מה דעתכם האם הערפדים של פעם יותר ערפדים

Bartal j

New member
מה דעתכם האם הערפדים של פעם יותר ערפדים

מהערפדים של היום והייתם מגדירים בכלל את הערפדים של היום כערפדים? כאילו יוצא לי להתקל בכל מיני ספרים מאוסים טינג'ייארים על רומנים לעוסים בין ערפד ובת אנוש ובלה בלה וככל שהזמן עובר הערפד הופך ליותר אנושי יותר מגניב ומקובל וסקסי להחריד וזה די מטריד למען האמת. וגם די נמאס. אני אישית מרגישה שאנשים מפספסים כיום יותר נכון מתבגרות גדושות הורמונים מפספסות מה זה ערפד באמת.. כל אפקט הסכנה הפחד האימה כבר לא משחקת פה תפקיד ראשי מה דעתכם?
 

MoonFairy

New member
אצלי

זה הגיע לשלב שהייתי רוצה לעשות ״חינוך מחדש״ לכול הטינאייג׳ריות כיום. למחוק להם את המונח ערפד מהלקסיקון וללמד אותן מאפס מה הוא ערפד אמיתי של פעם. הורג אותי הדבר הזה!! זה כ״כ מאוס, כאילו כל מה שנשאר מערפד היום זה ״אומייגאד הוא מוצץ דם וחי לנצח!״ וכול שאר התכונות הן כמו של כל ג׳סטין ביבר ודומים לו.... אנשים מפספסים את המהות האמיתית של היצור הזה, וחבל
 

Bartal j

New member
תכלס בקרוב גם המוצץ דם יעלם עם כל הצמחוניות

של הערפדים הפופולרית וההתנזרות שלהם מדם... בקצב הזה נשאל מישהו בעתיד מה זה ערפד? הטינאג'יירית תענה: "גבר חתיך שחי לנצח ואני רוצה שיעשה לי ילדים" מחליא ברמות...
 

Berethor

New member
לא יודע

נכון שהם מבפספסים תאספקטים האפלים של הערפד, האל-מוות והטורף וכו. אבל חיי הנצח תמיד נראה לי כמו הדבר הכי מהותי אצל הערפד, לדעתי סמל הענח' מתאים נורא לערפדים מהסיבה הנ"ל. שתיית הדם היא גם דבר מהותי, כי זאת הסיבה שהערפד נקרא ערפד אחרי הכל, הערפדות היא תופעה בטבע גם של יצורים שניזונים מדם, היצורים האלה הם לא חייבים להיות 'רעים'.
 

Boojie

New member
לטעמי ערפדים נהיו מעניינים יותר.

איך אפשר להשוות את המפלצת המטופשת של נוספרטו ושות' לערפדים המעניינים של ג'וס ווידון או של אן רייס? רוע טהור זה לא מעניין, ולטעמי האישי גם אימה לא. מפלצות הרבה יותר מעניינות כשהן יותר דומות לבני אדם. ואגב, גם הקלאסיקה שבקלאסיקה, דרקולה, כבר התחיל להכניס אנושיות לערפדים. (כמובן, אני לא מדברת על דברים כמו דמדומים, שעוסקים, אם לצטט משפט שמיוחס לסטיבן קינג, ב"כמה שזה חשוב שיהיה לך חבר". כי בלעעעעע). אגב, הנה קישור להרצאה מעניינת "על ערפדים, תאוות דם ותאוריות קוויריות". היא מתייחסת גם להיסטוריה של ערפדים ולשינויים שהם עברו ממפלצת ליצורים סקסיים, ובאופן כללי שווה לצפות בה. http://www.youtube.com/watch?v=-5XFf64llv8
 

Berethor

New member
מסכים איתך

סך הכל 'הערפדים המודרנים' זה התחיל עוד מדרקולה של ברם סטוקר, ואן רייס הביאה את זה עוד יותר רחוק וכך זה המשיך. לא חושב שרובנו היינו מתעניינים בערפדים אם הם היו נשארים רק בגדר מפלצות עם 'רוע טהור'. מי שאוהב ערפדים בדרך כלל אוהב תערפדים שאפשר לזדהות איתם ולהבין אותם באיזשהו מקום, מי שאוהב אותם רק בקטע של הרעים מיצירות אימה זה משהו אחר. רוע טהור והתנהגות פרועה אך פעם לא דברו עליי, אני גם תרוע מעדיף עם קודים ואינטליגנציה. בואו לא נשכח שהערפדים המקוריים היו לא יותר כדי להפחיד אנשים, לכן הם היו מכוערים ובעלי התנהגות מפלצתית לגמרי, אני לא מבין איך אפשר להעדיף את זה על ערפד יפה וחכם. אבל לדעתי תמיד יש מקום לשני הסוגים, שהיו גם כאלה וגם כאלה, אפילו באותה היצירה, כמו שלא כל האנשים הם אותו דבר, כך גם אין סיבה שכל הערפדים היו אותו דבר.
 

Bartal j

New member
אני לא מדברת על דרקולה ואן רייס אלא על ערפדים

מודרנים של ימיינו משלהי שנות ה90 והלאה קרי דמדומים, בית הלילה וכו' וכו' פשוט נמאס כבר לקרוא על זה שוב ושוב וככל שהזמן עובר הערפד מאבד מהערפדיות שלו והופך אנושי יותר ויותר.. אנשים צריכים להרתע מערפד לא לאהוב אותו ולרצות לצאת אותו כי הוא מושלם פעם הערפד היה אפל מסתורי (ואני מתכוונת לדרקולה ואן רייס שאני מעריצה מושבעת שלה ומאוהבת בדמות לאסטט לחלוטין) היום מה מסתורי בו?
 

Boojie

New member
כל עניין המסתורין הזה,

נראה לי שקצת הזדקנתי בשבילו... פעם זה נראה לי נורא עוצר נשימה ומסעיר וכל זה, היום התגובה שלי היא בעיקר "יאללה יאללה". כי לרוב זה הרבה דרמה, רעש וצלצולים וכאלה. ולגבי דמדומים, צריך לזכור שזו סדרת נעורים רומנטית. שזאת נישה שיש לה את המקום שלה, אבל זה לא כל מה שיש. אם מסתכלים, למשל, על להיט הערפדים הנוכחי למבוגרים - דם אמיתי - הרי שהערפדים שם דומים לבני אדם, אבל גם שונים, ובהחלט יש להם את המסתורין שלהם.
 

Berethor

New member
לא יודע

לי זה שערפדים ככה חשפו את קיומם לכולם הורס הרבה מהמסתורין שלהם..
 

Berethor

New member
לדעתי גם בדם אמיתי הם קצת יותר מדיי דומים

מה שהכי מוזר שם, זה איך העובדה שהם 'חצי מתים' לא השפיע כלל על החשק המיני שלהם ונראה שרק הגביר אותו..
 

Bartal j

New member
חח תקרא את נבגדת בבית הלילה

יש שם הסבר מפורט למה שקורה כשערפד שותה דם עד כמה זה מעורר את החשק המיני שלי ... אוי הזוועה... ועצוב שזה ככה
 

קרניjack

New member
גם הסידרה ערוכה באופן שונה, מעצבם הבחירה

של מקום ההתרחשות בעיירה מנומנת דרומית, מה שנותן מיסתוריות נוספת..
 

Berethor

New member
אם הוא מסתיר את זה שהוא ערפד זה מסתורי


מגדול מסכים עם מה שאמרת פה, אם כי אם כל האנשים היו נרתעים מערפדים ולא אוהבים אותם, אני חושב שגם הפורום הזה לא היה..
 

Bartal j

New member
אבל יש אהבה כמו שאני חושבת שלמרבית חברי

הפורום יש ויש אהבה סגידה הערצה עד כדי בחילה ופנטוז על ערפד חלומות שיביא ילדים לילדה בת 14 15 רואה הנה ההבדלים... אנחנו אוהבים ערפדים דווקא בגלל האפלה שלהם הסכנה הפחד שהם מעוררים בך המסתורין הטאבו לא סוגדים להם (טוב לפחות במקרה שלי).
 

Boojie

New member
אני אוהבת ערפדים פשוט כי הם מעניינים.

וזה נכון כמעט לכל צורה אפשרית של המיתוס. והדיון הזה הזכיר לי את האגדה היפנית על החתול הערפד, שנוגעת יפה לדיון הזה כי באגדה הזאת, מדובר בכלל בחתול גדול, שמסוגל ללבוש את צורתו של אדם אחרי שהרג אותו (כלומר, לא אנושי בכלל, אבל כן מתחפש לאדם). http://www.sarudama.com/japanese_folklore/vampirecat.shtml
 

קרניjack

New member
נשמע מצמרר

היו לי כמה חלומות על חתולים בעבער (משום מה) שיש בהם הרבה יותר מאשר העין רואה, באופן זדוני...
 

Bartal j

New member
החתול היחידי שהפחיד אותי בתור ילדה היה החתול

הצ'שייר המחייך שנעלם מאליס בארץ הפלאות חחח עם הזמן למדתי לאהוב אותו אבל בתור ילדה נרתעתי ממנו מאוד.. אני אוהבת דווקא חתולים חיה נבונה ונקייה.
 
למעלה