עצות/רעיונות לשרת את המדינה

עצות/רעיונות לשרת את המדינה

שלום! אני בת 19, חזרתי בתשובה לפני כ-4 שנים ואני במצב לא מוגדר מבחינה דתית כרגע... להתגייס לצבא- לא התגייסתי מסיבה דתית. אני כן חושבת ומרגישה שאני רוצה וצריכה לשרת את המדינה שלי או לפחות לתרום לה. בשירות לאומי אני לא בטוחה שאני אשרת את המדינה, אלא חלק מהאזרחים (שזה גם נפלא! אבל אני מרגישה צורך לשרת את המדינה). אני שוברת את הראש כבר כמה זמן איך אוכל לעשות את זה, ועכשיו החלטתי לשאול בפורום אם למישהו יש רעיון אחר שיתאפשר לי גם מבחינת ההלכה. זה חשוב לי. יש לכם עצות?
 
לא הצלחתי להבין לעולם

מדוע בחורה דתייה לא יכולה לשרת את צבא העם ששומר על הבית שלה. תסבירי לי קודם למה את לא יכולה לשרת בצבא אחר כך נעבור לעיצה איך בכל אופן תתרמי למדינה. אם כולם היו חסידים ודתיים במדינה אזי לא היה צבא , אז מי היה נלחם? אם כולם היו דתיים ושומריי מצוות היה מגיע המשיח איך שכחתי באמת :)
 

מר אה

New member
סליחה? מהיכן הרעיונות המצואיסטיים הללו?.

בתור בחורה דתייה היא יכולה לעזור במאות מקומות אשר לא יפגעו באמונותיה. האם אי פעם שמעתה על המושג פציפיזם? על סרבנות מצפון? תקרא קצת ותחזור עם נימוק יותר טוב.
 
כלום לא קשור

מה קשור מצ'ואיזם, מה קשור פציפזם ומה קשור סרבנות מצפון ? באמת ובתמים הייתי רצה לדעת למה בחורה דתית לא משרתת בצבא. די מקומם שהנימוק שלך והוא, שניתן להסיק שבחורה שמשרתת בצבא זה יפגע באמונה שלה. מה הקשר השניים אין לי שמץ.
 

מר אה

New member
אולי לא הבהרתי את דבריי

ואולי אתה לא מכיר לחלוטין את המסגרות הדתיות שבארץ. בנות אשר מגיל 0 לומדות במסגרת מופרדת ומקבלות חינוך לצניעות וחשיבות הרעיה במסגרת המשפחתית. מגיעות לשלב קריטי בחייהן בשלב הבגרות המינית שהוא שלב המרד ופקפוק בערכים אשר הוקנו לה לאורך כל הדרך. בשלב הזה היא פגיעה מאוד ואיך אגיד.. היא נוחה להשפעה מזיקה. עם אני עדיין לא מובנת ראה את הסדרה במרחק נגיעה. הצבא עם כל הערכים הטובים שבו והחיזוק הנפשי שהוא מעניק לחיילת עלול לפגוע במקום לעזור בבחורות שכאלו. ואני מבקשת ממך לזכור את האמרה "להחזיר את הבנים בשלום" גם האם/האב הדתי היה מעדיף לקבל את ביתו שלמה ללא חשש להתפקרות. כיום, אני מקווה שידוע לך על הבעיות בשרות הבנים החרדיים מאותן סיבות. לכן לפי השיטה הדתית של ה"גדרות וסייגים" העדפה נותרת שלא לחשוף בנות למסגרת הצהלית. למרות זאת אני מניחה שבנות יכולות לשרת במסגרות של נח"ל או חייל רפואה כל זמן שימצאו מידה של הפרדה ושמירה קפדנית על ערכי הדת. אבל עדיין זו ההחלטה האישית שלה ומכאן מגיע המושג "תורתה אמונתה" ליותר חזקות ולפחות.
 
תודה על התשובה

מנומקת והגיונית, אני מכבד את השונה ומבין. חבל באמת שאין מסגרת צהלית מופרדת שמותאמת לצרכים של הדתיות שבאמת רוצות לעשות צבא , אבל זה כבר דיון אחר.
 

מר אה

New member
אני חשבתי לגשת

לש"ס ולבקש לעזור. לפי דעתי המפלגה צריכה יצוג נשי.
 
למעלה