסיונרים בקיבוצים, הם לא בעלי הון ולא בעלי רפתות, הם אלו שבאמת בנו את הקיבוצים ועתה הם בפח אשפה. שמעת את שלי יחימוביץ מזילה עליהם דמעה? 3. למעשה סוגיית החלב הישראלי נסובה על הסלט הבא: ישראלים, ציונים, אנו מול הם. למעשה בתוך הקונזצזוס פסבדו פרולטארי אנו לא באמת חושבים על העובדים אלא על בעלי הרפתות ובעלי המחלבות. כאשר חברת טרה פרסמה צילומי חלבנים ורפתנים על אריזות החלב, היא פרסמה את תמונותיהם של הבעלים ולא של העובדים השכירים, כי את מי זה מעניין. הפועלים אף פעם לא עניינו אותנו, לא הזקנים בקיבוצים, לא העובדים הזרים שלקחו מהם את המסמכים. מקשטים הכל בציונות ואהבת העם תוך כדי סיפורי גאווה ישראלית שהקוטג' נמכר באמריקה בחצי מחיר (למה לא לנו?). בתוך הסלט הזה נוצרו קבוצות ריכוזיות וקרטל חלב (מועצת החלב). למה? כי בעבר תנובה היתה שייכת לקיבוצים ומושבים והיתה הצדקה מסויימת למונופול הזה. רפתנים וחלבנים אויימו לא למכור חלב לאף אחד אחר (צעד מאוד מתחשב באוכלוסיית ישראל, לא כן?) אבל כולנו שתקנו. לאחר שאייפקס קנה את תנובה, פתאום המחירים הגבוהים כבר לא מוצאים חן בעינינו, כאילו מקודם ממש ליקקנו דבש וקנינו בזול. אני מסרב לשמוע את הנרטיב הפסבו פרולטרי מקושט עם לאומנות ציונית. אם יש דאגה לעובדים, אז תדאגו לפנסיונרים בקיבוצים ועובדים זרים. יבוא מחוות שיתופיות באירופה עולה בקנה אחד עם המדיניות הרשמית של מפלגת העבודה (סוציאל דמוקרטים) ומפלגת חד"ש (קומוניסטים). הרי הם לא ממש אוהבים לאומנות וקרטלים של בעלי ההון, אז מה הבעיה לרכוש מוצרים מחוות שיתופיות בחו"ל? האם הסיסמה, פועלי כל העולם התאחדו כבר לא רלבטית מבחינת האידיאולוגיה שלהם? הגבולות זה לא המצאה בורגנית? מה היה החזון של קארל מרקס? אחדות ואהבת אדם פרולטרית חופשית? נו ומה קרה לה?
 
כמה דברים

נדמה לי שלא כתבתי דבר על ייצוא יש לי חמה בקיבוץ-אמו של הישן לצידי ואנחנו עושים,בידיים כבולות כמובן,מה שניתן להעלאת הנושא של הפנסיונרים בקיבוצים על סדר היום. אינני יודעת אם יש לך מושג מה קורה בקיבוצים מיד ראשונה או לא אבל לא בכל הקיבוצים קורה אותו דבר. לגבי הרפתנים- מותר והגיוני שיהיו בעלי עסקים. מה רע בזה? האם בהכרח זה אומר שהם אוכלי חינם? נצלנים? מושחתים? רק מעצם היותם בעלי עסק? מה זה אומר על סדר הגודל של העסק או מקומם בו? מאחר ואין לך מושג מי אני,מה מעשי או בכלל תמוהה בעיני ההתנפלות וכריכת הרבה נושאים בכפיפה אחת. הנאום שלך קצת מזכיר לי הטפה דתית-לכאורה יש רק צורה אחת לחיות,הכל או לא כלום ולא רק זה אלא שמישהו קובע מהו המכלול הזה. למרות כל האמור לעיל אקרא שוב את דבריך ואשתדל להפיק מהם את הנקודות הפשוטות והעקרוניות החשובות.
 

Mishkafofer

New member
לא ענית על השאלות/טענות

1. לא צריך להיות במקום פיזית כדי להבין מה קורה. זה הגיון פשוט, אם חוויה אישית היתה נדרשת לצורך הבנה, אז לא היו גניקולוגים רופאים כי רופא גבר לא יכול כביכול לא יכול להבין חויית לידה. 2. לא ענית לגבי סוגיית פנסיונרים בקיבוצים. לכל היותר טענת שזה לא אצל כולם. הרי קיבוצים מיישמים את סוגיית "צדק חלוקתי" שבו כל אחד מקבל לפי צרכיו ונותן לפי יכולותו. ציינת שאת מנסה לפעול בנושא, לא בדיוק הרחבת על זה. האם הפנסיונרים לא מקבלים לפי צרכיהם? מי קובע מה הצרכים שלהם? אולי אותו מנגנון על שהיה בצעירותם? 3. אני כן שוחחתי עם חבר מקיבוץ די מצליח מהצפון שהיה כוורן והוא סיפר איך עובדת המערכת שלהם. כולל תקציב חצי שנתי שמקבל כל אחד ללא קשר לעבודתו. 4. זיהום: לא הגבת לגבי זה כלל וכלל. יש זיהום ביצוא וגם ביבוא. משום מה מדאיג אותך רק הזיהום ביבוא. 5. Ad-hominem. בלטינית זו מכונה התקפה על האיש. מכיוון שלא יכולת להגיב לשום טענה שלי עברת להטעיה לוגית והאשמת אותי בהטפה דתית, חוסר הבנה עקב חוסר נוכחות פיזית. 6. אנשי עסקים בתעשיית חלב ורפתות: ציינת שאין בזה רע ואני מסכים. רק לא הסברת איך הם הפכו לסקטור מוגן ולמה ההגנה צריכה להישאר. 7. רצונך ללמוד ולהבין. נברך על כך.
 
?

אני לא חושבת שאני אמורה לענות,בפרט לגבי מה שאינני יודעת. לעומת זאת אני בהחלט יכולה להגיב לטענות שהעלית כביכול אני טענתי אותן,למשל לענין הייצוא, מכחון שלא הזכרתי אותו מדוע ציפית ממני להסבר לגביו? אתה מציין זאת כחסר שאינני מגנה את היצוא? יכוליות,אני צריכה לחשוב לעומק הדבר ואף לבדוק עובדות לגביו ואז אולי יהיה לי מה לטעון. מתוך אותו קו לא אגיב על השאר. אני חושבת שאם אינני יודעת/מבינה/מצויה/שמעתי אחרת ואני מעדיפה לברר עוד תפקידי להקשות על מי שטוען ליידע ואף להעביר לו מסר כשדבריו לא מעבירים תחושה מבוססת ורצינית ונשמעים נניח כהטפה, יען כי הוא הביא מדבריו ואני הבנתי מהם X .טוען ל-Y? יידע כי Y לא עבר לפחות לחלק מקהל היעד. יש לך דרך יעילה יותר? נא הבא אותה לכאן,כאמור מכל מלמדי השכלתי
 

Mishkafofer

New member
אסביר לאט כדי שתביני מהר

1. שאלת מה לגבי זיהום כאשר יש יבוא. עניתי שאם הזיהום מעניין אותך אז בוא נפסיק את היצוא. 2.בעיית שינוע? תני ליבואנים לפטור את הבעיה. אל תרחמי עליהם או תדאגי להם. זה לא כנס של הפוליטביורו. יש מספיק מומחיות בלוגיסטיקה. כמו שאת יכולה לקנות גבינה או חמאה אירופאית בסופר, כך גם יגיעו מוצרי חלב וגם חלב בזול. אם בעיית שינוע לא תיפטר, אז למה את דואגת? 3. העלית טענה "או שאתה קורה להשמדת משק החלב המקומי?". הסברתי לך את עמדתי על משק חלב ועל הכוחות הפועלים בו. מדובר על אנשי עסקים והם לא קבוצה מיוחסת. הבנת?
 
כן בוודאי

כשמסבירים לי לאט ובפרוט אני מבינה מהר וענינית אני אחשוב על דבריך לעומק מבטיחה
 

haemek11

New member
גדול!!! ענק!!!

פיליטון כה רהוט ועוקצני כבר הרבה זמן לא קראתי. כוח ונשים רוסיות לפרולטריון !!!
 
למעלה