על חברים ואהבת ישראל|דגל

תמר ת ת

New member
על חברים ואהבת ישראל|דגל

בס"ד שבוע טוב ומבורך לכולם. ברשותכם, הייתי רוצה לעורר שוב את הדיון על חברים חילונים. זו ממש בעיה בשבילי, כי היא יוצרת קונפליקטים אצלי. בשלוש וחצי שנים האחרונות הרבה קשרים עם החברים הישנים ניתקו, או בגלל שהם לא רצו לקבל אותי בהחלטתי לחזור בתשובה או בגלל שבאמת הרגשתי כי לא נשארו עוד נושאי שיחה משותפים והחברות דועכת מאליה. אם זאת, נשארו עדיין חברים מסויימים שאותם אני אוהבת מאוד. בפועל, הסתירה אצלי נובעת מכך: מצד אחד, אסור לשכוח כי גם הם יהודים לכל דבר ואנחנו מצווים באהבת ישראל. בסך הכל, אין אהבת חינם, רק שנאת חינם. למה? הרי יהודי הוא ואני חייבת בכבודו !! כל בחורה או בחור שאני רואה ברחוב, עם שיער ורוד ועגילים בכל מקום וכו´, אני יודעת בבירור כי יש בהם את הניצוץ האלוקי ויש להם תיקון. אחרי הכל, מי אני לשפוט, לפני מס´ שנים, הייתי מאוד מאוד דומה להם. החברים שנשארו לי אוהבים אותי בזכות מי שאני ומכבדים את זה שאני לא אצא איתם למקומות הישנים ולא אוכל אצלם וכו´.. מעבר לזה, מבחינה עקרונית, אני נגד זה שחוזרים ינתקו קשר כי זה יוצר הפרדה בעם, מה שרק מגביר את חוסר ההבנה שלהם, מה שעוזר לשנאת חינם לגבור וזה פשוט אסוןר שיקרה עכשיו. בטח שלא בדור שלנו. ובטח לא מצידנו. מצד שני, אני לא יכולה להתעלם מהקשיים שזה מעביר אותי. כאשר אנחנו יושבים ביחד ומדברים והם שואלים שאלות של טעם , אז יש שיחה טובה ובונה וזה טוב. אבל הם גם מדברים על החיים שלהם וזה מחזיר אותי אחורה. אני לא יכולה להגיד להם לא לדבר על זה בנוכחותי, בגלל שאז החברות היא חד צדדית ואז אני אצא לא בסדר. אבל החיים האלו כבר לא ממש שייכים לי וזה מקשה מאוד. אני לא יודעת מה לעשות... באמת ששלושת החברות הטובות ביותר שלי הן החברות שרכשתי במדרשה ואותן אני מוקירה ואוהבת. התיעצתי עימן גם והן בהחלט מבינות אותי. כי כשהן מדברות עם חילונים, זה פחות מפריע להן, כי זה חיצוני להן, הן גדלו בבתים דתיים לחלוטין. אבל הצד המעודד בזה, זה לדוגמא חברה חילונית ששואלת אותי למה אני לא מציעה לה לבוא לשיעור פעם ואני שואלת אם היא רוצה לבוא והיא עונה בשלילה. אז אני אמרתי לה דבר פשוט מאוד. יש לה נשמה מדהימה והיא כ"כ קרובה שכמעט אפשר לנגוע בתשובה שלה. היא תגיע לזה לבד, ממש עוד מעט. ואם היא רק צריכה אותי, אני שם ! זה מעודד, כן, אבל עדיין קשה. אז מה עושים ?! תמר. (מי אמר אי פעם שלעשות תשובה זה קל או נוח ?!)
תמר.
 
אפשר לשלב

כתבת דברים של טעם, גם אנוכי מודע במידת מה בנושא זה מתוך נסיון קצר מהעבר. אך ניתן לשלב, את החזרה בתשובה עם אהבת ישראל. אהבת ישראל עם החברה מלפני החזרה לא חייבת להיות דווקא על ידי בילוים ושיחות משותפות. די להתקשר מפעם לפעם ובפרט בערבי חגים וכד´. ניתן גם להזמינם למשפחתך לראות את יופי השבת והחגים וכד´. כמו"כ, גם מתוך נסיון שלי. יצרתי לעצמי תחלופה חדשה של חברה חדשים לטעמי ולרוחי, וכך יצאתי נשכר מכאן ומכאן.
 

דודי 10

New member
לתמר

בהלכה נאמר : (בהגעלת כלים, ידוע שיש קצת אוכל בלוע בתוך המתכת של הכלי) "כלי פולט אינו בולע , כלי בולע אינו פולט" כלומר מתי שהכלי במצב שהוא פולט (ע"י חום\אש) את מה שבלוע בו - הוא אינו יכול באותו הזמן גם לבלוע ... וכשהוא בולע - אינו יכול באותו זמן גם לפלוט... כאשר את בקשר עם כל אדם ואת במצב של "פולט" כלומר את משפיעה תורמת נותנת לו מהעושר שלך - את לא תהיי מושפעת (=בולע) אבל כשאת בקשר כדי "לבלוע" לקבל ולהיות מושפע - אזי גם לא תוכלי "לפלוט" ולהשפיע . המון בהצלחה לך מכל ה
 

תמר ת ת

New member
דודי

ב"ה דודי, אתה חושב שזה ייתכן, אפשרי בכלל, להיות בחברה הדתית מושפעת ובחברה החילונית להיות "פולטת" ? כי בעצם זה מה שאני מנסה לעשות, נראה לי. לרוב אני גם מצליחה, אבל אותן מעידות שקיימות, הן אלו אשר כל כך קשות, ופה קיים החשש שאני פוגעת בעצמי או מעכבת את תהליך התשובה שלי. תודה, בשורות טובות לכל עם ישראל, תמר.
 

דודי 10

New member
לא יעזור לנו

אנו כל הזמן חשופים לכל מיני נסיונות אנו הולכים ברחוב , שומעים תקשורת בקשר עם אנשים משפחה וכן יש לנו גם יצר הרע משל עצמנו ... אם ננסה "לעצום" עניים - זה לא יצליח אנו חייבים לפלוט כדי לא לבלוע ! לדוגמא אם באה מחשבה רעה\זרה אין אפשרות להיפטר \לדחות אותה .. האפשרות היחידה היא למלאות את הראש במחשבות חדשות ובפרט במחשבות טובות\תורה - ואז המחשבה ההיא עפה אוטומטית רק מי שהולןך ברחוב ועסוק בלשנן פסוקים \ תורה יוכל באמת להימלט מכל מיני נסיונות.. כך שהבעיה שהעלת מכה בכולנו , וכל אחד מאיתנו משתדל לא להיחשף לנסיונות ואנו מתפללים "אל תביאנו לידי נסיון" והאמת שאסור לאדם להביא את עצמו לנסיון בכוונה תחילה כי אולי לא יעמוד בו אך מאידך אנו לא יכולים לחיות בעולם אחר וגם המטרה הרי היא לעבוד את השם בעולם הזה השפל ולעשות כ-אן דירה לו יתברך בעולם הזה התחתון שכן זה רצונו ! אשר על כן כל אדם צריך לראות בעצמו - אם אינו משפיע שם ואינו מוסיף בטוב הוא יותר בסכנה להיות מושפע ועליו לסייג את עצמו אך במקרה שהוא משפיע ופועל ובפרט בשליחות של צדיק שכוחו של הצדיק איתו ובכוחו הוא פועל - אזי אין לו מה לחשוש . כל זה קצת יותר במישור הרעיוני למעשה נראה לי שאת צריכה להזמין אלייך במקום ללכת אליהם וכדומה, כן לעשות לעצמך סייגים מעיין אלו וגם אם לא תוכלי בגלל זה לקרב איזו חברה הרי תוכלי לקרב אחת אחרת שלא הייתה חברתך בעבר שאיתה לא יהיה לך קשיים כאלו ולהלכה נפסק ברמב"ם : שאדם מושפע מחבריו ולכן צריך אדם להתרחק מחברים ושכנים שאינם טובים ולהתחבר עם חברים טובים כדי שילמד ממעשיהם ! וכן אמרו חז"ל להידבק בתלמידי חכמים שעלי ידי כן נדבקים בשכינה . והמשנה באבות אומרת : עשה לך רב וקנה לך חבר ופירש סבי : רב עושים אך חבר טוב ואמיתי צריך "לקנות" כלומר להשקיע ולתת כדי לזכות בחבר טוב מאחל לך שוב בהצלחה רבה
 

תמר ת ת

New member
מצטערת שאני מציקה ומתעקשת אבל..

ב"ה אז מה קורה עם אהבת ישראל ??? איפה נמצא בכל זה קירוב לבבות ? זה נכון, אנחנו מחוייבים בעבודת השם, אבל חלק מעבודת השם היא אהבת ישראל גם, לא ? בזמן בית המקדש השני, ילדים בני שש ידעו את כל הש"ס בע"פ, היו ה רבה צדיקים. אבל כל אחד עשה עבודתו לעצמו. לא הייתה אהבה, מתוך חוסר האהבה התפתחה שנאה. וכולנו יודעים מה קרה בעקבות זה... ודרך אגב, אני באמת משתדלת שיבואו אלי ולא ההיפך...בנקודה הזאת אני מסכימה איתך במאה אחוז.. תמר.
 

tsvir

New member
מושפע ומשפיע

כל אחד מאיתנו ברמתו הוא בסביבה מסוימת נחשב לקולט חומר ובחברה אחרת יחשב אותו אדם למשפיע. יש ויכוח הילכתי מה גדול יותר תלמוד או מעשה כאשר ברור שבזמן המעשה אדם אינו מתקדם בלימוד. לבסוף נאמר גדול תלמוד שמביא לידי מעשה כלומר הלימוד זה כלי למעשה. בהשלכה אלינו אסור או יותר נכון חשוב מאוד לצאת ולהשפיע כל אחד כפי יכולתו אם אדם נפגע מהחשיפה אזי צריך לצאת רק במינימום אך עדיין צריך לצאת החוצה ולהשפיע. זו דעתי.
 

דודי 10

New member
חלילה לוותר על אהבת ישראל

שזוהי כל התורה כולה (יסוד התורה: שכן לאהוב את אזולת ניתן רק כשעניני הגוף טפלים לעניני הנפש ) מה שרציתי לומר שכמו בדברים רבים בעולם יש הרי גם טוב ורע ואנו חשופים גם לרע ... אך לא תמיד ניתן להשים "חומות" אם בגלל אהבת ישראל שהזכרת או לדוגמא אדם שיש לו נסיונות במקום עבודתו וכו וכו אשר לכן אנו נאלצים ללכת "בין הטיפות" לשמור על הגדרים והסיגים שמופיעים בהלכה וגם לשים לעצמנו גדרים כל אחד לפי מה שהוא . אך הפתרון האמיתי הוא להוסיף באור ובמצוות , בחיות ובלימוד תורת החסידות אצלינו - שאז אנחנו מחוסנים ולא ניפגע מכל נגיף שמקרר. יום טוב לכולם
 

פראזניק

New member
מושפע ומשפיע...

כל אדם מושפע מסביבתו, אבל, כאשר מטרתו המוצהרת היא להשפיע, הוא מושפע פחות. ביחסי חברות יש סכנה, משום שההשפעה היא איטית ולא תמיד מורגשת וכמובן שצריך להזהר. לי תמיד היה כלל, לחייב עצמי בגבולות מאד ברורים, בהגבלות מאד ברורות, כדי שלא אוכל להפירם ולעברם. אודה לאלקי, שעד היו זה די הצליח, מקוה להבא גם (ואיני מדבר על השפעה בדווקא, אלא על כל מגע, משא ומתן, או סתם חברות)
 

תחיה

New member
תמר שלום!

בתור אחת שחזרה בתשובה ולמדה כל החיים שלה בבצפר חילוני, אני לא חושבת שלנתק קשר עם חברות חילוניות זה המעשה הנכון! לי יש המון חברות חילוניות וגם המון חברות דתיות! לא חושבת שצריך לשאול את הבנות החילוניות עם הם רוצות לבוא לשיעורים תאמיני לי שזה יקרה להם לבד! כל אחד חוזר בתושבה בדרך שלו!
 
תמר, זה תלוי עד כמה את בטוחה

את כמה את בטוחה שהאמונה שלך חזקה מספיק כדי לא להיות מושפעת ממה שאת לא רוצה להיות מושפעת. אני בתחילת דרכי בחזרה בתשובה הקשרים עם החברות הלא דתיים התנתקו מאליהם מהסיבה הפשוטה שנושאים ההתעניינות השתנו. הספקתי להתעניין בסרטים, בלשבת במסעדות...את יודעת...כל ההווי הזה. התחלתי להתעניין בדברים לגמרי אחרים. מכיוון שנושאי השיחה המשותפים נעלמו גם החברות לאט לאט נעלמה. אבל, ברגע שהגעתי למדרשייה הכרתי שם חברות חדשות. באותו מצב כמוני. חברות שאפשר לשוחח איתם על המצב והן יבינו אותך מכיוון שגם הן עוברות את אותו הדבר. כיום האמונה שלי חזקה ביותר. כיום שום דבר לא יכול להשפיע עלי. כיום, יש לי חברה טובה מאוד שהיא לא שומרת תורה ומצוות ואנחנו מסתדרות מצוין. היא לא מנסה להשפיע עלי ואני לא מנסה להשפיע עליה. אז על מה יש לנו לדבר? על מתכונים, על חיי משפחה. לא חסר נושאים
מה שאני מנסה להגיד לך זה שהכל תלוי בך. תלוי עד כמה את מרגישה חזקה מספיק כדי להשאר או לוותר על החברות האלה. וצריך לזכור, לא חזרנו בתשובה כדי לנתק קשרים. כולנו אחים אנחנו עם אחד. אבל אם יש קשר שאת מרגישה שמזיק לך במשהו שחשוב לך, כדאי לנסות ולשוחח קודם עם הצד השני ולנסות להסביר את העמדה שלך בתקווה שיבינו וזה השתנה - לפני שעושים משהו דרסטי כמו ניתוק קשרים עם חברות. שוב, אני מדברת רק על חברות בשום פנים ואופן לא על קרובי משפחה. איך הרב שלי במדרשייה אמר: "משפחה זה דם. משפחה זה חשוב. לא מנתקים קשרים עם משפחה".
 
למעלה