נושא הדת עולה די הרבה בפורום

ספארקיס, אהלן... יש לי דיבור איתך

שלום! קודם כל, ברוך הבא. אתה תוספת רצינית ומבורכת לפורום שלנו המתגבש והולך. שנית, אולי תגיד לי ולחברים איך לקרוא לך? אין לך איזה כינוי ידידותי? שלישית, אני לא באמת שאלתי איפה אלהים. רק רציתי להראות שאותה לוגיקה שכביכול גוזרת את מציאותו של אל מיטיב נוכח היפעה והטוב שבעולם, היא אותה לוגיקה עצמה שגוזרת את אי הימצאותו (או את הימצאותו של אל מרושע) נוכח הכיעור, הזוועה והסבל שבעולם. לכשעצמי, לא דרך זו אף לא רעותה יש בהן כדי לבסס איזו שהיא השערה שחורגת מגבולות הנסיון שלנו, ולא אחזור על דברי קאנט הזקן בעניין זה. כלומר לא נכון שמהיופי שבעולם אפשר לגזור מסקנה תקפה ביחבס להימצאות אלהים וגם לא להפך.
 

sparkls

New member
ישראל, מצאתי את הפורום טוב מן

השתיקה. (אזני דרי חלד כבר מאסו מזמן בהגיגים). שיהיה בהצלחה. אכן, אין מקום ללוגיקה שלנו בין היפעה לכיעור. הכינוי "ספרקלס" (ניצנוצים)... מתייחס אל הדברים שאנחנו מבינים לשניה ואח"כ "בורחים" לנו מהראש.
 

nehud

New member
מרשה לעצמי להצטרף להירהורים

בכל הדתות המרכזיות קיימת אלוהות אין זה אומר שיש האנשה (מלשון בני אנוש) של האלוהות כפי שהיא באה לידי ביטוי בתנ"ך ובברית החדשה לגבי מושלמות האלוהות - אין חיה כזאת מהסיבה הפשוטה יש בריאה מתמשכת יום יום שעה שעה ודקה דקה. גם ביהדות שמו אינו "מושלמי" כי אם יהוה!! באם נתייחס לשם כפועל אזי יצירת ההוויה כאן ועכשו כפי שנמצא בבסיס האמונה גם בדתות המזרח. חוקי הפעולה של הייקום הם מדהימים וכאשר יש חוסר הכרות ואו הבנה באשר להם קשה לראות בגאוניותם. למה הדבר דומה -להקשבה למוזיקה קלסית , למחזה סיני ואו לפוטבול אמרקאי. באהבה אהוד דברי אינם מחייבים איש מלבדי וגם זה בספק
 

sparkls

New member
יש תחילת דרך לוגית (ידיעה)

ואח"כ נאלצים לעבור ל"אמונה", הלוגיקה היא שאם אלוהים כולל הכל ואתה רכיב בלבד בכל המערכת (הידועה לנו וזו שמעבר לה) איך יפעיל הרכיב את ההגיון על עניין שדעתו אינה מכילה בשלמות? אך, כיון שאנו "חלק" מהשלם הזה, המוגדר אלוהים, יש בנו כח שכלי, ככל שנצליח לפתח אותו יותר נוכל באמצעותו להרחיב את התפיסה שלנו לגבי השלם. הנבואה היא ידיעת האלוהים ברמה הגבוהה ביותר שבן אנוש מסוגל להגיע אליה, היא מגיעה עד לקצה התפיסה ששכל המוכל בחומר(שמהותו הגבלה) מאפשר. ה"אמונה" מתחילה כשאתה מבין שלוגיקה לא מאפשרת את פתרון הבעיה. ובאמצעות התחברות הדרגתית ל"מקור",וזאת באמצעות לימוד מעמיק ועקבי והתחקות טוטלית אחר מרכיבי האלוהות, עם הזמן ולכשתזכה תצטייר בנפשך "מציאות" האל. (ולא תוכל לתארה באופן לוגי למי שמחפש אותה לוגית) דרך צלחה.
 
למעלה