ניסויים בבעלי חיים...

tombenarye1234

New member
"הוכחה"?

איך אפשר להוכיח שמשהו "לא קיים"? אני אומר שאבנים יודעות לדבר וללכת, תוכיחי שלא.
 

tombenarye1234

New member
אמונה עיוורת במדע?

האם את לא מאמינה אמונה עיוורת למדע כאשר את משלמת לחברת החשמל כסף, בחשיבה שחברת החשמל היא שמביאה לך חשמל ושאלו לא כמה "שדונים ופיות שמביאות חשמל"? על מה אפשר לסמוך חוץ מעל הגיון ומדע? ההיגיון אומר שכאב יהיה רק לחיה שצריכה את התחושה הזאת (חיה שיכולה לברוח ולהתגונן), המדע הוכיח את ההיגיון הזה, בכך שהוכח שכאב נמצא רק במערכת עיצבית. כאב עובר דרך מערכת עיצבית, כך זה עובד אצלנו, זאת עובדה. אם את מנסה להמציא תאוריה חדשה שאומרת ש"כאב יש גם אצל צמחים" אז תוכיחי אותה... את באמת רוצה שכל אדם שיזרוק איזו תאוריה לאוויר העולם, שכולם יקבלו אותה ישר? בלי הוכחה? אני אומר שאסור לפגוע במי שלא רוצה שיפגעו בו. את אומרת שגם לצמחים יש כאב? סבבה...אל תפגעי בצמחים...אבל את לא יכולה לצפות שאני אאמין לך שלצמחים יש יכולת להרגיש כאב, רק כי את מאמינה בכך בלי שום הוכחה.
 

MaddyD

New member
הכל שחור לבן אצלך

תהיה בריא. הגישה שלך די מגעילה, מצטערת. הבהרתי לך את הרעיון שלי, שאי אפשר להחליט שלצמחים אין כאב בגלל שאין להם מוח, ואתה משחק איתי בפיות? תמשיך להיות מצטדק, אל תאכל בשר ושלום על ישראל. השחור לבן שלך לא יחזיק הרבה, כי עד יום מותך יהיו תגליות רבות שישברו הרבה מיתוסים באדיאולוגיה הקשיחה שלך.
 

tombenarye1234

New member
מי שלא הולך אחרי ההגיון

ועושה דברים מתוך אמונה, שלא יצפה שכולם ילכו אחריו. ברור שקל לחיות על אמונות ועל דברים שאי אפשר להוכיח (כי למשל אי אפשר להוכיח שמשהו לא קיים), אבל אני מעדיף לחיות ע"פ ההגיון הבריא, קצת מפעילים את השכל ומבינים שלצמחים אין כאב... ואני לא מבין את הקשר בין זה לבין אכילת בשר. זאת עובדה שפרה מרגישה כאב, אז את צריכה להפסיק לאכול פרות. אם את רוצה להגיד שגם לצמחים יש כאב, סבבה, אל תאכלי צמחים, אבל את לא יכולה בשם האמונה שלך לרצוח פרות כי את מאמינה שלצמחים יש כאב.
 
אתה אדם מסכן, אם תסלח לי.

אתה ריק, אין בך שום דבר מעבר לאמונה במדע וההגיון. אתה לא פתוח אפילו לא קצת לחשיבה שאינה מבוססת ב100% על מדע. חבל.
 

tombenarye1234

New member
מאד לא מנומס מצדך לקרוא לי אדם מסכן

לא הלכתי 100% אחרי המדע, את פשוט מעוותת דברים. הסברתי הגיונית (חשיבתית), למה לצמחים אין כאב. את אומרת שאני לא פתוח לחשיבה, ואילו אני הסברתי את ההיגיון שלצמחים אין כאב. את זאת שנשארת מקובעת באמונות שלך שלצמחים יש כאב, אחרי כל ההסברים שלי, לא נתתם אפילו הסבר אחד שיסביר למה לצמחים יש כאב. אתם אומרים "אולי לצמחים יש כאב? מאיפה אתה יודע שלא?". זאת רק תאוריה, שאפילו לא עומדת במבחן ההיגיון ושלא נדבר על זה שהיא לא עומדת במבחן השטח...
 

niromy

New member
דעתי..

אני נגד לחלוטין ניסויים בתחום הקוסמטיקה ואני לא קונה מוצרים שאין עליהם את הסמל של הארנב, אבל באמת כשזה בא לביטוי בתחום הרפואה אני כבר יותר מתפשרת.. אכן ערך החיים הוא ערך עליון אבל אני מעדיפה שבן אדם יחיה על פני חיה אחרת שנוסה עליה תרופה :\ ברור לי שיש ניסויים "למען הרפואה" שמתבצעים סתם אז אני חושבת שצריך להגדיל את ההגבלות בנושא אבל בכללי אני לא נגד הניסויים בתחום הרפואה...
 

MaddyD

New member
מבחינה ראלית

אני לא יכולה להגיד שאני מתנגדת.. כי מי אני בכלל שאהיה צבועה שכזו אני אוכלת בשר הרי אני כן מקריבה בידיעה חצי גמורה חיים של אחר לתועלת לא שווה במיוחד [טעם?] אז למען נסיון להצלת חיים אסרב? אבל אני כן מתנגדת. כי זה יותר 'אין יור פייס' ניסויים.. ואני מאוד שמחה שזה כן מפריע לי.. אני מאוד מקווה שזה ימשיך להפריע לי עד שאתעורר סוף סוף..
 
שאלות...

אם הסיבה שבשלה הצמחונים/טבעונים מתנגדים להרג בעלי החיים היא הכאב, האם אם נזריק להם משכך כאבים יהיה מוסרי להרוג אותם? האם מוסרי, לפי התפיסה הזאת, להרוג יצורים שאין להם תחושת כאב (נניח, נמלים)? אם הסיבה היא ה"רצון" שלהם לחיות, איפה תשים את הגבול בינן לבין הצמחים הפיטריות והחיידקים? אני, בשיא המקריות, עובד כבר חודש ומשהו בגינון, ואני חייב להגיד לך שיש עצים וצמחים ש*מסרבים* ומתנגדים בכוח למוות, בכל האמצעים העומדים לרשותם. קוצי הורד, שורשים עמוקים, עמידות לא תאומן בפני עקות למינהן, התרבות כדי להמשיך את הגזע... כל היצורים רוצים לחיות! אלו איסטינקטים שהאבולוציה יצרה. במה שונה מוסרית ג'וק שבורח ממך מורד שמשאיר בך חתכים עמוקים כשאתה מנסה להזיק לו?
 

MaddyD

New member
ממש לא

אני בכלל לא באה מהתפיסה של גרימת כאב, זה ברור שזה חלק מעניין האכזריות אבל אני תומכת בצמחונות רק מעצם העובדה שמדובר בניצול מודע ובדירוג גזעי..
 

MaddyD

New member
ניצול באשר הוא ניצול

מביא לפגיעה באחד הצדדים. הניצול של העולם לא מביא רק לפגיעה בצד של העולם ככוכב, אלא בפגיעה של אוכלוסיה כל כך רחבה בעולם שזה מפחיד
 
למעלה