מחירי שכירות דירות בעיר

  • פותח הנושא nls2
  • פורסם בתאריך

nls2

New member
מחירי שכירות דירות בעיר

באיזה מחיר שכרתם דירה בעיר? כיתבו מקום, מספר חדרים ומצב כללי כדי שנוכל לקבל פרופורציות על כמה סוגרים מחירי שכירות מעבר למה שדורשים... אני גר בנחלאות בדירת 3 חדרים עם שותף במצב כללי נחמד מאוד (אחרי שראיתי כמה מוזנחות ) ב-3400 שח לחודש.
 

עידוdee

New member
זה המחירים

המחירים עלו מאוד בירושלים. אני בדירת 3 חדרים משלם 3000 שקלים (גר לבד) וזה בגבעה הצרפתית. אנשים אומרים שזה יקר אבל למעשה אלה המחירים, ומי שמשלם פחות כנראה נפל על בעלי בית שלא מבינים את שוק הדירות. בכל מקרה, אם הדירה ממש טובה אז 3400 זה סביר.
 

Black Star

New member
3000 ש"ח ל-3 חדרים בגבע"צ

זה די סביר, אפשר למצוא דירות יותר זולות אבל גם יותר יקרות. בכל מקרה, נראה לי ממש בזבוז לשכור לבד דירה של שלושה חדרים בתור סטודנט... לא חבל?
 

RichardSmith

New member
אני גר בדירת חדר

יש כאלו שמוצאים את זה קטן מדי... יש כאלו שלא מעוניינים לגור עם שותפים.
 

RichardSmith

New member
גם תלוי בשכר

או בחסכונות. פעם היתה לי תוכנית להקים מונופסון -- בניגוד למונופול שהוא יצרן יחיד בתחום מסויים, המונופסון הוא קניין יחיד -- המחירים שהמונופסון זוכה לקנות נמוכים משווי השוק. הארגון יהיה בעיקר לסטודנטים ויספק דיור, אוכל ושאר דברים בצורה יותר יעילה. באופן רשמי, אפשר לקרוא לזה "קיבוץ עירוני" כגון "תמוז". http://www.tamuz.org.il אני חושש שדרוש הון ראשוני כדי להקים מקום מגורים... אבל העלות אחר כך צריכה להיות זולה מהחיים הרגילים... בניגוד לקיבוץ, שם כל חבר די מנוטרל מכל יכולת כלכלית פרטית, למשל, אם החבר זוכה בלוטו, הכסף הולך לקופה המשותפת, באירגון שלי כל חבר משלם כל חודש סכום קבוע כדי לקבל את השירותים והמוצרים של האירגון ועם יתרת הכסף הוא חופשי לעשות כרצונו.
 

Neptunes Child

New member
וואו, מרשים

השאלה האם העלות הראשונית של ההשקעה שווה את ההוזלה שלאחר מכן. והאם דבר כזה יכול להתקיים לאורך זמן...
 

RichardSmith

New member
זה תלוי בפונקציה...

החישוב שלי הסתמך על כ-1,500 שח בחודש מכל סטודנט עבור מגורים, חשמל, מים ואוכל. להערכתי, הסכום הזה שווה ללפחות 2,000 שח בכוח קניה עבור מישהו שהוא לא חבר האירגון שרוצה לקנות את אותם הדברים. נניח ויהיו 100 אנשים באירגון, כל אחד חוסך 500 שח ולכן זה חיסכון של 50,000 שח בחודש... חצי מיליון בשנה -- די מהר העלות ההתחלתית תחזיר את עצמה. צריך רק למצוא שני שטחים ליד גבעת רם והר הצופים. אפשר להתחיל עם מבנה קיים. עלתה בזמנו שאלה נוספת הקשורה לזה. כמה שטח דרוש לאדם? כמובן יש כאן אלמנט אישי, יש כאלו שצריכים חדרים יותר גדולים ויש כאלו שיכולים להסתפק בחדרים יותר קטנים... אבל אם נגזים ונסתכל על חדר של 50 מטר על 50 מטר, אם הדייר רוצה באמצע הלילה ללכת לשירותים, זה די כאב ראש...
מצד שני, חדר של מטר על מטר, באופן מילולי... זה די קטן מדי...
 

yehuda18

New member
הנושא הרבה יותר מורכב

הוא מתחלק למספר נושאים קודם כל קרקע- איפה תמצא שטח ליד הר הצופים או גבעת רם? , ואם תמצא - המחיר יהיה גבוה מאוד מאוד. אני לא בקיא במחירי המגרשים בירושלים, אבל במיקום טוב, מחיר הקרקע יכול לעלות בהרבה על הוצאות הבניה (פיתוח) של הנכס עצמו (LOCATION LOCATION LOCATION) הוצאות פיתוח- ההוצאות יכולות לנוע בין 700-1000 דולר למ"ר תלוי ברמת הבניה שאתה מעונין בה, כאשר חדר מגורים ממוצע נע בין 10-12 מ"ר, וכמובן שצריך לחשב את עלות שאר השטח, לדוג' דירת 5 חדרים (כולל סלון), זה בערך 100מ"ר. שזה אומר, 17500$-25000$ הוצאות פיתוח לכל מיטה פנויה. תחזוקה שוטפת+תשלום חשבונות - גם סכום לא מבוטל בחודש. אם תסתכל על משכירי הדירות למשל, הרווח שלהם נע באזור ה3-5% בשנה מערך הנכס, ככה שלהחזיר השקעה באחוזים האלה, יקח לך לא מעט שנים....... (שלא לדבר על הזמן שהנכס יהיה בפיתוח, שזה גם הפסד כסף) וזה ממש על קצה קצהו של המזלג. אם אתה מחפש פיתרון אמיתי וריאלי - לדעתי זה השקעת מדינה/עיריית ירושלים או תרומות לבניית מעונות נוספים באזור. המדינה יכולה להקים מעונות ל1000 איש לדעתי ב150-200 מליון ש"ח. (וזה שוב, בהערכה מאוד גסה).
 

RichardSmith

New member
המממ

הסטודנט לומד כשלוש-ארבע שנים. כרגע הוא מוציא 5,000-6,000 שח בחודש על הכל. ההערכה של 150-200 מיליון היא בהחלט גסה ובהחלט נכונה יחסית לעלויות של פרוייקטים גדולים, אבל לא בהכרח שזה מה שיעלה... אולי הלוואה מהמדינה. הדרך הכי טובה היא לרכוש את אחד מבנייני המעונות הקיימים ולהמשיך משם...
 

yehuda18

New member
אני לא חושב שבנייני המעונות

מניבים רווח כלשהו לאוניברסיטה (ואם כן אז ממש קטן , וגם הוא לצרכי פיתוח נוסף של המעונות עצמם), לדעתי הם מושכרים במחיר שעולה לתחזק אותם. ואני לא יודע לגבי ההוצאות של סטודנט אבל 5-6 אלף זה ממש המון, אני מסתדר עם הרבה פחות.
 

RichardSmith

New member
לא דיברתי על המעונות...

התכוונתי להשתמש באחד המבנים של המעונות כדי להקים את הארגון. בהמשך לבנות מבנה פרטי. הבעיה היא שהשטחים הפנויים בירושלים ומסביבה הם איזורי טבע... אולי אפשר להשתלט בנועם על מבנה בגונן. אני לא יודע מה המצב עבורך אבל הסטודנט משלם על שכר לימוד, תחבורה, אוכל, סלולרי, צילומים, בילויים... שכר הלימוד הוא כמעט 1,000 בחודש תחבורה בערך 100-200 שח בחודש אוכל - 500 שח. אפשר להעריך זאת ב-2,000-3,000 שח, אולי. החיסכון מהאירגון עדיין רלוונטי...
 

Neptunes Child

New member
אבל מה שאתה מציע זה בדיוק מה שהמעונות מציעים

בעיקרון לא חדשת כלום: מים, חשמל, מגורים ב1500 שקל: יש לך את זה באידלסון.
 

RichardSmith

New member
כן ולא

אני מציע גם אוכל ושאר מוצרי צריכה... אני מוסיף על הרעיון גם "שירות אחריות", נניח וסטודנט קונה מקרר, האירגון מקבל את האחריות מהמפעל ובמקרה של תקלה, נותן את השירות לסטודנט. אני לא מתכוון למצב בו הסטודנט שוכר מהאירגון מקום לגור... אלו לא היחסים בין הסטודנט לאירגון. היחסים הם שהאירגון משמש כמכפיל כוח של הסטודנט כי הרבה סטודנטים קונים ביחד. המצב שונה מזה שבקיבוץ או כל צורה אחרת שקיימת קיום. עד כמה שידוע לי. אולי אפשר למצוא הקבלה ביחסים של העובד לקונצרן היפני. שם המפעל משרת את העובד גם מבחינת ביה"ס לילדים, למשל.
 
למעלה