עכשיו אני ממש יכול לוותר על חלונות

yuval k

New member
עכשיו אני ממש יכול לוותר על חלונות

איזה כיף
(התקנתי והגדרתי את Samba, כך שאני יכול לשתף תיקיה בין הלינוקס לבין הווינדוס שרץ על גביו בתוך אמולטור. אפילו הדפסה עובדת. זה ממש נחמד, כי אין האטה משמעותית עם האמולטור, וכך אני יכול להריץ ASP בזמן שאני עובד על לינוקס.)
 

[eLad]

New member
../images/Emo122.gif

אין דבר כזה לוותר על חלונות, מתי תבינו את זה, אנשי הלינוקס? תמיד יהיה לכם איזה קובץ וורד שלא נקרא טוב באופן אופיס, או איזה אתר שנתמך רק באקספלורר. אם לא שלכם או של חברים שלכם אז של לקוחות שלכם. תאשימו את מי שאתם רוצים, זו דרכו של עולם. אז תתקינו לינוקס, תרגישו "כמעט כמו בווינדוס" ותהנו מזה כמה שאפשר. [יובל, שומדבר נגדך, יונואו |4u|]
 

yuval k

New member
אבל יש לי ווינדוס על הלינוקס ../images/Emo67.gif

זה ווינדוס אמיתי שירוץ אם אעביר את האימג' שלו לדיסק. פשוט בינתיים הוא על אמולטור. זה לא אמולטור לתוכנות כמו WINE, שעובד די חרא. זה ווינדוס ממש. רק לא צריך ריסטרט כדי לעלות עליו. ודווקא אני לא נתקל בהרבה קבצי וורד (ואופן-אופיס הן תוכנות די גרועות)...
 

[eLad]

New member
אז שוב, למה../images/Emo35.gif

למה להשתמש בלינוקס בשביל חלק מהמטלות ובווינדוז בשביל אחרות? אל תגיד לי שיש משהו שלינוקס עושה יותר טוב, כי אני בספק אם יש. ולא - לא מעניין אותי לגשת ל-core של תוכנות או לתכנת את מערכת ההפעלה שלי. למה ללכת בדרכים עקלקלות כשדרך המלך מונחת לפניך?
 

yuval k

New member
אה.

זו לא דרך עקלקלה, לדעתי. בווינדוס אני משתמש כשאני צריך דברים שעובדים רק על ווינדוס - לרוב הפעולות היומיומיות שלי יש תוכנות מספקות עבור לינוקס, שעושות עבודה לא פחות טובה משל תוכנות מקבילות לחלונות - גם אם לא טריוויאלי לעבור אליהן. הסיבה הבערך יחידה שיש לי הווינדוס על האמולטור היא דפי ASP ואינטרנט אקספלורר (לבדיקות, לא לגלישה).
 

[eLad]

New member
והסיבה הבערך יחידה שלך על לינוקס היא?

כי כל מה שאתה עושה שם אתה יכול גם בווינדוס, וזה בדיוק כמו להחזיק חיפושית כתומה מודל 67' שהחליפו לה מנוע 7 פעמים, שהפח עקום, שדלת אחת אדומה בגלל שהקודמת הלכה בתאונה, ובשניה בכלל אין ידית, בנוסף לסובארו B4 (לא, לא אמרתי פרארי). בחיפושית לנסוע לעבודה, ובסובארו לנסוע לאירועים.
 

yuval k

New member
לא...

העניין הוא שלהשתמש בווינדוס הוא כמו להשתמש בחיפושית כתומה מודל 67' שהחליפו לה מנוע 3 פעמים, עם פח עקום, אין דרך לסדר דברים נוספים באוטו אם אתה צריך אותם, ורוח נכנסת דרך החלון האחורי - בעוד ששימוש בלינוקס דומה לשימוש במכונית שתכננת בעצמך על פי מודלים קיימים (לא בכל ההפצות...), הרכבת כך שהיא מתאימה לך ואתה יכול לשנות ולעדכן מתי שאתה רוצה, שאם הדלת הוחלפה בתאונה אתה לא תרגיש את זה ואם חסרה ידית אתה תמיד יכול להוסיף עוד אחת. אני לא מבין מה יש לך כ"כ נגד לינוקס... אם יוצאים מהקיבעון של מה שבא בתור דיפולט ומסתכלים ברצינות על כלים אלטרנטיביים כמו פיירפוקס, vim, LaTeX, ועוד - שקיימים גם עבור חלונות - מגלים שאפשר גם אחרת, וזה לא בהכרח פחות טוב. אישית, אני מוצא את לינוקס מהירה יותר, יציבה יותר ונוחה יותר לניהול. העניין של קימפול חבילות לא הכרחי בכלל. כנ"ל לגבי קינפוג ידני. אני לא אומר שהיא טובה יותר אבסולוטית, או שהתוכנות עבורה יותר טובות באופן אבסולוטי - אבל היא בהחלט מציעה אלטרנטיבה רצינית למי שמוכן להיפתח. לא בחרתי בלינוקס כי יש בה דברים שאיני יכול לעשות בווינדוס. בשביל זה יש תוכנות כמו LINE.
 

אוריקס

New member
הבעייה האמיתית היא

שאתה משקיע יותר זמן בלהכין, לקנפג ולהתאים את מערכת ההפעלה שלך מאשר שאתה משתמש בה באמת. יותר פשוט להודות שאתה נהנה מזה ואז כל הוויכוח הזה מיותר
 

yuval k

New member
אף פעם לא הכחשתי שאני נהנה מזה

השקעתי בסביבות יום כדי להביא את המערכת למצב שימושי. כל פעם שיש לי שיעורים אני מעדיף לקנפג אותה עוד ועוד במקום לעשות אותם. זה הכל
זה לא הכרחי או משהו. רוב הזמן הוא שימוש, לא קינפוג.
 
אבל אלו שמתקינים ווינדואס

לא נהנהנים ממסכת עדכונים שלוקחת יום שלם
(שלא נדבר על כך שאחרי שאתה עושה עדכון מסויים פתאום יש עדכון לעדכון). אגב, יובל עובד על מערכת של מתקדמים ביותר, בלינוקס יש הפצות קלות מאוד להתקנה שלא צריך לקנפג בהם כמעט כלום ואז נהנים משימוש חופשי.
 

[eLad]

New member
אז למה שלא תתכנת מערכת הפעלה

שתהיה בדיוק לפי הצרכים שלך?
 

yuval k

New member
כי זה יקח יותר מדי זמן וכי יש כלים

מספיק טובים. אפשר להביא מערכת ג'נטו למצב עובד+ בפחות מיום.
 

yuval k

New member
אני די בטוח שאובנטו או פדורה או

כל הפצת-נוחות אחרת קל להתקין בלא הרבה יותר זמן מזה.
 
למעלה