aint mindless
New member
נשות הטאליבן
כולם מכירים את התופעה המדוברת שתפסה תאוצה בחודשים האחרונים. מדובר בקבוצה של נשים שמכסות את עצמן בבדים רבים בצורה קיצונית, מתוך אידיאולוגיה שנתפסת על ידן כדבר הבסיסי ביותר שהן אמורות לייצג: בת ישראל כשרה, חסודה וצנועה. אמא שלי היא אחת מהן. הרעיון: לחקות את לבושן של האמהות הקדושות: שרה, רבקה, רחל ולאה, ובכך להגיע לדרגה רוחנית גבוהה בעבודת הבורא. ההוצאה לפועל: אשה שמשתייכת לאגודת הנשים הזו (כת זו מילה מפחידה מדי), מכסה את עצמה בכמה שיותר פיסות בד, וזה הסדר: 3 חצאיות: 2 התחתונות מבד והעליונה חצאית פליסה מסורתית. חולצת גולף. סינר פנימי. חולצה מכופתרת. ווסט. סינר חיצוני שנראה לעין. שאל. גרביים שחורות אטומות לרגליים. גרביים לבנות/שחורות אטומות לידיים. 3 כיסויי ראש. ולמחמירות: שאל עליון. כמעין שמיכת ענק שמגיעה מהראש עד הרגליים, ורעלה לכיסוי הפנים. התוצאה: לבוש מוזר וניכר לעין המעורר שיח ציבור רב ואנטגוניזם כלפי אותה קבוצת נשים. שלא כמו שהראו בתכנית "360" בערוץ 22, הנשים האלו לא מתאגדות בסתר. להפך, הן מחלקות אלפי דפי קריאה בכנסי ענק בכל הארץ. והן לא כאלה מפחידות. (מידע פנימי). *** עכשיו, אם נראה לכם שאני מנסה לשכנע אתכם שמדובר בתחביב נחמד שמעסיק נשים שלרוב לא עובדות ומקדישות את חייהן לזה, אז לא. השבת, במקרה נתקלתי בסיפור של תמר ויהודה בבראשית ל"ח, שהוביל אותי לכמה מסקנות. תקראו לי כופר, תקראו לי רשע, ככה אני רואה את הדברים. הסיפור בקצרה: תמר נישאת לער, בנו של יהודה, ואז הוא מת. היא נישאת גם לאחיו, אונן, ואז הוא מת. יהודה לא לוקח סיכון ולא נותן אותה לבנו השלישי, אלא שולח אותה לבית אביה כשהיא עגונה. תמר לא מוותרת, וכשיהודה, חמיה, הופך לאלמן, היא מחליטה שהוא יהיה אבי בנה ויהי מה. ואז: "וַתָּסַר בִּגְדֵי אַלְמְנוּתָהּ מֵעָלֶיהָ, וַתְּכַס בַּצָּעִיף וַתִּתְעַלָּף, וַתֵּשֶׁב בְּפֶתַח עֵינַיִם, אֲשֶׁר עַל-דֶּרֶךְ תִּמְנָתָה: כִּי רָאֲתָה, כִּי-גָדַל שֵׁלָה, וְהִוא, לֹא-נִתְּנָה לוֹ לְאִשָּׁה". כלומר: היא יוצאת ממלבושי השחורים שלה ומכסה את בגדיה בצעיף. כלומר, היא הופכת לצנועה יותר מבד"כ. ואז: "וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה, וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה: כִּי כִסְּתָה, פָּנֶיהָ". בפסוק שלא משתמע לשתי פנים, יהודה רואה אישה שצנועה במיוחד, והדבר הראשון שעולה לו לראש זה שהיא זונה. זונה! לא רבנית, לא כלילת המעלות שמכסה את עצמה, אלא אישה שמפקירה את גופה בשביל פרוטה. זונה. מה יגידו הנשים היותר מדי צנועות של היום? לא יכול להיות, תסתכל ברש"י, שבכלל אומר שהוא חשבה לזונה בגלל שישבה בדרכים ולא ראה פניה וזיהה אותה. אבל עם כל הכבוד לרש"י, התורה פוסקת בוודאות שיהודה חשבה לזונה: כִּי כִסְּתָה, פָּנֶיהָ. בגלל שהייתה חריגה בלבושה. עכשיו ברור לנו שהאמהות הקדושות לא כיסו עצמן יתר על המידה בצורה שעושות נשים מסוימות היום. איך זה ברור? מזה שהדבר הראשון שמסיק יהודה כשהוא רואה אישה מכוסה יתר על המידה בצעיף, זה שהיא פרוצה. לא שהיא דומה לאימו (לאה), לדודתו (רחל), לסבתו (רבקה) או לסבתא רבה שלו (שרה). הוא חושב אותה לאישה פרוצה. ואני לא אומר ש"הטאליבניות" האלו הן פרוצות. אבל הן ניכרות לעין, הן לא לבושות באופן נורמלי, הן חריגות. וזה, אפילו יהודה חושב ככה, דבר פסול. ומזה אפשר לומר בגאון, שהנשים שמתלבשות בצורה צנועה בצורה מוזרה וניכרת לעין, לא פועלות כמו האמהות הקדושות כמו שהן חושבות. יהודה לא זיהה באישה הצנועה הזו את אף אחת מבנות משפחתו כי הן לא היו כאלה. יותר מזה, כשאברהם ושרה יורדים למצרים, הוא מודע לזה שיעשו לו צרות בגלל היופי של שרה, והנה עוד הוכחה לכך שיופייה של שרה היה גלוי לכל והיא לא הייתה מכוסה. אמנם אין ספק ששרה הייתה לבושה באופן צנוע בדיוק כמו התנהגותה הצנועה, אבל היא הייתה לבושה באופן רגיל. צנוע ורגיל ולא מעורר מהומות. כל מי שיכול שיעביר את המסר הזה הלאה, ויראה לאותן נשים שאין שום הוכחה שהאמהות היו הולכות כמותן, ושאפילו יהודה, אבי בית המלוכה היהודי לא זיהה בצניעות היתרה של תמר שום מידה טובה אלא רק חריגות ניכרת לעין.
כולם מכירים את התופעה המדוברת שתפסה תאוצה בחודשים האחרונים. מדובר בקבוצה של נשים שמכסות את עצמן בבדים רבים בצורה קיצונית, מתוך אידיאולוגיה שנתפסת על ידן כדבר הבסיסי ביותר שהן אמורות לייצג: בת ישראל כשרה, חסודה וצנועה. אמא שלי היא אחת מהן. הרעיון: לחקות את לבושן של האמהות הקדושות: שרה, רבקה, רחל ולאה, ובכך להגיע לדרגה רוחנית גבוהה בעבודת הבורא. ההוצאה לפועל: אשה שמשתייכת לאגודת הנשים הזו (כת זו מילה מפחידה מדי), מכסה את עצמה בכמה שיותר פיסות בד, וזה הסדר: 3 חצאיות: 2 התחתונות מבד והעליונה חצאית פליסה מסורתית. חולצת גולף. סינר פנימי. חולצה מכופתרת. ווסט. סינר חיצוני שנראה לעין. שאל. גרביים שחורות אטומות לרגליים. גרביים לבנות/שחורות אטומות לידיים. 3 כיסויי ראש. ולמחמירות: שאל עליון. כמעין שמיכת ענק שמגיעה מהראש עד הרגליים, ורעלה לכיסוי הפנים. התוצאה: לבוש מוזר וניכר לעין המעורר שיח ציבור רב ואנטגוניזם כלפי אותה קבוצת נשים. שלא כמו שהראו בתכנית "360" בערוץ 22, הנשים האלו לא מתאגדות בסתר. להפך, הן מחלקות אלפי דפי קריאה בכנסי ענק בכל הארץ. והן לא כאלה מפחידות. (מידע פנימי). *** עכשיו, אם נראה לכם שאני מנסה לשכנע אתכם שמדובר בתחביב נחמד שמעסיק נשים שלרוב לא עובדות ומקדישות את חייהן לזה, אז לא. השבת, במקרה נתקלתי בסיפור של תמר ויהודה בבראשית ל"ח, שהוביל אותי לכמה מסקנות. תקראו לי כופר, תקראו לי רשע, ככה אני רואה את הדברים. הסיפור בקצרה: תמר נישאת לער, בנו של יהודה, ואז הוא מת. היא נישאת גם לאחיו, אונן, ואז הוא מת. יהודה לא לוקח סיכון ולא נותן אותה לבנו השלישי, אלא שולח אותה לבית אביה כשהיא עגונה. תמר לא מוותרת, וכשיהודה, חמיה, הופך לאלמן, היא מחליטה שהוא יהיה אבי בנה ויהי מה. ואז: "וַתָּסַר בִּגְדֵי אַלְמְנוּתָהּ מֵעָלֶיהָ, וַתְּכַס בַּצָּעִיף וַתִּתְעַלָּף, וַתֵּשֶׁב בְּפֶתַח עֵינַיִם, אֲשֶׁר עַל-דֶּרֶךְ תִּמְנָתָה: כִּי רָאֲתָה, כִּי-גָדַל שֵׁלָה, וְהִוא, לֹא-נִתְּנָה לוֹ לְאִשָּׁה". כלומר: היא יוצאת ממלבושי השחורים שלה ומכסה את בגדיה בצעיף. כלומר, היא הופכת לצנועה יותר מבד"כ. ואז: "וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה, וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה: כִּי כִסְּתָה, פָּנֶיהָ". בפסוק שלא משתמע לשתי פנים, יהודה רואה אישה שצנועה במיוחד, והדבר הראשון שעולה לו לראש זה שהיא זונה. זונה! לא רבנית, לא כלילת המעלות שמכסה את עצמה, אלא אישה שמפקירה את גופה בשביל פרוטה. זונה. מה יגידו הנשים היותר מדי צנועות של היום? לא יכול להיות, תסתכל ברש"י, שבכלל אומר שהוא חשבה לזונה בגלל שישבה בדרכים ולא ראה פניה וזיהה אותה. אבל עם כל הכבוד לרש"י, התורה פוסקת בוודאות שיהודה חשבה לזונה: כִּי כִסְּתָה, פָּנֶיהָ. בגלל שהייתה חריגה בלבושה. עכשיו ברור לנו שהאמהות הקדושות לא כיסו עצמן יתר על המידה בצורה שעושות נשים מסוימות היום. איך זה ברור? מזה שהדבר הראשון שמסיק יהודה כשהוא רואה אישה מכוסה יתר על המידה בצעיף, זה שהיא פרוצה. לא שהיא דומה לאימו (לאה), לדודתו (רחל), לסבתו (רבקה) או לסבתא רבה שלו (שרה). הוא חושב אותה לאישה פרוצה. ואני לא אומר ש"הטאליבניות" האלו הן פרוצות. אבל הן ניכרות לעין, הן לא לבושות באופן נורמלי, הן חריגות. וזה, אפילו יהודה חושב ככה, דבר פסול. ומזה אפשר לומר בגאון, שהנשים שמתלבשות בצורה צנועה בצורה מוזרה וניכרת לעין, לא פועלות כמו האמהות הקדושות כמו שהן חושבות. יהודה לא זיהה באישה הצנועה הזו את אף אחת מבנות משפחתו כי הן לא היו כאלה. יותר מזה, כשאברהם ושרה יורדים למצרים, הוא מודע לזה שיעשו לו צרות בגלל היופי של שרה, והנה עוד הוכחה לכך שיופייה של שרה היה גלוי לכל והיא לא הייתה מכוסה. אמנם אין ספק ששרה הייתה לבושה באופן צנוע בדיוק כמו התנהגותה הצנועה, אבל היא הייתה לבושה באופן רגיל. צנוע ורגיל ולא מעורר מהומות. כל מי שיכול שיעביר את המסר הזה הלאה, ויראה לאותן נשים שאין שום הוכחה שהאמהות היו הולכות כמותן, ושאפילו יהודה, אבי בית המלוכה היהודי לא זיהה בצניעות היתרה של תמר שום מידה טובה אלא רק חריגות ניכרת לעין.