מה דמונים יותר: מזיקים או מועילים?

Pantalaimon2008

New member
בסכין המעודן...

כשלי בא להחזיר את הסירה שהשכיר לשוכר, והוא מעמיד פנים שהוא סקראלינגי כדי להשיג את הכדור הפורח שלו לפני שיבזזו אותו.
 

האבק

New member
נפלאות האנציקלופדיה

שיש בה תקצירים לכל הפרקים בספרים...
http://www.hdm.co.il/wiki/index.php/%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9E%D7%90%D7%9F ואם את רוצה ציטוט מהספר: "...אבל כשהשני הרגיש שהחבל מתרומם, הוא נאחז בו באופן אינסטנקטיבי ולא הרפה. לי כבר נכח פעם בתקרית דומה וחשש מאוד. הדמון המסכנה של האיש, כלבת האסקי חסונה, עמדה על הקרקע וייללה מכאב ומפחד כשהכדור הפורח נסק לשמים, וכעבור חמש שניות אינסופיות הכול נגמר; כוחו של האיש אזל; הוא נפל, חצי מת, ופגע במים בעוצמה." אה, אז הוא לא מת...
 

Pantalaimon2008

New member
קרה לו מה שקרה לטוני (?) מקריוס...

והדיון היה לא אם הוא מת או לא, אלא אם הקשר ניתק או לא. וכנראה שהוא ניתק. מלבד זה, קחו את הדוגמה של רוג'ר; סטלמריה החזיקה את הדמון שלו, של רוג'ר, בעוד שהוא, רוג'ר, נפל, ובעוצמת הניתוק הגשר נפתח.
 

נטעש

New member
אך מה שקרה לרוג'ר היה פסיבי מצד רוג'ר

רוג'ר לא יכל לעשות כלום. הוא נפל. אם הוא לא היה נופל, הקשר לא היה ניתק. הוא היה מתקדם לעבר הדמון שלו במקרה וסטלמריה לא הייתה זזה. השורה התחתונה, קשר בין דמון לאדם ניתק רק על ידי גורם חיצוני. האיש שנאחז בכדור הפורח פשוט אידיוט (?)...
 

Pantalaimon2008

New member
אבל אנו לא עוסקים בספקלוציות...

כמו "אם רוג'ר לא היה נופל, הקשר לא היה ניתק". זה נכון, אבל זה לא משנה. וזה לא משנה אם רוג'ר היה פסיבי. השאלה היא כזו: האם קשר בין דמון לאדם יכול להינתק מבלי עירוב של הגיליוטינה הכסופה, אלא רק על ידי התרחקות. וזה לא משנה אם ההתרחקות נעשית במכוון או לא במכוון, בפסיביות או באקטיביות. רוג'ר התרחק-והקשר ניתק.
 
אז אפשר להניח שמרחק מספיק גדול יביא לניתוק

אולי כפי שקורה למכשפות/ בעולם המתים הגליוטינה היא בפירוש לא הדרך היחידה ומוזכרות בספר גם שיטות אחרות "קריעה" למיטב זכרוני. לגבי החייל שנאחז בכדור הפורח - יתכן שהכאב גרם לו לעזוב עוד לפני שהתרחש ניתוק. נדמה לי שלגבי הקריעה מוזכר שהיא עלולה להרוג (למרות שזה לא בהכרח קורה). הגליוטינה היא דרך בטוחה יחסית להשיג ניתוק.
 

Pantalaimon2008

New member
אני לא חושב...

"לגבי החייל שנאחז בכדור הפורח - יתכן שהכאב גרם לו לעזוב עוד לפני שהתרחש ניתוק." => זה לא הגיוני מסיבה אחת; התיאור של טוני מקריוס במצפן הזהוב. כשהחייל נפל, הוא תואר כ"חצי מת". וכליירה פוגשת בטוני מקריוס, גם הוא מתואר כ"חצי מת". אני חושב שפולמן, בגלל היותו סופר גאוני, לא התבלבל בתיאור; הוא בכוונה שתל את שני התאורים של שתי הדמויות בכדי שנבין שהחייל לא מת-אבל גם לא נשאר חי.
 

JustRain

New member
אני לא רואה שום קשר.

ניסית פעם להיאחז בחבל של כדור פורח ממריא? זה לא נראה לי כמו דבר קל, בטח לא כשהנשמה שלך נשארת על הקרקע מתחת...
 

Pantalaimon2008

New member
זה לא קשור...

העניין הוא שהחייל ניתק מהדמון שלו, ואם אני לא טועה לי גם אומר משהו שרומז על כך אחר כך.
 

האבק

New member
אני לא חושב שזה מדוייק

(אהלן, חזרתי אחרי מחלה!) הדמונים והאנשים שלהם יכולים להנתק ע"י מרחק. מה שקרה לליירה ופאן, או ויל וקירג'אווה זה שונה. הם עברו בעולם המתים - זה מקום שהדמונים פשוט לא יכולים לעבוד דרכו. אותו דבר עם המכשפות - כדי שהן יוכלו להפוך למכשפות לכל דבר הן צריכות להגיע לאיזשהו מקום מקולל ולעזוב שם את הדמונים שלהם. אם מישהו סתם מחליט להתרחק הרבה מהדמון שלו הוא יכול למות, כמו הדוגמה פאן2008 נתן - החייל שהחזיק בבלון והתרחק יותר מדי מהדמון שלו ומת.
 
למעלה