מזל טוב לרגל פתיחת הפורום

Dolo

New member
נצל"ש, הפורום כמדד מיצג של החברה?

אני משער שכל פורום העוסק באידיאולוגיה ו\או דעות יכול לשקף את המצב בארץ, אבל למה להרחיק לכת כשהכל קורה פה? במבט מרחוק ניתן לראות בברור שלושה מגמות עיקריות בהתבטאות הגולשים בפורום, יש את אלו אשר בוחרים לשייך עצמם לפציפיזם או לאמונה הפציפיסטית, יש את אלו שלא מסכימים עם הרעיון הפציפיסטי ובכבוד רב מביעים את דעתם, ויש את הקבוצה השלישית, אותם צדיקים גדולים שבאים להטיף מוסר. אלו האנשים שכל מטרתם לפגוע, להעליב, ובעיקר להטריד, אלו הצדיקים אשר באים להראות לנו מה גדול חטאינו תוך שימוש בשפה וצורות ביטוי לא נעימות. מאנשים אלו לא ניתן לשמוע טיעון סביר, גם אחד לא סביר בעליל לא ניתן לקבל, הם פשוט עושים רעש במטרה להרעיש ולא להישמע. ואני שואל את עצמי, למה? במה זה חטאנו? אני לא מכיר פציפיסט אחד שכפה את אמונתו על אחר, או לחליפין אחד שפעל נגד אמונה אחרת או כל אינדיבידואל אחר. אולי הבעייה היא לא אצלנו?(!), לפי ההתנהגות הזו הבעייה היא של אותה חברה שפונה כנגד מיעוט שלא מפריע, או מתערב בחייה, בצורה כה בוטה ואלימה, הנה התשובה לשאלה החוזרת ונשאלת מהו מקור השנאה והאלימות. ובקריאה נרגשת זו (*rolleyes*) אני פונה אל כל אותם יפי נפש ציונים שמאמינים שמקומנו אינו בחברה זו, בבקשה, קנו לכם הרגלי דיבור, למדו עצמכם את תורת הדו שיח ואז, אם אתם עדיין מרגישים שאנו מטרד לחברה, בואו ואמרו זו בצורה מתורבתת.
 
אכן הפציפיסט אינו כופה אמונותיו

על אחרים, אך בהשתמטותו משירות חובה הוא כופה על אחרים אי שוויון ולמעשה, פוגע במוטיבציה של כולם לשרת. כך, למעשה, הוא כופה את אמונתו על הכלל. הדמוקרטיה אמנם מקנה חופש דיעה ומצפון, אך מצד שני זוהי דמוקרטיה שנאבקת על חייה בין ים של דיקטטורות, וככזו יש לה חוקים ברורים שגם אם לא מסכימים איתם- אין לעבור עליהם. חוק הוא חוק. והחוק במדינה הזו מחייב אתכם להתגייס. קומו והתגייסו. כ"כ פשוט.
 

סֵג

New member
אף פעם לא סירבת לחוק?

בין חוסר ציות לאנרכיה יש עולם שלם של מאבקי כוח.
 
לא משנה בכלל.

החוק קיים כדי שיצייתו לו. אם המצפון עולה בנקל על החוק, מה שווה החוק הזה? הלגיטימציה שלכם לעבור על החוק שמחייב להתגייס, יכולה להקנות לאדם מסויים לעבור על חוק שאוסר לרצוח. אתם צריכים להבין דבר פשוט אחד- עבירה על החוק שתעבור בשקט- היא שורש כל רע, היא פתח לצרות. היא עלולה להוביל אותנו לאבדון מוסרי.
 

סֵג

New member
אני רואה את השוני בזה

ראשית, לא כל החוק קיים שיצייתו לו. יש אפילו אזורים בחוק שמדברים על מתי עליי לא לציית לו. אני חושב שכאן אפילו החוק מכיר בחולשתו. אם לא היה עושה כך, החוק היה חלש בקשיחותו. החוק בנוי על פי המצפון. הרי לפני החוק, היה קיים מצפון. בלי מצפון, בלי חשיבה הגיונית ודיון, לא היינו בונים מערכת חוקים כלל, כי לא היה לנו על מה לבסס אותה. החוק הוא לרוב כתיבה של מצפון וחשיבת הרוב במדינה. לכן [בצורה פרקטית מאוד] יש עדיפות למצפון על החוק בכל מצב. ככה קורה שאנשים מרססים "מוות לערבים" על עמודי גשרים. הם פועלים ראשית על פי מצפונם ואינם משקללים את מידת החוקיות שיש במעשה. אני חושב שמה שאתה אולי צריך להבין, שלא תמיד עומד המוסר בקנה מידה אחד עם החוק. קח למשל את חוק העבדות האמריקאי, או החוקים שהנהיגו גזל בצרפת לפני המהפכה... האם הם היו מוסריים? צודקים? נראה כאילו אילו לא היו כתובים על פיסת נייר שכותרתה "חוק", דברים אלו היו נחשבים כאל סתם דיעה רעה. או אולי דיעה. על כל פנים, כדבר גמיש. אם מישהו היה אומר למהפכן צרפתי שהוא פועל נגד החוק ודבר זה יביא אותו לאבדון מוסרי היה הוא משיב כנראה "כבר יש בנו אובדן מוסרי, במחוקקי החוקים..". [לא הייתי משתמש בגוף רבים כדי לדבר אליי ("אתם צריכים.."). אני אדם, אחד. אני לא מייצג אף אחד אחר חוץ ממני. למעשה, אני אפילו לא מייצג את עצמי - לפעמים אני מדבר על כל מיני נושאים רק בשביל הנאת השיחה.]
 

סֵג

New member
מטרד

הם צצים כמו פיטריות רעילות אחרי הגשם. הם אנשים שיש להם במה רק מול אויביהם (המדומים?), ולכן הם ימשיכו לזרום לפורום הזה בכמויות עד שהאצבע של מנהל הפורום תגדל יבלות מרוב לחיצות על מקש המחיקה.
 
למעלה