נושא תרומת ביציות-האם לצרף למאבק

kasa

New member
אינס,

יש לי הרגשה כאילו חלקכן מבינות את דבריי כאילו הם יוצאים כנגד טיפולים מסויימים (כנגד ילד שני, כנגד תרומת ביציות... וכו' וכו'). אנצל במה זו כדי להבהיר שוב שאני חלק אינטגרלי מהמאבק הזה, וייתכן שאף אני עצמי חלק מהקטגוריות הללו, שלכאורה נראה כאילו אני יוצאת נגדן...
יש הבדל מהותי וגדול בין מה שאנו נאבקות עבורו לבין מה שאנו רוצות להציג בתקשורת וכלפי "העולם" שמחוץ למסכת הטיפולים הללו. לעיתים, צריך להיות חכם, ולא צודק (מישהי הזכירה פה מערכת בחירות...) דווקא משום שאני מסכימה עם דבריך בעניין הקיצוצים, ודווקא משום שקיים אף סיכוי לא גדול להשאיר את הסטטוס-קוו הקיים בטיפולי הפרייה חוץ גופית - דווקא משום כך - איני חושבת שעלינו להציב דרישות נוספות במועד זה. אנו נמצאים כיום במאבק קיומי. פשוטו כמשמעו. הולכים לחתוך לנו בבשר החי, ואנו עוד מבקשות כסות יקרה ?? בודאי שאני מסכימה עם הצורך להאבק למען תרומת ביציות, וגם למען הרחבת המשפחה. אך האם אני חושבת שזה העיתוי והזמן לבוא בדרישות אלו מול התקשורת ומול קברניטי המדינה ?? לא ולא. בבחינת "תפסת מרובה-לא תפסת". צר לי, אינס, אך נראה לי שככל שתגדלנה דרישותינו - כך קטן הסיכוי שנצליח אף לשמור על הסטטוס-קוו הקיים כיום. ובודאי שאין כל סיכוי שנזכה לקבל הטבות נוספות אלו. אני עדיין חושבת שעלינו ליצור לובי מגובש מספיק על מנת לשמור, קודם כל, על הסטטוס-קוו הקיים. שלא יגעו לנו במה שיש !!! - זה, בעיני, הרבה יותר אפקטיבי ונכון כיום, מאשר להילחם בעד דרישות חדשות. אין זה אומר שאיני חושבת שצריך להילחם עליהן. בודאי שצריך. אך לא לערב מלחמה זו במלחמה אחרת, שגם סיכוייה מוטלים בספק.
 

ברנדה1

New member
אני משתוממת לקרוא את דברייך

את מתבצרת בעמדתך כי את רוצה לשמוש על הקיים, שלא יגעו במה שיש. לא להוסיף דרישות חדשות שיקלקלו לנו את המאבק. האם את באמת חושבת שישאירו את המצב כמו שהיה עד עכשיו, מקסימום יקצצו פחות ממה שתכננו, ואנחנו מה בסה"כ הצענו, בואו תרתמו את הבעיה שלנו, יש נשים שאם החוק היה עובר כבר מזמן היו הולכות לתרומת ביציות וחוסכת למערכת המון המון כסף. אבל את רואה את עצמך בלבד, אין בך שום נכונות לראות את האחר. ובאמת, נגיד לרגע שבקשותיך יתגשמו, לא יגעו לך בטיפולים, אני לא מאמינה שתמצאי את עצמך יוצאת למאבק נוסף. לפחות תגידי, אני רואה את הבעיה שלי ולא מעניין אותי הבעיות האחרות. אבל אני אומרת, זו טעות גדולה! צריך לרתום את המאבק הזה לנושא הפוריות, הוא חלק ממנו. מישהי אמרה לי לפני כמה זמן: חבל על המאמץ שלנו לשנות את דעתן, הן לא רואות אותנו ממטר. והיא כנראה צדקה. ברנדה
 

kasa

New member
אני תוהה מי פה לא רואה ממטר

את - שעושה רושם שלא ממש איכפת לך אם כל המאבק יירד לטימיון ובלבד שנילחם בעבור הדבר שבוער בעצמותיך כרגע ? או אני שאף ייתכן שאצטרך תרומת ביצית, אך מוכנה לוותר על זה כרגע לטובת הצלחת המאבק כולו, ברמת הכי עקרונית שלו. את לא יודעת הרי מה הבעיה שלי, כך שקצת תמוה בעיניי שאת בכלל מדברת עליה, ויודעת בדיוק על מה אני נלחמת ועל מה לא. אז כן, אני עדיין מתבצרת בעמדתי, שאין לכרוך מלחמה אחת באחרת (אף אם היא צודקת מאין כמותה), כל עוד מלחמה קיומית מונחת לפנינו וגם נצחונה מוטל בספק. הרי אם כל המאבק הזה יירד לטימיון (מה שלדעתי יקרה אם נכרוך אינספור דברים ונבקש אינספור בקשות ורעיונות) - כל עניין תרומת הביציות בכלל לא יעלה על הפרק. אך אם נצליח במאבקנו להשאיר את הסטטוס-קוו הקיים - נוכל להרחיב ולבקש תמיכת הממשלה גם בתרומת ביציות.
 

קלקסנית

New member
לא ישאר שום סטטוס קוו .איפוא את חיה

זו בדיוק הבעייה. ונניח שלצורך הצלחה בטיפולים באופן סטטיסטי צריך 15 הפריות אז? מה יתנו לך אותן???, תשכחי מזה. הסטטוס קוו לא יהיה וחבל שלא נעשים פה מאמצים לגבש הצעות יעול כבר כעת. ההתעקשות הזאת תהיה בעוכרינו. אני חושבת שנושא תרומת הביציות קשור לכאן ולא גורע. אם לא יעלה הון תועפות חמטופלות לא יבזבזו טיפולים לחינם. אפילו רק מין ההיבט הזה. מדובר כאן על חיסכון ולא על הכבדה בעלויות .
 

ברנדה1

New member
את טועה, אני כבר לא במאבק הזה יותר

אני הלכתי למקום אחר, אבל עושה הרושם שאת לא מוכנה שיקלקלו לך את המלחמה, את לא רוצה איתך עוד לוחמים,כי את לא רוצה להתחלק בשלל. את רוצה לשמור על הסטטוס-קוו, לא נראה לי שזה יקרה, לא כי אני לא רוצה שהמאבק יצליח אלא כי אני די מציאותית לנוכח הגזירות שנחתו על כלל המשק. אבל בהחלט יתכן שימתיקו את הגזירות, אז למה לא לכרוך פה גם את נושא תרומת הביציות, שבסה"כ יכול להביא עוד נשים שהיום עושות טיפולים רגילים כי אין אופציה אחרת, אבל כמות ואיכות הביציות שלהן דלה. דווקא הן אלו שצריכות לדאוג יותר, שהרי אם יחליטו לממן יותר למי שפוריה יותר ויש לה יבול נאה יותר, על חשבון אלה שאין להן יבול מרשים, מה יקרה. לאיזה אופציה בדיוק הן תלכנה. אני מציגה את הנושא באופן הזה, כי זה דרך אחרת להבין את זה. המאבק לא ירד לטמיון בגלל נושא תרומת הביציות, נהפוך הוא, דווקא אם תהיה אלטרנטיבה לנשים ללכת לטיפול יותר מוצלח שסיכוייו רבים יותר, והוא גם לא יקר, הרי גם זה יחסוך למערכת הרבה כסף. אני חייבת לציין שקראתי את מה שכתבת בכל השרשור הזה, ואני לא מוצאת בך פרטנרית טובה למאבק, ואני מקוה שיש אחרות שחושבות אחרת ממך. וכן, את לא רואה ממטר, את רואה רק את עצמך. מה לעשות, זה מה שמשתמע ממה שאת כותבת. ושוב, אני חייבת לציין שאני כבר לא בסיפור הזה יותר. אבל אני זוכרת היטב שהייתי שם, ואני זוכרת היטב את כל הדברים הלא כשרים והמכוערים שראיתי, ואני כבר לא מדברת על הסכומים שצריך להוציא כדי לעשות טיפול פרטי של תרומת ביציות. ברנדה
 

kasa

New member
בודאי שיש אחרות שחושבות אחרת ממני

בדיוק כשם שיש אחרות שחושבות אחרת ממך. (על אף הקושי המשתמע בדבריך לקבל זאת). לא ביטלתי לרגע את חשיבות נושא תרומת הביציות. רק איני רואה אותו ככרוך במאבק נוכחי זה. אכן, איני פרטנרית טובה למאבק למיסוד תרומת ביציות כעת, וכבר אמרתי את טעמיי. את מוזמנת לקרוא את דבריי בנושא "תפסת מרובה-לא תפסת". אין לי ספק שכאשר יוסר האיום הקיומי הזה מעלינו - אמצא את הדרך להאבק גם למען תרומת ביציות. וגם את האוזן הכרויה והקשובה שתהיה מוכנה לשאת טיעון נוסף בנושא זה. אוזן שכיום אינה קיימת. וגם אם היית מעלה ומציעה לפני חודשים רבים פתיחת מאבק שכזה (למיסוד תרומת ביציות) - מבטיחה לך שהייתי נכונה להצטרף. את המאבק הנוכחי שלי אני רוצה לנהל באופן ממוקד, ותכליתי כנגד הגזירות שמאיימות לבתרגש ולבוא עלינו.
 

נועם@בת

New member
לא ברור לי למה המאבק כולו ירד

לטמיון אם נכרוך בו את ענין תרומת הביציות. ולא ברור לי למה זה כריכת מלחמה אחת באחרת? המאבק הוא זכותם של אזרחי ישראל לקבל מימון לטיפולי פוריות. זכות שכרגע נמנעת מנשים שזקוקות לתרומת ביציות. מדוע זה נכון להלחם עבור הדבר שבוער בעצמותיך, וזה לא נכון להלחם בדבר שבוער בעצמותיה של מי שאין לה ביציות? לך יש סדר עדיפויות משלך והוא הנכון בעיניך. לאחרות אין בכלל אופציה להלחם קודם על הסטטוס קוו כי הסטטוס קוו שלהן הוא ביציות במחיר 5000 דולר לטיפול. אף אחת לא הציעה להטיל ווטו על כל הסכם שלא יכלול את חוק הביציות, וזה מוזר שאת מקצינה את הדברים בצורה דרסטית כל כך. עד היום נשים שנזקקו לתרומת ביציות שילמו עשרות אלפי שקלים מכיסן, כי החוק תקוע לו אי שם. כל הסיפורים קורעי הלב שאצלנו הם רק איום מתקרב- מהווים את חיי היומיום של אותן נשים. את יכולה להמשיך ולכתוב "אינספור דברים ואינספור בקשות" וזה לא נשמע יותר טוב מאלה שאומרים "שיקבלו...אבל לא על חשבוני..." שבת שלום נועם
 

kasa

New member
שימי לב לדברים שאת עצמך כתבת

בהודעת המנהלת: "פורום "הזכות להורות" הוקם על מנת לתמוך במאבק שלנו לשינוי גזרות הקיצוצים של טיפולי הפוריות...." למיטב ידיעתי, בגזירות הקיצוצים לא כלולות תרומת ביציות, או שמא יש דברים חדשים שאיני יודעת ?! כמו שכתבתי, ואני עומדת מאחורי דבריי - ככל שהמאבק יהיה יותר ברור וממוקד וספציפי - כך יש גם סיכוי רב יותר להצליח בו. ככל שנתפרס לתחומים נוספים (שבודאי דורשים התייחסות וחקיקה כשלעצמם) - נסית את הנושא מהעניין שלשמו אנו נאבקים - "לשינוי גזרות הקיצוצים של טיפולי הפוריות...." (דברייך כלשונם). אני חושבת שמאבק ממוקד נגד הגזירות הוא הנכון כרגע.
 

kasa

New member
ואגב, נועם, דווקא עם המשפט הבא

של דבריך איני מסכימה: " כולנו מתפללים שנצליח להגיע להישגים בזמן קצר ונוכל לסגור בקרוב את הפורום...." טוב שהפורום הזה קם בכדי להילחם בקיצוצים, ולדעתי רצוי בהחלט שהוא לא ייסגר אלא יתקיים גם לאחריהם, בכדי ליצור סוף-סוף את הלובי שכל-כך חסר לנו. ובין היתר, יבסס גם את המלחמה למען מיסוד תרומת ביציות, ושאר זכויותיהן של מטופלות פריון, שלעיתים נרמסות היום גם בהעדר חקיקה ומיסוד וגם בכלל.
 

עינת 75

New member
kasa לא מדובר בהצגת דרישות

חדשות ולא ערוב של מלחמה אחת באחרת.ככה לפחות אני רואה את זה. המאבק,המטה,הפורום נקראים הזכות להורות והזכות היא של כולנו. הסטטיסטיקה מדברת על כ-2000 זוגות בטיפולי הפריה בשנה,והמצב הנתון הוא למעלה מ-3000 נשים שזקוקות לתרומת ביצית.ציבור לא קטן ששווה לתרום למאבק. וכמו שנאמר,מבקשים רק לקדם את הנושא שאינו בא על חשבון דברים אחרים,ואולי אף יחסוך במידה מסויימת מעלויות טיפולי ההפריה כיום. אין פה דרישה או הצעה לבוא למקבלי ההחלטות ולומר אנחנו רוצים,אלא אנחנו מייצגים גם את הציבור הזה ומבקשים לקדם את הטיפול בעניינם.
 

kasa

New member
תפסת מרובה - לא תפסת

תסלחו לי, אבל נראה לי שקיימת כאן הסתכלו מאוד צרה בלי יכולת לראות את התמונה הרחבה והכוללת. הרי עם כל הכאב לבעיית הפוריות של כולנו והקיצוצים המדוברים - מדובר כאן על קיצוצים אדירים בכל רמ"ח איבריה של החברה הישראלית. בבטחוננו, בחינוך, ובבריאות בכלל. לא מקצצים רק לנו ! אנחנו חלק ממערכת שלמה 'מקוצצת'. ולא נוכל לבוא ולהציג דרישות על גבי דרישות, תוך התעלמות מהמצב הכלכלי הגרוע בכללותו. המטה הזה קם לאחר שהתפרסמה תכנית הקיצוצים. והוא שם לעצמו למטרה להאבק בתוכנית הקיצוצים - וזה, לעניות דעתי, המטרה שצריכה לעמוד כיום לנגד עיניו. המטה הזה, בעיניי, חשוב מעין כמותו, והוא בהחלט יכול להמשיך לפעול גם לאחר השגת הנצחון במאבק זה, ולהילחם בעד דברים נוספים, כמו תרומת ביציות. (מדוע לא הוקם מטה למען מאבק בתרומת ביציות טרם פרסום תכנית הקיצוצים ?) אני מסכימה שעם תרומת ביציות יש בה חסכון כלכלי - אפשר להעלות נושא זה כהצעת ייעול, אך הסיכוי שמישהו בכלל יקשיב לנו, אם נבוא בדרישות שיש להן עלויות נוספות - הוא קלוש ביותר. ככל שנהיה יותר ממוקדים, ויותר ספציפיים במאבק, ופחות מתפרסים לכיוונים שונים - גדל הסיכוי לנצחון במאבק זה. זוהי דעתי, בכל אופן, ואת רשאית כמובן לחשוב אחרת ממני. מבטיחה לך שבעיתוי מתאים - אלך איתך, יד ביד, להאבק למען מיסוד תרומת ביציות בארץ.
 

hugs

New member
קאסה - דווקא כן

כי אם החוק יעבור מיסוד תרומת ביציות תמורת כסף או תמורת טיפולים תהפוך לאחת הדרכים היחידות שישארו לנו להרות...
 

קלקסנית

New member
גם מההבט הזה..נכון אבל לא רק

אם תהיה דרך זולה לצרוך ביציות לא יהיו ניסיונות שווא להרות בטיפולי הפריה עם סיכויים אפסיים(ודאי כעת עם מעבר החוק יעצרו אותם מוקדם יותר מהמצב הקיים היום). כך שמבחינת האוצר אם באמת רוצים לסייע באופן קונסטרוקטיבי כדאי היום להסדיר את חוק הביציות. ושוב אני חוזרת כנ"ל לגבי תרומות הזרע.
 

tglus

New member
תרומת ביציות

עינת, לדעתי צריך לצרף את נושא תרומת ביציות בארץ למאבק. טל
 
למעלה